مطالعهی شاخص رضایت فروش جی دی پاور در سال ۲۰۱۶ نشاندهندهی بهترین و بدترین برندهای خودرویی از لحاظ تجربهی خرید خودرو است. مطالعهی امسال از نظرسنجی ۲۸۹۷۹ خریدار خودروی جدید حاصل شده است.
میزان رضایت خریداران از فرایند خرید خودرو با حداکثر امتیاز ۱۰۰۰ سنجیده میشود. در لیست زیر ۱۰ برند خودرویی که بدترین تجربهی خرید در سال ۲۰۱۶ داشتهاند را معرفی کردهایم.
- آکورا
در میان برندهای لوکس آکورا با ۷۶۹ امتیاز بدترین عملکرد را ثبت نموده است. این امتیاز نسبت به امتیاز متوسط ۸۰۱ برندهای لوکس پایین به نظر میرسد و البته نشان از عدم بهبود تجربهی خرید شرکت نسبت به سال پیش دارد. در سال گذشته این برند امتیاز ۷۰۶ را به دست آورده بود البته امتیاز متوسط سال پیش نیز ۷۳۲ بود.
- تویوتا
سال پیش تویوتا امتیاز ۶۷۸ را کسب کرد و امتیازی کمتر از حد متوسط ۶۸۱ داشت. این شرکت ژاپنی امسال بهتر عمل کرده و امتیاز ۷۶۶ را به دست آورده که اندکی از حد متوسط ۷۶۴ بالاتر است. در میان برندهای غیرلوکس تویوتا عملکردی متوسط داشته و از میان ۱۷ شرکت در رتبهی نهم قرار گرفته است.
- هوندا
عملکرد هوندا نسبت به سال پیش تقریباً پایدار بوده و امسال امتیاز ۷۵۵ را کسب کرده است. سال گذشته این شرکت با امتیاز ۶۷۹ رتبهی یازدهم برندهای غیرلوکس را کسب کرده بود. امسال با یک پله صعود به ردهی دهم رسیده هرچند فیات در مطالعهی امسال حضور ندارد.
- کرایسلر
به نظر میرسد که کرایسلر هرگز در مطالعات جی دی پاور خوب عمل نمیکند و این مطالعه نیز استثنا نیست. کرایسلر امسال با امتیاز ۷۵۰ در ردهی یازدهم برندهای غیرلوکس قرار گرفته است. سال پیش و از میان ۱۹ برند، کرایسلر با امتیاز ۶۶۶ در رتبهی چهاردهم قرار گرفته بود.
- کیا
شاید کیا در مطالعهی کیفیت اولیهی جی دی پاور عملکرد احساسبرانگیزی داشته باشد اما در این مطالعه رتبهی خوبی را به دست نیاورده است. با امتیاز ۷۴۷، کیا در میان برندهای غیرلوکس رتبهی دوازده را به دست آورده که البته نسبت به سال پیش حاکی از بهبود شرایط این شرکت است. سال پیش کیا با امتیاز ۶۶۲ و رتبهی شانزدهم به کار خود پایان داده بود.
- مزدا
مزدا در لیست امسال سقوط آزاد را تجربه نموده است. سال پیش این شرکت امتیاز ۶۸۳ و رتبهی نهم را به دست آورده بود اما امسال با امتیاز ۷۴۲ به ردهی سیزدهم سقوط کرده است.
- هیوندای
همانند مزدا، هیوندای نیز امسال افت داشته است. با امتیاز ۷۴۱، هیوندای به سوی ته لیست رهسپار شده است. سال گذشته این شرکت امتیاز ۶۸۳ و رتبهی هشتم را به دست آورده بود.
- جیپ
جیپ پس از کسب رتبهی آخر (!) در سال ۲۰۱۵ توانسته اندکی خود را امسال بالا بکشد و امتیاز ۷۴۰ را کسب کند. جیپ توانسته بالاتر از دیگر شرکت زیر چتر حمایتی فیات کرایسلر یعنی دوج قرار بگیرد.
- دوج
دوج همچون گذشته تجربهی خرید خوبی را برای خریداران ارائه نکرده و بار دیگر رتبهی یکی مانده به آخر را کسب کرده است. امسال دوج امتیاز ۷۳۸ را به دست آورده که نسبت به امتیاز ۶۵۲ سال پیش افزایش یافته اما به یاد داشته باشید که امتیاز متوسط برندهای غیرلوکس نیز ۸۳ واحد افزایش یافته است.
- رم
و بالاخره برند رم با کسب امتیاز ۷۳۳ و رتبهی آخر بکار خود پایان داده است. در سال ۲۰۱۵ رم بهتر از سال جاری عمل کرده بود و با امتیاز ۶۶۴ در ردهی پانزدهم قرار داشت.
