به نظر میرسد که روزهای «فورد کراون ویکتوریا» به سر آمده است. نیروهای پلیس ایالات متحده و کانادا در حال حاضر تمایل بییشتری دارند که ناوگان خود را به شاسیبلندها مجهّز کنند. بنابر گزارش اتوموتیو نیوز، در برخی موارد، تعداد این شاسیبلند از سدانها فراتر رفته است؛ چرا که این نوع خودروها میتوانند وسایل و افراد بیشتری را با خود حمل کنند.
در حالی که سدانها گزینهای محبوب برای پلیسها در محیطهای شهری محسوب میشوند، شاسیبلندها به تدریج جای خود را در خارج و حاشیه شهر باز کردهاند. دلیل این انتخاب نیروهای پلیس، دقیقاً مشابه چیزی است که برای مشتریان عادی وجود دارد. شاسیبلندها میتوانند تجهیزات بیشتری را با خود جابجا کنند و به دلیل ارتفاع بالاتر، ورود و خروج به آنها با سهولت بیشتری صورت میگیرد. به لطف پیشرفتهای صورت گرفته، عملکرد این نوع وسایل نقلیه در حال حاضر با خودروهای سبکتر سدان قابلمقایسه است. گروهبان میکائیل مککارتی (Michael McCarthy) از تیم رانندگی دقیق پلیس ایالتی میشیگان در این زمینه میگوید:
در بین خودروهایی که دپارتمان پلیس لسآنجلس (LAPD) خریداری میکند، سهم شاسیبلندها بیشتر از سدانهاست. شاسیبلندها قابلیتهای بیشتری دارند، شعاع گردش آنها نسبتاً کوچک است و از چابکی فریبندهای برخوردار هستند.
مطابق گزارش اتوموتیو نیوز، تعداد شاسیبلندهای فورد فروخته شده به نیروهای پلیس در ایالات متحده، بسیار بیشتر از سدانها است. این خودروساز، یک مدل شاسیبلند پلیس بر اساس «اکسپلورر» و یک سدان پلیس بر پایه «توروس» ارائه میکند؛ خودروهایی که در واقع، دارای یک پلتفرم هستند و از بسیاری از عناصر کلیدی مشترک بهره میبرند.
البته ارائه آمار دقیق فروش خودرو به ناوگان پلیس ممکن نیست؛ چرا که بسیاری از دپارتمانها، از جمله «نیویورک» وسایل نقلیه خود را ثبت نمیکنند. امّا آمار تخمینی این خودروها به صورت سالانه در ایالات متحده، در حدود ۱۰۰ هزار دستگاه است.
منبع: automobilemag
Viper ACR
۲۶ دی ۱۳۹۵تصمیم کاملا به جا و معقولی هست
برای داخل شهر شاید سدان ها مناسب تر باشند، اما برای بیرون شهر یک SUV با بدنه و موتور پرقدرت واقعا انتخاب بهتری هست.
احسان آرسنالی
۲۶ دی ۱۳۹۵همه چیشون خوبه از نظام آموزشی بگیر تا پلیس و تجهیزات رفت و روب. پدال یه گزارش بزار در مورد تفاوت خودروهای آشغال بر اونا با ما
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۵چه ابهتی !
power active
۲۶ دی ۱۳۹۵سمندکجا فورد کجاااا خخخخخخخ