اگر در مناطق صعبالعبور و یا در مکانهایی با شرایط آب و هوایی نامساعد زندگی میکنید، سیستم چهارچرخ محرک به دردتان میخورد. تلاش کردهایم تا با بررسی بازار برخی از ارزانترین خودروهای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک را پیدا کنیم. شاید این خودروها به اندازهی آفرودرهای باکلاس و گرانبها سریع و با ابهت نباشند اما تواناییهای شگفتانگیزی را از این خودروها به نسبت پولی که پرداخت میکنید خواهید دید.
- داچیا داستر – ۶ ۱۱۵ ۴×۴
11495 پوند
استایل زمخت این خودرو و البته تواناییهای سورپرایز کنندهی آفرودی از داستر خودرویی محبوب ساخته است. داسترهای پایه تجهیزات بسیار کمی دارند و حتی رادیوی استاندارد نیز در آنها به چشم نمیخورد اما تریم های بالاتر با تجهیزات بیشتر نیز بهای خیلی زیادی ندارند. حتی اگر این خودرو را با پیشرانه اقتصادی ۱.۵ لیتری دیزل نیز بخرید هنوز هم پول و هزینهی کمتری را نسبت به رقبا خرج کردهاید.
- سوزوکی سوئیفت ۴×۴ – ۲ ۴×۴
۱۲۲۴۹ پوند
سوئیفت یک سوپرمینی سرگرم کننده بوده که کارتهای بازی خود را پنهان نموده است. سوزوکی سالهاست که نسخهی چهارچرخ محرک این خودرو را عرضه میکند اما جدیدترین نسخه بهترین نسخه به شمار میآید. این خودرو هندلینگ و آسایش خوب نسخه استاندارد را دارد اما ۲۵ میلیمتر به ارتفاع سواری آن اضافه شده و همچنین چسبندگی بیشتری به سطح جاده دارد. این خودرو به جاداری داچیا نیست اما حس گرانبهاتر و البته تجهیزات بیشتری دارد. پیشرانهی ۱.۲ لیتری ۹۲ اسب بخاری آن قدرت کافی برای انتقال این خودروی نسبتاً سبکوزن را به مکانهای دلخواه شما دارد.
- سوزوکی Jimny – ۳ VVT
12499 پوند
به نظر میرسد که این خودرو برای همیشه ساخته شده و در اصل ریشههای فروش آن به سال ۱۹۹۸ بازمیگردد. از نظر طراحی این خودرو آنتیک و از نظر هندلینگ نیز ضعیف است و البته پیشرانهای غیراقتصادی و پرمصرف دارد. اما توانایی معینی برای این خودرو وجود دارد و آن تواناییهای آفرود به لطف زوایای اورهنگ کوتاه و سیستم چهارچرخ محرک سنتی است. بهای این خودرو نیز ارزان است اما تریم سطح پایین آن فاقد کولر میباشد.
- فیات پاندا ۴×۴ -۹ TwinAir 85
۱۴۷۱۰ پوند
پاندا ۴×۴ فضای احساسبرانگیز را به همراه آسایش بالا و البته کابینی عجیب ارائه میکند. متأسفانه هر دو پیشرانهی در نظر گرفته شده برای این خودرو قدرت کمی دارند اما مصرف سوخت خوب را بر جای میگذارند. شاید برخی افراد نسخهی کراس پاندا را ترجیح دهند اما احساس میکنیم که نسخه ۴×۴ استاندارد این خودرو نیز توانایی بیشازحد کافی دارد.
- نیسان جوک – ۶ Xtronic
۱۷۰۶۰ پوند
جوک یکی از آن خودروهایی است که به محبوب شدن کراس اوورهای کوچک کمک کرده اما هنوز هم برخی تواناییهای محدود آفرود را نشان میدهد. پیشرانه ۱.۶ لیتری آن تنها نسخهی در دسترس برای سیستم چهارچرخ محرک است و عجیب آنکه تنها با گیربکس پر سروصدای اتوماتیک CVT عرضه میشود. اضافه کردن سیستم چهارچرخ محرک باعث کاهش حجم صندوق بار از ۳۵۴ به ۲۵۱ لیتر شده و در برابر اکثر رقبا از این حیث حرفی برای گفتن ندارد. البته هنوز هم این خودرو استایلی منحصربهفرد و هیجان رانندگی بالایی دارد.
- سانگ یانگ تیوولی – ۶ D 4×۴
۱۷۱۰۰ پوند
تیوولی اولین تلاش این خودروساز کرهای برای ورود به بازار کراس اوورهای کامپکت است. این خودرو کابینی جذاب به همراه تجهیزات استاندارد زیاد دارد. نسخههای چهارچرخ محرک تیوولی تنها با پیشرانه دیزلی در دسترس هستند و به همین خاطر گشتاور زیاد و مصرف سوخت پایین را نشان میدهد اما کیفیت کلی خودرو با قیمت نهایی آن چندان همخوانی ندارد. اگر با این قیمت فضای زیادی را میخواهید سانگ یانگ انتخاب با ارزشی است.
- سوزوکی ویتارا – ۶ Allgrip
۲۰۲۹۹ پوند
ویتارا از نظر اندازه و طراحی ظاهری کراس اووری ریزنقش است که تجربهی این برند در زمینهی آفرود را نشان میدهد. اضافه کردن سیستم چهارچرخ محرک به این خودرو باعث افزایش اندک بهای آن میشود. اگر کراس اووری شیک و کاربردی میخواهید که بتوانید درعینحال از تپهها نیز عبور کنید ویتارا انتخاب مناسب است.
- سوزوکی SX4 S-Cross – ۶ Allgrip
۲۰۲۹۹ پوند
اگر ظاهر ویتارا را دوست ندارید، این خودروساز ژاپنی گزینهای دیگر با بهایی مشابه را پیشنهاد میکند. سوزوکی SX4 S-Cross مدلی با تجهیزات مناسب است که اگر دنبال خودروی چهارچرخ محرک باشید ارزش نگاه کردن دارد. همانند ویتارا، این خودرو نیز در فرمهای ارزانتر در دسترس است اما برای خرید نسخهی چهارچرخ محرک باید ۲۰ هزار پوند بپردازید. ارتفاع سواری پایین و پیشرانههایی با توان نسبتاً کم به این معنی است که نمیتوان این خودرو را با لندروور مقایسه کرد اما شاید این خودرو تواناییهای فراتر از حد انتظار بسیاری از خریداران داشته باشد.
- فیات 500X – ۰ Multijet 4×۴
۲۲۵۶۵ پوند
این خودرو بزرگترین و البته گرانترین عضو خانواده ۵۰۰ است. 500X کراس اووری جذاب است که زیرساختی مشترک با جیپ رنگید را به اشتراک میگذارد بنابراین برخلاف طراحی رترو، تواناییهای آفرود جدی دارد. پیشرانه دیزل ۲ لیتری این خودرو اقتصادی بوده و البته پیشرانه بنزینی توربو موجود در نسخه تک دیفرانسیل هیجان بیشتری را ایجاد میکند. تجهیزات استاندارد خوب و ارزش باقیمانده مناسب از نقاط قوت این خودرو هستند. نمونههای فول تر این خودرو بهای بالاتری دارند.
- میتسوبیشی ASX – ۶ diesel 4WD
۲۳۶۸۴ پوند
این خودرو با ظاهر مناسب خود و سیستم چهارچرخ متحرک قابل در برابر رقبایی چون نیسان قشقایی و رنو کجار قد علم میکند. تجهیزات استاندارد خودرو مناسب است و فضای کابین زیادی وجود دارد اما با دیدن طراحی و کیفیت آن شاید ناامید شوید. این خودرو آلترناتیوی برجسته برای کراس اوورهای عادی است.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۶ شهریور ۱۳۹۵داچیا داستر با اون هیکل دراز و لاغر و بد قوارش اینجا تبدیل به یک ماشین لوکس شده. در خالی که در اروپا ارزون ترین SUV به حساب میاد.
علیرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۵این جا کی گفته لوکس؟؟؟
Mohammadreza
۲۷ شهریور ۱۳۹۵کسی نگفته لوکس هست،قیمتش که از قدرت خرید اکثریت مردم خیلی خیلی بیشتره اینو میگه
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۷ شهریور ۱۳۹۵لوکس یعنی چیزی که عوام توان خریدشو ندارن.
باید داد بزنن که ایها الناس داچیا داستر لوکسه ؟؟؟
حميد
۲۶ شهریور ۱۳۹۵این رده بیشتر برا خانومها مناسبه اقایون باید اس یؤ وی فول سایز گرون قیمت سوار بشند
علی"m.f"
۲۷ شهریور ۱۳۹۵?
nima
۲۶ شهریور ۱۳۹۵جیپ پاتریوت هم هست که 22.295 دلاره یعنی 18000 پوند تقریبا
ِدوچرخه سوار
۲۶ شهریور ۱۳۹۵فیات 500x عالیه .
حمیدرضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۵سوزوکی اینجا نشون داد کلا تولید کننده ماشین های ارزون قیمت هست اونوقت تو ایران ماشین لوکس و گران محسوب میشه کمی جای فکر بیشتر داره
فقط آمریکایی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵ASX کجاش ارزونه!!
amir
۲۶ شهریور ۱۳۹۵داستر 100 میلیون :|
تیوولی 90 میلیون حدودا :|
داستر 12000 پوند :|
تیوولی 20000 پوند :|
خدایا اینجا کجاست ؟ :|
s.M.s
۲۷ شهریور ۱۳۹۵کجا زده تیوولی 20 هزار پوند ؟!!
تیوولی 17000 پوند اونم 4*4 با موتور دیزل ، مدلی ک تو ایران 90 تومنه تک دیفرانسیل بنزینیه
احمد باقری
۲۶ شهریور ۱۳۹۵چه کنیم که حتی اینا رو هم نمیتونیم داشته باشیم.
سهیل
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا من عااااشق میتسوبیشیasxشدم از وقتی اومد ایران.ظاهر خشنش با اون اخم دلبریش دلمو برده تو خیابونای تهران
موتوریش کشش خیلییییی خوبه
خدایا نصیب مام بکن
علیرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۵خدا وکیلی asx طراحی قشنگی داره حالا شاید عقبش زیاد قشنگ نباشه ولی جلوش از خیلی کراس اوور های معروف قشنگ تره
se
۲۷ شهریور ۱۳۹۵4.5.9 خوب بودن بقیه مالی نبودن
Fakhr
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ببینیم نسل ایندش (asx) چقدر قدره؟سال 2018 سال هست که چند نسل از خودرو های میتسوبیشی تغییر میکنن
میثم
۲۷ شهریور ۱۳۹۵اگه پول ما ارزش واقعی داشته باشه و گمرک هم دزدی نکنه تو روز روشن ما ایرانی ها چه ماشینهایی سوار شیم خیلی ساده است چرا نمیشه نمیدونم
omid
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خودروهای جدید و باکیفیت، چه ارزان ، چه متوسط و چه گران قیمت، روز به روز معرفی میشن اما
وقتی ارزش پول ملی بسیار کم شد
و قدرت خرید مردم هم پایین آمد
و ما ملت عزیز هم قراره همچنان در خواب باشیم
این داستان تلخ هم تا ابد ادامه خواهد داشت …
مهران قائمی
۲۹ مهر ۱۳۹۵دزدی و کلاه برداری،
تیوولی 17000پوندوداچیا 17000پوندوداچیا
وقتی وارد ایران میشه با سوء استفاده از اسم رنو قیمتهای ایرانی ایجاد میشه،
اوج درد و ناراحتی اینجاست که میبینی بعضی ها چه احمقانه از وضع موجود جانبداری می کنن