پس از تست ۱۸ خودروی سواری و ۴ خودروی سنگین جدید در سال ۲۰۱۶، برنامهی ارزیابی خودروی جدید اروپا (NCAP) برخی از موارد برجستهی سال را اعلام کرده است.
پس از اضافه شدن تستهایی برای سیستمهای ترمز خودکار و تشخیص عابران بهصورت استاندارد و البته سفارشی، تویوتا پریوس اولین خودرویی بوده که در این تستها شرکت کرده و برندهی بخش خودروی خانوادگی بزرگ لقب گرفته است.
در کلاس خودروی خانوادگی کوچک هیوندای آیونیک برنده بوده که به خاطر تجهیزات کمک ایمنی خود ستایش شده و دیگر خودروی ۵ ستارهای است که در بخش حفاظت از بزرگسالان ۹۱ درصد امتیازات و در بخشهای حفاظت از کودکان و عابران پیاده به ترتیب ۸۰ و ۷۰ درصد امتیازات را کسب کرده است. یورو انکاپ نسخهی هیبریدی این خودرو را تست کرده اما میگوید که این امتیازات به همهی نسخههای آیونیک تعلق میگیرد.
در بخش آفرودرهای کوچک فولکسواگن تیگوان جدید چشمها را به خود خیره کرده چراکه در بخشهای حفاظت از بزرگسالان و کودکان به ترتیب ۹۶ و ۸۴ درصد امتیازات را کسب کرده و در بخشهای ایمنی عابران پیاده و تجهیزات ایمنی کمکی ۷۲ و ۶۸ درصد امتیازات را به دست آورده است.
متخصصان ایمنی همچنین “کارایی فوقالعادهی” سئات آتکا را خاطرنشان کرده و گفتهاند که مرسدس بنز E کلاس جدید نیز عملکرد خوبی داشته اما ازآنجاییکه این خودرو تنها مدل تست شده در کلاس خودروی اجرایی بوده نمیتوان عنوان “بهترین در کلاس خود” را به E کلاس اعطا کرد.
دوستان من تو یه مقاله خوندم برا بعضی ا خودرو ها ایربگ های جانبی (ایربگ های پرده ای و ایربگ های پهلو) برای سرنشینان عقب استفاده نمیشه و فقط برای سرنشینان جلو هست ایا این موضوع صحت داره؟
ASTON MARTIN
۱ دی ۱۳۹۵دوستان من تو یه مقاله خوندم برا بعضی ا خودرو ها ایربگ های جانبی (ایربگ های پرده ای و ایربگ های پهلو) برای سرنشینان عقب استفاده نمیشه و فقط برای سرنشینان جلو هست
ایا این موضوع صحت داره؟
elemento
۱ دی ۱۳۹۵دم فولکس واگن و تویوتا گرم…
هیوندای هم که خیلی خودش رو جدی مطرح کرده
فيصل
۱ دی ۱۳۹۵بازم پریوس اول شد ?
امپراتور لامبورگینی
۲ دی ۱۳۹۵تویوتا عالی کار کرده.
The Grand Tour
۱ دی ۱۳۹۵این است کیفیت که البته ما نداریم.(:
احمد باقری
۴ دی ۱۳۹۵تویوتا و لکسوس، همیشه در بحث ایمنی، یکی از بهترین ها بودن.