ایتال دیزاین در زمینه طراحی خودروها کمپانی شناخته شدهای است. شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز نیز در بحث تکنولوژی و مهندسی جزو برترین ها بوده و از دل فرمول ۱ بیرون آمده است.
این دو کمپانی با همکاری یکدیگر اقدام به ارائه راهحلهای جدیدی در بحث الکتریکی سازی خودروها خواهند کرد. مهمتر اینکه ماحصل این همکاری یعنی پلتفرم ماژولار EVX در خودروهای الکتریکی شامل محصولات اسپورت، سدان ها و کراس اوورها بکار خواهد رفت.
یکی از موارد برجسته پلتفرم EVX باتری با ساختار کامپوزیتی است. مجموعه باتری موردبحث که توسط خود ویلیامز طراحی شده میتواند تا حداکثر قدرت ۱۳۴۱ اسب بخاری را با استفاده از انرژی ۱۰۴ تا ۱۲۰ کیلووات ساعتی ارائه کند. استفاده از باتری ۱۶۰ کیلووات ساعتی نیز حداکثر شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری را به ارمغان خواهد آورد.
دیگر مزیت EVX به عنوان پلتفرمی جدید به طراحی آن مربوط میشود که باتری را با برخی بخشهای دیگر ادغام کرده است. بدون تکیه به ساختار بالایی، خودروسازان آزادی عمل بیشتری در طراحی خودروهای الکتریکی خود دارند.
این دو شرکت روی پرفورمنس بالا، کاهش زمان تولید، انعطاف و قیمت پایینتر برای تیراژ تولید پایین تمرکز داشتهاند و حداکثر تولید ۱۰ هزار دستگاهی از پلتفرم موردبحث امکانپذیر است. ظاهراً ۵۰۰ دستگاه از پلتفرم یاد شده را خود ایتال دیزاین میتواند در تورین ایتالیا تولید کند.
پلتفرم EVX را میتوان در خودروهایی با فاصله بین محوری ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ میلیمتر بکار برد. این پلتفرم میتواند سنگ بنای خودروهای متنوع از جی تی ها گرفته تا سدان ها، کراس اوورها و کانورتیبل ها باشد. این ساختار همچنین از متریال کامپوزیت بازیافتی و آلومینیوم برای استحکام پیچشی و وزن کم استفاده کرده است.
RezaRs
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰جالبه پس احتمالا خودرو های الکتریکی زیادی با این پلتفرم قراره درراینده ساخته بشه