چشم اندازهفته نامه

10 برندی که بدترین تجربه خرید خودرو را دارند

مطالعه‌ی شاخص رضایت فروش جی دی پاور در سال ۲۰۱۶ نشان‌دهنده‌ی بهترین و بدترین برندهای خودرویی از لحاظ تجربه‌ی خرید خودرو است. مطالعه‌ی امسال از نظرسنجی ۲۸۹۷۹ خریدار خودروی جدید حاصل شده است.

میزان رضایت خریداران از فرایند خرید خودرو با حداکثر امتیاز ۱۰۰۰ سنجیده می‌شود. در لیست زیر ۱۰ برند خودرویی که بدترین تجربه‌ی خرید در سال ۲۰۱۶ داشته‌اند را معرفی کرده‌ایم.

  • آکورا

acura
در میان برندهای لوکس آکورا با ۷۶۹ امتیاز بدترین عملکرد را ثبت نموده است. این امتیاز نسبت به امتیاز متوسط ۸۰۱ برندهای لوکس پایین به نظر می‌رسد و البته نشان از عدم بهبود تجربه‌ی خرید شرکت نسبت به سال پیش دارد. در سال گذشته این برند امتیاز ۷۰۶ را به دست آورده بود البته امتیاز متوسط سال پیش نیز ۷۳۲ بود.

  • تویوتا

toyota
سال پیش تویوتا امتیاز ۶۷۸ را کسب کرد و امتیازی کمتر از حد متوسط ۶۸۱ داشت. این شرکت ژاپنی امسال بهتر عمل کرده و امتیاز ۷۶۶ را به دست آورده که اندکی از حد متوسط ۷۶۴ بالاتر است. در میان برندهای غیرلوکس تویوتا عملکردی متوسط داشته و از میان ۱۷ شرکت در رتبه‌ی نهم قرار گرفته است.

  • هوندا

honda
عملکرد هوندا نسبت به سال پیش تقریباً پایدار بوده و امسال امتیاز ۷۵۵ را کسب کرده است. سال گذشته این شرکت با امتیاز ۶۷۹ رتبه‌ی یازدهم برندهای غیرلوکس را کسب کرده بود. امسال با یک پله صعود به رده‌ی دهم رسیده هرچند فیات در مطالعه‌ی امسال حضور ندارد.

  • کرایسلر

chrysler
به نظر می‌رسد که کرایسلر هرگز در مطالعات جی دی پاور خوب عمل نمی‌کند و این مطالعه نیز استثنا نیست. کرایسلر امسال با امتیاز ۷۵۰ در رده‌ی یازدهم برندهای غیرلوکس قرار گرفته است. سال پیش و از میان ۱۹ برند، کرایسلر با امتیاز ۶۶۶ در رتبه‌ی چهاردهم قرار گرفته بود.

  • کیا

kia
شاید کیا در مطالعه‌ی کیفیت اولیه‌ی جی دی پاور عملکرد احساس‌برانگیزی داشته باشد اما در این مطالعه رتبه‌ی خوبی را به دست نیاورده است. با امتیاز ۷۴۷، کیا در میان برندهای غیرلوکس رتبه‌ی دوازده را به دست آورده که البته نسبت به سال پیش حاکی از بهبود شرایط این شرکت است. سال پیش کیا با امتیاز ۶۶۲ و رتبه‌ی شانزدهم به کار خود پایان داده بود.

  • مزدا

mazda
مزدا در لیست امسال سقوط آزاد را تجربه نموده است. سال پیش این شرکت امتیاز ۶۸۳ و رتبه‌ی نهم را به دست آورده بود اما امسال با امتیاز ۷۴۲ به رده‌ی سیزدهم سقوط کرده است.

  • هیوندای

hyundai
همانند مزدا، هیوندای نیز امسال افت داشته است. با امتیاز ۷۴۱، هیوندای به سوی ته لیست رهسپار شده است. سال گذشته این شرکت امتیاز ۶۸۳ و رتبه‌ی هشتم را به دست آورده بود.

  • جیپ

jeep
جیپ پس از کسب رتبه‌ی آخر (!) در سال ۲۰۱۵ توانسته اندکی خود را امسال بالا بکشد و امتیاز ۷۴۰ را کسب کند. جیپ توانسته بالاتر از دیگر شرکت زیر چتر حمایتی فیات کرایسلر یعنی دوج قرار بگیرد.

  • دوج

dodge
دوج همچون گذشته تجربه‌ی خرید خوبی را برای خریداران ارائه نکرده و بار دیگر رتبه‌ی یکی مانده به آخر را کسب کرده است. امسال دوج امتیاز ۷۳۸ را به دست آورده که نسبت به امتیاز ۶۵۲ سال پیش افزایش یافته اما به یاد داشته باشید که امتیاز متوسط برندهای غیرلوکس نیز ۸۳ واحد افزایش یافته است.

