بسته شدن یک واحد خودروسازی میتواند به تنهایی باعث مشکلات زیادی در اقتصاد یک منطقه شود. ولی شرایط در خودروسازی استرالیا عادی نیست. چند سال قبل میتسوبیشی شرکت خود را تعطیل کرد و به دنبال آن، در چند ماه بعد، کمپانی فورد نیز خبر از توقف تولید خودرو در استرالیا داد. اکنون، نوبت به جنرال موتورز رسیده است. بعد از این، تنها تویوتا میماند که در مقیاسی وسیع در استرالیا به کار خود ادامه خواهد داد؛ البته حضور تویوتا نیز برای مدت طولانی قابل تصور نیست.
سؤالی که بلافاصله پیش میآید، این است که تکلیف دو کارخانه خودروسازی از شاخه هولدن جنرال موتورز که در شهرهای آدلاید و ملبورن باقی میمانند چه میشود؟ این کارخانهها تا سال ۲۰۱۷ به طور کامل از حرکت خواهند ایستاد و کارگرانی که برای ادامه زندگی به روی آنها حساب کرده بودند، از ادامه کار باز خواهند ماند. تا آن موقع، سه سال زمان باقی است، ولی چیزی که مشخص است، این است که هر مسئول محلی با تدبیر، منتظر نخواهد ماند و برای حل مشکل، دست به کار خواهد شد. در همین حال، دولتهای محلی و فدرال استرالیا، صدها میلیون دلار استرالیایی (برابر با ۸۹ سنت امریکایی) برای تقویت بخش تولید هزینه میکنند. پولهایی که برای ساخت کشتی و توسعه خطوط ریلی صرف خواهد شد و میتواند باعث ایجاد دهها هزار فرصت شغلی جدید شود. بر این اساس، کمپانیهای دیگر خودروسازی، تمایل خود را برای تولید خودرو در محل کارخانههای کنونی جنرالموتورز اعلام کردهاند. البته این برای استرالیا چیز جدیدی نیست. کمپانی میتسوبیشی قبل از این که در سال ۲۰۰۸ از استرالیا برود، سال ۱۹۸۰ جایگزین کارخانههای کرایسلر شده بود. با این حال، صحبتهایی در مورد تولید خودروهای نظامی و صنایع وابسته آن در محل کارخانهها شده است.۲۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
spm
۱۶ دی ۱۳۹۲واقعا چرا این جور کارخونه هایی ضرر میدن و ورشکست میشن ولی ایران خودرو و سایپا از جیب این مردم بیچاره خدا تومن سود میبرن و حال میکنن؟شاید برای اینه که پیکـــــــــــــان تولید نمیکنن!!!!!!!
علی
۱۶ دی ۱۳۹۲درسته ما هولدن رو توی ایران ندیدیم
ولی واقعا حیفه که هولدن با ماشین های فوق العادش به تاریخ بپیونده
زیگما
۱۶ دی ۱۳۹۲هولدن هیچی از خودش نداره.ماشین های شورلت رو با نام هولدن میفروشنن تا استرالیایی ها دلشون خوش باشه خودروسازی دارن!
carbonado aventador
۱۷ دی ۱۳۹۲آره عزیزم . همونش هم ما نداریم . اونم از سر ما زیادی هست!!!!!!!!!
zondar
۱۶ دی ۱۳۹۲F.A
امیدوارم حداقل نوه هامون در این موارد که چرا پراید باید هنوز باشه یا غیره بحث نکنن.
ایران خودرو و سایپا خودرویی الان تولید نمی کنن همه ی سایت های خودروسازی شون تعطیله.
ولی با پول مردم ()باقی موندن.
اینا خودروساز نیستن لاشخورن.
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۱۶ دی ۱۳۹۲ما میتونیم از فرصت ایجادشده استفاده کنیم و اقدام به ایجاد سایت تولید خودرو های ملی مثل تیبا و سمند در استرالیا کنیم…
ما هم پول داریم هم رو،
فوقش میشه مثل سایت های سوریه و روسیه وآذربایجان که الآن دارن خاک میخورن وتکلیف خدمات پس از فروش و سهامدارها هم معلوم نیست…
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۶ دی ۱۳۹۲درود.
بچه محل:
ایرانخودرو و سایپا از پس سایت های داخل کشور بر نمیان چه برسه به سایت
های از کار افتاده ای که احداث کردن و داره خاک میخوره.
راه حل ما فقط تغییر مدیریت و سیاست کلی است.همینطور قطع دخالت های
دولت.
((( ایران و المان )))
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۱۶ دی ۱۳۹۲نه،به نظر من راه حل فقط تخته کردن در این خودرو سازه،اینها ذاتشون خرابه،
اما مسئله اینجاست کسی به فکر راه حل نیست،
در ضمن مژده،مژده:
تیبا وارد ناوگان تاکسیرانی شد…!
مردم هم اگه نخرن،دولت یه راهی پیدا میکنه نجاتشون میده…
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۲عکس ماشین وسطیه رو ببین چقدر طراحی خوبی داره تو ایران هم تیبا رو میبینی شبیه غرغون 4 چرچ میمونه
فرامرز
۱۶ دی ۱۳۹۲کاش همون تیبای فرغون هم طراحی خودمون بود!!!
carbonado aventador
۱۷ دی ۱۳۹۲دلم برای جنرال موتور می سوزه!!!!!!!!
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۲کاش خورو سازی داخل هم ورشکست شه با اون ماشین های لگنشون ؟
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۲کاش ویران خودرو و سایپا هم ورشکست شن با اون ماشین های لگنشون …؟
carbonado aventador
۱۷ دی ۱۳۹۲اینقدر کاش کاش نکنید . تا وقتی متحد نشیم هیچ اتفاقی نمی افته!!!!!!!!
زیگما
۱۶ دی ۱۳۹۲من در زمینه اقتصاد اطلاعات زیادی ندارم.ولی باید به اون مسئول محلی بگم که تولید خودرو و یا صنایع وابسته به علت هزینه بالای کارگر و مالیات امکان پذیر نیست.ممکنه یک کارخانه جایگزین بشه ولی خیلی زود از استرالیا بیرون میکشه.استرالیا یکی پر ریسک ترین اقتصاد های دنیا در تولید هست.
توفیقی
۱۶ دی ۱۳۹۲همینی که هست.بهتره خودمون رو بالا بکشیم و خودمون به مردم پراید بفروشیم.و خودمون بنز سوار شیم.سعی کنید خودتون مسئول شید و از زندگیتون لذت ببرید.
با این حرفهای بیهوده و ای خدا چرا اینجوریه چیزی درست نمیشه.
خدا ننشسته اون بالا تا وقتی هوس ماشین کردید بگه بیا بندم.چون عاشق چشم و ابروتم بیا.
هولدن هم ورشکستم بشه ناراحت نمیشم.
پورشه که نیست یا بنز یا فراری
یه برند معمولی
رضا
۱۶ دی ۱۳۹۲اقای توفیقی من بقیه رو نمی دونم
ولی به ادم هایی مث من خفن ترین مسئولیتی که دادن مسئولیت بخش ابخوری های مدرسه بوده
جدا از شوخی بعضی ها ….. خوری تو ذاتشون نیس
محسن.د
۱۶ دی ۱۳۹۲ینی GM به اون عظمت ممکنه نابود بشه ولی ایرانخودرو و سایپا هرگز !
juve
۱۶ دی ۱۳۹۲شرکت های خارجی هم اگه مثل ایران خودرو و سایپا باشن ! >>>> ورشکست نمیشن که هیچ ! روز به روز داراتر میشن :د
شرکت های خارجی باید سایپا و ایرانخودرو رو الگوی خودشون قرار بدن!!
♥♥♥Juve Storia di un Grande Amore♥♥♥
arash1354
۱۷ دی ۱۳۹۲وقتی پشتیبانش دولت باشه ورشکستگی معنا نداره!
احسان(احسان سابق)
۱۶ دی ۱۳۹۲قانون تجارت بین المللی:هر چیزی سود نده و پول و منابع رو از بین ببره باید نابود بشه
قانون تجارت ایرانی:تا وقتی دولتیه بقیه به درک
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵کاش این بلا سر هولدن نیاد.