شاید همین الان زمان تفریح و رفتن به تعطیلاتی است که مدتها انتظارش را کشیدهاید. به این منظور، اندکی حسابهای خود را جمعوجور کنید و از محل کار خود مرخصی بگیرید. سپس نوبت به جمعکردن وسایل موردنیاز میرسد که باید دقت کنید چیزی را جا نذارید. صحبت از مسافرت با هواپیما به نقاط مختلف دنیاست. وقتی هواپیما به زمین مینشیند و یک خودرو کرایه میکنید، اینجاست که با یک فرهنگ و زیرساخت جدید رانندگی روبرو میشود. اگر هم این اواخر فیلم وسیله نقلیه شماره ۱۹ با بازی پل واکر (Paul Walker) را دیده باشید، احتمالاً هیچگاه آرزو نمیکنید که در یک کشور دیگر رانندگی کنید.
خوشبختانه یک اینفوگرافیک به این منظور جمعآوری شده که در آن شرایط متفاوت رانندگی در کشورهای مختلف جهان نشان داده شده است. با استفاده از این اطلاعات میتوانید مشکلات سفر خود را بسیار کمتر کنید و ضمناً، با رانندگی در سمت مناسب جاده، زندگی خود را در یک چشم به هم زدن از دست ندهید!۵۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
M Power
۲۰ شهریور ۱۳۹۴کشته مرده آلمانم…هم از جاده هاشون مطمئنن هم از فرهنگ رانندگیشون
محدودیت سرعت رسمی ندارن دمشون گرم
محمد زمانلو
۲۵ شهریور ۱۳۹۴جانم فدای اتوبان های سرعت آزاد آلمان که هر چقدر دلت خواست می تونی بری !
AliZeus
۲۰ شهریور ۱۳۹۴یکی از رفیق های من آمریکاست، میگه اینجا تو خیابون عابر پیاده و دو چرخه سوار خداست…تو مملکت ما راننده عابر ببینه بیشتر گاز میده که اون بترسه و رد نشه!
رافال
۲۱ شهریور ۱۳۹۴تو اصن رانندگی کردی؟
توی ایران در همه حالات عابر بی تقصیر است! چه وسط بزرگراه ناگهان پریده باشه یا از چراغ سبز عبور کرده باشه و …
و همیشه ماشین عقبی در تصادف مقصره.. ..خخخخ
amir
۲۸ شهریور ۱۳۹۴نه تو ایران عابر پیاده هم میتونه مقصر باشه بسته به موقعیت داره مثلا اگر زیر پل عابر پیاده باشه عابر تا 50 درصد مقصر میتونه باشه یا تو اتوبان که کلا عابر مقصر میشه
آرمان
۲۹ شهریور ۱۳۹۴یک قسمت از قانون مربوط به راهنمایی و رانندگی است و اگر شخصی از طبقه دهم برج جهت خودکشی روی ماشین بیافتد راننده 0 درصد و عابر 100 درصد مقصر است ولی داستان به اینجا ختم نمی شود.
قانون جزای اسلامی مستقل از راهنمایی و رانندگی، راننده را محکوم به قتل غیر عمد می کند یعنی 50% دیه بایستی پرداخت شود و همه این داستانها حدود 6 ماه تا چند سال طول می کشد. و اگر راننده وثیقه نداشته باشد در تمام این مدت باید در زندان باشد.
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴در ایران پارک دوبل یکی از قوانین است و اگر دوبل پارک نکنید از نشانه های بی فرهنگی است.
در ایران برای عروسی یک خیابان را میبندند و بوق بوق میکنند و جوان ها از پیاده رو به عروس خیره میشوند.
در ایران امتحان رانندگی را یک افسر باز نشسته که قدرت تکلم ندارد میگیرد و طرف بعد گرفتن گواهینامه فکر میکند شوماخر و فتل از زمره شاگردان وی است
در ایران نیسان بیشتر از راهنمایی رانندگی در حفظ کنترل ترافیک نقش دارد.
ولی از یک کار عربا خیلییییییی خوشم میاد اونم به زن جماعت گواهینامه نمیدن
سارا
۲۰ شهریور ۱۳۹۴فعلآ که آمار درخشان رانندگی مردهای ایرانی (اون آقایون با فرهنگ به دل نگیران مخاطبم اونا نیستن) زبانزد دنیا هست … بالاترین میزان تصادف در جهان ! حتی بیشتر از هند سه چرخه سوار !
عادات رانندگی مرد!های ایرانی :
1- راهنما زدن مال سوسولاست هر جا عشقت کشید فرمونو کج کن
2- هرچقدر میتونی گاز بده مثل وحشی ها برو جلو تا راننده جلویی بترسه را ه رو برات باز کنه حتی اگه سرعتت 3 برابر حد مجاز هست ! نترس فقط برو !
3- قبل از اینکه چراغ سبز بشه گاز بده و حرکت کن
4- اگه چراغ قرمز شده اهمیتی نده و به راه خودت ادامه بده
5- شب ها چون پلیس نیست هرجور دوست داری رانندگی کن
6- اگه دیدی یه خانوم پشت فرمون نشسته معطل نکن چون تو که اهل اروپا نیستی باید نشون بده فرهنگت رو یا ماشینو کج کن و برو تو شکمش تا هول شه منحرف شه از جاده یا دستتو بزار رو بوق تا به نوعی آزار رسونده باشی
7- عابر پیادرو امان نده جوری گازو ببند به ماشین که یا فرار کنه یا دیه شو بدی
8- حق تقدم مال تو کتاباست
9- حد اکثر سرعت مجاز اونیه که روی آمپر نوشته نه اونی که روی تابلو نوشته !
10 – هر وقت ترافیک شد برو بین ماشینای دیگه و از وسطشون رد شو !زرنگ باش صف بستن مال فرنگیاست !
11- اگه اتوبان شلوغ بود بنداز راست و لایی بکش اگه نشد هم کم نیار شونه خاکی هم خوبه
12- زباله ها رو تقدیم شهر کن البته از پنجره و به صورت پرتابی
13- هر کسی هم به نحوه رانندگیت اعتراض کرد بزن داغونش کن … خودش نشد ماشینش …
14- موقع تصادف به جای امن کردن جاده و چک کردن سلامت سرنشینا یه چوبی چماقی چیزی پیدا کن به طرف حمله کن … درسته پلیس مقصر رو پیدا میکنه و بیمه خسارت رو پرداخت میکنه ولی دلیل نمیشه شر به پا نکنی
15- برای کنترل راننده ها در خارج تابلو کاهش سرعت و احتیاط نصب میکنن برای راننده های با فرهنگ ما نرده و سرعت گیر
و ….
محمد حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۴احسنت
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴خانم اینطوری واشر میچسبونیا من چی گفتم شما شاید از این ناراحت شدید که گفتم به خانوما گواهینامه نمیدن ولی من گفتم زن، خیلی ها هستن از مردی فقط یه زره ریشو بعضی آپشنای اضافه دارن من اونارم منظورم بود شما به دل نگیر
shahab
۲۰ شهریور ۱۳۹۴البته ماشین واشر میزنه و پیستون میچسبونه!!!
رافال
۲۱ شهریور ۱۳۹۴رو که رو نیست
کاملن برعکس..با وجود جمعیت کمتر زنای راننده درصد بالایی از تصادف مال شماست و من شخصن خیلی درنزدیکی زن ها احتیاط می کنم.
نوید جهرمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴خانما خوب و مقرراتی رانندگی میکنن اما تسلطشون با ترس و عکس العلشون کمی کنده.
خودم سه بار نزدیک بوده زیر گرفته بشم توسط خانومای محترم. با ماشین هم که راندگی میکنم از راننده زن بیشتر از نیسان آبی میترسم و با رعایت حاشیه امنیت از کنارشون عبور میکنم.
یه سرچی هم بزنید دسته گلای رانندگی زنان سرتاسر عالم تو اینترنت فراوونه.
mohsen
۲۱ شهریور ۱۳۹۴نه عزیزه من مهم اینه راهنما بزنی نه اینکه وسط خیابون پاتو بکوبی ترمز واسه دیدن مدل لباس
محمد زمانلو
۲۵ شهریور ۱۳۹۴پسرخاله ی من که تو پدال هم نویسنده است ( http://www.pedal.ir/author/amingavam) عاشق و معتقد به جمله ی آخرته .
