دقیقاً یک سال پیش، پروژهٔ خودروی رکوردشکن بلادهاوند LSR تا مرز نابودی پیش رفت زیرا پس از چندین سال توسعه، به دلیل عدم تأمین بودجه و سرمایهٔ لازم، این پروژه مُنحل شد اما چندی بعد، اعلام شد که یک کارآفرین یورکشایری داراییهای این پروژه را خریداری کرده و قصد ادامهٔ آنرا دارد. بدین ترتیب بلادهاوند LSR احیا و از سر گرفته شد. سپس بهمنظور انجام آزمایشهای سرعتبالا، خودرو به کویری در آفریقای جنوبی بُرده شد و از آن زمان تاکنون پیشرفت تیم بلادهاوند LSR کاملاً قابل احساس است زیرا هر بار در آزمایشهای جدید رکورد سرعت خود را بهبود دادهاند.
این ماشین که به پیشرانهٔ جت مجهز شده، درواقع یک موشک چرخدار است که بهصورت تئوری میتواند به سرعت ۱۰۰۰ مایل بر ساعت یا ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. رسیدن به چنین سرعتی روی زمین خارقالعاده خواهد بود آنهم نهفقط به این دلیل که بهطور دیوانهواری خطرناک است. حتی تعداد محدودی از هواپیماهای جنگنده میتوانند در ارتفاع پایین به چنین سرعتی دست پیدا کنند زیرا در ارتفاع نزدیک به سطح زمین، هوا بسیار متراکمتر از ارتفاع ۱۲ هزار متر از سطح زمین است. به همین دلیل، رسیدن به ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت درحالیکه باید با هوای سنگین مقابله کرد و چرخها نیز روی زمین در حال چرخش هستند، تلاش بسیار دشوار و سختی است.
به همین دلیل، بلادهاوند LSR هنوز موفق نشده به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما این تیم برنامههای آزمایشی بسیار خاصی برای مطالعه و ارزیابی عملکرد بلادهاوند با افزایش سرعت دارد که بخش سرعتبالای این آزمایشها اخیراً با رسیدن به سرعت فوقالعادهٔ ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت در کویر نمک «هاکسینپَن» در آفریقای جنوبی به نتیجهٔ نهایی رسیده است. همچنین این موشک زمینی که از موتور جنگندهٔ یوروفایتر تایفون استفاده میکند برای رسیدن به این سرعت هرگز به زمان زیادی نیاز نداشته است بهگونهای که ظرف تنها ۵۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته است.
اما درواقع قرار نبوده است بلادهاوند به این سرعت برسد زیرا به گفتهٔ رانندهٔ این پروژه یعنی «اندی گرین»، هدف از این آزمایش صرفاً شکستن سد ۶۰۰ مایل بر ساعت یا ۹۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است اما چون پیشرانهٔ توربوفن رولزرویس EJ200 در سرعتهای بالا پاسخ متفاوتی به اطلاعات ورودی از پدال گاز میدهد، وقتی گرین پای خود را از روی گاز برداشته است، تقریباً نیم ثانیه تا واکنش موتور تأخیر وجود داشته و بنابراین طی این مدت همچنان موتور قدرت کامل را ارائه میکرده است. این تأخیر نهتنها خودرو را به سرعت ۱۰۱۰ کیلومتر بر ساعت رسانده بلکه موجب شده بلادهاوند یک کیلومتر اضافی در مسیر حرکت کند.
هرچند بلادهاوند در این آزمایشهای سرعتبالا موفق بوده است اما هنوز چندین ماه با تلاش برای شکستن رکورد سرعت دنیا فاصله دارد. البته در این آزمایشها تیم تمام دادهها را بررسی کرده و مقدمات لازم برای شکستن رکورد سرعت کنونی دنیا یعنی ۱۲۲۸ کیلومتر بر ساعت و سپس رسیدن به ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم کردهاند. فعلاً بازهٔ زمانی مشخصی برای تلاش این تیم برای شکستن رکورد جهانی سرعت وجود ندارد اما انتظار میرود این اتفاق طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده روی دهد.
[دانلود ویدئو]
FLANKER
۱۰ آذر ۱۳۹۸چرا دیگه تو سایت پدال راجب بازی های کامپیوتری و مسابقات طراحی خودرو حرفی زده نمیشه
مزدا
۱۱ آذر ۱۳۹۸نمیصرفه
آریا ماشین
۱۰ آذر ۱۳۹۸آقای FLANKER
صحبت میشه ، احتمالا شما ندیدید
پدال همیشه اخبار کانسپت های ویژن گرن توریسمو رو پوشش میدن و آخریاش هم همین مزدا و لامبو و جگوار بودن
UNAS
۱۱ آذر ۱۳۹۸چرا این مدل و امثال این را در بزرگراههای بدون محدودیت آلمان ( البته بصورت حفاظت شده ) یا پست های مخصوص تست نمیکنن ؟!
روی خاک آخه
چطور مشکلی براش بوجود نمیاد ؟
حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۸بخاطر ایکنه قدرت به چرخا منتقل نمیشه بلکه قدرت پس آ(پیش رونده) متور جت باعث حرکتش میشه مشکل هندلینگ تغریبا حل میشه و اینکه چرا تو خاک بخاطر اینکه خاک انعطاف پزیری بالایی داره و هم اینکه با سرعت هزار کیلومتر تو 1 ثانیه چندین کیلومتر را طی کردی و هیچ آسفالی ما نداریم که کشش این کار را داشته باشه و اینکه تو سرعت هزار کیلومتر نمیشه پیچ را پیچید اونم پیچ اتوبان را
خخخخ