تویوتا پریوس، تنها خودروی هیبریدی موجود در دنیا نیست. اگرچه آمار فروش آن نشان میدهد که بسیاری بر این باور هستند. این هاچبک سبز، تمام دیگر خودروهای هیبرید را با اختلافی زیاد پشت سر گذاشته است.
البته نمیتوان گفت که تویوتا پریوس خودروی هیبریدی خوبی نیست. پریوس یک گزینه سبز برای کسانی است که به دنبال یک خودروی بهصرفه، قابلاعتماد و همچنین، با مصرف بهینه سوخت هستند. امروزه مصرف سوخت برای خریداران خودرو، تبدیل به مسئلهای با اهمیت شده است. بنابراین، خودروسازها در خط تولیدهای خود، مدلهای هیبریدی را وارد کردهاند که شامل سدانها و شاسیبلندهای بزرگ نیز میشود.
وبسایت Cars.com اخیراً لیستی از بهتر خودروهای هیبریدی از لحاظ قیمت را منتشر کرده که در هر کلاس خودرویی مشخص شدهاند. در ادامه، این لیست را مرور میکنیم.
خودروهای سابکامپکت: تویوتا پریوس C
- بازه قیمتی: ۱۹۰۸۰ تا ۲۳۶۸۰ دلار
- مصرف سوخت: ۴/۴۴ لیتر در شهر و ۵/۱۱ لیتر در جاده
تویوتا پریوس C کوچکترین فرزند خانواده پریوس در تویوتاست. این خانواده شامل پریوس اصلی، پریوس بزرگ V و پریوسی که مصرف سوخت بهینهتری دارد، یعنی پریوس پلاگین است.
خودروهای کامپکت: هوندا سیویک هیبرید
- قیمت: ۲۴۶۳۵ دلار
- مصرف سوخت: ۵/۳۵ لیتر در شهر و ۵ لیتر در جاده
هوندا سیویک هیبریدی، یک سدان سبز و قابلاحترام که برای سالها گزینهای محبوب و به صرفه بوده و هست.
خودروهای هاچبک متوسط: تویوتا پریوس
- بازه قیمتی: ۲۴۲۰۰ تا ۳۰۰۰۵ دلار
- مصرف سوخت: ۴/۶۱ لیتر در شهر و ۴/۹ لیتر در جاده
عملاً واژه «هیبریدی» با تویوتا پریوس مترادف شده و این خودروی سبز، سالهاست که بازار خودروهای هیبریدی این کلاس را قبضه کرده است.
خودروهای سدان متوسط: فورد فیوژن هیبرید
- بازه قیمتی: ۲۶۲۷۰ تا ۳۲۶۰۰ دلار
- مصرف سوخت: ۵ لیتر در شهر و ۵ لیتر در جاده
فورد فیوژن هیبرید نسخهای از فیوژن سدان معروف با مصرف سوخت بهینه است که هم به نیاز مصرفکننده و هم به انتقادات پاسخ داده است.
خودروهای هاچبک بزرگ: فورد C-Max هیبرید
- بازه قیمتی: ۲۵۱۷۰ تا ۲۸۴۵۵ دلار
- مصرف سوخت: ۵/۲۳ لیتر در شهر و ۵/۸۸ لیتر در جاده
فورد C-Max هیبرید، به عنوان جوابی از فورد در پاسخ به تویوتا پریوس، یک هاچبک بزرگتر است که مصرف سوخت خوبی دارد و قیمتش نیز بهصرفه است.
خودروهای سدان بزرگ: تویوتا آوالون هیبرید
- بازه قیمتی: ۳۵۵۵۵ تا ۴۱۴۰۰ دلار
- مصرف سوخت: ۵/۸۸ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در جاده
خرید تویوتا آوالون هیبرید دلایل مختلفی میتواند داشته باشد؛ این که نمیخواهید به سختی وارد یک خودروی سابکامپکت شوید یا یک شاسیبلند غولپیکر را برانید. در عوض میخواهید یک سدان فولسایز داشته باشید که مصرف سوخت بهینهای داشته باشد.
خودروهای شاسیبلند و کراساور: نیسان پتفایندر هیبرید
- بازه قیمتی: ۳۵۳۰۰ تا ۴۴۵۵۰ دلار
- مصرف سوخت: ۹/۴۱ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده
اگر فکر میکنید که خودرویی به بزرگی یک شاسیبلند با تکنولوژی هیبرید حتماً یک خودروی کُند و خستگیآوری است، نیسان در این مدل هیبریدیاش ظنّ شما را کاملاً برطرف میکند.
در ردیف سوم، تکنولوژی عجیب دید پیرامونی نیسان قرار گرفته که به راننده امکان میدهد تا تمام اطراف خودرو را ببیند. همچنین این خودرو، امکانات زیادی همچون صندلیها چرمی، گرمکننده صندلیها و خنککننده دارد. بنابراین، افراد زیادی ممکن است به آن علاقهمند باشند.
