طبق نتایج حاصله از مطالعهی شاخص رضایت فروش SSI جی دی پاور در سال ۲۰۱۶ مالکانی که با فروشندهها و متخصصان تولید سروکار داشتهاند در مجموع رضایت بیشتری از همکاری فقط با فروشنده دارند. مطالعهی امسال نشان داده که امتیاز متوسط برندهای لوکس از ۷۳۲ به ۸۰۱ افزایش یافته درحالیکه برندهای غیرلوکس نیز از امتیاز ۶۸۱ به ۷۶۴ رسیدهاند.
هماکنون و در سیامین سال انجام این مطالعه، جی دی پاور میزان رضایت خریداران خودروهای جدید از تجربهی خریدشان را سنجیده است. رضایت خریدار با چهار فاکتور سنجیده میشود: نوع معامله، فروشنده، فرایند تحویل خودرو و سهولت خرید. رضایت بازگشت نیز با پنج فاکتور به دست میآید: فروشنده، قیمت مناسب، تجربهی گفتوگو، سهولت و تنوع کالایی.
در این نوشتار ۱۰ برندی که بهترین تجربهی خرید را در سال ۲۰۱۶ داشتهاند ذکر شدهاند.
- جگوار (به همراه مینی)
با امتیاز ۷۹۷، این شرکت لوکس ساز در واقع جایگاهی برابر با مینی که برندی غیرلوکس است دارد. مینی در مطالعهی سال پیش در بین برندهای غیرلوکس بالاترین رتبه را به دست آورده بود اما امسال به رتبهی دوم نزول کرده است. در میان برندهای لوکس جگوار در حقیقت در ته لیست قرار دارد و تنها آئودی (۷۹۶)، ولوو (۷۷۵) و آکورا (۷۶۹) پایینتر از این شرکت دیده میشوند.
- لندروور
اگرچه که امتیاز ۷۹۸ این شرکت در مقایسه با امتیاز ۷۱۰ سال پیش پیشرفت چشمگیری را نشان میدهد اما لندروور هنوز هم عملکردی زیر متوسط دارد. به علاوه اکثر برندها امسال عملکرد بهبود یافتهای دارند که حاکی از امتیازهای بالاتر از حد متوسط برای برندهای لوکس و غیرلوکس است؛ اما هنوز هم لندروور جایگاه خوبی داشته و سال پیش از میان ۱۲ برند لوکس به رتبهی ۱۰ و امسال به رتبهی ۸ دست پیدا کرده است.
- لکسوس
برندی که معمولاً در مطالعات جی دی پاور خوب عمل میکند با امتیاز ۸۰۲ اندکی بالاتر از حد متوسط برندهای لوکس قرار گرفته است؛ و با اینکه امتیاز ذکر شده از امتیاز ۷۴۱ سال پیش بیشتر است اما در میان برندهای لوکس، لکسوس افت چهار پلهای داشته و به ردهی هفتم بسنده کرده است.
- لینکلن
شاید لینکلن را بتوان امسال موفقترین برند دانست چراکه بهبود چشمگیری در امتیازات داشته و از ۷۳۱ به ۸۰۱ امتیاز رسیده است. اگرچه که عملکرد لینکلن تنها اندکی بالاتر از حد متوسط بوده اما توانسته رتبهی خود را بهبود بخشد و از رتبهی هشتم سال پیش به رتبهی ششم امسال برسد.
- کادیلاک
کادیلاک با امتیاز ۸۰۷ در رتبهی چهارم برندهای لوکس قرار گرفته است. سال پیش این خودروساز آمریکایی با امتیاز ۷۳۸ و رتبهی ششم به کار خود پایان داده بود. امسال بهبودی مناسب دیده میشود و کادیلاک بالاترین رتبه را در میان آمریکاییهای لوکس ساز جدول دارد.
- ب ام و
ب ام و پیشرفت کاملاً محسوسی داشته و توانسته خود را از رتبهی هفتم به رتبهی چهارم برساند. هرچند امتیاز ب ام و با کادیلاک برابر بوده و در رتبهای پایینتر از حریف سنتی خود یعنی بنز قرار گرفته است.
- بیوک
شاید افراد زیادی بیوک را به عنوان برندی لوکس در نظر بگیرند اما طبق نظر جی دی پاور این شرکت برندی غیرلوکس است. این شرکت با امتیاز ۸۰۹ مینی را کنار زده و رتبهی اول برندهای غیرلوکس این مطالعه را از آنِ خود کرده است. بیوک سال پیش امتیاز ۷۰۷ و رتبهی دوم را به دست آورده بود.
- مرسدس بنز
مرسدس بنز امسال افتی یک پلهای داشته و با امتیاز ۸۰۹ از رتبهی دوم به رتبهی سوم نزول کرده است. سال پیش این شرکت با برند اول تنها ۳ امتیاز فاصله داشت اما امسال شاهد فاصلهی بیشتری هستیم.
- اینفینیتی
سال گذشته اینفینی رتبهی چهارم برندهای لوکس را با امتیاز ۷۳۹ در اختیار خود داشت اما خریداران امسال تجربهی بهتری از خرید خود داشتهاند. این شرکت ژاپنی با امتیاز ۸۱۵ به رتبهی دوم برندهای لوکس رسیده است.
- پورشه
یکبار دیگر و برای دومین سال متوالی پورشه با امتیاز ۸۲۴ بهترین برند لوکس از نظر تجربه خرید شناخته شده است. سال پیش این شرکت رقابت تنگاتنگی با مرسدس بنز داشت و تنها با اختلاف سه امتیاز به عنوان اولی دست یافت اما امسال این فاصله شکاف بیشتری داشته است.
همچنین بخوانید: ۱۰ برندی که بدترین تجربه خرید خودرو را دارند
منبع: autoguide
(ali (CHEVY NOVA
۵ آذر ۱۳۹۵احسنت به بیوک . کادیلاک و لینکلن
ونوم
۵ آذر ۱۳۹۵الان فهمیدم جریان چیه اول اون مطلب رو خوندم متوجه نشدم به خدا قسم من حاضرم جواب سلامم رو نمایندگی فروش نده ولی ماشین با کیفیت بهم بده مثل کادیلاک ct6
MPH
۵ آذر ۱۳۹۵مگه میشه پورشه تو رقابت باشه و اول نشه؟؟؟؟؟
آفرین اینفینیتی که بالاتر از لکسوسه
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۵ آذر ۱۳۹۵اره با …..
امارشونم این طوری میگیرن :::::
با پورشه که کاری نداریم ( اون که اوله)
بینیم مابقی چه کار کردن ……
غیر از این نمیتونه باشه بابا ماشین اثبات شده ست ….
علي
۵ آذر ۱۳۹۵با توجه به آمار و جدول بالا و مالکیت برندها به ترتیب پرچم کشورهای ذیل بالاست:
??آلمان( با (((۴)))چهار نماینده)
??ژاپن(با (((۲))) دو نماینده)
??آمریکا ( با(((( ۳)))دو نماینده)
??هندوستان(با((( ۲ ))) دو نماینده)
(((ضمنا همینجا باید از کشور هندوستان تقدیر کرد که در کوتاه ترین مدت به همچین جایگاهی دست پیدا کرده )))
با تچکر
Nima
۵ آذر ۱۳۹۵برعکس فیات که کرایسلر رو خراب کرده جنرال موتورز همیشه بیوک رو توى مقام هاى ۱-۳ نگه داشته چه از نظر کیفیت چه تجربه خرید.
فورد هم اخیرا پیشرفت هاى خیلى زیادى کرده ولى بازم میگم کرایسلر!!!!
