سایونمتفرقه

هاچ‌بک داغ سایون در لس‌آنجلس

سایون به‌عنوان بازوی تویوتا در آمریکای شمالی، معمولاً خودروهایی با ظاهر نه چندان دل‌چسب تولید می‌کند. اما این بار در نمایشگاه لس‌آنجلس، سایون iM نشان‌دهنده یک خودروی جذاب و یک هاچ بک داغ بود.

2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept
سایون iM بر اساس تویوتا اوریس درگ طراحی شده و شامل قطعات اسپرتی می‌باشد. کیت آئرودینامیکی بدنه مخصوصاً هواکش‌های روی سپر، جلوپنجره دودی، چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژی و آینه‌های کوچک و زیبای جانبی تیره رنگ، دیفیوزر و خروجی‌های هوای عقب و اسپویلر سقفی، این خودرو را بسیار اسپرت تر و خشن‌تر از اوریس نموده‌اند.
2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept
سیستم تعلیق مسابقه ای iM با ارتفاع قابل تنظیم با کاهش ارتفاع و تقویت همراه شده و تعلیق مستقل در عقب نیز در مسیرهای پیچ در پیچ عملکرد بهتری دارد. ترمزها نیز با کالیپرهای چهار پیستونه قدرت توقف بیشتری یافته‌اند.
2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept
2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept
2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept
2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept
در حالی که در اروپا، تویوتا Auris با طیفی از موتورهای مختلف دیزلی و بنزینی ارائه می‌شود که قدرتمندترین آن‌ها ۱.۸ لیتری ۱۳۴ اسبی است، قرار دادن یک سیستم توربوشارژر در این پیشرانه‌ها، عملکردی را در پی دارد که دهان هر خریدار ۱۸ تا ۳۴ ساله یعنی گروهی که به‌عنوان مشتریان بالقوه برای این خودرو هدف‌گذاری شده‌اند را آب می‌اندازد. با این وجود معلوم نیست که پیشرانه iM چه خواهد بود. شاید هم موتور ۲ لیتری مدل FR-S با ۲۰۰ اسب بخار نیرو و یا ۲.۴ لیتری همراه ب گیربکس شش سرعته دستی در آن مورد استفاده قرار گیرد. ظاهراً کیت بدنه به صورت مجزا هم قابل سفارش خواهد بود.
2014 Scion iM Concept
۲۰۱۴ Scion iM Concept

2014 Scion iM Concept
سایون iM از بهار آینده با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار قابل خریداری خواهد بود. فعلاً اطلاعات فنی و عملکردی از این خودرو منتشر نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. "Amir"

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    چ ناز شده لامصب اما رفبای قدری داره

    1. ME 84

      ۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      زیباست و خوب اما نه به اندازه گلف.

    2. MAFIA

      ۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      خوبه ولی دیگه خیلی زیاد طراحی هیجانی داره.واسه جوونای 20 22 ساله بهتره نه من 30 ساله.من گلف جی تی رو که طراحی سنگین تری داره هم در طراحی داخلی و هم خارجی ه این ترجیح میدم.

      1. مک میسل

        ۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        معلومه که گلف!!!!!!!!!!
        مخصوصا ار!قیمتش30هزاره مدل ار،
        این اشغالو که فقط هم به درد همون امریکامیخوره با گلف سرور مقایسش میکنید؟؟؟؟؟؟؟
        (ایران&المان)

        1. MAFIA

          ۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          مکی آشغال نیست.من خودم تویوتا دارم ماشین خوبیه ولی خیلی این مدلش جوون پسنده نه عامه پسند بر خلاف گلف

    3. hero

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      رقیباش سوسکن!
      ندیدی چطور دهنشو باز کرده؟
      آماده برای جویدن رقیباش!
      یکی از رقیباش هم گلفه!!!!!!

  2. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    آینده سایون رو میشه توی این محصولش دید…

  3. ramin

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام یه سوال داشتم میدونم بی ربطه ولی اگه میشه لطفابگید2500سی سی معادل چنداسب بخاره اصلا جریان سی سی چیه؟؟؟؟

    1. مسعود

      ۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      سی سی واحد اندازه گیری حجم هست و این عداد نشان دهنده حجم موتور هستند. اینکه چه توانی از این حجم حاصب بشه بستگی به تعداد سوپاپ ها و داشتن توربو و خیلی مسایل مهندسی دیگه داره.

