هیچچیزی شبیه رانندگی در زمینی آزاد و خارج از شهر نیست. البته برای اینکه بتوانید با اعتمادبهنفس کامل به دل جنگل و بیراهه بزنید نیازمند خودرویی خشن و سرسخت خواهید بود. یک آفرودر عالی با پیشرانهای گشتاوری، شاسی خشن و توانمند، سیستم چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق کارا چیزی است که ماجراجویان نیاز دارند. انتخابهای زیادی در بازارهای جهانی وجود دارد و این خودروها از چهار چرخ های آخر هفته تا اسبهای کاری را شامل میشوند. در ادامه شما را با بهترین خودروهای آفرود سال ۲۰۲۰ آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- جیپ رانگلر
اگر همهی آن چیزی که میخواهید آفرود است پس جیپ رانگلر را باید در لیست خود قرار دهید. تمامی مدلهای رانگلر به سیستم چهار چرخ محرک، یک جفت اکسل سولید، ارتفاع بالا از سطح زمین و زوایای حمله و فرار قابلتوجه مجهز هستند. اگرچه رانگلر پیش از این هم خودروی توانایی بوده اما نسل کنونی آن قویترین و تواناترین رانگلر تاریخ بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسبی رانگلر شاید بهترین انتخاب نباشد ولی میتوان نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۷۰ اسبی را نیز در نظر گرفت که کوچکتر و سبکتر است.
- لندروور دیفندر
دیفندر تاریخچهای مشابه با رانگلر در اروپا داشته و یک آفرودر قهار است. دومین نسل این خودرو سرانجام معرفی شده و در آمریکا نیز با جیپ سرشاخ خواهد شد. دو مدل با نام های ۹۰ دو درب و ۱۱۰ چهار درب وجود داشته و دو پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۹۶ اسبی و ۳ لیتری توربوی ۳۹۵ اسب بخاری را میتوان سفارش داد. این خودرو بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه میشود و البته ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد. دیفندر جدید از شاسی یونی بادی استفاده کرده اما نباید آن را دستکم گرفت.
- تویوتا ۴ رانر TRD Pro
همهی مدلهای فور رانر از نظر آفرود حرفهای زیادی برای گفتن دارند اما نسخه TRD Pro تقریباً همه آن چیزی که میخواهید را ارائه میکند. این خودرو از دامپرهای ۲.۵ اینچی فاکس، قفل دیفرانسیل الکترونیکی و فلاپ های زیر بدنه سود میبرد. نیروگاه ۶ سیلندر ۴ لیتری این خودرو قدرت ۲۷۰ اسبی داشته و بسیار قابلاعتماد است.
- فورد F-150 رپتور
زمانی که ورد تصمیم به ساخت رپتور گرفت حرکت آهسته در زمینهای خاکی و گلی را هدف نگرفت. نه این خودرو برای فریاد کشیدن در صحراهای باز و پریدن از روی تپهها طراحی شده است. پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۵۰ اسبی رپتور پرفورمنس قابلتوجهی ایجاد میکند. لاستیکهای ۳۴ اینچی بی اف گوودریچ نیز بهصورت استاندارد در زیر خودرو نصب شده و قفل دیفرانسیل الکترونیکی و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن هم وجود دارند. این نوع متفاوتی از یک پیکاپ آفرودر است.
- جیپ گلادیاتور
پیکاپ های زیادی با تریم های آفرود عرضه می شوند اما گلادیاتور نیازی به چنین چیزهایی ندارد. در واقع گلادیاتور یک رانگلر با محفظه بار بوده اما این به معنی کاهش تواناییها نیست. همانند رانگلر میتوان سقف و دربها را جدا کرد اما تنها پیشرانه گلادیاتور در مقطع فعلی از نوع ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسبی است. در ادامه پیشرانه اکودیزل ۲۶۰ اسبی فیات-کرایسلر هم در دسترس خواهد بود.
- تویوتا لندکروزر
اگر میخواهید از یک قاره به قارهای دیگر سفر کنید و خیالتان از بابت خودرو و مشکلات آن راحت باشد بنابراین تویوتا لندکروزر را باید انتخاب کنید. این خودرو ترکیبی از راحتی، فضای کابین زیاد، قابلیت اطمینان بالا و آفرود بسیار خوب میباشد. شاید این خودرو سطح اشرافیت رنجروور را نداشته باشد اما دستخالی نبوده و دلیل خاصی برای انتخاب آن توسط خریداران وجود دارد. در دل لندکروزر پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری قرار دارد که اگرچه تشنه است اما ما دوستش داریم.
- رم پاور واگن
اگر میخواهید وسایل خود را به خوبی جابجا کرده و گاهی اوقات هم این وسایل بهصورت عادی قابل جابجایی نیستند پس باید به فکر رم پاور واگن باشید. پیشرانه ۶.۴ لیتری همی بهصورت استاندارد وجود داشته و از جمله ویژگیهای آن میتوان به شوکهای بیلشتین، قفلهای اکسل جلو و عقب و وینچ توانا در جلو اشاره کرد. این یک خودروی بزرگ و سورپرایز کننده از نظر چابکی است.
- تویوتا تاکوما TRD Pro
اگر نیاز چندانی به یک پیکاپ بزرگ ندارید پس همیشه میتوانید به تاکوما فکر کنید. البته این خودرو در تریم TRD Pro آفرود درخشانی را نشان میدهد. سیستم چهار چرخ محرک با جعبه انتقال دو سرعته و قفل دیفرانسیل الکترونیکی همراه شده و اگر جایی گیر کنید این وسایل به کمکتان خواهند آمد. تاکوما TRD Pro همچنین از فنرهای بزرگتر و دامپرهای ۲.۵ اینچی فاکس سود میبرد. به این مجموعه باید پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قابلاعتماد و لاستیکهای تقویت شده گوودیر را اضافه کرد.
- لندروور رنجروور
اگر خواهان یک آفرود اشرافی هستید و البته جیپ پرپولی دارید رنجروور گزینهای قابلاعتناست. این خودرو با پیشرانههای گوناگونی در دسترس بوده اما گل سرسبد آنها نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار ۵۵۷ اسب بخاری است. رنجروور هر جایی که بخواهید خواهد رفت و تنها چیزی که باید مهیا کنید حسابی پر و پیمان است!
- رم ۱۵۰۰ ربل
اگر هم میخواهید یک پیکاپ فول سایز لایت دیوتی برای کار و تفریح داشته باشید رم ۱۵۰۰ ربل انتخاب مناسبی خواهد بود. این خودرو را میتوان با پیشرانههای ۳ لیتری دیزلی ۲۶۰ اسبی، ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری یا ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۹۵ اسب بخاری سفارش داد. ۱۵۰۰ ربل بهصورت استاندارد دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده، دامپرهای ارتقا یافته، کمک به حرکت در سرپایینی، لاستیکهای ۳۲ اینچی آفرود و فلاپ هاست. از جمله آپشن های رم هم میتوان به سیستم تعلیق بادی و قابل تنظیم و جعبه انتقال دو سرعته اشاره کرد.
- مرسدس بنز G کلاس
این لیست بدون حضور G کلاس کامل نخواهد بود. این مجسمه نمادین در ابتدا به عنوان خودرویی نظامی طراحی شده بود اما حالا یکی از رضایتبخشترین آفرودرهای دنیاست. سه قفل دیفرانسیل به همراه سیستم چهار چرخ محرک بازگو کننده هدف ساخت G کلاس خواهند بود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۴۱۶ اسب بخاری است. البته نسخه AMG با قدرت ۵۷۷ اسبی حرف اول را میزند.
MASIHA
۲۸ خرداد ۱۳۹۹انتخابم دیفندر جدید. عااااالیه.
ممد ژانگولر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹خداییش بخوام بگم :
۱- لندروور رنجروور>
۲- مرسدس جی کلاس<
۳- جیپ رانگلر و جیپ گلادیاتور =
بقیشون هم برای اسقاط عالین یک چهار لیتری و تمام
حسین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹داداش جی کلاس کلا کلاس داره بیشتر تا آفرودر بودن
ولی شماره یک و سه را باهات پایه ام
راستی یه سوال کسی میدونه چرا تویوتا سری ۷۰ با این حال که هنوز تولید میشه هیچ وقت تو این لیست ها نیست و اصلا خبری ازش نیست؟؟؟ تویوتا سری ۷۰ میتونه تمام این ها را بخوره
مزدا
۲۸ خرداد ۱۳۹۹لندکروز که تو ایران خیلی محبوب هست بین اینها اصلا به چشم نمیاد
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۹لندکروز به چشم نمیاد دلیلش اینه که رپتور تو یه کلاس بزرگتره کلا نمیشه هم با رپتور مقایسه شه چون دربرابرش کوچیک بنظر میرسه
جواد
۲۹ خرداد ۱۳۹۹افرود فقط جعبه با ستاره ( مرسدس )
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰خداییش بهترین مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر بهترین هستن از همه نظر اینها از همه نظر بهترین هستن چون هم نسخه های مختلف و زیادی دارن و هم کارایی بالایی دارن و هم بالاترین قابلیت آفرود رو دارن و هم در سطح بالاتری هستن و هم اندازه بزرگتری دارن و هرکدوم در نسخه های فول بالای ۳ تن وزن دارن و هم پتانسیل بسیار بالاتری دارن کلا از همه نظر بهترین هستن
meysam
۲۸ خرداد ۱۳۹۹انتخاب من اول تویوتا و بعد جیپ و رم
اروپایی برای این کارا هرگز انتخاب نمیکنم
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۹حتی نمیتونم تصور کنم افرود چه حسی داره، بالاترین تجربه آفرود من وقتی بوده که از سرعت گیری که ندیدم با پراید 77 ساخت کره رد شدم، یه لحظه اتصالم با اون دنیا رو حس کردم برقرار شد.
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹خدا پدرت بیامرزه ادعا نگردی لکسوس داری و پدرت وراکروز داشته تو همین پدال برادران پراید سوار مدعی شدن با همسایگان رفتن نمایندگی و درخواست ۱۲ لکسوس با رنگ های متفاوت دادن جوری که میگن طرف تسمه تایم پاره کرده
MOHAMAD.n.r
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اون بنده خدا به شوخی گفت با همسایه ها رفتیم ۱۲ تا لکسس برداشتیم و…
واقعا فکر کردی جدی میگه؟؟؟؟??
کامنتش هم در جواب بنده خدای دیگه ای بود که میگفت تویوتا همش خراب میشه و…
اقا نوید هم گفت ما با همسایه ها دسته جمعی رفتیم ۱۲ تا لکسس خریدیم که صبح روز بعد هیچ کدوم روشن نمیشدن و…???
تا الان فکر میکردم خودم ساده ترین موجود روی کره زمین هستم???
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۹همه یه طرف ، رپتور به تنهایی یه طرف دیگه .
رپتور لامصب خیلی خوبه .
F22RAPTOR
۲۸ خرداد ۱۳۹۹حتی فک کردن به اینکه تو کابینش باشی
افرود بزنی جیگرتو حال میاره
Malt hill
۲۸ خرداد ۱۳۹۹انتظار داشتم بچسبی به تویوتا ها
NAVID۰۰۹۸
۲۹ خرداد ۱۳۹۹چه ربطی داره
چون عاشق تویوتام ، دلیل نمیشه تعصبی و بدون منطق نظر بدم .
رپتور تو این کلاس قویتر از تویوتا عمل میکنه .
لندکروزر در کیفیت و کم استهلاکی بی ماننده .
اینجا بحث سر بهترین آفرودر هست که رپتور غولیه برای خودش و ساخته شده مختص آفرودهای سنگین .
اما لندکروزر نیاز به تعویض قطعات افتر مارکتی داره که بتونی بری آفرود سنگین .
علی
۲۹ خرداد ۱۳۹۹لندکروز با قطعات افترمارکتی هم به پای رپتور نمیرسه رپتور غولیه واسه خودش لندکروز دربرابرش کوچیک بنظر میرسه
Shahrukh
۲۸ خرداد ۱۳۹۹⏬⏬⏬⏬
Brand New Jeep wrangler?
40inch tires?
6inch lift kit?
Roof top tent?
Mini fridge+battery???
Saeed
۲۹ خرداد ۱۳۹۹عجب!این کامنتی که کاملا انگلیسی نوشته شده چطوری تایید شده؟???
اونوقت من تو کامنتم یه خط انگلیسی مینویسم میره تو صف تایید(که تایید هم نمیشه)
انتخاب منم رانگلر هستش البته با احترام به سلیقه شخصی دیگران?
مدیرعامل
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ماشینای آفرود فقط ژاپنی و آمریکایی بقیه کشک
(Saeed(peugeot
۲۸ خرداد ۱۳۹۹دیفندر
جیپ
تویوتا
F22RAPTOR
۲۸ خرداد ۱۳۹۹وقتی به رپتور فک میکنی حالت خوب میشه انتخاب اولم همینه
بعدی هم رانگلر
جیکلاسو نمیگم چون بودجه نمیرسه
SRT
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اگه فقط و فقط برا افرود بخام جیپ،
اما اگه یک انتخاب کلی بین همه داشته باشم قطعا رم.
Farzad
۲۸ خرداد ۱۳۹۹موندم اونا چجوری انتخاب میکنن بین این همه گزینه های دوست داشتنی . همشون فوق العاده ان و ویژگی های خاص خودشون رو دارن ، اما خب F150 raptor = king
Sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۹من یه فور رانر میخوام که داخلش مثل لندرور دیفندر باشه…
که متاسفانه همچین ماشینی نداریم
همچین جیزی ب نظرم میشه بهترین آفرودر دنیا
شما قراره بزنی به دل کوه و جنگل و شل و گل متاطق سنگی و از همه امکاناتی دور بشی
این همه توربو و هیبرید ملایم و قطعات برقی با اصطحلاک بالا که ریسک خرابی رو بالا ببره معنی نداره فوق فوقش یه سوپرشارجر داشته باشه
آفرود باید مثل ماشینهای تویوتا قوی محکم و با اطمینان باشه عوضش داخل ماشین پر از صفحه نمایشو جاهای شارژ موبایلو همه امکاناتی باشه
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰ازهمه نظر بهترین آفرودر ها مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر بهترین آفرودر هستن از همه نظر هم قوی ترین هستن و هم محکم ترین هستن و هم با اطمینان ترین هستن در نسحه های مختلف برای تمام کاربرد ها
اگر آفرود مهمه واست نسخه های آفرودر خفن دارن که بهترین آفرودر ها هستن اگر استهلاک و خرابی نسخه های مخصوص این کار دارن که بالاترین دوام و کمترین استهلاک رو دارن و کلا از همه نظر بهترین هستن اینهایی که گفتم
آرمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹1-landrover
2-rangerover
3-landcrouser
نظر من
رامین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹از اون جا که نمیشه یکیو انتخاب کرد به شخصه این کلاسو تحریم می کنم. مرگ بر آفرود :)
♤ANGUS_812♤
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اگه اینا شاسی بلند هستن
اینا که تو کشورمونه فرقونه
انتخابم
۱.g کلاس
۲.رم پاور واگن
۳.فورد f150 رپتور
۴.لندکروزر
۵.تاکوما
بقیشونم عالین ولی اینا یه چیز دیگن
رامین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹واقعا کسی حاضر میشه با جی کلاس بره تو کثافت و گل و چاله چوله. خودت خدایی جی کلاس داشتی حاضر بودی همچین کاری کنی ؟؟ 130 هزار دلار یا بیشتر پول ماشین بدی بری تو کثافت !!!
♤ANGUS_812♤
۲۸ خرداد ۱۳۹۹این ماشین از همون نسل اولش تا الان برای افرود بوده
زاتش آفروده
باش نری افرود به بنز احترام نزاشتی
رامین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹آرزو می کنم خدا انقد بهت پول بده که بتونی یه جی کلاس بخری ببینم حاضری همچین کاری کنی یا نه. همه چی به حرف سادس. هیچکس جی کلاس یا هر شاسی بلند لوکسیو برای آفرود نمی خره.
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰اگه فکر میکنی جی کلاس واسه آفرود نمیخرن پس از همه جا بی خبری برو پیج های روسی و چندین کانال مختلف مثل اون رو ببین که با مرسدس جی کلاس چه کار ها که نمی کنن آفرودش از همشون هم بهتره اونقدر زیاد هستن که ببینی دیگه این حرفو نمیزنی شما اینجا تو ایران چیزی ندیدی این حرفو میزنی ولی وقتی جهان رو ببینی واقیتش میاد دستت
بهترین ها مرسدس جی کلاس فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر بهترین از همه نظر هستن
Elmiraj
۲۸ خرداد ۱۳۹۹فرمانروای آفرود بدون هیچ تردیدی….
Jeep Wrangler Rubicon
h.s
۲۸ خرداد ۱۳۹۹البته تو این لیست خیلیا نیستن ک اونام قابل اعتماد و عالین مثل فروتینر و تایتان و ناوارا و هایلوکس و نیسان پاترول و فورچنر و پرادو و پاجرو( فک کنم تولیدش به پایان رسیده باشه) و میتسوبیشی ال ۲۰۰ و حتی تویوتا توندرا و پیکاپ های شورلت و جی ام سی و فورد رنجر هم گزینه های جذابی برای افرود هستن و حرف های زیادی برای گفتن دارن
.
لکسوس ال ایکس و جی ایکس رو جا انداختم
.
.
جالبه برای فروش هزارجور تخفیف و شرایط خوب و ایده ال پیش پای خریدار میزارن ولی اینجا حتی یه پراید رو هم ک میخای پولشو بدی بخری بهت نمیدن و معلوم نیست کی دستت برسه
Solid Snake
۲۸ خرداد ۱۳۹۹شما تو ایران تو سختترین آفرود ها که بری همیشه یه پراید میبینی که پشمات میریزه این از کجا اومده
Solid Snake
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ایران که باشی تو سخت ترین آفرود های ممکن هم که بری همیشه یه پراید میبینی
یه پراید میبینی که پشمات میریزه این از کجا اومده
امیر
۲۹ خرداد ۱۳۹۹آقا پاترول پس چی پاجرو چی اینا اسباب بازین؟
SRT
۲۹ خرداد ۱۳۹۹راستش در مقابل اینا ی جورایی میشه گفت،اره.
یوسف
۲۹ خرداد ۱۳۹۹بدون تعصب
اول گروه لندرور
دوم گروه جیپ
سوم گروه تویوتا
این تجربه من از 25 سال آفرود های سخت هست. و رانندگی چندین ساله با اوناست. و همزمان رنجرور لندکروز و بلیزر داشتم و همه جوره تست کردم جی کلاس هم داشتم خوب بوده. اما رنجرور توی آفرود هنوز رو دست نداره و نخواهد داشت. تمام
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰نتیجه نهایی اینه
بهترین ها از همه نظر مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر هستن که از همه نظر بهترین هستن و بزرگترین و سنگین ترین ها هم هستن هرکدوم در نسخه های فول بالای ۳ تن وزن دارن و بالاترین پتانسیل و بالاترین کارایی و قدرت و بالاترین آفرود رو دارن و به نوعی میراث دارن و جانشینان سطح بالاتر از لندروور و جیپ هستن
در کلاس بعد که یعنی یک کلاس از اینها کوچکتر هستن لندروور و رنجروور ها و جیپ هستن که خودشون پایه گذاران آفرود هستن و لندروور که بعنوان خودرویی که بیشترین خدمت رو به بشریت کرده شناخته شده و جیپ هم به عنوان پایه گذار و سلطان آفرود شناخته میشه
Mf1
۲۹ خرداد ۱۳۹۹انتخاب اول بدون شک برای جادهای پر چاله چوله سخت ناهموار فورد رپتور و رم ربل هستش ولی رنجرور ودیفندر جی کلاس بخاطر نزدیک بودن کف ماشین به سطح زمین بدرد افردوهای سخت نمیخورن ولی دیفندر قدیمی عالی بود برای جاهای سخت
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰جی کلاس نسخه های مختلفی داره جی کلاس ۴×۴² رو اگه مشخصاتش فنیش رو ببینی بالاترین ارتفاع و پارامتر های تخصصی آفرودی رو داره که در کنار فرورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر بهترین آفرودر ها هستن از همه نظر
امیر
۲۹ خرداد ۱۳۹۹جیپ هر مدلش
رم هر مدلش
این دوگروه فوق العادن
علاوه بر تکنولوژی و زیبایی و استقامت، افرودر فوق العاده ای هم هستن
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹تو افسانه ها اومده که هروقت خواستین رپتور رو ببینید باید رو هوا دنبالش بگردین
هرجا عکس از رپتور دیدم همش درحال جامپه بابا یه لحظه بشین رو زمین شیطونی نکن
اول رانگلر بخاطر آفرودر سنگین بدون استرس خرابی
دوم رپتور بخاطر سبک آفرود رالی وار
سوم الی آخر هم واسه خودتون
آریا ماشین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹لامصب رنجروور و g کلاس انقد گرون هستن آدم دلش نمیاد خاکیشون کنه
بین بقیه اگه بخوام برم بپر بپر f-150 ور میدارم? اگه بخوام برم تو چاله چوله ها ۴ رانر و دیفندر
سعید
۱۵ تیر ۱۳۹۹با توجه به اینکه خودروی آفرودی باید اول از همه کیفیت و دوام بالایی داشته باشه و برای سفرهای طولانی مدت راحت باشه ، انتخاب من تویوتا لندکروزر (حضرت 8 سیلندر) هست که خودم از نزدیک آفرودش رو دیدم و باید بگم که واقعا اژدهاست. اما خب از نظر قدرت ، خیلی از گزینه های دیگه از لندکروزر قوی ترن اما یک لندکروزر 50 سال باهاش میتونی آفرود بری در صورتیکه خرج و استهلاک اغلب رقباش (خصوصاٌ اروپایی ها) خیلی بالاست.
بعد از لندکروزر ، سلاطین واقعی آفرود ، جیپ رانگلر و لندروور دیفندر هستند. فورد اف 150 هم عالیه اما بیشتر گندست و وزن خیلی بالاش ، کارآییش رو در آفرود تا حدودی کاهش میده.
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰بهترین ها از همه نظر مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر هستن که از همه نظر بهترین ها هستن حتی استهلاک و خرجشون هم بهتره ۶۰ سال هم واست کار میکنن از همه نظر بهترین هستن.
Iman99
۱۹ آذر ۱۴۰۰بهترین و بالاترین کیفیت و دوام رو مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر بهترین و بالاترین کیفیت و دوام رو دارن کلا از همه نظر بهترین هستن که کیفیت و دوام و عمر بالای ۶۰ سال هم شاملشون میشه و در اصل کار هم بهترین آفرودر ها و بالاترین پتانسیل تیونینگ آفرودی و همچنین بهتری شاسی و سیستم تعلیق و بهترین سیستم های آفرودی و بالاترین کارایی آفرودی و کلا بهترین آفرودر ها از همه نظر مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم ربل تی آر ایکس و هامر هستن که بهترین از همه نظر هستن و مسلما وقتی از همه نظر میگیم یعنی هم از این نظر و هم از تمام جنبه های دیگه بهترین هستن