همچنین بخوانید: ۱۰ برندی که بهترین تجربه خرید خودرو را دارند
منبع: autoguide
(ali (CHEVY NOVA
۵ آذر ۱۳۹۵بدترین امتیازات هم خودروسازان امریکایی بگیرند بازم عشق من هستند
Nima
۵ آذر ۱۳۹۵این فیات گند زده به کرایسلر
همجا بدترین امتیازارو میگیرن
حیف این برندارى معتبر و با سابقه که اینطورى شدن.
فرارى رو خراب نکنه یه موقع
(ali (CHEVY NOVA
۵ آذر ۱۳۹۵نیما جون حرفت درست اما
از اون زمانی که فیات و کرایسلر با هم شریک شدن شاهد موفقیت های پی در پی جیپ هستیم ما و جیپ امسال پرفروش ترین سال براش محسوب شد و مقامات جیپ هم گفتن که تو این 75 سال که از تاسیس جیپ میگذره اینقدر فروش نداشتند که در 2015 و 2016 داشتند
حتی از نظر من دوج هم افت نکرده میدونی چرا؟؟ چون دوج محصولاتی مثل دارت و گراند کاروان رو میخواد کنار بذاره که خود این کار باعث میشه که دوج یه پله بالاتر از فورد و شوی قرار بگیره و محصولات عامیانش کمتر میشه و دوج رو خاص تر میکنه
کرایسلر هم امثال با معرفی پاسیفیکا و نامزدی این مدل در خودروی سال2017 نشون داد که داره خوب پیشرفت میکنه
به نظر من نیمه پر لیوان رو باید دید
امپراتور لامبورگینی
۵ آذر ۱۳۹۵نیما جان
فراری هیچ وقت مثل مزراتی یا آلفا زیرمجموعه ی فیات نبوده.
همیشه مستقل کار کرده و میکنه.
این فیات هست که از کنار تکنولوژی های فراری داره نون میخوره !!
از سال 2015 فراری عزم جدی خودش برای جدا شدن از FCA را نشون داد
10 درصد از سهام فراری به بورس بین المللی رفتن و واگذار شدن .
مقامات فراری گفتند که تا سال 2025 سهم فیات به زیر 25 درصد خواهد رسید
فراری همیشه فاصله ی خودش رو با فیات حفظ کرده.
MPH
۵ آذر ۱۳۹۵آسیاییا ترکوندن!!!!
MPH
۵ آذر ۱۳۹۵جالبه که لکسوس و اینفینیتی تو بهترینها هستن ولی آکورا….
مهمترین و عجیبترین نکته اینه که فیات در این لیست حضور نداره(اگر چه چندتا نماینده داره)
شاهین
۵ آذر ۱۳۹۵سلام
فیات کلا امسال در لیست نبوده.
Bavaria
۵ آذر ۱۳۹۵نمیخوام حرف کلیشه ایی بزنم ولی بدترین تجربه خرید رو میشه از ویرانخودرو تجربه کرد.دیگه احتیاج به گفتن توضیح نیست همتون مطلع هستید
احسان(احسان سابق)
۶ آذر ۱۳۹۵:املا درسته چون اونا ویرانخودرو ندارن
حميد
۵ آذر ۱۳۹۵منکه متوجه نشدم این چه اماری هست دقیقا بهترینها شدنند بدترین
شاهین
۵ آذر ۱۳۹۵سلام
در مقاله ی بعدی که بهترین ها هستند معیارهای این نظرسنجی ذکر شه منتها برای پرهیز از تکرار در این مقاله آورده نشده. اگه زحمتی نباشه یه نگاه به اون هم بندازین. ممنونم
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۵ آذر ۱۳۹۵نه رفیق …
هیچ کس نمیتونه با این نظر سنجی ها اثبات کنه اکورا ماشین بدیه یا دوج چلنجر ماشین بدیه ….
این یه نظر سنجی از میان مشتری ها برای میزان رضایت خریداران از فرایند خرید خودرو حساب میشه
حالا ممکنه یا از ماشین خوششون نیومده باشه یا از خدمات پس از فروش ناراضی بوده باشن یا هزینه های خودرو بالا بوده و ….
اینکه به کل خوب یا بد ماشین رو مشخص کنه نیست ….
volvo fh
۵ آذر ۱۳۹۵پرفروشترین برندها شدن بدترین
اگه بدترین هستند چرا پر فروشن
اسحاق
۵ آذر ۱۳۹۵بنده خداها باید مطلع بشن شرکت هایی به اسم ایرانخودرو و سایپا هم وجود دارن تا شاخص های بد بودنشون یکم تغییر کنه!