ASTON MARTin
۹ مهر ۱۳۹۴فک کنم اون پنجا تا آن لایک رو بخاطر جمله اخرت بهت دادن وگرنه باقیه متنتو باید طلا بگیرن
DRIVER
۲۰ شهریور ۱۳۹۴جهت رانندگی تو بعضی از کشورها اشتباه زده شده
شایان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴یکی از یادگاری های استعمار پیره دیگه تویه کشورهای که استعمار میکرد جهتشونم همنجوری که خودش داشت انجام داد گرچه دو تا استثنا داره ژاپن مستعمره نبود ولی جهتش چپ هست و کانادا کشور مشترک المنافع هست ولی جهتشو جهت سایر کشورها هست
میلاد
۲۰ شهریور ۱۳۹۴سلام .
سرعت تو بزرگراه تو ایرانم اشتباه زده 110 کیلومتر هستش نه 100 تازه منم شنیدم آلمان تو بزرگراهاش محدودیت نداره .
اینارو ما میدونستیم بقیه معلوم نیست چجوری درسته اشتباهه
آرش
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز اتوبان تهران-قزوین که جز پر ترددترین اتوبان کشور هست محدودیت 100 داره
سالسا
۲۱ شهریور ۱۳۹۴فقط این راهه که محدودیت 100 داره
تهران – قم 120
اراک-قم 110
بروجرد-اراک110
بروجرد – خرم اباد-پل زال 110
اهواز-آبادان و ماهشهر 110
luis
۲۰ شهریور ۱۳۹۴المان در برخی از بزرگ راه هاش محدودیت نداره نه در همه ی بزرگ راه ها.
RAYAN
۲۰ شهریور ۱۳۹۴چیزی که از این مقاله قراره بفهمیم نداشتن آداب رانندگی و بی قانونی در ایرانه که حتی از کشوری مثل پاکستان هم عقب تریم…خدا کنه یه روز ما هم یاد بگیریم
SS
۲۰ شهریور ۱۳۹۴شما خودتون همه قوانین رو رعایت میکنید؟؟
حق تقدم، استفاده از راهنما، حرکت بین خطوط و …؟؟؟
اگر بجای شعار دادن از خودمون شروع کنیم، بقیه هم یاد میگیرن
امتحان کنید؛ من نتایجش رو به چشم دیدم
در ضمن وضعیت رانندگی در ایران اونقدر هم که گفتین هم بد نیست، اگرچه قابل مقایسه با اروپا نیست، اما از خیلی از کشورهای آسیایی و پاکستان که نام بردید بهتره، فقط بعضی موارد رعایت نمیشه که اون هم با فرهنگ سازی ، جایگزینی ماشین های از رده خارج فعلی و بهبود وضعیت راه ها قابل بهبوده
mohsen
۲۰ شهریور ۱۳۹۴انصافا عالی گفتید SS جان ولی بعضی ماشینا هست کرمیه مثلا نیسان ابی ،ما خودمون یکی داریم همیشه پارکینگ میخوابه هرزگاهی من میرونم انصافا 160 تا که امپرشه میره، ببینم یه ماشین مقصره همون جا نفلش میکنم یک ماه پیش یه الانترا از فرعی می امد نوربالا دادم بزاره من برم چون ترمز نداره که لامصب،پرید جلوم زدم نصفش اومد پایین خسارتمم گرفتم :d
امیررضا سابق
۲۱ شهریور ۱۳۹۴الآن افتخار میکنی به این کارت
خیلی مونده به آلمانی ها برسیم. اگه هم بخواییم برسیم بعضیا نمیزارن
الآن زدی به اون ماشین النترا مال تو شد?
وقتی یکی درس میخونه به یه جایی میرسه باید با فرد لابالی فرق داشته باشه
واقعا متاسفم
نوید جهرمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴محسن راست میگی حکایت نیسان گاوی جداست.
محمد زمانلو
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی *** !!! مخصوصا که یه ماشین ناز رو زدی . واقعا برات متاسفم . مگه زندگی فیلم Death Race هستش که همه با ماشین
به جون هم بیفتن . بی چاره راننده ی الانترا که خسارت هم بهت داده .
mohsen
۲۵ شهریور ۱۳۹۴جناب امیر رضا سابق کی درس خونده اون گوسفند که با نزول رفته اونو ارس پلاک خریده؟
یکی که نمیفهمه از فرعی باید کی در بیاد چطور در بیاد من اون مدرکشو … کنم تازه تو این کشور درس و بزار سر کوزه ابمیوشو بخور اینجا پول حرف میزنه
امیر سابق
۳۰ شهریور ۱۳۹۴طرز فکرت اینه که پول حرف اوله که راننده زامیاد (نیسان آبی شدی دیگه)
تو همین مملکت حرف اولو درسخونا میزنن عزیز اگه کسی درس نخونه خیلی خیلی ببخشید مثل شما راننده نیسان میشه دیگه
ارس پلاکم باشه ماشین شما به گرد پاشم نمیرسه
ASTON MARTin
۹ مهر ۱۳۹۴من خودم رعایت میکردم ولی دیدم فایده نداره بقیه رعایت نمیکنن دیدم بخوام منم رعایت کنم خیلی گاگول بنظر میرسم الان چن وخته منم دیگ رعایت نمیکنم
جدا بعضی وقتا همرنگ جماعت نشی اسکول میشی
این ی نمونش
برو سر چار را و سعی کن حق تقدمو رعایت کنی و مث ادم رانندگی کنی! اگ تونستی ازش در بیای ، اگ پش سریا هرچی دهنشون اومد بت نگفتن!
نوید جهرمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴شخصاً ب جز قانون سرعت بقیه قوانین رو رعایت میکنم.
محمد زمانلو
۲۵ شهریور ۱۳۹۴تو دنیا من فقط با دو تا تابلو و محدودیت مشکل دارم :
1- محدودیت سرعت
2- ممنوعیت لایی کشی و سوسکی بازی
ASTON MARTin
۹ مهر ۱۳۹۴نوید نظرامون خیلی به هم نزدیکه
عباس
۲۰ شهریور ۱۳۹۴در آلمان بعضی از بزرگراه های مشخص هست که سرعت آزاده،به هر ماشینی هم اجازه نمیدن بره توی این بزرگراه ها،حالا فکرشو بکن داری ۳۰۰ تا میری یکدفعه یک پراید جلوت سبز میشه!تا حالا کارشناسی شده چرا سبقت غیرمجاز زیاده!فقط مقصر راننده ست،اگه کارشناسی بشه که چقد راه و وسیله نقلیه مقصره که آبروشون میره!حساب کنید میرسید به چندتا تریلی بعد باید پشت سرشون با دنده یک و دو برید بعد از چند دقیقه کلافه میشید و سبقت میگیرد یکدفعه یک وسیله از رو برو میاد و خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه!حالا نظر کارشناس ۱۰۰ درصد راننده مقصره،ولی اگه قشنگ کارشناسی بشه اینطور میشه،اگه جاده یکطرفه بود بازم تصادف میشود؟اگه به دلیل کوهستانی بودن و سربالایی سرعت تریلی کم نبود بازم سبقت میگرفت؟اگه جاده رو با تکنولوژی روز درست شده بود و کوه هارو میشکافتید که جاده کفی بشه بازم تصادف میشود؟؟از اینا گذشته اگه ماشین ایمن بود حداقل ماشین نابود میشود،سرنشینان که زنده میموندن!
بقیه عوامل تصادف رو هم میشه قشنگ اینطور تحلیل کرد که چند درصد راه و وسیله نقیله توی ۷۰ درصد سوانح رانندگی که به قول کارشناس ها مقصر راننده ست دخیله!!
SS
۲۰ شهریور ۱۳۹۴بعضی از قسمت های اتوبان در آلمان محدودیت سرعت دارن، اما در قسمت هایی که محدودیت سرعت وضع نشده هم محدودیتی برای ورود ماشین ها و کامیون ها وجود نداره
و اگر تصادفی رخ بده، راننده ای که به قول شما 300 تا میرفته، درصدی مقصر شناخته میشه، چرا که سرعت توصیه شده رو رعایت نکرده و نتونسته اتوموبیلش رو کنترل کنه
حداقل سرعت در تمام اتوبان ها 60 کیلومتر و سرعت توصیه شده 130 کیلومتر هست.