به دلیل بدهى ها و مشکلات و… خیلى هم دیر به دیر نسل جدید هر ماشین رو معرفى میکنن یا اصلا کلا حذفش میکنن. الان نسل فعلى کرایسلر۳۰۰ داره 12 سالش میشه!!!!
امپراتور لامبورگینی
۵ آذر ۱۳۹۵عالی گفتی.
من واقعا بیوک و کادیلاک و لینکلن بهترین خودرو هایی میدونم که میشه خرید.
چون شرکت اصلی یعنی GM و Ford به کیفیت و و اصالتشون مقیدن.
دقیقا همون تعهدی که بنز و ب ام و و پورشه به خودشون دارن.
اما داد از کرایسلری که زیر مجموعه ی فیات شد.
فیات نسبت به خودش تعهد نداره چه برسه به یک شرکت امریکایی.
Das Beste Oder Nichts
۵ آذر ۱۳۹۵هر شرکتی زیر مجموعه ی فیات شد نسبت به 10 سال قبل خودش به گند کشیده میشود. آلفا یک زمان سوپراسپرت میساخت و در فرمول 1 و مسابقات مختلف میدرخشید. مزراتی یک زمان دقیقا افتخارات فراری را داشت. کرایسلر نسبت به زمان اتحادیه ی دایملر-کرایسلر 100 پله سقوط کرده.
حتی فراری هم از دوران طلایی خودش فاصله گرفته است. البته فراری همواره فاصله ی خود را با فیات حفظ کرده و مستقل کار میکنه.
هر شرکتی زیر مجموعه ی فولکس واگن شد احیا شد و پیشرفت کرد. سئات ورشکسته بود. اشکودا ورشکسته بود. آئودی خیلی خوب بود ولی الان خیلی بهتر شد. پورشه افتخاراتش را حفظ کرد و حتی افزایش داد. لامبورگینی بسیار موفق تر از قبل شد. بنتلی به جمع مدعیان شماره 1 لوکس سازی پیوسته و رونق گرفته.
هر شرکتی زیر مجموعه ی چینی ها شد فقط اسمش باقی موند.
AK_007
۵ آذر ۱۳۹۵به نظرتون جگوار و لندرور فقط اسمشون باقی مونده?!
امپراتور لامبورگینی
۵ آذر ۱۳۹۵جگوار و لندرور هندی هستن نه چینی عزیز جان.
برای همینه که هنوز که هنوزه محبوبن.
انصافا هندی ها خوب عمل میکنند.
.
مهندسی انگلستان و سرمایه ی ثروتمندان هندی خیلی خوب جواب داده.
به دوستم بنتلی میگم که من در مورد جگوار و کیفیت پایینش اشتباه میکردم.
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز احتمالش هس آلفا دوباره ب فرمول یک برگرده…درمورد وضعیتی ک فیات ب وجود آورده منم ناراحتم…البته مشکلات مالی این گروه هم چندان بی تآثیر نبوده …امیدوارم مشکل این گروه ب زودی حل بشه …چون برند های دوس داشتنی و با ارزشی زیرمجموعه اون هستن…درمورد بنتلی هم حرفتو قبول ندارم…قبل فروش سهامش ب فولکس هم بنتلی خودروهای فوق لوکس و فوق العاده ای تولید میکرد ولی خب زیر سایه رولزرویس بود و خودروهاش از رولزرویس پایینتر بودن…فولکس بنتلیو مستقل کرد و با توجه ب مزایای زیرمجموعه بودن و از طرفی توان خودش تونس جایگاهشو حفظ کنه
(ali (CHEVY NOVA
۵ آذر ۱۳۹۵دم جی ام گرم که بیوک رو همیشه از نظر کیفیت بالا نگه داشته
در مورد کرایسلر 300 بگم که با اینکه این ماشین پا به سن گذاشته ولی جالبه بدونید این ماشین هنوزم بسیار محبوبه در امریکا و از فروش خوبی برخورداره حالا اگه کرایسلر یه دستی به سر این مدل بکشه مطمعن هستم تا 10 سال دیگه هم لازم نیست نسل جدیدش رو عرضه کنه
کرایسلر 300 برا شرکت کرایسلر یه ماشین بسیار حساس هستش چون اگر تغییری در اون بده که اون ظاهر خاصش رو دگرگون کنه شکستش قطعی هست و برا همینه که کرایسلر خیلی سخت زیر بار تغییر مدل 300 میره
ferrari
۵ آذر ۱۳۹۵ببخشید اوضاع کرایسلرانقدر خراب بود که حتی دایملر هم نتونست نجاتش بده . این فیات بود که از ورشکستگی نجاتش داد.