      1. MAFIA

        ۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        خب دیگه شما هم انقدر توضیح میدید رامین پرسید سی سی چیه

        کوتاه و مفید

        سی سی : حجم موتور

        اسب بخار:واحد قدرت

        تموم شد.طومار می نویسن.

    2. شهرام

      ۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      همونطور که دوستمون گفتن CC (سی سی) واحد اندازه گیری حجم هستش
      و قدرت خروجی تولیدی موتور بستگی زیادی به نوع طراحی داره ؛
      معمولا انتظار میره یک موتور 2500 سی سی امروزی چیزی در حدود 190 اسب بخار رو تولید کنه (البته بدون توربو شارژر)
      در صورتی که موتور توربو باشه حدودا باید عددی بین 250 تا 275 اسب تولید بشه

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        بله آقا رامین.تمام نکاتی که دوستان عرض کردند درسته.
        البته باید گفت خیلی از کمپانی ها موتور توربو میزنن اما مهارت همه ی آنها یکسان نیست.
        کمپانی ها با ساخت موتور 2500 سی سی قدرت های متفاوتی ارائه میکنند.معمولاً بنز و ب ام و و کادیلاک و صد البته پورشه موتور های قدرتمندی با حجم کمتر به نسبت رقبا تولید میکنن.
        هر 1000 سی سی 1 لیتر محسوب میشود.
        ارادتمندم

        1. شاهین

          ۲ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          سلام دوستان
          توضیحات عزیزان در بالا خوب و کافی بود ولی این رو با اجازتون من اضافه کنم:

          “حجم موتور (به انگلیسی: Engine displacement) به فضایی که هر پیستون در سیلندر بالا و پایین می‌رود (حد فاصل نقطه مرگ بالا و پایین)، حجم سیلندر گفته می‌شود و به مجموع حجم سیلندرها حجم موتور گویند. این حجم با واحد cc یا همان میلی‌متر مکعب یا لیتر بیان می‌شود.”

    3. احسان آرسنالی

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      آقا رامین همه دوستان توضیحات خوبی رو دادن فقط خلاصه و ساده میگم که اگه دوتا موتور 2500 سی سی داشته باشیم که هردوتا ماله یه کارخونه باشه مثلا هردوتا ساخت بنز و تولید 2014 باشند باز باهم فرق دارن اون موتوری که ماله ماشین سواری باشه اسب بخار بیشتری داره ولی اون موتوری که ماله ماشین شاسی بلند باشه کشش بیشتری داره.

  4. فرهاد

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا قشنگ شده
    قیمتش هم که عالیه زیر 20 هزار
    کاش ایرانم بیاد

    1. hero

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      فرهاد جان باهات موافقم
      ولی با این ارتفاع پایینش به هیچ وجه برای جاده های ایران مناسب نیست!
      توی عکس سومی کاملا مشخصه

      1. فرهاد

        ۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (378 ديدگاه)

        حق با شماست به ارتفاع دقت نکرده بودم
        ولی مدل بدون کیت فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه

  5. sunmartin

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    واقعا واقعا زیبا اسپرت و طراحی منحصر به فردی داره بنظرمن بهترین هاچ بکی هست که تا بحال معرفی شده

  6. محمد

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان ببخشید بین آزرا و کادنزا کدوم پیشنهاد میدید وچرا؟؟ زیبایی امکانات وخدمات پس از فروش معیارهای مهمی هستن با تشکر

    1. فرهاد

      ۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (378 ديدگاه)

      بین این دو تا100 در صد کادنزا
      نیم نگاهی هم به آریون بکنید

  7. S97

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    Scion زیرشاخه شرکت تویوتاست که فقط در حوزه آمریکای شمالی تولید میشه. من که خیلی دوستش دارم.

  8. یاسین

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عجب چیزی شده در جواب دستمون هم باید بگم کادنزا بهتره چون طراحی بهتر

    موتور قویتر وصد البته شتاب بیشتری داره !

  9. ramin

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مرسی ازاین که جوابمودادید ازهمتون ممنونم

  10. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کپی از گلف زده فقط فیس لیفت کردتش مخصوصا عقبش
    ولی خوب شده در کل

  11. sunmartin

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بنظر من کادنزا واقعا بهتر از گرنجور و سوناتای yf هست کلا کیفیت بالاتری داره خودتون با سرچ در وب و بخصوص مجلات معتبر خارجی میتونید امتیاز بالای کادنزا و کیا سراتو نیو فیس مشاهده کنید

  12. parseh net30

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این دیگه خیلی فضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا