متفرقه

کلارکسون: مشکلی با خودروهای الکتریکی ندارم!

یک زمانی جرمی کلارکسون همانند بسیاری از طرفداران سنتی خودرو علاقه‌ای به خودروهای الکتریکی نداشت.


البته از زمانی که مجری اسبق تاپ گیر نسل اول تسلا رودستر را بررسی کرد زمان بسیار زیادی می‌گذرد. آیا در این مدت نسبتاً طولانی دید کلارکسون به این خودروها عوض شده است؟


اخیراً و پیش از انتشار فصل دوم گرند تور کلارکسون در گفت‌وگویی شرکت کرده و از محتوای گفته‌های او به نظر می‌رسد که کلارکسون دیگر با خودروهای الکتریکی سر جنگ نداشته و شاید احساس می‌کند انقلاب الکتریکی‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

از کلارکسون درباره تسلا رودستر ۲۰۲۰ پرسیده شده و او گفته است:

من فکر می‌کنم دنیا می‌تواند مکان بهتری در آینده شود و شاید این امر به خاطر خودروهای الکتریکی باشد. من قطعاً مشکلی با خودروهای الکتریکی ندارم.


بله همه این سخنان از دهان کلارکسون بیرون آمده‌اند! هنوز ایده کاملی از تفکرات کلارکسون درباره این‌گونه خودروها نداریم اما اگر بشنویم ریماک کانسپت وان که در فصل جدید گرند تور نیز خواهد درخشید کلارکسون را متقاعد کرده خیلی تعجب نخواهیم کرد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ویدئو این مصاحبه رو برین توی یوتیوب ببینید. لحن و قیافش موقع گفتن این جملات…
    کاملا مشخصه به اصرار و به زور تسلا گذاشتنش جلوی دوربین که اینو بگه.
    چون بار قبل که از تسلا بد گفت توی تاپ گیر برای ایلان ماسک و شرکتش خیلی گرون تموم شد و به دادگاه کشوندتش. ولی دادگاه هم به نفع کلارکسون رای داد (یعنی هرچی تو برنامه درباره تسلا گفته بود درست بوده و تهمت وغیره… نبوده)

    فصل دوم گرندتور رو هم ببینید کلارکسون هنوزم همون دایناسور ماقبل تاریخ خودمونه، نظراتش درمورد ماشین الکتریکی فرقی نکرده و فقط بنزین و احتراق داخلی رو ماشین میدونه!

    1. محمدرضا

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      نه عزیزم هر چی گفتن درست نبوده.اینا اول شارژ باتری رو کم کردن بعد فیلمبرداری رو شروع کردن و یه سری دروغ های دیگه گفتن که تسلا به راحتی همه رو رو کرد چون همه چیز ماشین تو کامپیوترش ثبت شده بوده.تو دادگاه گفتن که برنامه ی ما برای بررسی های واقعی نیست و کمدی بوده.اینجوری تونستن از زیر بار جریمه و محکوم شده فرار کنن

  2. Sam

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    بله آینده خودرو های الکتریکی اجتناب ناپذیره…
    خودروهایی که برای زمان گذار از خودرو های بنزینی به هیدروژنی تنها گزینه حال حاضرن…
    گرچه امید وارم خودرو ساز ها فکری به حال وزن و صدای اونا بردارن، تکنولوژی باتری ها هم پیشرفت خیلی کندی داره که اونم باید پیشرفت کنه…
    تصادف هموند و آتیش گرفتن ریماک هم واقعا نگران کننده بود…

    1. Saeed Boroomand

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      پیل سوخت ها احتمالا دیگه هیچوقت توی خودروهای سبک ظاهر نشن با وجود این که در دراز مدت قیمتشون قراره خیلی پایین بیاد. و به جای اون یه پیل سوخت میتونه نیروگاه کوچیک و ارزونی باشه، بازده بعضی از تون ها حدود ۶٫ درصد هست الان و روی کاغذ تا حدود ۸۰ درصد میتونن بازده داشته باشن. هر جند بازده الکترولیز آب به هیدروژن حدود ۷۵ درصده و بدست آوردن هیدروژن الان از گاز طبیعی یا پسماند های آلی خیلی ارزون تره، که خب باز سوالی که پیش میاد اینه که بهتره مستقیما پیل سوخت های گاز طبیعی رو روش مانور بدن تا هیدورژن رو. برای زمان اوج نیاز به برق مثلا توی ایشتگاه های شارژ خودرو ها یا مکان های دور افتاده که دور از شبکه برق هستن .
      الان تسلا – پاناسونیک با تغییر پکیج باتری هاش از ۱۸۶۵۰ به ۲۱۷۰ و از طرفی با بهبود کولینگ باتری هاش به خاطر مدیریت راحت تر باتری های NMC و باز از طرف دیگه با کاهش حدود ۴۰ درصدی هزینه ها به خاطر گیگا فکتوری داره قیمت باتری ها رو توی پکیج به هر کیوات ساعت کمتر از ۱۰۰ دلار میرسونه.
      Tesla Semi long range power consumption
      Less than 2 kwh per mile
      Range =500 mile
      Battery pack ~900 kwh
      Short range= 300 mile
      Battery~500 kwh
      و این یعنی حدود سیصد تا جهارصد کیلووات ساعت باتری قیمتش بزای تسلا حدود سی هزار دلار هست. اختلاف قیمت بین دو کامیون.
      حالا این رو در نظر داشته باشید که به زودی و طی یه فرایند چند ساله کاتود های کامپاوند با ترکیب نیکل یا آلومینیم بیشتر حدود سی تا چهل درصد ظرفیت بیشتر میتونن داشته باشن و آنود های سیلیسیومی یا ترکیبی کربنی هم همینطور، و این ها قبل از باتری های حالت جامد و آنود های فلزی هست تازه.
      توی این فضا جایی برای رقابت بقیه نمیمونه، یه موتور الکتریکی ده کیلویی الان میتونه کار یه موتور آیس دویست کیلویی رو بکنه.

      1. Sam

        ۱۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (97 ديدگاه)

        بله در نهایت همه چیز برمیگرده به بازده و صرفه اقتصادی.
        در آینده فناوری غالب میشه که بتونه بهترین بازده انرژی رو با کم ترین آلایندگی و قیمت مناسب تولید انبوه کنه…
        هنوز معلوم نیست و به همین خاطره که خودرو ساز ها هم روی الکتریکی سازی و هم روی پیل سوختی و… سرمایه گذاری میکنن
        چیزی که متاسفانه واضحه باز هم ما بخاطر سیاست های اشتباه از موج بعدی تکنولوژی بی نصیب میمونیم و صرفا یه مصرف کننده باقی میمونیم…

  3. R

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    فصل دوم گرند تور حال کردم عشقم آونتادور که جرمی پشتش نشسته همه رو ترکوند??
    آونتادور هیولای بی رقیب❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (311 ديدگاه)

      البته راننده ی تست لامبورگینی پشتش نشسته بود!

      1. R

        ۱۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        چه فرقی میکنه؟ یه چیز بگو با عقل جوردربیاد

      2. Reza

        ۱۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (311 ديدگاه)

        فرقش اینه که چون راننده ی تست لامبورگینی پشتش نشست تونست اون زمان رو ثبت کنه و سریع تر از بقیه بشه. (نکتش هم همین بود.توی استودیو هم گفتن اینکارش تقلب بود!)
        ولی دوتا ماشین دیگه خودِ مجری ها باهاش رانندگی کردن و زمان زدن.

        دیگه همه میدونن که مهارت راننده چقدر توی زمان گیری تاثیر داره.
        ریماک هم با 1000 اسب اگه یه راننده مسابقه باهاش رانندگی میکرد احتمالا رکورد اون پیست رو میشکست.

        1. R

          ۱۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          اولا مجری ها خودشون حرفه این بیشتر از سن ما ماشین روندن ثانیا راننده ی حرفه ای ریماک رو میروند فوقش دوثانیه زودتر میرسید نه بیشتر از شش ثانیه!! اینم مطمئن باش

  4. Omid622

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    جوری نظر کلارکسون رو می خوان انگار این بگه بده دیگه تولید این ماشین ها تو جهان منحل میشه

  5. دانیال

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    فک کنین پراید الکتریکی پس کی ما ببچاره ها میتونیم ماشین اوکی سوار شیم خدایی کمرم شکسته زیر این همه فشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا