بر مبنای یک تحقیق گسترده میدانی و پنج ساله خودروهای سدان کامپکت و کوچکی مثل هیوندای اکسنت یا کیا ریو بهشدت سطح ایمنی پایینی در تصادفات مرگبار رانندگی دارند و بالاترین نرخ مرگومیر را در بین صدها مدل مختلف کسب کردهاند.
این روزها اغلب مردم دل خوشی از خودروهای کوچک دارند و گاهی برخی از این نوع اتومبیلها توانستهاند با قیمتی بالا فروشی فوقالعاده را به ثبت رسانند. خودروهای کوچک و مینی بهواسطه پایین سوخت، سهولت در رفتوآمدهای شهری و سادگی رانندگی در سالهای اخیر با اقبال بسیار بالایی روبرو شدهاند و بسیاری از طرفداران محیطزیست به دلیل میزان اندک انتشار گازهای گلخانهای، به خرید این نوع خودروها روی خوش نشان دادهاند. بااینحال یک گزارش معتبر نشان میدهد خرید خودروهای کوچک چندان عاقلانه نیست و شانس شما را برای زنده ماندن در تصادفات خطرناک بهشدت پایین میآورد. آنگونه که موتورترند یکی از پایگاههای معتبر حوزه خودرو در جهان نوشته، نسبت مرگومیر سرنشینان خودروهای کوچک اعم از سدانهای کامپکت و هاچبکهای مینی بسیار بالا است. بر مبنای جدیدترین گزارش موسسه بیمه و سلامت بزرگراههای آمریکا، خودروهای کوچک و مینی ازجمله خطرناکترین خودروها در تصادفات مرگبار و شدید هستند و نرخ مرگومیر سرنشینان این قبیل خودروها بیش از کراساوورهای بزرگ، ونها و سدانهای فولسایز است. در این بین نرخ مرگومیر افرادی که بر خودروهای لوکس بهویژه اسیوویهای گرانقیمت و سدانهای تجملی سوار هستند در پایینترین رده و کمترین میزان ممکن است.
آنچنانکه در متن گزارش آمده میزان مرگومیر افراد سوار بر خودروهای مینی ۴ درب مثل مینیکوپر، کیا پیکانتو و هیوندای آی ۱۰، در هر یک میلیون خودرو ۸۷ مورد است که بالاترین میزان در بین ده گروه خودرویی مختلف است. این در حالی است که میزان مرگومیر در اسیوویهای ۴ چرخ محرک بزرگ در هر یک میلیون دستگاه تنها ۶ نفر است و بهطور میانگین این عدد برای خودروهای نیمه پایینی جدول کمتر از ۳۰ نفر است.
در این بین هیوندای اکسنت سدان بالاترین میزان مرگومیر را به خود اختصاص داده و با ۱۰۴ مورد، بالاتر از کیا ریو سدان با ۱۰۲ و تویوتا سایون با ۱۰۱ مورد مرگومیر، در صدر جدول خطرناکترین خودروهای بازار آمریکای شمالی ایستاده است. در این بین نکته جالبتر ۱۵ خودروی اول این ردهبندی است که عمدتاً از سدانهای کوچک کامپکت و هاچبکهای سایز بی هستند. ازجمله این خودروهای ناایمن میتوان به شورولت اسپارک، نیسان ورسا، فورد فیستا هاچبک، کیا سول، دوج چلنجر، نیسان تیتان، نیسان سنترا، فورد فوکوس سدان، کرایسلر ۲۰۰، هیوندای جنسیس کوپه و فورد فیستا سدان اشاره کرد.
منبع: iihs
الف.ی
۸ خرداد ۱۳۹۶پس اینطور که معلومه همچنان که عمر دست خداست و عزرائیل به جز پراید هم دست های جدید پیدا کرده.
madjid
۸ خرداد ۱۳۹۶.
امیدوارم حالا دوستان فقط یکی از دلایل ارزشمند بودن ماشین های آلمانی رو فهمیده باشن.
ماشین های آلمانی حقیقتا بهترین ها هستند.
#ali.m#
۸ خرداد ۱۳۹۶از ماشین لوکس انتظار کمتر از اینم نباید داشت .همونطور که میبینید در قسمت نا ایمن ترین ها یدونه ماشین لوکس هم نیست چه ژاپنی چه امریکایی.ولی نیسان و فولکس و تویوتا هستن اما تو قسمت ایمن ترین ها لکسس و بقیه ی المانی ها بهترین رتبه رو اوردن. جوری که شما گفتی انگار هیچ غیر المانی تو لیست نیست.
