یک وسپا باید از بین برود تا یک سگوِی جذابتر به نظر برسد. اگر تنها چیزی که نمیگذارد شما در داخل شهر بر روی یک سگوی سوار شوید، این است که شکل و ظاهر آنها را دوست ندارید، این نسخهی بهبود یافته ممکن است تردید شما را در مورد سوار شدن بر آن در بین عموم مردم را از بین ببرد. و این به لطف اسکوترهای وسپا اتفاق میافتد که مجبور شدهاند زندگی خود را فدای این وسیلهی جدید کنند.
با کمتر از ۴۰۰۰ دلار این وسیلهی سفارشی و ساخت دست میتواند مال شما باشد. پوشیده شده از قطعات یک اسکوتر پیاجیو واقعی، تشخیص این سگوی از یک موتور وسپا کمی دشوار است، این وسیله همچنین به طرز ناباورانه ای تعادل خود را حفظ میکند. هنوز هم هنگام سوار شدن بر آن توجه بسیاری را به خود جلب خواهید کرد، ولی با پیشرفتهایی که داشته است ممکن است تحسین دیگران را برانگیزد به جای آن که آنها با دیدن شما سوار بر این وسیله از روی ناامیدی سر خود را تکان دهند.۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
میراندا
۴ دی ۱۳۹۲وای خدای من چقدر خنده داره آدم یاد اسب 2 پا میفته
خخخخخخخخخخخ
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۴ دی ۱۳۹۲درود.
چه جالبه.
سرعتش چقدره؟؟؟
برقیه؟؟؟
برا من سواله که این وسیله ها چجوری میتونند تعادلشون رو حفظ کنند.؟؟؟
((( ایران و المان )))
زیگما
۴ دی ۱۳۹۲به وسیله نوعی ژیروسکوپ!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۵ دی ۱۳۹۲درود.
مطمئنی؟؟؟
ژیروسکوپ چی هست؟؟؟
((( ایران و المان )))
امین
۵ دی ۱۳۹۲ژیروسکوپ رو سنسوری فرض کنید که حرکت خودش در محورهای سه گانه رو تشخیص میده. کلیه وسائل نقلیه با دو چرخ هم محور هم که به نوعی مجبور به حفظ تعادل هستند برقی هستند چون موتورهای برقی تمامی گشتاورشون رو در لحظه میتونند تحویل سیستم حرکتی بدند. قواعد این حفظ تعادل فوق العاده ساده هستند. اگر خواستی از جلو بیفتی برو جلو و اگر به عقب خواستی بیفتی به سمت عقب برو. حرکت این وسایل هم بر همین اصل استواره یعنی شما برای حرکت باید فرمون رو به سمت جلو فشار بدی انگار که میخوای وسیله رو بندازی. و برعکس کاهش سرعت و توقف از طریق به عقب کشیدن فرمون انجام میشه. پیچیدن هم با اختلاف سرعت گردش دو چرخ ممکنه. در کل وسیله با حال و نو آورانه ایست. معروف ترین تولید کننده این وسائل هم همون شرکت آمریکایی SEGWAY هست.
پیروز باشید
توفیقی
۴ دی ۱۳۹۲من پیاده رفتن رو به سوار شدن روی این لگنچه ترجیح میدم
علیرضا
۴ دی ۱۳۹۲به نظر من یک موتورخارق العاده هست واقعا عالیه.افرین به وسپاو درود بر او.
e.scamp
۴ دی ۱۳۹۲فکر کنم وسپا جزو 20 موتورسیکلت خاطره انگیز تاریخ باشه تقریبا تو ایران همه دیدنش
محسن.د
۴ دی ۱۳۹۲خیلی وقتا همین کار آدمو راه میندازه! حداقلش اینه که ایمنی این بیشتر از موتورهای دیگه س!
DAVOOD
۵ دی ۱۳۹۲با سلام یقین داشته باشیداگه تست تصادف بگیرن ایمنی ش از پرایدخیلی بیشتره
تورج
۲۲ مرداد ۱۳۹۴بنده گان خدایی که ازصبح تاشب درمودردپرایدمیگین.اگه پرایدنبودنصف ماشین سوارها ازلذت ماشین داشتن محروم بودن .دل چه کسی میسوزه که درآمدخیلی ها فقط به حدهمین پرایده.کدوم ایمنی ،درکدام تصادف حماقت انسانی دخیل نبود.خداپدرسایپارو بیامرزه که دل قشرمتوسط وپایین جامعه روشادکرد.اگه ماشین بهتر سراغ داریدده ملیون منتظر جواب شمان.
مهدی62
۵ دی ۱۳۹۲باز یه طرح جالب دیگه که عیده ی خوبی پشتش بود کی فکرش رو می کرد که با وسپا…؟
masoud v12
۵ دی ۱۳۹۲هر چی باشه از موتورسیکلت بهتره چون مثل موتورسیکلتش تند نمیره در نتیجه خطرش هم کمتره.
انوش
۶ دی ۱۳۹۲میشه لطفا در مورد کمپا نی های مختلف سازندش. یه مقاله بنویسین. .
محمد
۱۳ فروردین ۱۳۹۳یه سری به این روبات ایرانی بزنید. یک روبات تعادلی هست شبیه همین موتور دوچرخ:
http://www.aparat.com/v/EQZVp
mehdi.esmaili
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا با قیمت حدود چهل میلیونی تو بازار ایران بنده ترجیه میدم رو دستام راه برم تا سوار این بشم
bahar
۱ مرداد ۱۳۹۴قرار نیست باهمین قیمت وارد بازار ایران بشه سیستم این خودرو های تعادلی خیلی ساده است به راحتی میشه در داخل کشور با هزینه بسیار کمی ساخت