آفتاب به درخشش خود ادامه میدهد و دمای هوا نیز مرتب بالا میرود. اگر رطوبت و درجه حرارت اجازه دهد، یکی از کارهایی که میتوانیم انجام دهیم، پایین آوردن سقف یک کانورتیبل و رانندگی در یک جاده زیبای کوهستانی است. در یک حالت ایدهآل میتوانیم خود را در یک بنتلی کانتیننتال GTC تصور کنیم، ولی در واقعیت باید به گزینههای دردسترستر برای داشتن چنین تجربه لذتبخشی فکر کنیم. در ادامه ۱۰ نمونه از ارزانترین کانورتیبلها را مرور میکنیم که در شکلهای و اندازههای مختلف در بازار وجود دارند.
اسمارت فورتو پشن کابریولت مدل ۲۰۱۵: قیمت ۱۸۶۸۰ دلارمدل جدید اسمارت فورتو هاچبک ۲۰۱۶ در مسیر ورود به بازار امریکا وجود دارد، امّا در حال حاضر اسمارت هنوز نسخههای کانورتیبل از مدل قبلی را به فروش میرساند. این خودروی کوچک شهر هیچگاه یک موفقیت بزرگ در بازار امریکا نبوده و موتور یک لیتری ۷۰ اسببخار و گیربکس پر سر و صدای اتوماتیک تککلاجه آن جذابیت چندانی برای کسی ایجاد نکرده است. ولی نسخه کابریولت، یک خودروی مقرونبهصرفه و جمعوجور برای دنبالکنندگان آفتاب تابستانی است که به چیزی بیشتر از ظرفیت دو سرنشین و فضای اندک حمل وسایل نیازی ندارند. نسخه کانورتیبل اسمارت فورتوی جدید احتمالاً ظرف یک یا دو سال آینده معرفی خواهد شد.
فیات 500C برخی تعاریف مربوط به یک «کانورتیبل» را جابجا کرده است؛ زیرا هنوز درها و پنجرههای آن دارای ارتفاع کامل هستند و تنها بخش مرکزی سقف آن در بالای در صندوق عقب جمع میشود. با این حال، هنوز هم یک کانورتیبل مقرونبهصرفه و جذاب مطابق مأموریتی است که فیات ۵۰۰ بر عهده دارد. 500C کابریولت همانند ۵۰۰ هاچبک معمولی برای پیشرانه از یک موتور ۱/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۰۱ اسببخار استفاده میکند. اگر به صرف هزینه بیشتر علاقهمند باشید میتوانید از گزینه 500C آبارث با قدرت ۱۶۰ اسببخار نیز استفاده کنید.
در حالی که بیشتر مشتریان به دنبال فضایی ساکتتر و محافظتشدهتر در زیر سقفهای سخت خودروهایشان هستند، جیپ رنگلر به صورت استاندارد با یک سقف نرم جمعشونده ارائه شده است. در واقع، جیپ رنگلر تنها کانورتیبل شاسیبلندی است که در بازار امریکا به فروش میرسد؛ چرا که تولید نیسان مورانو کراسکابریولت متوقف شده و رنجروور اووک کانورتیبل نیز در مراحل اولیه رشد خودش است. جیپ رنگلر با توجه به قابلیتهایی که دارد، کاملاً از کانورتیبلهای دیگر حاضر در این لیست متمایز است. از مدل مقرونبهصرفه «اسپورت» گرفته تا مدل سرسخت «روبیکون»، جیپ رنگلر برای تمام افراد گزینه خاص آنها را دارد. وقتی بر روی تختهسنگها در حال حرکت هستیم یا از جاده کنار ساحل عبور میکنیم، باز کردن سقف جیپ باعث لذتبخشتر شدن سفر خواهد شد.
بیشتر موفقیت مزدا MX-5 میاتا به عنوان پرفروشترین رودستر به دردسترسبودن آن برمیگردد. خریداران با پرداخت مبلغی کمتر از ۳۰ هزار دلار به یک رودستر دیفرانسیل عقب میرسند که به عنوان یکی هیجانانگیزترین خودروهای کوچک به نسبت قیمتش شناخته شده است. مدل ۲۰۱۶ این خودرو سبکتر و چابکتر از مدلهای قبلی شده و در همین حال ویژگیهای اساسی و لذت رانندگی خود را از سال ۱۹۸۹ حفظ کرده است. با این که میاتا در نسل قبلی NC سقف اتوماتیک جمعشونده ارائه میداد، سقف نسل جدید ND به صورت دستی جمع میشود.
فولکسواگن بیتل کانورتیبل با اینکه از نظر اندازه بزرگتر از فیات 500C است، باز هم دارای مأموریتی مشابه برای ارائه یک نسخه مقرونبهصرفه در قالب که خودروی کوچک شهری است. در این مدل تمام چارچوبهای مهندسی و کاربردی بیتل هاچبک را به شکلی ساده در یک کانورتیبل راحت دریافت خواهید کرد. تنها اندکی رانندگی با سقف باز کافی است تا به خاطر بیاوریم که چرا جذب این مدل خودرو شدهایم. ظاهر کلاسیک بیتل و کاراکتر دوستداشتنی آن همیشه جذاب خواهد بود.