Ferruccio Lamborghini
۸ خرداد ۱۳۹۶.
من نگفتم ژاپنی ها خوب نیستن ، اختلافشون با آلمانی ها خیلی کمه.
در لیست بیشترین تلفات فقط 1 خودروی آلمانی هست و از اون طرف 6 تا ژاپنی
در لیست کم ترین تلفات 10 خودروساز آلمانی هست و از اون طرف 7 ژاپنی.
به نظرم اعداد روشنن.
در ضمن شما میگی از ماشین لوکس کمتر از این انتظار نیست. میشه اسامی کادیلاک ، لینکلن ، اکورا و اینفینیتی رو برام در لیست کم تلفات ترین ها پیدا کنی !؟؟
فرامرز
۹ خرداد ۱۳۹۶فولکس واگن گلف ایمنیش زبانزد هست و تو نسل ششم ۹۷ درصد حفاظت از سرنشین داشته تو یورو انکپ که از سری ۵ ب ام و هم بالاتر بوده. اگه تو جدول ببینید همه تصادفات منجر به مرگ تو گلف تصادف بین چند تا خودرو بودن. مثلاْ شاخ به شاخ با کامیون و … فاجعه اینه که دوج چلنجر با اون ابهتش پیش آلمانیا مثل طبل تو خالی عمل کرده!!!
#ali.m#
۸ خرداد ۱۳۹۶خب بحث من لکسس بود .البته من اونایی که نام بردی رو در سطح لکسس و رقبای المانیش نمیدونم .(البته به جز کادیلاک)
ولی به نظر من این لیست مهمیه ولی نه اونقدر که هر ماشینی تو کم تلفات ترینا نبود بگیم بده یا هرکدوم تو پر تلفات ترینا بود بگیم بده .ولی از یه ماشین لوکس سطح بالا. انتظارمیره که تو لیست باشه .
#ali.m#
۸ خرداد ۱۳۹۶راستی به عنوان یکی از طرفداران ولوو توقع داشتم ولوو حداقل دوتا نماینده تو لیست داشته باشه .
(نه اینکه فکر کنی چون عکسته گفتما)
amir
۹ خرداد ۱۳۹۶.
علی جان ولوو هنوز در امریکا جا پایی باز نکرده و فروش چندانی نداره
فروشش در امریکا فقط یکم از پورشه بیشتره.
واسه همین در این تحقیقات نیست.
وگرنه در بحث ایمنی ولوو حرف اول رو میزنه
ببین 90 سال پیش موسس ولوو چه نگرشی نسبت به ایمنی اتومبیل داشته :
Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo, therefore, is and must remain, safety
— Assar Gabrielsson and Gustav Larson 1927
( چون اتومبیل ها توسط انسان ها هدایت میشن ، پس مهم ترین اصلی که درتمام محصولات ولوو قرار داره ایمنی هست و باید همینطور باشه )
ارمان
۹ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز هرچی میشه عشق میکنی با ماشین های المانی!!!
اول اینکه خیلی از خودروهای لیست بالا 5ستاره ایمنی euroncap و iihs رو دارند پس خیلی شور برت نداره منطقی باشید به شیوه رانندگی هم بستگی داره دقت کنید چرا تو لیست ایمن ترین ها و کم تصادف ترین ها برند ولوو دیده نمیشه؟
کاملا مشخصه که برندهای لوکس با راننده های معقول تر و اروم تر دستو پنجه نرم میکنه ضمن اینکه این فقط یه امار میدانی و به عنوان رفرنس علمی نمیشه ازش استفاده کرد .