  • رم

ram
و بالاخره برند رم با کسب امتیاز ۷۳۳ و رتبه‌ی آخر بکار خود پایان داده است. در سال ۲۰۱۵ رم بهتر از سال جاری عمل کرده بود و با امتیاز ۶۶۴ در رده‌ی پانزدهم قرار داشت.

همچنین بخوانید: ۱۰ برندی که بهترین تجربه خرید خودرو را دارند
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    بدترین امتیازات هم خودروسازان امریکایی بگیرند بازم عشق من هستند

  2. Nima

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    این فیات گند زده به کرایسلر
    همجا بدترین امتیازارو میگیرن
    حیف این برندارى معتبر و با سابقه که اینطورى شدن.
    فرارى رو خراب نکنه یه موقع

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      نیما جون حرفت درست اما
      از اون زمانی که فیات و کرایسلر با هم شریک شدن شاهد موفقیت های پی در پی جیپ هستیم ما و جیپ امسال پرفروش ترین سال براش محسوب شد و مقامات جیپ هم گفتن که تو این 75 سال که از تاسیس جیپ میگذره اینقدر فروش نداشتند که در 2015 و 2016 داشتند
      حتی از نظر من دوج هم افت نکرده میدونی چرا؟؟ چون دوج محصولاتی مثل دارت و گراند کاروان رو میخواد کنار بذاره که خود این کار باعث میشه که دوج یه پله بالاتر از فورد و شوی قرار بگیره و محصولات عامیانش کمتر میشه و دوج رو خاص تر میکنه
      کرایسلر هم امثال با معرفی پاسیفیکا و نامزدی این مدل در خودروی سال2017 نشون داد که داره خوب پیشرفت میکنه
      به نظر من نیمه پر لیوان رو باید دید

    2. امپراتور لامبورگینی

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      نیما جان
      فراری هیچ وقت مثل مزراتی یا آلفا زیرمجموعه ی فیات نبوده.
      همیشه مستقل کار کرده و میکنه.
      این فیات هست که از کنار تکنولوژی های فراری داره نون میخوره !!
      از سال 2015 فراری عزم جدی خودش برای جدا شدن از FCA را نشون داد
      10 درصد از سهام فراری به بورس بین المللی رفتن و واگذار شدن .
      مقامات فراری گفتند که تا سال 2025 سهم فیات به زیر 25 درصد خواهد رسید
      فراری همیشه فاصله ی خودش رو با فیات حفظ کرده.

  3. MPH

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    آسیاییا ترکوندن!!!!

  4. MPH

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    جالبه که لکسوس و اینفینیتی تو بهترینها هستن ولی آکورا….
    مهمترین و عجیبترین نکته اینه که فیات در این لیست حضور نداره(اگر چه چندتا نماینده داره)

    1. شاهین

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      فیات کلا امسال در لیست نبوده.

  5. Bavaria

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    نمیخوام حرف کلیشه ایی بزنم ولی بدترین تجربه خرید رو میشه از ویرانخودرو تجربه کرد.دیگه احتیاج به گفتن توضیح نیست همتون مطلع هستید

    1. احسان(احسان سابق)

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      :املا درسته چون اونا ویرانخودرو ندارن

  6. حميد

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    منکه متوجه نشدم این چه اماری هست دقیقا بهترینها شدنند بدترین

    1. شاهین

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      در مقاله ی بعدی که بهترین ها هستند معیارهای این نظرسنجی ذکر شه منتها برای پرهیز از تکرار در این مقاله آورده نشده. اگه زحمتی نباشه یه نگاه به اون هم بندازین. ممنونم

    2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      نه رفیق …
      هیچ کس نمیتونه با این نظر سنجی ها اثبات کنه اکورا ماشین بدیه یا دوج چلنجر ماشین بدیه ….
      این یه نظر سنجی از میان مشتری ها برای میزان رضایت خریداران از فرایند خرید خودرو حساب میشه
      حالا ممکنه یا از ماشین خوششون نیومده باشه یا از خدمات پس از فروش ناراضی بوده باشن یا هزینه های خودرو بالا بوده و ….
      اینکه به کل خوب یا بد ماشین رو مشخص کنه نیست ….

  7. volvo fh

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    پرفروشترین برندها شدن بدترین
    اگه بدترین هستند چرا پر فروشن

  8. اسحاق

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنده خداها باید مطلع بشن شرکت هایی به اسم ایرانخودرو و سایپا هم وجود دارن تا شاخص های بد بودنشون یکم تغییر کنه!