یک نسخه جدید مینی کوپر کانورتیبل در راه است، ولی در همین حال، نسل دوم این خودرو با همان طراحی منحصر به فرد و ابعاد متمایز برای یک سال دیگر در دسترس خواهد بود. گزینههای زیادی از این خودرو را میتوان انتخاب کرد؛ از مدل پایه کوپر ۱۲۱ اسببخاری تا کوپر S با موتور توربوشارژر ۱۸۱ اسببخاری و البته مدل وحشی جان کوپر ورکز با قدرت ۲۰۸ اسببخار. برخی ویژگیهای جالب، این مدل کانورتیبل را از همتای هاچبکش جدا میکند؛ از جمله یک تنظیم سقف نیمهباز یک «باز-شمار» که زمانی را که با سقف بسته رانندگی کردهاید، اندازه میگیرد.
مدل نمادین فورد از همان اوایل به صورت یک نسخه «سقفباز» ارائه شده و نسل ششم آن نیز از این امر مستثنی نیست. موستانگ کانورتیبل جدید مدل ۲۰۱۵ از همان سه گزینه پیشرانه موجود در مدل کوپه استفاده میکند؛ یک موتور ۳/۷ لیتری V-6، یک موتور جدید توربوشارژر چهار سیلندر اکوبوست و یک موتور درّنده ۵ لیتری V-8 برای مدل GT. برای بزرگداشت عمر طولانی این مدل نمادین، یک پکیج ظاهری ۵۰ ساله در مدلهای اکوبوست و GT درنظر گرفته شده است که البته با اضافه کردن تجهیزات مختلف، میتواند قیمت مدل کانورتیبل را به میزان قابلتوجهی افزایش دهد. به عنوان نمونه، مدل GT با تمامی امکانات نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
با معرفی نسل ششم شورولت کامارو ۲۰۱۶، به نظر وقت مناسبی برای یک معامله خوب بر سر مدلهای ۲۰۱۵ است که هنوز در نمایندگیهای شورولت حضور دارند. مدل پایه کاماروی سقفباز به صورت استاندارد از یک موتور ۳/۶ لیرتی V-6 استفاده میکند. این در حالی است که مدل SS با بهرهگیری از یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 قدرتی به اندازه ۴۲۶ اسببخار دارد. اگر این قدرت برای شما کافی نیست، یک نسخه کانورتیبل از مدل سوپرشارژر کامارو ZL1 نیز وجود دارد که قدرت دیوانهواری برابر ۵۸۰ اسببخار از یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 تولید میکند.
تنها نام لوکس حاضر در این لیست، آئودی A3 کابریولت جدید است که شروع قیمت آن کمتر از آن چیزی است که برای یک خودرو با نشان چهار حلقه انتظار دارید. این کانورتیبل جدید بخشی از سری سطح نخست آئودی A3 است که شامل A3 سدان، ای-ترون و TDI هاچبک میشود. همه این مدلها بر اساس پلتفرم انعطافپذیر MQB گروه فولکسواگن میشوند. در همین حال، A3 کابریو به صورت استاندارد از دیفرانسیل جلو و یک موتور ۱/۸ لیتری توربو چهار سیلندر مشابه فولکسواگن گلف استفاده میکند. اگر بخواهید اندکی بیشتر برای این خودرو هزینه کنید، میتوانید با استفاده از موتور قدرتمندتر ۲ لیتری توربو و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک کواترو، آن را برای تمام شرایط آبوهوایی آماده کنید.
فولکسواگن ایاس هنوز در بازار حضور دارد و البته با قیمتی بالاتر از همتای سطح بالای خود در آئودی. ولی ایاس سالخورده برخی ویژگیها در خود ارائه میکند که در آئودی خبری از آنها نیست؛ امکاناتی مانند سقف جمعشونده اتوماتیک با یک سقف آفتابگیر یکپارچه. ایاس که معرفی آن به سال ۲۰۰۶ برمیگردد، بر اساس دو نسل پیش فولکسواگن گلف ساخت شده و از آن زمان به بعد، برخی تغییرات جزئی را به خود دیده است. روند فروش این مدل نیز بسیار آهسته پیش میرود و در سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها ۱۰۸۸ دستگاه از آن به دست مشتریان رسیده است.
masoud v12
۱۸ تیر ۱۳۹۴همون ارزانترین ها در اینجا با درصد گمرک و حمل و نقل و سود دلال ها تبدیل میشه به گرانترینها!
masoud v12
۱۸ تیر ۱۳۹۴تو سایت خرید و فروش ماشین در کشور یک مینی کوپر اس رو گذاشتند فروش به قیمت 552000000 تومان یعنی اگه تبدیلش کنین به دلار 3500 تومانی تقریبا میشه حدودا 157000 دلار یعنی گرانتر از مرسدس میباخ در آلمان!
