تویوتا از مقام اول خود در مطالعهی ۱۰۰ برند باارزش جهان که توسط موسسه BrandZ صورت گرفته دفاع کرده است. تسلا نیز توانسته به گونهای مناسب خود را بالا بکشد.
هر سال، مطالعهی ۱۰۰ برند باارزش BrandZ لیست با ارزش بزرگترین کمپانیهای دنیا را نشان میدهد. این موسسه میگوید دادههای خود را از مصاحبههای بیش از دو میلیون مصرفکننده در سراسر دنیا استخراج کرده است.
چندین مورد شگفتانگیز در بخشهای بالایی بخش خودروی این مطالعه در سال ۲۰۱۷ وجود دارد. از سال ۲۰۰۷ تاکنون تویوتا، ب ام و و مرسدس بنز سه رتبهی اول باارزشترین برندهای خودرویی این مطالعه را به خود اختصاص دادهاند.
در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ تویوتا و ب ام و در حال کشمکش برای کسب رتبه اول بودهاند اما این برند ژاپنی از آن سالها تاکنون پیشروی راحتی را داشته است. به همین منوال مرسدس بنز نیز تقریباً شرایط امنی را در رتبهی سوم داشته اگرچه که نتوانسته به دو برند اولی نزدیک شود. در حقیقت هوندا گاهی اوقات از رتبهی چهارم به جایگاه مرسدس چنگ زده است.
در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز بیشتر از همیشه به دو برند اولی نزدیک شده و همین امر نشان دهندهی فروش جهانی موفق اشتوتگارتیها در سالهای اخیر است. مرسدس هنوز در رده سوم باقی مانده اما هماکنون تنها کمی بیشتر از ۱ میلیون دلار با رتبه بالای خود فاصله دارد.
تویوتا که در ردهبندی توانسته جایگاه سیام را کسب کند با ارزش برند ۲۸.۶۶ میلیارد دلاری به رهبری بخش خودروها ادامه داده و ب ام و با رتبه کل سیوپنج ارزش برندی برابر با ۲۴.۵۵۹ میلیارد دلار دارد. مرسدس نیز با ارزش برند ۲۳.۵۱۳ میلیارد دلاری در رتبه کلی چهلم قرار دارد.
و درحالیکه تویوتا و ب ام و در ردهبندی کلی به ترتیب افت ۳ و ۸ پلهای داشتهاند، مرسدس ۴ پله بالا آمده است.
برند خودروساز بعدی فورد است که با نزول به رتبه هشتاد و سوم ارزش برند ۱۳.۱ میلیارد دلاری را ثبت کرده است. پس از فورد نیز برندهای هوندا (رتبه ۹۱ با ارزش ۱۲.۲ میلیارد دلار) و نیسان (رتبه ۱۰۰ با ارزش ۱۱.۳ میلیارد دلار) به تعقیب رده بالاییها میپردازند.
شاید جایگاه تسلا باعث جلبتوجه شود. سال پیش تسلا در رتبه دهم قرار داشت اما امسال با پشت سر گذاشتن پورشه و لندروور توانسته در رتبه هشتم قرار بگیرد.
اما بد نیست اشارهای هم به برندهای برتر کلی داشته باشیم. گوگل با ارزش ۲۴۵.۵ میلیارد دلاری همچنان رتبه اول را حفظ کرده و پس از آن نیز برندهای اپل (ارزش ۲۳۴.۶۷ میلیارد دلار) و مایکروسافت (ارزش ۱۴۳.۲۲ میلیارد دلاری) در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند. آمازون با ارزش ۱۳۹.۲۸ میلیارد دلاری توانسته خود را از رده هفتم سال قبل به رتبه چهارم در سال جاری برساند. فیسبوک نیز با ارزش ۱۲۹.۸ میلیارد دلاری در رتبه پنجم جای گرفته است.
در این جدول با ارزشترین برندهای خودرویی را به انتخاب موسسه BrandZ آوردهایم:
رتبه | برند خودرویی | ارزش (میلیارد دلار) | رتبه کلی (۲۰۱۷) | تغییر نسبت به سال گذشته |
۱ | تویوتا | ۲۸.۷ | ۳۰ | ۳- |
۲ | ب ام و | ۲۴.۶ | ۳۵ | ۸- |
۳ | مرسدس بنز | ۲۳.۵ | ۴۰ | ۴+ |
۴ | فورد | ۱۳.۱ | ۸۳ | ۰ |
۵ | هوندا | ۱۲.۲ | ۹۱ | ۸- |
۶ | نیسان | ۱۱.۳ | ۱۰۰ | ۱- |
۷ | آئودی * | ۹.۴ | – | ۱- |
۸ | تسلا * | ۵.۹ | – | ۳۲+ |
۹ | لندروور * | ۵.۵ | – | ۱۷+ |
۱۰ | پورشه * | ۵.۱ | – | ۱۶+ |
علامت * نشان دهنده عدم حضور برند مربوطه در بین ۱۰۰ برند باارزش سال ۲۰۱۷ میباشد.
AmiR8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
به دیدن اسم پرافتخار تویوتا در صدر بسیاری از لیست ها دیگه عادت کردیم .
از بس این خودروساز کار درسته.
وقتی تویوتا رتبه ی اول نشد باید خبرش رو بذارین !!!
peyman
۲۰ خرداد ۱۳۹۶پس رتبه و ارزش ویران خودروها کجاست°°°°!!
فقط تویوتا و هوندا
۲۰ خرداد ۱۳۹۶یه کامنت بی ربط :)))))
رنکینگ پرفروشترین گروه های خودروسازی در چهارماه اول ۲۰۱۷:
۱-تویوتا: 3,441,131
۲-فولکس واگن: 3,400,776
۳-رنو-نیسان: 3,329,481
.
.
.
آمار کامل در لینک زیر:
http://focus2move.com/world-car-group-ranking/
فاصله ی تویوتا و فولکس واگن رو نگاه کنید چه ناچیزه. اصلا نمیشه پیش بینی کرد کدوم گروه امسال اول میشه. مثل سال های پیش. ولی یه چیز قطعیه. اونم اینکه جدا از بحث گروه خود برند تویوتا به تنهایی با فاصله زیاد همیشه اول بوده و خواهد بود.
amiR8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
برای منم یک چیز قطعیه.
ارزش کاری که فولکس کرد ، یعنی زنده نگه داشتن لامبورگینی و بوگاتی با هیچ چیز در دنیای خودرو قابل قیاس نیست
اینکه در زیر مجموعه های خودت برند هایی مثل پورشه ، لامبورگینی ، بوگاتی ، دوکاتی و آئودی رو داشته باشی ارزشش خیلی بالاتر از این حرفاست که در عدد و رقم و آمار فروش بشه گنجوندش
الف.ی
۲۰ خرداد ۱۳۹۶بین 7 خودروساز اول فقط مرسدس تغییر مثبت داشته.
سامان اذری
۲۰ خرداد ۱۳۹۶پس فولکس واگن کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
amir
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
سامان جان شیطون شدی ها ????
داداش فولکس با چند برند فعالیت میکنه ، بوگاتی ، لامبورگینی ، سئات ، آئودی و … .
تمرکز فولکس بیشتر بر برند های لوکسشه و نسبت به آئودی و پورشه تمرکز کمتری روی برند VW داره .
از طرفی در برند های ارزون هم VW تنها نیست و کنارش سئات و اشکودا هم فعالیت میکنن و این طبیعیه که فروش و ارزش برند ( که یکی از مبانیش فروش بیشتر هست ) بین این 3 خودروساز نقسیم میشه .
در کل خودروسازی آلمان و کلا اروپا همیشه روی برند های لوکس تمرکز بیشتری داشته. در خود آلمان بنز ، BMW ، آئودی ، پورشه ، سابقا بورگوارد و … بودن و تک و توک مثل فولکس باقی موندن
از اون طرف نقطه ی قوت گروه تویوتا خودشه نه لکسوس.
واسه همین آئودی و پورشه بالاتر از لکسوس و تویوتا بالاتر از فولکسه.
سامان اذری
۲۱ خرداد ۱۳۹۶داش من فقط یه سوال پرسیدم
چرا هر وقت صحبت از فولکس واگن میشه زود زیرمجموعه هاشو پیش میکشید ؟؟؟؟
amir8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
چون زیرمجموعه هاش بخشی از ماهیتش هستن.
نمیشه در مورد هر مسئله ای به اون قسمت هایی که دوست داری توجه کنی و از سایر قسمت ها فاکتور بگیری .
سامان اذری
۲۱ خرداد ۱۳۹۶تاتاموتور و جیلی هم مالک جگوار ولوو لندروور هستند
amiR8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶.
چه ربطی به این بحث داره ؟؟؟ ??????
حسین
۲۰ خرداد ۱۳۹۶تویوتا سال هاست که خودشو اثبات کرده
ولی نکته جالب اینجاست که مجموع ارزش برند های آلمانی بالاتر از مجموع برند های ژاپنی هست و بعد از اونا هم آمریکایی ها
sina
۲۰ خرداد ۱۳۹۶واقعا باید به احترام تویوتا کلاه از سر برداشت. هر چیزی که یه نفر از یه خودروساز بخواد رو بهش میده.
اگه کسی دنیال ماشین ارزون باشه یاریس هاچبک یا سدان میخره
ماشین اقتصادی خانواده: کرولا و کمری
لذت رانندگی ارزون قیمت: جی تی 86
افرود: لندکروز و دیگرخانواده های وابسته
لوکس خانوادگی : لکسوس ای اس و ای اس و …
لوکس با لذت رانندگی : لکسوس ال سی
تراک سخت جون: هایلوکس و تاکوما و تندرا
کراس اور شیک: سی اچ عار
در اینده نزدیک با معرفی لکسوس یو ایکس و تویوتا FT-4X و تویوتا سوپرا دیگه هیچ نقصی در سبد محصولاتش نخواهد داشت.
پ.ن: حضور هوندا تو رتبه پنجم اونم با 9 مدل خودرو در مجموع هم دستاورد بزرگیه. دست خوش
زنده باد ژاپن
محمد
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ببخشید سینا جان سی اچ //عار// ?? چیه؟؟؟
sina
۲۰ خرداد ۱۳۹۶منظورم تویوتا C-HR بود داش محمد
یوختا کیبوردم قاطی میکنه انگلیسی نمیشه :)
سامان اذری
۲۱ خرداد ۱۳۹۶آر . و عار هر دو یک جور خوانده میشه
مشکل از حروف الف بای عربی ماست
اگه لاتین بود خیلی از مشکلات نوشتاری ما حل میشد
یاسین
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ایمان بیاورید به Made in japan ❤
ولی تویوتا چرا واقعا اف جی کروزر رو گرفت کردش تی جی ماشین کراس اور !!! اف جی باید اس یو وی افرودی میموند این تی جی اسمش مثل رپرهای امریکایی شده قیافشم یکم رپریه 😐
#ali.m#
۲۰ خرداد ۱۳۹۶اول بودن تویوتا که چیز جدیدی نیست عادت کردیم دیگه??
افرین ب تسلا .پیشرفتش واقعا باور نکردنیه.
یاسین
۲۰ خرداد ۱۳۹۶اره بابا به قول بچه ها گفتنی میفروشه صدره نمیفروشه صدره کم میفروشه صدره اصلا یه وضعی
BMW
۲۰ خرداد ۱۳۹۶برندهای ژاپنی ارزش و شهرتشون رو مدیون بازار آمریکان
mohammadreza
۳۰ خرداد ۱۳۹۶خب بازار آمریکا معتبر ترین بازاره.
همین پدال بالای 70-80 درصدمطالبش مربوط به بازار امریکاست کلا اطلاعات و آمار دقیق کمتر راجبه بازار اروپا گیر میاد.
اصلا بذار خیلی کلی تر روشنت کنم کشور آمریکا سطحش خیلی بالاتر از حتی اروپای غربیه. این که میگم مستنده شما برو شاخص توسعه انسانی (hdi)تو همین ویکیپدیا رو نگاکن یا مثلا سرانه درآمد، خودت تفاوت سطح آمریکا با اروپا رو خواهی فهمید.
در این رابطه فقط همین قدر بگم که تولید.ناخالصه داخلی کشور آمریکا در سال 2016(زمانی که هنوز انگلیس جز اتحادیه اروپا بود)از اتحادیه.اروپا بیشتر بود
Achtung
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساختن خودروی با دوام با مواد ارزون و نامرغوب تخصص ژاپنیهاست
کاوه آهنگر
۲۱ خرداد ۱۳۹۶چی ؟!!
Mehrdad
۲۱ خرداد ۱۳۹۶مدیون کیفیت و دوام شون هستن که توی آمریکا به محصولات وطنی ترجیهشون میدن عمو جون
حمیدرضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۶جالبه پنج برند اول در حوزه فناوری کار میکنن و اونهمه ارزش دارن دیگه دوران اجناس برند دار تموم شده نه شرکتای نفتی نه دخانی جز پنج تا نیستن