از سال ۲۰۰۹ به این سمت، فروش تراکها، شاسیبلندها، کراساوورها، وانتها و ونها دو برابر شده است. این رشد سریع بدین معنی است که آنها اکنون سهم بزرگی از میزان فروش خودروهای جدید در آمریکا را تشکیل میدهند، ۵۷ درصد در سال ۲۰۱۵ و ۶۰ درصد تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۶! بهعبارتیدیگر، وقت آن فرا رسیده است تا به معرفی ۱۰ خودروی برتر از محبوبترین بخش بازار خودرو بپردازیم.
ما قبلاً این کار را کردهایم، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ هرساله ۵ تراک برتر را انتخاب و معرفی میکردیم. همانند آن دوران و برخلاف ۱۰ خودروی برتر فعلی، ما جوایز تراک و شاسیبلندها را بر اساس سگمنتها دستهبندی کردهایم، بهگونهای که یک خودرو از هر سگمنت جایزه را به خود اختصاص میدهد. ازدیاد شگفتانگیز مدلهای همچنین به ما این اجازه داده است تا دستهبندیها را به ۱۰ مورد افزایش دهیم: پیکاپ فولسایز، پیکاپ میانسایز، ون و هفت دستهبندی شاسیبلندها که بر اساس اندازه و لوکس بودن یا نبودن مشخص شدهاند. یک استثنا وجود دارد و آنهم بخش شاسیبلندهای بزرگ است، در این سگمنت مدلهای لوکس و غیرلوکس در یک بخش رقابت میکنند، زیرا مثلاً زمانی که شما خودرویی مانند شورولت سابربن، فورد اکسپدیشن و امثال آنها را خریداری میکنید، همه آنها هم قیمت خودروهای لوکس هستند. برای اینکه ادعای خود را اثبات کنیم یک مثال میزنیم، جیامسی یوکون XL که برای شرکت در این ردهبندی در اختیار ما قرار گرفته بود قیمتی گرانتر از مرسدس بنز GLS۴۵۰ داشت.
قوانین ساده هستند. هر مدل جدید یا نسبتاً بهروز شده با قیمت پایهای کمتر از ۸۰ هزار دلار به یک برنامه نقد و بررسی یک هفتهای توسط تیم ما دعوت میشود، درنهایت هرکدام از کارشناسان ما طبق سه اصل رأی خود را میدهد: ارزش، کیفیت رانندگی و اجرای مأموریت. (این مورد آخر به بررسی فراوان ردیفهای دوم و سوم صندلیها، باز و بسته کردن آنها برای بررسی میزان فضای بار، مقایسه امکانات و تجهیزات خودرو و … نیاز دارد). برای کاهش تعداد نامزدها، ما لیست خودروها را به مدلهای جدید و بهروز شده ۲۰۱۷ بهعلاوه مدلهای برتر فعلی هر سگمنت با توجه به تجارب قبلی و نتایج تستهای مقایسهای کاهش دادیم.
نتایج اکنون مشخص شدهاند و ما خوشحال هستیم که ۱۰ تراک و شاسیبلند برتر ۲۰۱۷ را به شما معرفی کنیم.
برندهها:
شاسیبلند ساب کامپکت: کیا سول
بازاریابی ابزاری بسیار قوی است. میتواند یک سیگار مارلبورو را به نماد مرد بودن، یک گوشی اپل را به نماد مد، یا یک هاچبک کوچک را به یک کراس آور ماجراجو تبدیل کند. یا حداقل در محدوده عقلانی ما اینگونه تفسیر میشود. ولی برداشتهایی از این دست به طور غیرقابلانکاری در اینکه مردم چگونه خودرو میخرند تأثیرگذار است و موج خرید کراساوورها در چند سال اخیر اثباتی بر این پدیده روانی میباشد.
پس درحالیکه بازاریابی یقیناً یک فاکتور اصلی در موفقیت فروش کیا سول محسوب میشود، بحث رسالت کیا در این موضوع است که ما بیشتر تحت تأثیر قرار میدهد. بهجای تمرکز بر تصویر ماهیت ماجراجویانه و تواناییهای بالا، کیا سول تصویر کراس آور کوچک ایدهآل را یک قدم بالاتر برده و با یک پکیج کاربردی و لذتبخش جذابیت آن را برای مشتریان بیشازپیش میکند.
- فیات ۵۰۰X
- جیپ رنگید
- کیا سول
- مزدا CX-۳
شاسیبلند ساب کامپکت لوکس: بامو ایکس ۱
در آزمایش مقایسهای اخیر ما از شاسیبلندها و کراساوورهای لوکس ساب کامپکت، ما آنها را هاچبکهای مغرور توصیف کردیم و تا حدودی این یک توصیف نسبتاً دقیق از آنها میباشد.
ولی در شرایطی که انواع کراساوورها از نظر محبوبیت سدانها را پشت سر گذاشتهاند، این کلاس یک ورودی جدید به دنیای خودروهای لوکس میباشد. برای تولید آخرین بچه شاسیبلند خود، بامو از یک فرمت مکانیکی استفاده کرده که تقریباً با بقیه محصولات این برند متفاوت میباشد. بامو تلاش کرده تا از سبک سنتی خود در این ژانر برای تولید نسل اول X۱ استفاده کند، خودرویی که روی یک پلتفرم دیفرانسیل عقب ساخته شده و از یک موتور شش سیلندر خطی بهعنوان امضای بامو استفاده کرده است. ولی به دلیل ابعاد نسبتاً کوچک در این سگمنت، این الگو بسیار محدود بوده و از نظر فضا خیلی بهینه نبود؛ بنابراین X۱ جدید از یک پلتفرم جدید دیفرانسیل جلو همانند آخرین مدلهای مینی استفاده کرده است.
ارائه بهترین پکیج در سگمنت شاسیبلند ساب کامپکت لوکس به دلیل مشکلات مرتبط با اندازه کوچک بسیار سختتر از آن چیزی که ممکن است شما فکرش را کنید. بامو ایکس ۱، هر چند، یک شاسیبلند لوکس کوچک است که به خوبی توانسته این کار را انجام دهد.
- بامو ایکس ۱
- بیوک انکور
- اینفینیتی QX۳۰
- لکسس NX
شاسیبلند کامپکت: هوندا CR-V
طی پنج نسل و بیش از ۲۰ سال، هوندا CR-V پای ثابت خیابانهای آمریکا بوده است و این موفقیت با ترکیبی از همهفنحریف بودن، قیمت مناسب و ظاهری زیبا بهدستآمده است. همواره این خودرو جزو ۱۰ مدل پرفروش در تمام سگمنتها در آمریکا بوده و شانس اینکه شما کسی را بشناسید که یک هوندا CR-V دارد خیلی بالاست. با معرفی مدل کاملاً جدید ۲۰۱۷ این خودرو، شاهد حضور بهترین مدل آن طی این ۲۰ سال بودهایم.
هوندا CR-V مدل ۲۰۱۷ امکانات بسیار خوبی دارد و تصور پکیج کاملی بهتر از آن کار سختی است. ما از هر خودرویی که بتواند خلاف این را ثابت کند استقبال میکنیم، ولی اگر بگوییم این هوندا اوج یک شاسیبلند کامپکت را ارائه میکند، کمتر کسی است که بتواند با این ادعا مخالفت کند.
- فورد اسکیپ
- هوندا CR-V
- هیوندای توسان
- جیپ چروکی
- جیپ رانگلر
- کیا اسپورتیج
- مزدا CX-۵
- تویوتا روفور/روفور هیبریدی
شاسیبلند کامپکت لوکس: پورشه ماکان
یکی از نامزدهای ۱۰ شاسیبلند و تراک برتر سال در گله بوفالوهای ما خود را بهعنوان یک یوزپلنگ معرفی کرد: پورشه ماکان کراساووری برای آن دسته از افرادی است که میدانند عدم استقبال فعلی برخی از مردم از خودروها در آمریکا به توطئهای بازمیگردد که هدف آن پر کردن خیابانهای آمریکا از خودروهای هاچبک مربعی شکل با ارتفاع بلند است. کمپانی پورشه با ارائه ماکان جدید روی بخش اسپرت از اصول طراحی و ساخت یک شاسیبلند تمرکز زیادی کرده است. پورشه ماکان جدید به معنی واقعی کلمه یک خودروی همهکاره است که بسیاری از نیازهای شما را به خوبی میتواند برطرف کند.