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۵نیما جان کتاسفانه فیات کرایسلر قصد تولید نسل بعدی سدان پر ابهت و دوس داشتنی کرلیسلر 300رو نداره…فکرشو بکن از کمپانی با عظمت و معروفی مقه کرایسلر فقط یه ون باقی می مونه…خبر بدتر اینه ک نسل بعدی چارجر و چلنجر تا 2020نمیاد و نسل فعلی ک دیگه قدیمی شدن و ب ترتیب 8و6 سال_اگه اشتبا نکنم_از عمرشون میگذره تا 2020تولید میشه…وااقعا خیلی ناراحت کنندس
ونوم
۵ آذر ۱۳۹۵نیما جان ایکاش رای دادگاه فدرال برمیگشت کرایسلر رو نمیفروختن به فیات مثل جی ام با وام سرپا میموند بعدش با این فروش خوب که جیپ و… الان دارن جهشی رشد میکرد و باج به مارچیونه قاتل نمیداد (قاتل دوج وایپر عزیز تر از جان و دوج دارت)
امپراتور لامبورگینی
۵ آذر ۱۳۹۵8خودروسازان آلمانی بی نظیرن
خودروسازان آلمانی یعنی سلاطین بی ادعای دنیای خودروسازی
خودروسازان آلمانی یعنی کیفیت ، یعنی لبخند رضایت ، یعنی احترام به مشتری ، یعنی برتری بی چون و چرا …
امروز پدال در یک مقاله کنار این مقاله اومده بدترین تجربه های خرید رو آورده:
_______________________________
خودروسازان آمریکایی:
بهترین تجربه ی خرید : 3 برند پر افتخار حضور دارند ( لینکلن ، کدیلاک ، بیوک )
بدترین تجربه ی خرید : 4 برند حضور دارند (دوج ، رم ،جیپ و کرایسلر) ( فیات 😷😷😷) ( فیات = بی استعداد ترین خودروساز دنیا )
_______________________________
خودروسازان ژاپنی:
بهترین تجربه ی خرید : 2 برند حضور دارند ( اینفینیتی و لکساس )
بدترین تجربه ی : 4 برند حضور دارند (اکیورا،هوندا ،تویوتا ، مزدا )
( پادشاهی ژاپنی ها در کیفیت رو یکی به من نشون بده !!)
______________________________
خودروسازان کره :
بهترین تجربه ی خرید : نماینده ندارند
بدترین تجربه ی خرید : 2 نماینده ( کیا و هیوندای )
(طفلی ها)
_____________________________
خودروسازان آلمانی
بهترین تجربه ی خرید : 4 پرچم دار در این لیست هستند ( بنز و ب ام و و پورشه و مینی )
بدترین تجربه ی خرید : 0 !!!! حتی یک برند آلمانی هم حضور نداره. 😍😍😍
این است خودروسازی آلمانی…
Bavaria
۵ آذر ۱۳۹۵دمت گرم عجب طبقه بندی کردی دستت دردنکنه
برتری پورشه و بنز رو قبول دارم ولی ب ام و بدجور منو مجذوب کرده،مخصوصا اون عکس سری پنج جدید ?
madjid
۵ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم باواریا جان
من خودم آمار JD پاور ملاک اولم نیست.
ملاک اولم عشق و علاقم به یک برنده.
ملاک دومم هم تجربه ی اطرافیان در داخل کشور (چون خیلی از شرکت ها مثلا بنز یا تویوتا خدماتشون در خارج خیلی بهتر از اینجاست )
آمار JD power و Consumer شاید در رتبه ی 8 تا 10 از نظر اهمیت باشند.
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۵مجید خوش حالیا…با کدوم استدلالی مینی رو آمریکایی فرض کردی؟!…بهتره مینی رو ب بی ام و نچسبونی…من حوصله بحث بیخودی رو ندارم…هیچ وقت سایت های معتبر مینی رو آلمانی نمیدونن همین برا من کافیه و ب اندازه کافی مستند هس..نظر شما محترمه ولی برام مهم نیس چ فکری میکنی درمورد مینی
اعتمادیان
۵ آذر ۱۳۹۵احسنت آقا
چقدر زیبا طبقه بندی کردی
جملات آخر که نتیجه گیری کردی هم خیلی زیبا و دلنشین بود
خصوصا : این است خودروسازی آلمانی…
درود بر شما
نوید جهرمی
۵ آذر ۱۳۹۵دمت گرم دادا. مختصر و مفید همه رو آوردی.
madjid
۵ آذر ۱۳۹۵🌹🌹🌹
عزیزید.
درود بر همه ی شما .
🌹🌹🌹
ارمان
۵ آذر ۱۳۹۵چه شور حسینی بر میداره دوستانو
ناقلا کلا فیات و وابستگانش که ایتالیایی محسوب میشنو فاکتور گرفتیا
(new great britain(king mclaren
۵ آذر ۱۳۹۵مجید لابد انگلیسی ها هم کشک؟؟؟؟؟
تو بدترین ها که حضور ندارن.
جالبه مینی رو هم آلمانی دونستی!!!!!!?
اگه مینی آلمانیه پس پاگانی هم آلمانیه چون موتورش ساخته آلمانه تازه گیربکسشم ساخت انگلیس.?
بیخودی مینی رو جزء آلمانیا نیار که رتبتون خوب شه.?
بریتانیا =مینی-جگوار-لندروور(3 نماینده)
آلمان=پورشه-مرسدس بنز- ب ام و(3 نماینده)
آمریکا=بیوک-کادیلاک-لینکلن(3 نماینده)
ژاپن=لکسوس-اینفینیتی(2نماینده)
ایتالیا نماینده ندارد.??
در قسمت بدترین ها هم بریتانیا هیچ نماینده ای ندارد.
مینی از عرضه خودشه که جزء 10 تایه برتره وگرنه تویوتا با اون همه ادعا حضور نداره.مگر اینکه بخوایم لکسوس رو جزعی از تویوتا بدونیم.
حتی آئودی هم نیست.که بالاسریه المانی داره هم آلمانیه.
همچنین فولکس واگن هم نیست.
حتی فورد و خیلیای دیگه از کشورهایه مختلف نیستن.
بریتیش ها بهترین تجربه خرید با 3 نماینده. در بدترین ها حضوری ندارند.
این است خودروسازیه بریتانیا.??
Madjid
۵ آذر ۱۳۹۵برای بار 1001
مینی خریده شده. رولزرویس خریده شده. بنتلی خریده شده. جگوار خریده شده. لندرور خریده شده. مکلارن 62 درصد سهامش مال یک هولدینگ بحرینی هست. ام جی خریده شده.
شرکتی که خریده میشه دیگه مال صاحبشه.