X5
۵ آذر ۱۳۹۵ناراحت کننده ترینش دوج و رم اونم از عملکرد ضعیف فیات و کرایسلر که به همچین روزی افتاده کاش مرسدس هیچموقه این شرکت نمی فروخت
بنزما
۵ آذر ۱۳۹۵خدایی چلنجر نقره ای تو عکس خیلی لاته
فولوکس و ایودی پر فروش نه؟تو لیست بهترینان نه بدترینا
لنجر تو اگه بدترینی پرشیا و سمند و ال نود جز کدوم دستن اقا چلنجر بده یکی به من بده خدا ما بد می خوایم
اقا شاهین داداش گلم یه قولی در مورد گرن توریسمو اسپرت با ارزش ترین شبیه ساز دنیا ما ازت گرفتیما چی شد پس داداش
X5
۵ آذر ۱۳۹۵بیاد حتما تو سایت تکنولوژی میزارن هنوز نیومده
USA & JAPAN
۶ آذر ۱۳۹۵اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
م.ر
۶ آذر ۱۳۹۵دوستان توجه داشته باشید این نظر سنجی فقط مربوط به تجربه خرید خودروست نه کیفیت فنی. برندی مثل رم به دلیل کم بودن تنوع محصول کاملا طبیعیه امتیاز کمی بگیره ولی بنز با تنوع محصول با سبد کامل محصولات امتیازش تو این بخش بالا میره، نحوه فروش و نمایندگی های فروش که بماند. فیات چون میخواهد ارزون بفروشد و زیاد، آن هم با یک سری برند تازه احیا شده خوب مطمئنن نمیتونه بودجه زیادی برای نمایندگی هاش بگذاره ولی برند بنز یا پورشه نمایندگی های فروش فوق العاده ای دارن. لطفا به اصل و موضوع مطلب توجه کنید
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۵معلوم نیست این آمار از کجا اومده.
رامین
۸ آذر ۱۳۹۵ولی خودروهای فرانسوی جزو بدترین خودروها هستندوبالاترین استهلاک را دارنددر کشور خودمان از رنو5 و زانتیا که سایپا تولید میکر د وپژوکه ایرانخودرو
محمدزاده
۷ خرداد ۱۳۹۶تجربه تلخِ خریدِ خودرو، از نمایندگی اهورا خودرو
(اهورا خودرو و عدم تعهد به مشتریان)
شعارهای “تمامی برندها ریز یک سقف” و “تحویل فوری” واقعیت یا توهم
پس از بررسی و جستجو در سایتها و روزنامه ها به دنبال خریدی مناسب، سرانجام نمایندگی اهوراخودرو با شعار “تمامی برندها زیر یک سقف” و “تحویل فوری”، توجه مرا به خود جلب کرد و پس از تماس، راهی شعبه آذربایجان نمایندگی مزبور شدم و در نهایت تصمیم به خرید خودرو از همان شعبه گرفتم. پس از انعقاد مبایعه نامه و اجبار در پرداخت تمامی مبلغ به صورت یکجا، بدعهدی های نمایندگی شروع شد: 1- قرار بود خودرو را ظرف یک ساعت، از پارکینگ به همراه تمامی مدارک به شعبه بیاورند، ولی خودرو پس از 6 ساعت معطلی و به بدون هیچگونه مدرک و سندی (حتی بدون بیمه نامه) به شعبه رسید. 2- گفتند مدارک ظرف یکی دو هفته آماده می شود، ولی پس از تماس و پیگیری های متعدد، بعد از 50 روز آماده شد. 3- قرار شد پس از تکمیل مدارک نهایتاً ظرف یک هفته، انتقال سند انجام پذیرد، در صورتیکه با وجود پیگیری های هفتگی به صورت تلفنی و مراجعه حضوری، بعد از 40 روز انتقال سند انجام شد. 4- در هنگام عقد مبایعه نامه و با توجه به عرف موجود، قرار شد هزینه انتقال سند تماماً به عهده فروشنده باشد، ولی هنگام انتقال سند مجبور به پرداخت نصف حق التحریر شدم. 5- بدتر از تمامی موارد ذکر شده، نحوه برخورد کارکنان نمایندگی بود: الف) عدم پایبندی و بدعهدی ، در تمام وعده هایی که دادند، مشهود بوده و هیچ ارزشی برای وعده هایشان قائل نیستند. ب) هیچ گونه تعهدی در مورد پیگیری کارها نداشتند. ج) به دلیل عدم تعلق سازمانی، نارضایتی مشتری برایشان هیچ اهمیتی نداشت. د) مدام کارها را به زمان دیگری موکول می کردند.
نتیجه: با توجه به تجربه شخصی ام تمام شعارهای نمایندگی اهورا خودرو صرفاً یک شعار است و اگر شعار را به این شرح زیر تغییر دهیم به مراتب به واقعیت نزدیکتر است: “تمامی بدعهدی ها زیر یک سقف”