حرف شما درباره ناایمن بودن خیلی از راه ها در ایران هم درسته، اما آدم باید فکر کنه و مطابق با شرایط جاده و ماشینش رانندگی کنه.
نمیشه یک شبه همه جاده های کوهستانی و دو طرفه رو تبدیل به بزرگراه کرد، همونطور که در آلمان هم ساخت شبکه سراسری اتوبان از حدود 70 سال قبل شروع شده و امروز به چنین وضعیتی رسیده
عباس
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز میشه یکساله هم جاده هارو گلستان کرد،شما ببین بزرگ راه تهران شمال چرا اینقد طول کشیده!شما برو چندتا مستند راه سازی ببین مثلا چین،امکانات باشه همه چیز یک شبه درست میشه!امتحانش مجانیه کافیه چندتا پراید صادر کنیم آلمان تا ببینم چقد آمار کشته و تصادفشون بالا میره،توی اروپا اول میشن تو تعداد کشته!اونا اینقد تفکرشون بالاست هر روز یک تکنولوژی جدید روی ماشین بزارن تا خطای راننده کمتر بشه!اگه آلمان هم تفکر شما رو داشتن الان بیچاره بودن
عباس
۲۰ شهریور ۱۳۹۴در انتها اونا برای این ۷۰ سال طول کشیده که از صفر شروع کردن و با تکنولوژی هر روز جاده شون رو ایمن کردن،فکر نکنم آلمان از خراشان رضوی هم بزرگتر باشه،الان اگه آلمان تکنولوژی الان رو داشت،مطمنن ۷۰ سال طول نمیکشید
شایان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴عباس آقا اندازه استان خراسان رضوی؟! آلمان 358 هزار متر مربع اندازشه خراسان رضوی 144 شاید اندازه ایران نباشه ولی یک چهارم ایرانه ضمنا شما جاده های اونجارو با اینجا مقایسه نکن شاید بیش از دو برابر ایران اندازه و طول جاده داشته باشه ایران بخاطر مناطق کویری خیلی از مناطق جاده نداره و خیلی هم از جاهایه دیگه هنوز یا درست جاده نشده یا اصلا جاده درست نشده بعدم مگه میخوای قتل عام راه بندازی که میگی پراید بره اونجا
SS
۲۰ شهریور ۱۳۹۴صحبت شما که کاملا درسته
قطعا اگر خودرو های آلمان رو داشتیم کشته های کمتری داشتیم
و در حال حاضر هم تمام تلاشمون میکنیم که با تحریم خودرو های ناایمن فعلی، خودروهای بهتری جایگزین بشه
اما حرف من اینه که حالا که نداریم، متناسب با این شرایط رانندگی کنیم تا اون زمان برسه
از این که گفتم ساخت شبکه اتوبان ها در آلمان 70 سال طول میکشه هم منظورم این نبود که در ایران هم باید به همین اندازه طول بکشه
منظورم این بود که راهسازی کلا کار زمانبری هست وگرنه سرعت راهسازی در ایران از نظر من هم اصلا متناسب با رشد تعداد خودروها و آمار کشته ها نیست
Salman
۱ مهر ۱۳۹۴عباس جان ، رانندگی حرفه ای اصولی داره که نه آموزش رانندگی بهت یاد میده نه بابات
چون اصن بلد نیستن!
سبقت گرفتن تو جاده دوطرفه اصول داره
بعضیا مث دیوونه ها میچسبونن به ماشین جلویی و یکهو میرن توسبقت!!!
خب این کار غلطیه و 90% هم این باعث میشه که تصادف بشه نه محاسبات راننده
چون میدان دید کافی نداره
ولی شما هر وقت خواستی از ماشینی مخصوصا تریلی که بزرگه ، سبقت بگیری ، حداقل 10 متر باهاش فاصله بگیر تا لاین مخالف رو ببینی و بعد سبقت بگیر ، هیچ وقت هم برای اینکه بری تو سبقت عجله نکن ولی وقتی رفتی با کمترین دنده تخته گاز برو.
