دولت آلمان به دنبال تشویق مردم به استفاده از خودروهای الکتریکی بوده و به همین خاطر اقداماتی را در پیش گرفته است.
اولین و مهمترین اقدام دولت آلمان دو برابر کردن مشوق خرید خودروهای الکتریکی توسط مردم است. CNN میگوید مصرفکنندگان هماکنون میتوانند با خرید خودروهای الکتریکی که حداکثر قیمت ۴۰ هزار یورویی دارند از مشوق ۶ هزار یورویی سود ببرند. همچنین گفته میشود اگر سهم کنونی خودروسازان در این بسته تشویقی را محاسبه کنیم کل یارانهی تعلق گرفته به خرید خودروهای الکتریکی به ۹ هزار یورو افزایش مییابد.
این یک خبر خوب برای فولکسواگن و ID.3 جدید است که در ماههای اخیر با مشکلاتی روبرو شده است. از جمله مشکلات این خودروساز میتوان به توقف تولید موقتی به خاطر شیوع کرونا و البته مشکلات نرمافزاری متعدد اشاره کرد.
رویترز هم میگوید حرکت موردبحث میتواند باعث افزایش فروش دیگر خودروهای الکتریکی نسبتاً ارزانقیمت همچون ب ام و i3، پژو ۲۰۸ الکتریکی، رنو Zoe و تسلا مدل ۳ شود. محصولات گرانتر نیز شامل این مشوقها خواهند شد اما میزان یارانهها به اندازهی یاد شده نخواهد بود.
افزایش مشوق خرید خودروهای الکتریکی بخشی از بستهی ۱۳۰ میلیارد یورویی در نظر گرفته شده برای احیای اقتصاد آلمان است که پس از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو شده است. این بسته عمده تمرکز خود را روی خودروهای دوست دار محیطزیست گذاشته و سرمایه لازم برای تحقیق و توسعه در این زمینه را فراهم کرده است. از طرف دیگر برای خودروهایی که در هر کیلومتر بیش از ۹۵ گرم دیاکسید کربن تولید کنند جریمههایی در نظر گرفته شده است.
در این بسته احیای اقتصادی از پمپبنزینها خواسته شده تا شارژرهایی برای خودروهای الکتریکی نصب کنند. این امر نیز باعث افزایش جذابیت خرید خودروهای الکتریکی میشود زیرا نبود زیرساختهای شارژ معمولاً جزو بزرگترین مشکلات دارندگان خودروهای الکتریکی محسوب میشود.
ممد ژانگولر
۱۷ خرداد ۱۳۹۹چه عجب حالا که اژدها رو بیدار کردین داره بازارهارو به آتیش میکشه
ققنوس تازه داره از خاکستر برمیخیزه
حیف کاش زودتر به فکر بودن?
Khan
۱۷ خرداد ۱۳۹۹130 میلیارد یورو بسته تشویقی
ایرانم 1 میلیارد یورو واسه کرونا بودجه داشت
ادعاشون در حد ابرقدرتها اونوقت همپیاله گداهاییم
مزدا
۱۷ خرداد ۱۳۹۹فک کنم یک میلیارد یورو در حد حرف بود چون حقوق خیلی از پرستار و خدماتی ها رو ندادن
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۹به نظرم بهترین اگر میشد در جایگاههای بنزین شرایطی ایجاد کرد که باتری خالی را سریع برداشت و باتری پُر جایگزین کرد ، خیلی خوب میشه و باورکنید در کمتر از یک دقیقه زمان میبره که از بنزین زدن هم راحتتره .
مثل عوض کردن باتری خالی مثلاً موبایل نوکیا ۱۱۰۰ .
مطمئن باشید این اتفاق میوفته اما زمانبر هست و نیاز به گذر زمان و بودجه دولتی و حمایت دولتها و همکاری شرکتهای تولید کننده خودروهای برقی با جایگاهداران داره .
meysam
۱۷ خرداد ۱۳۹۹نوید همین ایده رو اگه اونور آب بودی و پیگیری میکردی و یه خورده بهش پروبال میدادی حتی اگه عملی هم نمیشد مطمئن باش توجه خیلیها رو جلب میکردی و ممکن بود بهت امتیازاتی داده بشه. اونجا دنبال آدمایی هستن که متفاوت فکر کنن حتی اگه ایده چرت و پرت هم باشه بهتر از کسیه که هیچ فسفری نمیسوزونه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۹میثم جان
دقیقاً درسته
فرق بین جهان اول با چندمی ، در جامه عمل پوشاندن به تمام ایدههای فکریه با سرمایهگذاری دولتی و دانشگاهی که ۱۰۰٪ بازخور مالی داره و پیشرفت در صنعت .
امین
۲۰ خرداد ۱۳۹۹این فکر قبلا بوده نمونه اش تولید و آزمایش شده که الان در مسیر توسعه بخش جایگاه و بخش خودرو است که فعلا سرعت تعویض ملاک نیست بلکه ایمنی در اولویت اول و انجام امور بدون دخالت اپراتور انسانی دوم و … قرار داره
باید فکرجدیدی بکنید
حسین دهمرد
۱۸ خرداد ۱۳۹۹اینا که دیس دادن حسودن. همین کارا رو میکنن فرار مغزها اینقدر زیاد شده
رضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۹عوض کردن باتری ایده جدیدی نیست ، خودروساز چینی بنام نیو NIO تو یک سال اخیر گزارش داده بود که بیش از ۱۰۰ هزار باتری عوض کرده و هر کدوم ۲ دقیقه طول میکشه ، ولی دلیل عدم استقبال اینه که کسی نیازی به این کار نداره ، خودروی برقی که ۵۰۰ کیلومتر بردشه هیچوقت تو یه روز باتریش حتی به یک چهارم هم نمیرسه و مجددا شب شارژ میشه