متاسفانه برداشت مورد علاقتون رو از لیستی که به صورت تصادفی با سلایق شما جور اومده رو خیلی جدی گرفتید
مثلا من بیام بگم هر پورشه ای میکوبه به رخت از وسط نصف میشه که بارها عکسش منتشر شده خوب معلومه با 150 تا بری تو درخت نصف نشه عجیبه به هر حال دفاع شما مصداق نداره چون من میتونم با پراید با 30 تا بزنم به جدول چیزیم نشه میتونم با یه اس600 با سرعت از دره پرت بشم پایین
بنزما
۹ خرداد ۱۳۹۶یه مطلب خیلی باید توجه کرد تو 6 تای اولی لیست ایمنترین ها 4 تا سواریه و 2 تا شاسی بلند پس به خوبی مشخص که برخلاف فکرو باور عده ای از مردم اس یو وی ها ایمن تر از سدان ها نیستند و بازم پرچم سدان ها بالاست تنها برتری اس یو وی ها خلاصه میشه به قابلیت افرود و فضای داخلی بیشتر
و بقیه برتری ها مثل شتاب و سرعت و هندلینگ و مصرف و لذت رانندگی و … با سدان ها
یه نکته جالب دیگه رتبه اول و دوم لیست ایمن ترین ها دو خودرو از یک سازنده و برند وجود داره که بازم اولی سدان اون شرکت و دومی اس یو وی اون شرکته
که بازم میتونه یه معیار باشه
امیدوارم مردم کشورمون با مطالعه یبیشتری خودروشون انتخاب کنن و این همه شاسی بلند افرود ندیده که تنها قابلیت شاسی بلنده به خیابون ها و جاده های شلوغ کشور اضافه نکنن
فقط تویوتا و هوندا
۹ خرداد ۱۳۹۶11تا خودرو رتبه اول رو اوردن. آئودی هم اول همشون اورده چون به ترتیب حروف الفبا نوشته
ehsan
۸ خرداد ۱۳۹۶پس طبق مقاله هیوندا و کیا کره ای برترین ارابه های مرگ و اصلا توی لیست خودروهای امن هم نیستند
mehran911
۸ خرداد ۱۳۹۶آفرین به آلمانی ها بخصوص آئودی و bmw
رامکال
۸ خرداد ۱۳۹۶مهران اولا خوشحالم که نظرتو میبینم.
دوما زدی به هدف هم توی جدل کمترین میزان مرگ و میرها فهرست رو درو کردند و هم در خط 6 خودرو هم همینطور .
چی از این بهتر ؟
در فهرست ایمنترین ها از 21 دهتاش آلمانیند.جججججججججووووووووننننن.
در نا ایمنترین ها هم از 21 یک دونش.که ایکاش همین هم نبود .
این جدول پاسخ مناسب و خلاصه ایی به برخی حرفهاست.
mehran911
۸ خرداد ۱۳۹۶ممنون از محبتت رامکال عزیزم
.
رامکال جان تاریخ خودروسازی آلمان پر از این افتخاراته چند وقت دیگه که سرم خلوت بشه در مورد این افتخارات بیشتر می نویسم
madjid
۸ خرداد ۱۳۹۶.
مهران جان اول از دیدن کامنت شما خیلی خوشحال شدم و بعدش از دیدن اسم آئودی در صدر جدول خودروسازان ایمن و همینطور BMW .
mehran911
۸ خرداد ۱۳۹۶عزیزی رفیق درجه یک خودم
.
راستی شنیدم بعضی ها کم لطفی میکنن به مجید عزیز
من و خیلی های دیگه مجید رو خییییلی قبولش داریم مجید عزیز واقعا کارش درسته هم از نظر سابقه هم از نظر اطلاعات هم از نظر منطق
.
پدال به کسی مثل مجید عزیز واقعا نیاز داره
Ferruccio Lamborghini
۸ خرداد ۱۳۹۶نه مهران جان
همه ی دوستان به من لطف دارن. منم همیشه سعی میکنم لطفشون رو جبران کنم.
2 هفته پیش فضای پدال خیلی خراب شد ، متاسفانه من درگیر بحث های تکراری شدم.
بحث و تفاوت نظر همیشه در پدال بوده.
mehran911
۸ خرداد ۱۳۹۶حتما همینطوره که میگی مجید جان
الف.ی
۸ خرداد ۱۳۹۶سلام خدمت آقا مهران
کم پیدایی عزیز
خوب شد که اومدی
mehran911
۸ خرداد ۱۳۹۶مرسی از لطفت دوست عزیز ❤❤❤
.
خوشبختانه داره سرم خلوت میشه از این به بعد بیشتر میام پدال
Mohammadreza
۸ خرداد ۱۳۹۶تویوتا تاکوما با حدود قیمت 30-40هزار دلار امار مرگ ومیرش صفره .فک کنم ارزون ترینشونه که امارش صفره
افرین داره
Parsa
۸ خرداد ۱۳۹۶کره ای ها در کشور غریب یه تنه اول شدن ،بین ده تای اول چهارتا کره ای.
یکیشم جنسیس کوپه که برخی دوستان با بی ام و ام4 مقایسه میکردن
Mohammadreza
۹ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز البته تا اونجایی که من یادمه جنسیس G70 از e class امن تره
amin
۸ خرداد ۱۳۹۶من فکر نمیکردم کره ای ها انقدر افتضاح باشه وضعیت ایمنیشون،یه دوستی بود بارها گفته کیا ریو بالاترین امتیازهای ایمنی رو گرفته و…..
جواد
۸ خرداد ۱۳۹۶5 مورد مرگ در یک میلیون خودرو خیلی عالی هستش
Mehrbod
۸ خرداد ۱۳۹۶شاهدی دیگر بر افتضاح طراحی و ساخت خودروهای کره ای.. خودروهایی که از مهندسی بویی نبرده اند ..
sina
۸ خرداد ۱۳۹۶ماشالا لکسوس
تو همه لیست ها حضور پررنگی داره.
SS
۸ خرداد ۱۳۹۶البته این بیشتر به وزن و ارتفاع خودرو های کلاس کامپکت برمیگرده تا کره ای بودن
چون در تست های تصادف با توجه به وزن کم این ماشین ها، ساختار بدنه به اندازه کافی استحکام داره و به راحتی امتیازات کامل رو کسب میکنن
اما در دنیای واقعی و وقتی با یک خودروی سنگین تر یا بلند تر مواجه میشن هیچ شانسی ندارن
امیرسابق
۸ خرداد ۱۳۹۶نیسان خم تو لیست مرگی ترینا هست اونم از نوع ماکسیما.
شمایی که کره کره میکنید چقدر اطلاعاتتون کمه که نمیبینید تو همون لیست تویوتا و نیسانم هست. و این ها خودرو های ارزان هستن. الان بنز قیمتش 5 برابر مثلا آزرا هست خب معلومه ایمنیش باید بیشتر باشه. ولی همون مثلا آزرا از اریون ایمنیش بالاتره نتایجش هم تو یورو انکاپ هستش. تو هر سگمنتی خودرو های کره ای تو ایمنی یه پله بالاتر از رقبای ژاپنی هستن. و نیازی هم به کل کل نیست میتونید برید نتایج رو ببینید.
#ali.m#
۸ خرداد ۱۳۹۶پس چرا فقط تو لیست بدترینا هستن؟
فقط تویوتا و هوندا
۸ خرداد ۱۳۹۶اتفاقآْ این شمایید که باید برید نتایج رو ببینید. یه سر برید تو سایت IIHS تا متوجه شید که بیشترین نماینده رو کی داره تو کسب +TSP. کره ای ها سرجمع رو هم ۵ تا نماینده دارن. درحالیکه تویوتا به تنهایی بدون لکسوس ۷ تا نماینده داره. خود لکسوس هم ۴ تا نماینده. بقیه ژاپنی ها هم اصن بی خیال. اگه اونا رو هم حساب کنیم ژاپنی ها ۳۰ تا نماینده دارن. کل ماشینایی که TSP+ گرفتن ۴۷ تاست. ۳۰ تاشون ژاپنی ان. یعنی بیشتر از نصفشون. بازم حرفی برا گفتن دارید؟؟
راستی گفتید کره ای ها تو هر سگمنت یه پله بالاترن. جالبه بدونید تو همین سایت IIHS تو سگمنت میدسایز و سگمنت شاسی بلند کوچک کره هیچ نماینده ای با نشان TSP+ نداره. در حالیکه پر از ماشین ژاپنیه. تو بقیه سگمنت ها هم به عنوان مثال سدان کامپکت فقط الانترا هستش ولی سراتو نیس. تو شاسی بلند متوسط هم سانتافه هس ولی سورنتو نیس. و به همین صورت.
پس یه کم اطلاعاتتون رو بالا ببرید به ما تهمت کم اطلاعی نزنید.
Sina
۸ خرداد ۱۳۹۶خخخخخ ایمنی ریو به جدش پراید رفته
asa
۸ خرداد ۱۳۹۶اگر آلمانی ها ماشین های لوکسشون توی لیست ایمن ترین هاست آمریکایی ها ماشین های غیر لوکسی مثل گرندچروکی و اکسپلور در این لیست دارند.