- بامو X۳
- بامو X۴
- بیوک انویژن
- کادیلاک XT۵
- جگوار اف-پیس
- لکسس RX
- مرسدس بنز کلاس GLC
- مرسدس بنز کلاس GLC کوپه
- پورشه ماکان
- لندروور رنجروور اووک کانورتیبل
شاسیبلند سایز متوسط: مزدا CX-۹
برای هر چیزی یک دلیل وجود دارد. زمانی رودسترها محبوب بودهاند و زمانی استیشنها. زمانی مربوط به دنبال لذت سواری بودهاند، زمانی به دنبال مسافرت راحت. ولی اگر اکنون زمان یک خودروی خانوادگی با سه ردیف صندلی فراهم رسیده، خیلی به دنبال تلف کردن وقت خود با بررسی مدلهای مختلف نباشید. آری، پدرها و مادرها، در میان تمامی آنها یک نمونه وجود دارد که میتواند سختیهای زندگی برونشهری را برای ما آسان کند؛ و همه ما آن را با نام مزدا CX-۹ میشناسیم.
- داج دورانگو
- فورد اج
- جیامسی آکادیا
- هوندا پایلوت
- هیوندای سانتافه
- هیوندای سانتافه اسپرت
- جیپ گرند چروکی
- کیا سورنتو
- مزدا CX-۹
- نیسان پت فایندر
- تویوتا هایلندر/هایلندر هیبریدی
شاسیبلند سایز متوسط لوکس: آئودی Q۷
موضوعاتی مانند راحتی سرنشین، فضای بار بالا، ارتفاع مناسب از سطح زمین و در برخی موارد، سه ردیف صندلی که یک شاسیبلند ارائه میکند، معمولاً برخلاف بحث دینامیک رانندگی است که از نظر عشق ماشینهایی مانند ما بسیار با ارزش است. آئودی Q۷، یکی از آن شاسیبلندهای خانوادگی است که به خوبی ترکیبی از توانایی ارائه پرفورمنس بالا، رانندگی هیجانانگیز و تریمهای لوکسی که با توجه به قیمت آن کاملاً با ارزش هستند را دارد.
- آکورا MDX هیبریدی
- آئودی Q۷
- بامو X۵
- مازراتی لوانته
- مرسدس بنز کلاس GLE
- پورشه کاین
- ولوو XC۹۰
شاسیبلند بزرگ: مرسدس بنز GLS۴۵۰
مرسدس بنز چه کاری در بالاترین رده شاسیبلندهای بزرگ میکند وقتی گزینههایی مانند شورولت سابربن وجود دارند؟ بهجای اینکه قیمت ۶۹۶۲۵ دلاری مدل پایه GLS۴۵۰ را با قیمت پایه سابربن برای شما مقایسه کنیم، ما شما را به بررسی تفاوتها و برتری کامل مرسدس بنز در بحثهایی مانند کیفیت ساخت، دینامیک رانندگی و استفاده بهینه از فضای کابین در مقایسه با شورولت سابربن دعوت میکنیم.
آیا شاسیبلندهای بزرگ دیگری وجود دارند که قویتر بوده یا فضای بار و سرنشین بیشتری ارائه میکنند؟ قطعاً، ولی هیچکدام از آنها نمیتوانند در بحثهایی مانند کیفیت سواری، هندلینگ یا کیفیت مواد اولیه بهکاررفته بهپای GLS۴۵۰ برسند، علاوه بر این، تعداد کمی خودرو در این سگمنت وجود دارند که بتوانند با میزان تجهیزات و آپشن یکسان، با قیمت اولیه مرسدس بنز برابری کنند. اینها را به قابلیتهای بالای این خودرو و اندازه نسبتاً مناسب آن اضافه کنید و درک اینکه چرا ما GLS۴۵۰ را برنده این بخش انتخاب کردهایم برای شما آسان خواهد بود.
