متفرقه

وضعیت قرمز صنعت خودروی اروپا

صنعت خودروی اروپا نیازمند حمایت فوری اتحادیه اروپا و اعضای آن می‌باشد زیرا افت تولید خودرو می‌تواند منجر به نیاز شدید خودروسازان به سرمایه در هفته‌های آتی شود.

 

انجمن خودروی ACEA درخواست اقدامات فوری و قوی برای کمک به خودروسازان، تأمین‌کنندگان و نمایندگی‌ها کرده زیرا همه‌ی آن‌ها با شرایط حاد مالی روبرو شده‌اند.

یکی از مدیران ACEA با انتشار بیانیه‌ای رسمی گفته است:

تأثیر ویروس کرونا روی صنعت خودرو قابل‌توجه و بی‌سابقه است. روز به روز آشکار می‌شود که کووید ۱۹ باعث ایجاد بدترین بحران در صنعت خودرو شده است.

به نظر می‌رسد تولید خودرو به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها در اروپا با حداقل افت ۱.۲۳ میلیون دستگاهی تا به اینجا روبرو بوده و حدود ۱.۱۱ میلیون کارگر نیز تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند. صنعت خودرو در حال حاضر باعث اشتغال ۱۳.۸ میلیون نفر در اتحادیه اروپا شده است.

مدیر ACEA همچنین به عواقب شدید این بحران در آینده اشاره کرده و گفته وضعیت بدتر از پیش‌بینی‌های کنونی می‌باشد. او می‌گوید:

اول اینکه باید اقدامات متمرکزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های ساختاری همچون بیکاری کارگران و کاهش تولید صورت گیرد. دوم اینکه ما معتقدیم اروپا باید خود را آماده‌ی تحریک تقاضا در آینده کند. این موضوعی کلیدی در شتاب گیری رشد دوباره اقتصاد اروپا در آینده خواهد بود.

ACEA همچنین معتقد است چندین کمپانی می‌توانند با کمبود سرمایه در هفته‌های آینده روبرو شوند و بنابراین اتحادیه اروپا باید اعمال قوانین رگلاتوری جدید را به تعویق بیندازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    وضعیت اروپایی ها از قبل هم چندان خوش نبود
    هزینه های سنگین الکتریکی سازی کمپانی هایی مثل فلکس
    که حتی تا این جا هم به خاطر مشکلات نرم افزاری موفق هم نبود و از برنانه های خودشون خیلی عقب بودن حالا بد تر میشه
    خبر فروش زیر مجموغه های فلکس که بار ها به صورت جدی شنیده میشد
    انگار حالا بعد از این بحران یه گزینه روی میز میشه حساب کردش
    یه مدت دیگه ادامه پیدا کنه شاهد هر چه کوچیک تر شدن خودرو سازی اروپا خواهیم بود
    ولی اون طرف در ایالات متحده ترامپ از خیلی وقت پیش حمایت خودش رو برای خودرو سازان اعلام کرد

  2. محمد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    خودروساز ها این وضعیت رو بالاخره باید تجربه میکردن تا یاد بگیرن بنا به پیش بینی دکتر زیچه رییس سابق بنز و مدیران بازنشسته جنرال موتورز مرگ خودروسازی سنتی با ظهور خودران ها و اشتراک سواری هایی مثل اوبر و لیفت نزدیکه شاید حدود دو دهه دیگه جالبه بدونید خودرو میان نسل جدید مثل نسل ما شیفته و ماشینباز نداره تو یکی از ایالت هایی امریکا بین چندتا دبیرستان یه چالش راه انداختن گفتن یه ماه میخوایم یه چیزی رو ازتون بگیریم ایپدتون باشه یا ماشینتون بالای 90 درصد گفتن ماشینمون!!!!!

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      خب پس خوب شد سطح سنی تو را فهمیدیم ، یه بچه دبیرستانی با آرزوهای بزرگ .
      محمد میگه : تو دبیرستان‌های آمریکا اومدن یه چالش راه انداختند گفتن ماشینتو دوست داری یا آیپدت را و بالای ۹۰٪ گفتن آیپد ، خب معلومه یه بچه دبیرستانی آیپدش را بیشتر دوست داره و چند درصد اون بچه دبیرستانی با ماشین رفت‌آمد میکنه .

      همون بچه دبیرستانی وقتی بره دانشگاه ، هم ماشینشو مجبوره دوست داشته باشه بخاطر رفت‌آمدها به ( خانه ، کار ، دانشگاه ) و هم آیپدش را ، بعد از پایان دانشگاه کارش با آیپد تموم میشه و دیگه نمیخواد کارهای دانشگاهیشو انجام بده و نیاز به لب‌تاب داره ، پس میگه ۵۰٪ ماشینمو دوست دارم و ۵۰٪ لب‌تابم را و پس از بازنشستگی از کار میگه ۱۰۰٪ ماشینمو دوست دارم و هنگام مرگ هم در سن پیری میگه نه دیگه ماشین دوست دارم و نه هیچ وسیله ای دیگر و فقط دوست دارم با نوه نتیجه‌هام بازی کنم .

      اون همه افزایش فروش خودرو در دنیا قبل از کرونا هم برای پیرمردهاست و نه جوانان .

      ای کاش یه رده سنی تو پدال میگذاشتند تا بیشتر با افکار و ذائقه دوستان آشنا میشدیم ، جالبه .
      محمد همونیه که دوست داره تو کامنتها توهین کنه ولی حالا که سنش را فهمیدم ، بهش حق میدم ، بزرگ میشی نگران نباش .

  3. meysam

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    اون پولایی که بواسطه حمایت از ایران بهشون رسید رو دارن بالا میارن. البته 10 برابرشو.

  4. بی نام

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کلا صنایع مختلف در همه جای دنیا تحت تاثیر ویروس قرار گرفته و امریکا و اروپا و چین و ژاپن هم نداره اما مسئله اینه که صنعت خودرو چند سالی هست وضعیت خوبی نداره. در سرتاسر دنیا علاقه جوانترها به خودرو کم شده و هزینه های مالکیت افزایش پیدا کرده. واقعا احتمال خیلی کمی داره که بعد از تمام شدن این بحران ویروسی بازار خودرو در دنیا به شکوه 3 سال گذشته برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا