با تست حدود ۷۰ دستگاه خودرو، سال ۲۰۱۷ با فاصله زیاد شلوغترین سال برای موسسه یورو انکاپ بوده است؛ اما در این میان یک خودرو نسبت به دیگر مدلها برجستهتر بوده و آن نسل دوم ولوو XC60 است که عنوان ایمنترین خودروی کلی را در این سال به خود اختصاص داده است. محصولات ولوو همواره به عنوان ایمنیترین خودروها در صنعت خودروسازی شناخته میشوند و XC60 نیز با امتیاز ۹۸ درصد در بخش سرنشینان بالغ و ۹۵ درصد در بخش تجهیزات ایمنی از این قضیه مستثنا نیست.
معاون مرکز ایمنی خودروهای ولوو، مالین اکولم قول داده که تا سال ۲۰۲۰ هیچکسی در محصولات جدید ولوو نه جان خود را از دست خواهد داد و نه مجروح خواهد شد. نتایج به دست آمده از تستهای یورو انکاپ نیز نشان میدهد که ولوو در مسیر صحیحی قرار دارد.
ولوو در واقع اولین خودروسازی است که ادعا میکند در تستهای ترمز اضطراری خودکار یورو انکاپ سه محصول برتر دارد. XC60، S90 و V90 امتیازات عالی در این بخشها را کسب کردهاند.
در خبری مرتبط نیز باید گفت یورو انکاپ این هفته لیست بهترین خودروهای کلاسهای گوناگون در سال ۲۰۱۷ را معرفی کرده است. نیازی به گفتن نیست که ولوو XC60 ستاره اصلی آن لیست بوده و سه محصول از فولکسواگن (پولو، T-Roc و آرتئون)، دو محصول سوبارو (ایمپرزا، XV) و اوپل کراس لند X نیز در آن به چشم میخورند.
اما در سال پیش یورو انکاپ با رویداد غیرمنتظرهای نیز مواجه شد: اولین خودروی بدون هیچ ستاره ایمنی! فیات پونتو که در سال ۲۰۰۵ عرضه شده در آن زمان ۵ ستاره ایمنی کسب نموده بود اما تستهای کنونی این موسسه هماکنون بسیار سختگیرانهتر بوده و از آنجایی که این سوپرمینی ایتالیایی در ۱۲ سال پیش، هیچ بهروزرسانی عمدهای نداشته بنابراین هر ۵ ستاره خود را از دست داده است! بر همین اساس میتوان انتظار داشت که بسیاری از خودروهای داخلی ما نیز در این آزمون حتی قادر به کسب کمترین امتیاز ممکن و یک ستاره نیز نباشند. موضوعی که اهتمام و توجه بیشتر مسئولان را طلب مینماید.
Wrx
۲۲ دی ۱۳۹۶ماشالا سوبارو ?خوب داره از تو گوشه کناره واسه خودش پیشرفت و حرکت میکنه عاشقشم ????
Raha
۲۳ دی ۱۳۹۶iihs سانتافه و سانتافه اسپرت رو ب عنوان ایمنی top+ معرفی کرد
علی
۲۲ دی ۱۳۹۶volvo = safety
بهراد
۲۲ دی ۱۳۹۶حسرت به دل موندیم یبارم مونتاژی های ایرانو تو این تستا ببینیم ،
یبار تو تبلیغ ایرانی پراید x100 رو انیمیشنی تست کردن شیش هفتا ستاره آورد???
Khan
۲۲ دی ۱۳۹۶سمند رو من دیدم، سقف ماشین هم حتی تا خورد. یارو میگفت در حد ماشین های بیست سال پیشه که تست میکردیم.
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۶تازه اگه تست iihs بود.. از سمند چیزی باقی نمیموند..
Mahdi Chevrolet
۲۲ دی ۱۳۹۶سمندو هم تست کردن ۱ ستاره
بازم خوبه تونست یکی بگیره
Mohammad
۲۲ دی ۱۳۹۶فکر کنم اون یک ستاره رو هم مجبور بودن بهش بدن
Landscape
۲۲ دی ۱۳۹۶آخ مهدی جون دوباره درد ما رو تازه کردی …..
تو تست سمند سقف ماشین در تصادف از رو به رو آسیب زیادی میبینه به علاوه ستون های A در همین بخش خم میشه که این موارد خیلی کم دیده میشه
از همه بدتر باز شدن در ماشین بود که تو هیچ تستی من ندیده بودم در ماشین باز بشه خورد شدن کامل اکسل جلو و عملکردمنفی ایربگ هم که کامل کننده این داستان غم انگیز بود تازه ایران خودرو ادعا داشت که تو این 15 سال سمند و دیگر محصولاتشو تقویت کرده و ایربگ نصب شده واقعا جون این همه آدم هیچ اهمیتی برای مسئولین نداره!!!