- شورولت تاهو/سابربن
- فورد اکسپدیشن/اکسپدیشن EL
- جیامسی یوکان/یوکان XL
- مرسدس بنز کلاس GLS
- نیسان آرمادا
وانت سایز متوسط: هوندا ریجلاین
زمانی که هوندا ریجلاین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، کاملاً واضح بود که این خودرو از یک دنیای پیکاپهای بسیار متفاوتی میآید. با استفاده از معماری یونیبادی، یک موتور ترانسورس و سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل، این خودرو تفاوت زیادی با مدلهایی که تا آن دوره در این سگمنت دیده بودیم داشت. در شرایطی که هوندا بار سنگین وجود یک پیکاپ قوی در سابقه این برند را روی دوش خود احساس نمیکرد، آنها بهراحتی موفق شدند تا یک وانت کاربردی و قوی را که ترکیبی از ویژگیهای رانندگی خودروهای سواری آنها با قابلیتهای کافی حمل بار را داشت برای جذب درصد بیشتری از خریداران طراحی کنند.
- شورولت کلرادو
- جیامسی کنیون
- هوندا ریجلاین
- تویوتا تاکوما
وانت سایز بزرگ: فورد F-۱۵۰ / F-۱۵۰ رپتور
وانتهای سایز بزرگ امروزی نهتنها میتوانند به میزان فوقالعاده زیادی کار انجام دهند، بلکه قادر هستند تا این امر را با آسایش و راحتی زیادی ارائه کنند. علاوه بر این، این خودروهای همهکاره برای افراد و شرکتها به خاطر تواناییهای بالایشان بسیار با ارزش هستند. بااینهمه یکی پیدا میشود که به خاطر بهینهسازی اعمال شده و خلاقیتهای بهکاررفته در آن از بقیه جلو زده و هنر پیکاپهای فولسایز را یک قدم به جلوتر میبرد: فورد F-۱۵۰.
- شورولت سیلورادو ۱۵۰۰
- فورد F-۱۵۰ / F-۱۵۰ رپتور
- جیامسی سیرا ۱۵۰۰
- نیسان تایتان
- رام ۱۵۰۰
ون: کرایسلر پاسیفیکا
خیلی کم پیش میآید که یک مطلب در ستایش مینی ونها بخوانید. فرم کلی این خودروها بهگونهای است که نمیتوانند آتش اشتیاق خیلیها را شعلهور کنند. مینی ونها بهعنوان یک وسیله حملونقل فلسفهای بسیار منطقی دارند. هر چند در میان موج موفقیت بالای کراساوورها و شاسیبلندها، آنها کار سختی برای رقابت دارند. مینی ونها میخواهند خود را بهگونهای عالی با سبک حملونقل امروزی ما هماهنگ کنند.
مدل جدید کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۱۷ آخرین نمونه از دنیای مینی ونهاست که در طول دههها به نمونهای کاملاً متفاوت از دیگران تبدیل شده است. این همان خودروی ارزان سه درب پر سروصدایی نیست که در دوران بچگی با آن اینور و آن ور میرفتید. کرایسلر در سال ۱۹۸۴ سگمنت مینی ون را اختراع کرد، ولی اینکه بتوان ارتباطی بین آن خودروهای اولیه جعبه مانند با خودروی بزرگ و لوکس امروزی که کرایسلر پاسیفیکا جدید است برقرار کرد کاری است بسی سخت.