من سوال میکنم…
Borgward آلمانیه ؟؟؟؟
Opel آلمانیه ؟؟؟؟
معلومه که نیست
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۵اوپل و بورگوارد آلمانیه…همیشه هم خواهند بود…بنتلی و رولزرویس و جگوار و لندرور هم انگلیسین و همیشه خواهند بود…حرفت خنده داره…
Hamid...Audi
۵ آذر ۱۳۹۵داداش مثه اینکه این و با معیار کیفیت جی دی پاور اشتباه گرفتی…
در اینکه آلمان دارای بزرگترین و با کیفیت ترین خطوط تولید خودرو تو دنیاس باهات هم عقیده ام ولی کسی که ژاپن رو توی کیفیت قبول نداشته باشه هیچی از ماشین و ماشین بازی نمیدونه.
Madjid
۵ آذر ۱۳۹۵من گفتم ژاپنی ها بی کیفیتن ؟؟؟؟
نه جدی من گفتم ؟؟؟
بذار برم نگاه کنم ….
نه نگفتم.
به خدا نگفتم.
من گفتم پادشاهی ژاپنی ها در کیفیت رو یکی به من نشون بده.
شما دوست عزیز منی و برات احترام قائلم.
اما من چند سال از عمرم رو صرف ماشین و ماشین بازی نکردم که حالا شما بیای به من بگی تو هیچ چی از ماشین و ماشین بازی نمیدونی.
چرا این حرفو زدم ؟؟
چون در همین پدال حدود 100 بار در کامنت های دوستان با این جملات مواجه شدم :
– آلمان فقط پول برند میگیره
– ب ام و خیلی بی کیفیته
– ب ام و داشتیم مرنب تعمیرگاه بود ، تویوتا خریدیم معنی راحتی رو فهمیدیم.
– ب ام و داشتیم مرتب جوش میاورد، لکسس خریدیم فهمیدیم چه ظلمی به ما می شده.
– بنز داشتیم اتاقش به سرصدا افتاد.
-بنز یک هزارم لکسس کیفیت نداره ، بنز فقط پول برند میگیره.
– ژاپنی ها با کیفیتن و آلمانی ها فقط پول مفت میگیرن و ماشین های بی کیفیتشون رو غالب میکنن.
این جملات منو آزار میده.
این دوستان دروغ نمیگن.
میرن BMW معلوم نیست دسته دوم که چه عرض کنم دسته دهم مدل 10 سال قبل که معلوم نیست کی بوده میخرن و انتظار دارن مثل تراکتور براشون کار کنه.
_____________________________________________
من هیچ وقت نگفتم ژاپنی ها بی کیفیتن.
یا کیفیت ژاپنی ها رو قبول ندارم.
منظورم رو به روشنی نوشتم.
حرف تو دهن من نذار…
Hamid...Audi
۲۸ آذر ۱۳۹۵منم قصد توهین نداشتم برادر.
منم اویل عضویتم این جور کامنت ها اذیتم میکردند و جواب میدادم ولی چیزی که تمومی نداره همین چرت و پرتاس و بی خیالش شدم.
اگه نا خواسته ناراحتت کردم معذرت میخوام به خدا نه با کسی دشمنی داریم نه از برندی بدمون میاد…صرفا من یه برند رو دوست دارم و دیگری یه برند دیگه.
خلاصه ما خیلی مخلصیم :D
Mohamad
۵ آذر ۱۳۹۵این خبر چه ربطی به کیفیت خودروها داشت اخه؟!!!!!!