  9. X5

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ناراحت کننده ترینش دوج و رم اونم از عملکرد ضعیف فیات و کرایسلر که به همچین روزی افتاده کاش مرسدس هیچ‌موقه این شرکت نمی فروخت

  10. بنزما

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (505 ديدگاه)

    خدایی چلنجر نقره ای تو عکس خیلی لاته
    فولوکس و ایودی پر فروش نه؟تو لیست بهترینان نه بدترینا
    لنجر تو اگه بدترینی پرشیا و سمند و ال نود جز کدوم دستن اقا چلنجر بده یکی به من بده خدا ما بد می خوایم
    اقا شاهین داداش گلم یه قولی در مورد گرن توریسمو اسپرت با ارزش ترین شبیه ساز دنیا ما ازت گرفتیما چی شد پس داداش

    1. X5

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (122 ديدگاه)

      بیاد حتما تو سایت تکنولوژی میزارن هنوز نیومده

  11. USA & JAPAN

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. م.ر

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشید این نظر سنجی فقط مربوط به تجربه خرید خودروست نه کیفیت فنی. برندی مثل رم به دلیل کم بودن تنوع محصول کاملا طبیعیه امتیاز کمی بگیره ولی بنز با تنوع محصول با سبد کامل محصولات امتیازش تو این بخش بالا میره، نحوه فروش و نمایندگی های فروش که بماند. فیات چون میخواهد ارزون بفروشد و زیاد، آن هم با یک سری برند تازه احیا شده خوب مطمئنن نمیتونه بودجه زیادی برای نمایندگی هاش بگذاره ولی برند بنز یا پورشه نمایندگی های فروش فوق العاده ای دارن. لطفا به اصل و موضوع مطلب توجه کنید

  13. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معلوم نیست این آمار از کجا اومده.

  14. رامین

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ولی خودروهای فرانسوی جزو بدترین خودروها هستندوبالاترین استهلاک را دارنددر کشور خودمان از رنو5 و زانتیا که سایپا تولید میکر د وپژوکه ایرانخودرو

  15. محمدزاده

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تجربه تلخِ خریدِ خودرو، از نمایندگی اهورا خودرو
    (اهورا خودرو و عدم تعهد به مشتریان)
    شعارهای “تمامی برندها ریز یک سقف” و “تحویل فوری” واقعیت یا توهم
    پس از بررسی و جستجو در سایتها و روزنامه ها به دنبال خریدی مناسب، سرانجام نمایندگی اهوراخودرو با شعار “تمامی برندها زیر یک سقف” و “تحویل فوری”، توجه مرا به خود جلب کرد و پس از تماس، راهی شعبه آذربایجان نمایندگی مزبور شدم و در نهایت تصمیم به خرید خودرو از همان شعبه گرفتم. پس از انعقاد مبایعه نامه و اجبار در پرداخت تمامی مبلغ به صورت یکجا، بدعهدی های نمایندگی شروع شد: 1- قرار بود خودرو را ظرف یک ساعت، از پارکینگ به همراه تمامی مدارک به شعبه بیاورند، ولی خودرو پس از 6 ساعت معطلی و به بدون هیچگونه مدرک و سندی (حتی بدون بیمه نامه) به شعبه رسید. 2- گفتند مدارک ظرف یکی دو هفته آماده می شود، ولی پس از تماس و پیگیری های متعدد، بعد از 50 روز آماده شد. 3- قرار شد پس از تکمیل مدارک نهایتاً ظرف یک هفته، انتقال سند انجام پذیرد، در صورتیکه با وجود پیگیری های هفتگی به صورت تلفنی و مراجعه حضوری، بعد از 40 روز انتقال سند انجام شد. 4- در هنگام عقد مبایعه نامه و با توجه به عرف موجود، قرار شد هزینه انتقال سند تماماً به عهده فروشنده باشد، ولی هنگام انتقال سند مجبور به پرداخت نصف حق التحریر شدم. 5- بدتر از تمامی موارد ذکر شده، نحوه برخورد کارکنان نمایندگی بود: الف) عدم پایبندی و بدعهدی ، در تمام وعده هایی که دادند، مشهود بوده و هیچ ارزشی برای وعده هایشان قائل نیستند. ب) هیچ گونه تعهدی در مورد پیگیری کارها نداشتند. ج) به دلیل عدم تعلق سازمانی، نارضایتی مشتری برایشان هیچ اهمیتی نداشت. د) مدام کارها را به زمان دیگری موکول می کردند.
    نتیجه: با توجه به تجربه شخصی ام تمام شعارهای نمایندگی اهورا خودرو صرفاً یک شعار است و اگر شعار را به این شرح زیر تغییر دهیم به مراتب به واقعیت نزدیکتر است: “تمامی بدعهدی ها زیر یک سقف”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا