دنبال خودرویی هیجانانگیز و زیبا هستید اما نمیخواهید که حساب بانکیتان چندان آسیبی ببیند؟ خب پس با ما همراه باشید تا ۱۰ خودروی اسپورتی را که بهایی در حدود یک هاچبک خانوادگی مرغوب دارند را به شما معرفی کنیم.
- مزدا MX-5
چهارمین نسل مزدا MX-5 خودرویی افسانهای با نیمنگاهی به ریشههای اصلی خود است. این خودرو کوچکتر، سبکتر و قدرتمندتر از نسل پیشین بوده و حتی سواری هیجانانگیزتری دارد. کوچک شدن خودرو تأثیری بر فضای داخل کابین نداشته و در واقع جادارتر از نسل قبلی است اگرچه که برخی رانندههای بلندقد چندان احساس راحتی نخواهند داشت. بهای این خودرو از ۱۸۴۹۵ پوند آغاز میشود بنابراین حتی مدلهای فول نیز بهای مناسبی دارند.
از بین دو پیشرانه میتوان یکی را برگزید: نسخهی ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری و یا پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری که این آخری دارای سیستمهایی چون دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق ارتقا یافته است. هیچکدام از پیشرانهها قدرتمند به نظر نمیآیند اما با در نظر گرفتن وزن کمتر از یک تنی خودرو، هر دو مدل پرفورمنسی خوب داشته و حتی مدل کمتوانتر در ۸.۵ ثانیه میتواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
- فیات ۱۲۴ اسپایدر
اگر فکر میکنید که مزدا MX-5 کمی افراطی است شاید فیات ۱۲۴ اسپایدر با پیشرانهی خاص و سیستم تعلیق نرمتر مناسب شما باشد. ۱۲۴ اسپایدر بر پایهی همان پلتفرم مزدا ساخته شده و کابین آن نیز تقریباً با مزدا یکسان است. البته فیات تأکید بیشتری روی لوکس بودن داشته و امکاناتی نظیر صندلیهای چرمی گرم شونده را پیشنهاد میکند.
فیات همچنین به لطف پیشرانه بنزینی ۱.۴ لیتری گرفته شده از آبارث ۵۹۵ در بحث شتاب از MX-5 جلو میافتد. صدای پیشرانه خوب است و به شما اجازه میدهد تا سریعاً شتاب بگیرید.
- آئودی TT
با بهایی کمتر از ۳۰ هزار پوند شما خودرویی با کابین تماشایی و کاکپیت مجازی فوقالعادهی سفارشی را به دست میآورید. به علاوه دریچههای ورودی هوای مینیمالیستی هم دیده میشود که در بین آنها نشانگر دما نیز وجود دارد. طراحی خارجی خودرو نیز بسیار احساسبرانگیز است. شما همچنین میتوانید پیشرانههای مختلف گروه فولکس را نیز انتخاب کنید. البته ۳۰ هزار پوند باعث دستیابی به پیشرانهی ۲ لیتری ۲۳۰ اسب بخاری نمیشود اما هنوز هم میتوانید نسخهی ۱.۸ لیتری ۱۸۰ اسبی را سفارش دهید. سیستم سفارشی کواترو و گیربکس اتوماتیک DSG نیز در بین بهترینهای بازار قرار داشته و باعث میشوند که TT بهطور باورنکردنیای تودست و قابل کنترل باشد.
- تویوتا GT86/سوبارو BRZ
این دو خودرو اساس یکی هستند و تنها نشان متفاوتی را حمل میکنند. در روی کاغذ شاید قدرت کم خودرو به چشم نیاید اما به لطف ساختار سبکوزن، پیشرانهی ۲ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری تویوتا این خودرو را در ۷.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. در مقام مقایسه، پورشه ۹۱۱ توربو S تنها حدود ۳.۵ ثانیه به شما اجازه میدهد تا بتوانید محدودیت سرعت بینالمللی را رد کنید.
قدرت پیشرانه را نادیده بگیرید زیرا رانندگی کوتاه با تویوتا به خاطر حس کنترل و بالانسی که دارد شما را متقاعد میکند که ۲۲۷۰۵ پوند عدد بزرگی نیست. به لطف لاستیکهای نسبتاً باریک و هندلینگ جذاب، شما میتوانید محدودیتهای چسبندگی خودرو را به طریقهی امن به چالش بکشید.