- کرایسلر پاسیفیکا
- فورد ترانزیت
- فورد ترانزیت کانکت
- هوندا اودیسه
- مرسدس بنز متریس
- تویوتا سیِنا
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۵فک کنم انتخابا بسیار معقول وخوب بودن
دوستان لکسوز nxیا bmw x1
شما باشین برای داخل ایران کدومو میگیرین؟؟؟
Sina
۱۹ آذر ۱۳۹۵با این بی ام و یه چیز دیگه هست ولی از طراحی فضایی nx بیشتر خوشم میاد یه جورایی حس ماشین های آینده رو داره، انگار از آینده اومده
فورد
۱۹ آذر ۱۳۹۵من اگر f150 رو در نظر نگیرم هوندا cr-v واقعا طراحیه گیرایی داره در کل همشون واقعا جزو بهترینان
بنزما
۱۹ آذر ۱۳۹۵خدایی دوستان.منطقیترین انتخاب برای عاشقان ماشین همین کار اند درایوره. من از همه مجله ها و سایتا انتخاباش بیشتر قبول دارم همیشه لذت رانندگی تو اولویت قرار میده
بازم مثل همیشه عالی بود
فرشاد سجادیان
۱۹ آذر ۱۳۹۵لکسس NX برای من جذابتره
X1 انگار یه هاچبک بزرگه
علیرضا
۱۹ آذر ۱۳۹۵لکسوس رو چون دوامش تضمین شدست بی ام و سواریش خشکه با این جاده های ما هم که دیگه هیچی رو کیفیت بنزینم خیلی حساسه استهلاکشم بالاست
كوروش
۱۹ آذر ۱۳۹۵بنظر من قطعا nx کم دردسر و معقول خواهد بود اما x1 بسیار از نظر قیمت بصرفه است و رضایت مالکانش زیاد بوده باید ببینی چقدر می خوای خرج کنی و اینکه توی رنج قیمت nx200t بی ام و x3 هم هست که قطعا بهتر خواهد بود
madjid
۱۹ آذر ۱۳۹۵قطعا X1…
NX خیلی توجه جلب میکنه.
دیدم یارو گوشه ی خیابون پارک رد وقتی برگشت ماشین دفتر نقاشی شده بود ( با کلید )
رامکال
۱۹ آذر ۱۳۹۵مجید من آئودی کیو 7 میخوام خیلی ازش تعریف شنیدم لا مصب تو تمام رده بندی های مختلف مجلات معتبر نامش دیده میشه.
لاکردار ترکونده اگر اشتباه نکنم آنجلینا جولی هم سوارش میشه.
میدونم که تو هم عاشق آئودی هستی.
پس بزن قدش.
سالار
۲۱ آذر ۱۳۹۵کلسوز NX
ارش
۲۲ آذر ۱۳۹۵من که بی ام و x1 رو انتخاب میکنم هر چند که از شاسی بلندهای rx و nx هم خوشم میاد ولی بی ام و ماشین مردانه ایه لکسوس بیشتر زنانه است.
reza-a
۱۹ آذر ۱۳۹۵انتخاب ها خوب
قیمت پایه بنز gls ۶۹۶۲۵ دلار
mehran911
۱۹ آذر ۱۳۹۵ممنون از آقای نهندیان فرد
انتخاب های کارانددرایور دقیق بی نقص بودند
.
ماکان هم که طبق معمول گل کاشت و بالاتر از رقبای سرسخت آلمانی و رقبای پر مدعای انگلیسی قرار گرفت
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۹ آذر ۱۳۹۵مهران یه چیزی من دیدم دیروز خیلی تعجب کردم
یه کلیپ تو اپارات هست قیاس کاین و ماکان حتما ببین
به وضوح ماکان دوبرار کاین بود یعنی اصلا انگار کاین کراس اوور بود و ماکان suv فکرشم نمیکردم همچین چیزی رو …. اگه می دونی جریان چیه و چرا این جوریه بگو ….
mehran911
۱۹ آذر ۱۳۹۵دقیقا منم اولش که کلیپ رو دیدم تعجب کردم !!!!
هرچند که از نظر ابعاد کاین و ماکان خیلی هم با هم تفاوت ندارن اما تو این کلیپ کاملا برعکس بود !!!!!!
در مقایسه ی ابعاد طول کاین ۱۶ سانتی متر بلندتر از ماکانه و ارتفاع کاین ۸ سانت بلندتره و پهنای کاین فقط ۱ سانت بیشتره ! !
راستش مشکل از زاویه ی فیلم برداری بوده
شاید هم کاین در حالت اسپرت پلاس بوده و ارتفاع تعلیق کاهش پیدا کرده
.
من فکر نمیکنم دلیل دیگه ای داشته باشه
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۹ آذر ۱۳۹۵دمت گرم مهران جان
اره احتمالش زیاده همین که میگی باشه ….. دمت دمادم ….
mehran911
۲۰ آذر ۱۳۹۵قربونت
محمد رضا جان
Saied
۱۹ آذر ۱۳۹۵حیف نیست اسم لند کروز تو این لیست نباشه.
جایه خیلیا دیده میشه.
فرشاد سجادیان
۱۹ آذر ۱۳۹۵نظر شخصی
شاسیبلند ساب کامپکت: کیا سول
شاسیبلند ساب کامپکت لوکس: لکسس NX
شاسیبلند کامپکت: مزدا CX-۵
شاسیبلند کامپکت لوکس: مرسدس بنز GLC
شاسیبلند سایز متوسط: هیچکدام! نیسان مورانو پلاتینیوم
شاسیبلند سایز متوسط لوکس: ولوو XC۹۰
شاسیبلند بزرگ: هیچکدام! رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB
وانت سایز متوسط: تویوتا تاکوما
وانت سایز بزرگ: فورد F-۱۵۰ رپتور
ون: کرایسلر پاسیفیکا
جای کلاس ون های بزرگ، ون های لوکس، وانت های خیلی بزرگ! و وانت های کوچک هم خالیه.
مهدی
۱۹ آذر ۱۳۹۵مقاله ای که توش شاسی بلندی مثل مرسدس بهتر از اسکالید باشه اصلا نباید اجازه انتشار پیدا کنه!! اصلا اسکالید کجاست؟؟؟
احمد باقری
۱۹ آذر ۱۳۹۵خوبه که حالا در یه جا، مرسدس بنز بود.
یک ایرانی
۱۹ آذر ۱۳۹۵برترین شاسیبلند کامپکت لوکس پورشه ماکان
نامزدان و انتخابهای بعدی
بامو X۳
بامو X۴
بیوک انویژن
کادیلاک XT۵
جگوار اف-پیس
لکسس RX
مرسدس بنز کلاس GLC
مرسدس بنز کلاس GLC کوپه
پورشه ماکان
لندروور رنجروور اووک کانورتیبل
ماکان برنده قاطع میان این همه شاسی بلند
پورشه اونورطر از انتهای مهندسی اتومبیل
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۹ آذر ۱۳۹۵واقعا جایگاه ها درست و به جا بود …
ناصر
۱۹ آذر ۱۳۹۵مزدا cx9 و هوندا crv عالی هستن از همه نظر.
طراحی زیبا- کابین زیبا و با کیفیت و زیرپای عالی و با این همه مزایا قیمتشونم مناسبه.
پورشه یا بنز هم خوبن ولی قیمتشون بالاست و دارای هزینه نگهداری بالایی هستن.
Archi KHAN
۲۰ آذر ۱۳۹۵بخش شاسیبلند کامپکت لوکس عجب گروهی شده …
HESAM
۲۰ آذر ۱۳۹۵ماشالا کیا و هیوندای گل کاشتن.
BMW
۲۰ آذر ۱۳۹۵دم لوکس سازهای آلمانی گرم ، از همشون لذت میبرم ، یکی از یکی باحال تر ، دم مزدا هم تو آسیاییها تنها جذاب ساز هست
پرسپولیس
۲۱ آذر ۱۳۹۵آمریکایی ها چقدرحق انتخاب متنوعی دارند یک ازیکی زیباتر خوب ایمن بنازم به بهشتتان دیگه هیچیییی
یاسین
۲۵ آذر ۱۳۹۵همه انتخاباشو قبول دارم واقعا تو کلاس خودشون بهترین ولی اگه به من بود فقط تو کلاس کراس اور ساب کامبکت بجای کیا سول مزدا CX-3 رو انتخاب میکردم البته میدونم سول خیلی ماشین خوبیه ولی نظر شخصی CX-3 رو تو این کلاس خیلی دوست دارم طراحیش عالیه