“موفق باشی”
amir
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ایرانی ها از پارک دوبل هم بدتر پارک می کنند ما با چشم خودم دیدم طرف نه پارک دوبل بلکه وسط خیابون پارک کرد رفت مغازه که کارش رو انجام بده من که تو شهرستان ها فرهنگ رانندگی بهتری رو میبینم.
یه پسر
۲۰ شهریور ۱۳۹۴شرایط و قوانین رانندگی تو مشهد که یه کتاب میشه
خلاصه یا باید مشهد راننده شده باشی یا اینکه خیلبان نیروی هوایی باشی در غیر این صورت نباید بیماری قلبی و اعصاب داشته باشی
farzad sportage
۲ مهر ۱۳۹۴من خودم تو مشهدم تو مشهد از همه جای ایران خدایی بهتر رانندگی میکنن
سکوت
۲۰ شهریور ۱۳۹۴عالی بود…ممنون
RAYAN
۲۰ شهریور ۱۳۹۴کاملا با amir مواففقم این رفتارهای عجیب رانندگی هر روز تو خیابونا دیده میشه….دوست عزیز SS من از فرهنگ بد رانندگی و بی توجهی به حقوق راننده ها صحبت میکنم….این رفتارای بد رانندگی شده عادت که داری مسیر خودتو میری یه دفعه یه ماشین بدون راهنما زدن و بدون اینکه حتی بغلشو نگاه کنه میخاد بپیچه و میکشه رو ماشینت یا از سر لجبازی بهت راه نمیده یا تو لاین سبقت با سرعت پایین حرکت میکنه هرچی چراغ میدی یا بوق میزنی محلت نمیده من به چشم خودم دیدم طرف وسط اتوبان تو لاین سبقت یادش افتاد خروجی اتوبان و رد کرده به خدا همونجا ترمز کرد تو لاین سبقت دنده عقب گرفت و کل اتوبانو به گند کشید!!!!!! …..
AMIR
۲۰ شهریور ۱۳۹۴خیلی مفید و جالب بود……مرسی
شایان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴این هندی های *** یعنی چی گاو حق تقدم داره کمربند هم اجباری نیست اونجا دیگه چه خراب شده ایه
محمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۴فقط المان
AHMADREZA
۲۰ شهریور ۱۳۹۴جالب بود
احمد باقری
۲۰ شهریور ۱۳۹۴مطلب خوبی بود.
meisam
۲۲ شهریور ۱۳۹۴چرا راه دور میرین همین کشورهای همسایه خودمون تو چند سال انقدر فرهنگ رانندگیشون رفته بالا ادم تعجب میکنه.چند سال پیش یه سفر کاری به دبی داشتیم یجا از وسط یه خیابون عریض که خط عابر هم نداشت رد شدیم سرعت ماشینا هم زیاد بود پیش خودم گفتم مثل ایران یا از پشت سر یا جلومون رد میشن میرن ولی دیدم با اون سرعت ترمز کردن گفتم الان دستشو میزاره رو بوق یا … ولی پشت سری هاشون هم ترمز کردن همه وایسادن تا ما عبور کنیم دریغ از حتی یه بوق واقعا حس بدی بهم دست داد حس حیوانات که از جاده رد میشن صبر میکنیم تا رد بشن
sz.hybrid power
۳۱ شهریور ۱۳۹۴دم کسی که این مقاله رو آماده کرده بود گرم
sz.hybrid power
۳۱ شهریور ۱۳۹۴با حاله
Salman
۱ مهر ۱۳۹۴لطفا این قدر نگویید فرهنگ رانندگی نداریم!
دوستان تو ایران اصن رانندگی آموزش داده نمیشه
فقط بهت میگن این کلاچ و گاز و ترمزه
اصول رانندگی هم تو یه کتاب صد صفحه ای خلاصه میشه که هیچوقت تو عمل بهت یاد نمیدن.
به فرهنگ ارتباطی نداره ، به آموزش مربوطه و متاسفانه تو ایران هیچ آموزشی راجع به رانندگی نمیدن.
خداییش چند نفر آموزشگاه رفتین که بهتون بگن تو لاین مشخصی رانندگی کن؟
مشکل اینه تو آلمان بعد یه دوره طولانی بهت گواهینمامه میدن ولی تو ایران بعد از اینکه پول رو به حسابشون واریز کردی!