- ب ام و سری ۲
ب ام و سری ۲ بخش اعظمی از همان میزان جذابیت برادر M2 را بهایی نازل تر ارائه میکند. بیشتر بخشهای M2 هنوز هم در سری ۲ دیده میشود بنابراین سیستم فرمان مستقیم، شاسی خونسرد و دیفرانسیل عقب متبحر در این خودرو حاضر هستند. بدون دیفرانسیل فعال M2، سری ۲ خیلی به اندازهی برادر خود نمیدرخشد اما با دیدن بهای کمتر آن این موارد را فراموش میکنید.
اگرچه که سری ۲ پایه به اندازهی M2 سریع نیست اما هنوز هم هندلینگی خیالانگیز دارد. مدل 228i 245 اسب بخاری حدود ۲۸ هزار پوند ارزش داشته و در ۵.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه بهای آن ۲۰ هزار پوند ارزانتر از M2 است.
- لوتوس الیزه
این خودرو روش بازگشت به پایه را برگزیده و تنها غربیلک فرمان، پدالها، اهرم تعویض دنده، سقف فابریک و صندلیها را دارد. حتی سیستم تهویه، سقف سخت، سیستم صوتی، کفپوشها و ایزوله کنندههای صدا سفارشی هستند. هرچند با پولی که پرداخت میکنید حسی شبیه یک خودروی مسابقهای را به دست میآورید.
خودروهای مدرن همه نوع تجهیزات ایمنی را دارند که همین امر باعث افزایش وزن شده و نیاز به پیشرانههای توربو را الزامی میکند. تنها ویژگی ایمنی لوتوس جدا از سیستم کنترل کشش و ABS، حس خود شما برای جلوگیری از تصادف است!
- فورد موستانگ
موستانگ بیشک یکی از قاطعترین خودروهای اسپورت آمریکایی است و نمایی خشن، کاپوتی طویل و شتاب زیر ۵ ثانیه نشاندهندهی این موضوع هستند. با بودجهای در حدود ۳۰ هزار پوند شما میتوانید مدل مجهز به پیشرانهی ۲.۳ لیتری اکوبوست را به دست بیاورید.
درحالیکه توصیه ما خرید نسخهی ۸ سیلندر ۵ لیتری است اما بهای آن کمی بالاتر از رقم موردنظر ما میباشد. با این وجود شما هنوز هم خودرویی با ظاهر عالی، سواری خونسرد و هندلینگی درخور دریافت میکنید. مواد تشکیلدهندهی کابین از نظر کیفیت خیلی قابلمقایسه با برخی رقبای آلمانی نیستند اما کیفیت ساخت کلی خودرو عالی بوده و کنترلها نیز مستقیم و تودست هستند.
- نیسان 370Z
اگر خودروی عضلانی آمریکایی مدنظرتان نیست شاید خودروی قلدر ژاپنی به کارتان بیاید. درحالیکه برخی خودروسازها از مواد سبکوزن و پیشرانههای توربو با تکنولوژی بالا سود میبرند، نیسان بهطور ساده پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری خود را با گیربکس ۶ سرعته دستی و طراحی دیفرانسیل عقب عرضه کرده است.
قدرت زیادی در زمان حرکت وجود دارد و صدای تولیدی کاملاً جذاب بوده اما هزینههای خودرو بالاست. درحالیکه 370Z خودرویی جذاب است که خودش را خیلی جدی نمیگیرد اما هندلینگ عالی برخی رقبا را ندارد. کابین خودرو واقعاً سن بالای خود را نشان میدهد اما این یک خودروی سنتی واقعی با بهایی کمتر از ۳۰ هزار پوند است.
- مرسدس بنز SLC
این خودرو ارزانترین مدل حاضر در این لیست نیست و در حقیقت مدل پایهی آن بهایی کمی بالاتر از ۳۰ هزار پوند دارد. با این قیمت شما خودرویی کانورتیبل و شیک با سقف فلزی تاشونده دریافت میکنید. شاید این خودرو به اندازهی پورشه ۷۱۸ باکستر درگیر کننده و یا به اندازهی آئودی TT با تکنولوژی بالا نباشد اما سواری دلچسبی داشته و از تجهیزات فراوان سود میبرد.