فکر میکنم این خودش گویا خیلی چیز ها باشه مثلا ارزش بالای این ماشین ها نسبت به پول پرداختی و …
رامکال
۹ خرداد ۱۳۹۶متاسفانه حرفتون کامل نیست.
در فهرست ایمنترین ها یک خودروی غیر لوکس آلمانی به نام تیگوان هم وجود دارد که اتفاقا جزو شش تای ایمنترین هم هستش.
در ضمن میبینی که درسته که توی جدول ایمنترین ها یک ارزون قیمت آلمانی وجود دارد ولی در مقابل هم یکیشون توی اون یکی دیگر جدول قرار دارد پس وضعشون اصلا بد نیست یعنی بین دو جدول قرار میگیرند.
asa
۹ خرداد ۱۳۹۶من نگفتم وضع آلمانی ها بده .
فقط گفتم ماشین های لوکسشون توی این لیست حضور دارند که خوب طبیعی هست.
ولی ماشینهای آمریکایی مثل چروکی و اکسپلور اصلا لوکس نیستند ولی در بهترین ها جا دارند که این واقعا با ارزش هست.
mehran911
۹ خرداد ۱۳۹۶برو لیست اصلی رو از سایت iihs دانلود ببین آمریکایی ها چکار کردن
اینجوری بهتر میتونی نتیجه بگیری
Man
۸ خرداد ۱۳۹۶یه مطلب تقریبا بی ربط
سمند یه خودرو آلمانی هستش؟؟؟
موتور آلمانی .؟ اطاق آلمانی؟؟
از همه ی عزیزان فعال تشکر میکنم
asa
۹ خرداد ۱۳۹۶رفیق من اطلاعات دقیقی ندارم ولی مطمئنن شاسی سمند همین شاسی 405 هست و موتورش هم همونه ولی طراحی بدنش رو شنیدم کار آلمانی ها بوده . البته اینهایی که گفتم مال سمند های نسل اول بود ، مدل های جدیدش مثل elx و lx رو نمیدونم.
Mahdi US CARS
۹ خرداد ۱۳۹۶فقط موتور ef7 رو میشه المانی حساب کرد
موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد
iman
۹ خرداد ۱۳۹۶تکنولوژی ساخت ارابه های مرگ فقط در دستان چشم بادامیان کره ای !
مک میسل
۹ خرداد ۱۳۹۶تو اون دنیا همه رو میبخشم به جز اونی که گفت:
کره از ژاپن بهتره!
بهزاد
۹ خرداد ۱۳۹۶نتایج نسبتا کاملترش در خود منبع هست که جالبه!
مثلا فولکس تیگوان 2wd در اینجا آمار کشته هاش صفره ولی تیگوان 4wd کشته هاش 30 عدد بوده.
همینطور bmw535 که کشته نداشته اما 528 این شرکت 20 کشته داشته.
همینطور c کلاس با 25 کشته و 328 با 17 کشته و Q5 هم 7 کشته داشته و پورشه کاین هم 9 کشته و لکسوس es هم 31 کشته و…
این تحقیق از 2011 تا 2014 هست و احتمالا خودروهای امروزی به خاطر پکیج های فعال ایمنی و همچنین سخت گیری بیشتر آمارهاشون بهبود پیدا کرده باشه.
هر چقدر خودروها ایمن تر بشن بازهم احتیاط عامل مهم در پیشگیری هست و نباید شرایط را به خودرو سپرد حداقل تا زمانی که خودروها به معنای واقعی هوشمند شوند.
احسان(احسان سابق)
۹ خرداد ۱۳۹۶این تحقیق نشون میده که مهم نیست خودرو ساخت کدوم کشوره… تا وقتی گرون و لوکس باشه جونتون در امانه.
Mohammadreza
۹ خرداد ۱۳۹۶در جواب دوستانی که دارن کره ها رو سر میبرن باید یاد اوری کنم که امتیاز ایمنی ای که جنسیس G70تونست کسب کنه هم سگمنت المانیش بنز e class نتونست.
بی نام
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ابعاد ماشین مهم نیست که یه نمونش فولکس گل که رفت زیر اتوبوس و زنده موندن تازه اونم با 120 تا سرعت اومده لایی بکشه از اونطرف لحظه برخورد تازه ترمز کرد