#ali.m#
۲۲ دی ۱۳۹۶سوبارو?
ایلیا
۲۲ دی ۱۳۹۶خدایا کی قراره یه زندگی در حد کشورهای درجه 2 داشته باشیم؟
چرا باید مردم ما بدترین و نا ایمن ترین خودروهای دنیا رو سوار بشن؟ چرا جون این مردم برای کسی مهم نیست؟
اصلا مگه فقط ماشینه؟
وضعیت مسکن خوبه؟
وضع محیط زیست خوبه؟
وضع اشتغال خوبه؟
فرهنگمون نابود نشده؟
.
.
.
.
mehran911
۲۲ دی ۱۳۹۶باریکلا فولکس پولو و آرتئون و تی راک هر سه عالی بودن بخصوص تی راک
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۶بهترینی همیشه ولوو جان
مدل وی 40 هم با 98 درصد ایمنی برای سرنشین بزرگسال همچنان از سال 2012 ایمن ترین ماشین تو کلاس خودش هست
Raha
۲۲ دی ۱۳۹۶دوستان لطفا راهنمایی کنید
ولو تقریبا هر سال جز ایمن ترین ماشین ها بوده
و این نکته ایی مهم محسوب میشه علی الخصوص برای مردم اروپا(البته همه ی مردم کی دوست داره که جون شو از دست بده) اما با این وجود آمار فروش چندان بالایی نسبت به رقبای لوکسش نداره
دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟ (به جز علاقه و تعصب روی یه برند خاص)
Khan
۲۲ دی ۱۳۹۶اول که کلا تصادف کردن هاشون نه از لحاظ کمیت نه شدت مثل مال خودمون نیست خیییلی بخوان بترسن.
بعد اینا دیگه تاپ شدن، بقیه مدل های دیگه هم معمولا بالای 85 و 90 هست نمره شون. اینجوری نیست اونا ضعیف باشن. فکر کنم بیشتر همون ستاره ها مهم باشن کسی زیاد رو درصدها مانور نمیده.
Saeed Boroomand
۲۲ دی ۱۳۹۶قیمت هاش توی بازه بنز و بی ام و هست و رقیبا همه خوب هستن، با تین وجود من ولوو بیشتر میبینم تا مثلا بنز، بیشتر جنبه خانوادگی داره ماشین هاش، بنز بیشتر روی لوکس بودن تاکید داره، و بی ام و بیشتر روی اسپرت بودن. البته همشون توی بقیه بخش ها هم خوبن. به جز این توی پیشرانه ولوو تعداد پیشرانه هاش و یکم هم تکنولوژی هاش پایین تره از اون دو تا. اما در کل هم طراحی هاش خوبه هم کیفیت ماشین هاش.
Raha
۲۳ دی ۱۳۹۶ممنونم
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۶دوست عزیز تکنولوژی پیشرانه های ولوو بسیار شونه به شونه با رقبای آلمانی هست وفقط مساله اینه که تاکید بسیار شدیدی داره روی موتورهای ۲ لیتری و اینکه قوی ترین و بهترین ۲ لیتری های جهان رو میسازه
بهترین از لحاظ استهلاک و هزینه تعمیر و نگهداری نسبت به موتور مثلا بنز a45 که یه دو لیتریه بسیار پر قدرته
Raha
۲۲ دی ۱۳۹۶فولوکس واگون روی آرتئون اصل طراحی ساده اما با اصالت و جذاب رو خیلی خوب اجرا کرده
دوست داشتنیه
آرمان
۲۳ دی ۱۳۹۶آقایون من یک پیشنهاد دارم : ما 24 میلیون خانوار ایرانی داریم ، هر کدوم ماهی 50 هزار میزاریم و یک ساله 12 هزار میلیارد پول جمع می کنیم و این دو کارخونه وطنی رو میخریم ومی گیم فقط فرغون واقعی تولید کنه ، واردات آزاد میشه و دیگه هیچ خانواده ای در این حد از دور و نزدیک غم نمی بینه . با پولش هر کاری میخوان بکنن به ما چه …..
کاوه
۲۳ دی ۱۳۹۶ولوو گفته تا 2020 کسی تو ماشین هاش نه مجروح شه نه فوت، اون وقت تمامی مسولین ما حتی راهنمایی رانندگی میگن دلیل جرح و فوت، تصادف کردن و فرهنگ پایین رانندگیه یعنی مگن تصادف نکنید تا نمیرید. به همین راحتی.
متاسفم هر روز بیش از پیش برای خودم و تموم جوانها