خودروهای معدودی هستند که بهتر از SLC عمل میکنند. این خودرو همچنین از سیستم airscarf بهره میبرد که هوای گرم را در زمان رانندگی روباز به گردن سرنشینان هدایت میکند.
- فولکسواگن شیروکو
شیروکو شبیه یک خودروی کوپه است اما کاربردی در حد یک هاچبک کوچک دارد. طیف متنوعی از پیشرانههای قوی و کممصرف وجود دارد و حتی میتوان گیربکس اتوماتیک DSG را نیز سفارش داد. این خودرو بهایی حدود ۲۱ هزار پوند دارد.
شیروکو بر پایهی گلف بنا شده و به عنوان نتیجه خیلی به اندازهی رقبای دیفرانسیل عقب خود رانندگی هیجانانگیزی ندارد. اگر خودرویی خوشساخت با هندلینگی امن و صندوق عقبی کاربردی میخواهید بیشک ارزش آن را دارد که نگاهی به شیروکو بیندازید.
سامان اذری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵❤Nissan 370❤
ASTON MARTIN
۱۵ شهریور ۱۳۹۵با این پول فقط کامارو وسلام الهم و رحت الله و برکاااااااااتو
سامان اذری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵داش با زیر 30 هزار دلار کامارو rs میدن بهت
من خودم شخصا باچشمای خودم شاهد لوله شدن کامارو .ماستنگ . چلنجر6 سیلندر وجنسیس کوپه توسط نیسان 370
بودم
(ali (CHEVY NOVA
۱۶ شهریور ۱۳۹۵جناب سامان
فعلا که از لحاظ فروش این موستانگ که نیسان و جنسیس رو لوله کرده
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵بیخیال
Parvaz
۱۶ شهریور ۱۳۹۵سری ۲ ❤ موستانگ ❤
ارش
۱۵ شهریور ۱۳۹۵هر کدوم از اینا ایران بیاد بالای ۵۰۰میلیون قیمتش میشه
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵رو تعرفه گمرکی نمیشه دقیق تخمین زد چقدر میشه
حامد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵شمت چیه؟؟؟؟؟؟در قسمت مربوط به بنز
BMW E9
۱۵ شهریور ۱۳۹۵واقعا نفهمیدی یا شوخی میکنی!؟، اشتباه تایپیه. ( شمت = شما بدون اشتباه تایپی )
Sina
۱۵ شهریور ۱۳۹۵فقط ژاپنیا
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ شهریور ۱۳۹۵موستانگ همشیه سلطان
ای ولا فورد موستانگ که پرفروش ترین کوپس تو دنیا ای ولا
asa
۱۵ شهریور ۱۳۹۵دوستان نمیدونم اسمشو دستکاری یا فیلتر یا هر چیز دیگه بزارم یا نه ولی سایت یه مشکلی داره.به این خاطر که مثلا در همین صفحه وقتی به کامنت هایی که از ماشین های امریکایی تعریف کردن یا بهشون ابراز علاقه کردن لایک میدادم به تعداد دیسلایک هاشون اضافه میشد.مثل اقا علی شوی نوا که من به ایشون لایک دادم ولی در واقع به دیسلایک هاشون اضافه شد.و دقیقا همین مورد بر عکسش هم هست.یعنی وقتی کامنتی از ماشین های امریکایی بد گفته بود،من هرچی میخواستم بهش دیس بدم باز به تعداد لایک هاش اضافه میشد.ضمنا این اولین بار نیست و در رابطه با مطالب دیگه هم این اتفاق افتاده بود.کسی میدونه چر ا اینجوری میشه؟برا کسی پیش امده؟
Developer
۱۶ شهریور ۱۳۹۵داداش اون لحظه که تو بهش لایک میدی ، کسی دیگه هم بهش دیسلایک میده ، وقتی لایک شما ثبت میشه تعداد لایک ها و دیسلایک ها آپدیت میشه و این مساله ای که گفتین پیش میاد
پدال هم از خوب بودن یا بد بودن ماشین های آمریکایی سودی نمیبره ، خواهشا قبل حرف و تهمت یه کم فکر کنین
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵دقیقا.هم زمان کسایی دیگه هم لایک و دیسلایک میدن
پدال بنده خدا چیکار داره.