توروخدا متن خبر را بخونید
جی دی پاور چند روز پیش رده بندی کیفی خودروسازهارا منتشر کرد که لکسس اول شد
این رتبه بندی هم صرفا مربوط به رضایت از معامله و فروش و خدمات نمایندگی و تحویل خودرو و این صحبتهاست نه چیزی بیشتر و کمتر…
Sina
۵ آذر ۱۳۹۵یعنی الان، کرولا و کمری پرفروش ترین خودروهای دنیا و تویوتا بزرگترین کمپانی بعد اینجا میگن بدترین تجربه!!! آگه بد هست چرا اینقدر فروش کرده و مهمتر از این هنوز داره فروش میکنه،. یعنی چیزی که در واقعیت داره اتفاق میفته رو باور نکنیم بعد این آماری که تو این جدول ها اومده رو باور کنیم،خداییش عقل سلیم کدوم رو باور میکنه (نمیگم اینا دروغ میگن ولی این آمار از یکسری آدم های محدود گرفته میشه ولی فروش تو کل دنیا اتفاق میفته و تمام مردم دارن میخرن، آگه تویوتا بده پس تو این سال ها باید فروشش رو از دست میداد)
بنزما
۵ آذر ۱۳۹۵پراید هم پرفروشترینه تو ایران پس دلیل نمیشه بهترین باشه
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۵داداش بازار انحصاری ایرانو با بازار جهانی مقایسه میکنی؟! :-[
رامکال
۵ آذر ۱۳۹۵دقیقا بنزما جان.
حميد
۵ آذر ۱۳۹۵فقط مرسدس و بی ام وی و کادیلاک
سیاوش
۵ آذر ۱۳۹۵آئودی کجایی دقیقا کجایی
madjid
۵ آذر ۱۳۹۵تو قلب من ❤❤❤
بنتلی
۵ آذر ۱۳۹۵ایول پورشه…واااقعا کارش درسته…توی مقایسه میزان فراخوان از سال 1985تا 2016 در آمریکا هم از هر هزار هزار خودرو 531 خودرو فراخوان شده و در صدر بهترین ها قرار گرفته،بعد اون ب ترتیب مرسدس با 624،کیا با 788 ،تسلا با 936، مزدا با955 و جنرال موتورز خودرو قرار گرفتن.بد ترین ها هم ب ترتیب فولکس و آئودی با 1800_غیر دیزل گیت_فیات کرایسلر با 1422،هوندا با 1307،هیوندا با 1266،و بی ام و با 1196هس. میانگین فراخوان هم 1115هس.در آخر هم باید بگم جنرال موتورز 99درصد فراخوانش برا مشکلات جدی بوده ولی فولکس77درصد بوده
Mohamad
۵ آذر ۱۳۹۵جالبه از کامنتها مشخصه حتی یه نفر هم متن رو نخونده که اصلا معیار این رده بندی چیه و هیچ ربطی به کیفیت و رضایت مشتریان از خودروها نداره
حتی به تیتر مطلب هم دقت نکردید و فقط همون اولش رو دید که نوشته 10 برند… فوری باز کردید و رده بندی رو دید و دستپاچه کامنت نوشتید!!!!!
خواهشا به خودتون زحمت بدید و این قسمت را بخونید و انقد دستپاچه کامنت ننویسید، فقط قبلش بگم jd power چند وقت پیش رده بندی با کیفیت ترین برندهای خودروسازی را منتشر کرد که لکسس اول شد و تویوتا دوم…
اینم ملاک و معیار این رده بندی که زحمت خوندن متنشو به خودتون ندادید(پاراگراف دوم متن) :
هم اکنون جی دی پاور میزان رضایت خریداران خودروهای جدید از تجربهی خریدشان را سنجیده است. رضایت خریدار با چهار فاکتور سنجیده میشود: نوع معامله، فروشنده، فرایند تحویل خودرو و سهولت خرید. رضایت بازگشت نیز با پنج فاکتور به دست میآید: فروشنده، قیمت مناسب، تجربهی گفتوگو، سهولت و تنوع کالایی.
موفق باشید
Saied
۵ آذر ۱۳۹۵ان شالله پورشه همیشه تو اوج باشه. خیلی خاصه.
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۵مرسدس، کادیلاک.
مهدی
۹ آذر ۱۳۹۵خیلی ها متن را خوب نمیخوانند یا کاری با متن ندارن که موضوعش چیست !!!!!!!!!!!!