Elring-aventador
۱۸ تیر ۱۳۹۴اون اسمارته تو کتم نمی ره خیلی بی ریخته
ali2240
۱۸ تیر ۱۳۹۴هرچی اسمارته بی ریخته،مزدا mx5 و بیتل تو دل برو و زیباااا
محمود
۱۸ تیر ۱۳۹۴آخ آخ آخ آخ آخ نگو که دلم خونه
جاوید
۱۸ تیر ۱۳۹۴مسعود جان دلار واردات ماشین رو ۷۰۰۰-۸۰۰۰ تومن محاسبه میکنن
نپرس چرا که نمیدونم!!
تو همین سایت پدال تو یکی از مقالات نوشته بود، یه مقاله بود در مورد اینکه ۵% از سود واردات میره به حساب ناوگان آمبولانس و اینا…
AHMADREZA
۱۸ تیر ۱۳۹۴خیلی باحالن
رامتین
۱۸ تیر ۱۳۹۴البته با 40000 دلار میتونی کروک بی همتای بی ام و 428 بگیری و واقعا عالی است. ای کاش مرسدس هم بیاد و مدل کروک جدیدی بزنه که شواهد نشون میده مدل ترکیبی قراره از ترکیب CLS و AMG GT بده که از الان باید گفت محشره. البته این مدل سدانه و کروکش هنوز تایید نده. البته جای دیگه خوندیم که مرسدس حتما مدل کروک S کلاس کوپه را قراره تولید کنه که اونم بی همتاست.
نوید جهرمی
۱۸ تیر ۱۳۹۴سی کلاس کوپه در حال آزمایشه و احتمالن کانورتیبل هم براش در نظر گرفتن و امسال معرفی میشه
american and japan
۱۸ تیر ۱۳۹۴○||||||○
رهگذر
۱۸ تیر ۱۳۹۴بیتل و مینی کوپر خاطره اند همیشه محبوب بودن
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۴نمیدونم چرا ولی ارزانتر از اینها هم هست که ننوشتن. دقت کردین تمام دنیا حتی حوزه خلیج فارس ماشین (هزار) قیمت میخوره نه میلیون یعنی جور بودن دخل وخرج اما اینجا….. خلاصه اینکه اینقدر قیمت ریال را پایین نگه میدارند حتی غیر واقعی +عوارض خیلی خیلی بالا تا ما همه چیز را به میلیون بخریم در حالی که به هزار حقوق میگیریم . بعد به ما میگن خدا را شکر کنید که همین را هم به ما داده در حالی که میتونست بدتر از این هم بشه آخه چرا؟ مگه ما ثروت کم داریم
نوید جهرمی
۱۸ تیر ۱۳۹۴عده ای با همین وضعیت که برا مردم ساختن دارن جیبشون رو هرروز پرتر میکنن و قدرتشون هم بیشتر.
معلومه که نمیان از این چیزا ب خاطر مردم بگذرن
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۴همشون خوبن ولی انصافا بازم کامارو و موستانگ یه چیز دیگن…
احسان(احسان سابق)
۱۸ تیر ۱۳۹۴وولکس واگن هم کارایی میکنه.ائودی A3 از وولکس واگن ایاس ارزونتر میده
رهگذر
۱۸ تیر ۱۳۹۴وولکس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجتبی(ساروی)
۱۸ تیر ۱۳۹۴من همیشه از کارمارو بیشتر از موستانک خوشم میومد ولی انصافا کانور تیبل موستانگ یه چیز دیگست
Archi KHAN
۱۹ تیر ۱۳۹۴در کنار موستانگ و کامارو بقیه اصلا حرفی برای گفتن ندارن !
هر چند بقیه لیست هم برای ایرانی ها افسانه اس (البته با قیمت واقعی)
mahdi-GM
۱۹ تیر ۱۳۹۴تو این لیست کامارو و موستانگ از همه سرترن و کوچولوی دوست داشتنی بیتل هم فوق العادس
K.MAK.MISEL
۲۰ تیر ۱۳۹۴انتخاب من که معلومه
ولی خب،کامارو و موستانگ کروک در اینجا عالین،مخصوصا موستانگ
hero
۲۰ تیر ۱۳۹۴فقط میاتا
امیر
۲۴ تیر ۱۳۹۴رنورScala-Coupe ارزان نیست هندا چی وخیلی از خودروهای دیگه…….!!!!
09354597033
۲۵ تیر ۱۳۹۴کانورتیبل واقعی (و با حال) باید کوپه باشه و توی این سری بهترین و معروفترین کانورتیبل ها تو قاره ی امریکای شمالی مزدا mx-5 , هوندا s2000 و پورشه باکستر میباشد (که همشون قیمت های قابل قبول و معقولی دارن)