اگه نظرات توهین و ناسزا نباشه پدال کاری نداره
TTRS
۱۵ شهریور ۱۳۹۵سوبارو با موتور تختش خیلی خوبه
TTRS
۱۵ شهریور ۱۳۹۵سوبارو با موتور تختش خیلی خوبه.
Saied
۱۵ شهریور ۱۳۹۵اول بنز بعد بی ام دبلیو و بعد فیات.
سلیقه من ایناست
Parker
۱۵ شهریور ۱۳۹۵Audi TT ❤❤
:-))
امیر
۱۵ شهریور ۱۳۹۵من دو تا بخوام بگم
جی تی 86
نیسان 370
BMW E9
۱۵ شهریور ۱۳۹۵VW Golf GTI
مهدی drift
۱۵ شهریور ۱۳۹۵من مستانگو میخوام
راستی هلکت که ارزونه چرا اسمش نیست
امير رحيم پور
۱۶ شهریور ۱۳۹۵داداش 60 هزار دلاره هلکت
مجید
۱۵ شهریور ۱۳۹۵دلم گرفت به خدا !فکرکن اگه اونجا باشی و پول نو نداشته باشی میتونی دسته دو چه عروسکایی بخری!!!!!خدایا واقعا ما چیکار کردیم که بودجمون فقط به آشغالای ساخت داخل میرسه تازه اگرم برسه دیگه پول واسه تیونینگش نمیمونه!!به هر حال شکرت
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵لایک
Mohamad
۱۶ شهریور ۱۳۹۵بعضی وقتا با دیدن طرز رانندگی یه عده پشت همین ماشینای ساخت داخل یا قیافه گرفتنشون خداروشکر میکنم که خودروی خارجی قیمتش سر سام آوره چون هرچیزی ظرفیت میخواد.
160تا رفتن با پراید و لوکس حساب کردن دنا و سمند نمونه های بارزشه و در مجموع ثبت نام و خرید این خودروها یعنی حمایت از این محصولات و در آخر هرکی میگه لیاقت ما بیشتر از این حرفهاست حرف بیجا میزنه…
مهدی drift
۱۵ شهریور ۱۳۹۵واقعا
hosein
۱۵ شهریور ۱۳۹۵BRZ & 370
asa
۱۵ شهریور ۱۳۹۵فقط ماستنگ بعد هم bmw،ائودیttو فولکس
مهدی drift
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ایول به سلیقت
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۵ شهریور ۱۳۹۵باید متن نویسنده را طلا گرفت یعنی اول مزدا دیگه بعدش هر چی می خواد باشه. شما اگر سوار مزدا میاتا بشید دیگه نمی گید سوبارو و تویوتا چون که لذتی که مزدا داره اونا ندارن به خاطر وزن کمش ما فقط به برند اهمیت میدیم و این اشتباهه.
حميد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵Audi TT ❤️❤️❤️
کاوه آهنگر
۱۵ شهریور ۱۳۹۵درود
انتخاب های من
مزدا میاتا_تویوتا جی تی یا سوبارو brz _ نیسان z370
بدرود
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵عشق ژاپنی معلوم دیگه کدوم ها انتخاب میکنی
shahin
۱۶ شهریور ۱۳۹۵همشون عالین.من مزدا و بنز رو ترجیح میدم
احمد باقری
۱۶ شهریور ۱۳۹۵خودروهای خوبی رو لیست کرده.
Mohamad
۱۶ شهریور ۱۳۹۵با اینکه مزدا میاتا بی نظیر و پرطرفداره و من واقعا برند مزدا را همیشه ستایش کردم و میکنم ولی انتخابم gt86
آرش
۱۶ شهریور ۱۳۹۵عشقا: اول مزدا میاتا بعدش نیسان 370
امیرحسین
۱۸ شهریور ۱۳۹۵?موستانگ?
فقط آمریکایی
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ماستانگ و 370zوGT86