خودروهای لوکس سدان کامپکت: آکورا ILX هیبرید
- قیمت: ۲۸۹۰۰ دلار
- مصرف سوخت: ۶/۰۳ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در جاده
آکورا ILX هیبرید، مدل چندان محبوبی نیست؛ ولی در میان بهصرفهترین هیبریدیها در کلاس خودش است. مصرف سوختش در پایینترین حدی است که یک سدان میتواند داشته باشد.
خودروهای لوکس سدان متوسط: لینکلن MKZ هیبرید
- قیمت: ۳۵۱۹۰ دلار
- مصرف سوخت: ۵/۲۳ لیتر در شهر و ۵/۲۳ لیتر در جاده
تمرکز لینکلن MKZ بیشتر بر قیمت تمام شده بوده است؛ زیرا با اینکه اندکی از تویوتا آوالون هیبرید گرانتر است ولی مصرف سوخت بهتری نسبت به آن دارد.
خودروهای لوکس سدان فولسایز: ب ام و اکتیو هیبرید ۷۴۰ Li
- قیمت: ۸۴۳۰۰ دلار
- مصرف سوخت: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در جاده
ب ام و برای معرفی این مدل خود میگوید:
رانندگی با نسخه هیبرید ۷۴۰ چندان تفاوتی با نسخه معمولی خودرو ندارد. باید گفت که رانندگی با آن هیجانانگیز هم خواهد بود!
خودروهای شاسیبلند لوکس: لکسس RX 450h
- بازه قیمتی: ۴۶۴۱۰ تا ۴۷۸۱۰ دلار
- مصرف سوخت: ۷/۳۵ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده
دو ویژگی از RX 450h باعث میشوند تا مورد توجه خریداران هیبریدیهای سطح بالا واقع شوند؛ تکنولوژی هیبریدیهای تویوتا که بیش از یک دهه بر روی آن کار شده است و دیگری اینکه طبق مطالعات جی. دی. پاور، لکسس یکی از قابلاعتمادترین برندهای سالهای گذشته بوده است.
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مطلب جالبی بود ولی شورلت ولت،اپل آمپرا و نیسان لیف هم خوبن.از بین اینها،طراحی فورد رو خیلی دوست دارم و همچنین BMW رو.
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من توی کشورمون،خودروی هیبریدی طرفدار چندانی نخواهد داشت که این مساله برمیگرده به ذهنیت و انتظاری که مردم از یه خودرو دارن.یه مثال ساده،نیسان ابی دیزل هنوزم که هنوزه،خیلی جا نیفتاده چه برسه به خودروی هیبرید! جوون ما دوست داره صدای موتور 8 سیلندر رو بشنوه نه صدای خانومی رو که میگه: “خودروی شما شارژ شد،لطفا دو شاخه را از پریز دربیاورید!”
ارادتمندم.
sadegh
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین درسته که ایرانی ها، مخصوصا ماشینای بنزینی با حجم بالا را دوست دارن ولی از یه طف دیگه هم کشور داره به سمت گرونی میره و اون ماشینا هم هزینه برن (حداقل از لحاظ سوخت)
بیا خودمون رو فرض کنیم که یه تویوتا هیبریدی و یه فورد یا دوج V10 داشته باشیم(کاشکی فرض نبود!!) وقتی توی تنگنای مالی باشی از کدوم استفاده میکنی؟!
نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه، این قضیه داره به سمت اجبار میره نه علاقه. ارادت.
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جون درست میگی،من خودم طرفدار خودروی کم مصرف و هیبریدی هستم.امیدوارم که هیبریدی ها و کلا خودروهای کم مصرف در دسترس عموم قرار بگیره.
چاپلو
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین انتهای حرفت میخواستی بگی ولی ماشینای بنزینی یه چیز دیگس
خدایی درست نمیگم؟
شاهین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳چاپلو جون راست میگی و خب همه یه تعلق خاطر خاصی به ماشین های V8 بنزینی دارن و من هم این موتورهارو دوست دارم ولی به هر حال،چه بخوایم و چه نخوایم باید موتورهای هیبریدی رو هم دوست داشته باشیم.
Ehsan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین ، حرفت هم درسته هم نه ، شاید مردمی که دنبال اخبار خودرو ها و تولیدات کارخانجات بزرگ نیستند مورد استقبال قرار نگیره ولی در بین افرادی که این اخبار و تکنولوژی جدید رو دنبال میکنند طرفدار داره ، مثل همین دوستان خودمون در سایت پدال که فکر کنم اکثریت از این نوع ماشین ها استقبال کنند
مخ خودرو
۳ مرداد ۱۳۹۳آقای شاهین خان هیبرید رو که پریز وصل نمیکنند . من هم جوونم ولی همچین تشنه ی صدای موتور نیستم . هیجان هم حدی داره دیگه . همش صدای موتور تو مخ باشه که دیوانه میشی
SHELBY GT500
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط ماشینای آمریکایی فقط فورد فقط فیوژن
Chevo
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من زیباترین و پر امکانات ترین سدان هیبرید کادیلاک ELR هست که جاش در این لیست واقعا خالی هست
خاوری مزراتی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تویوتا پریوس
امید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خوبه فقط قیمتش زیاده اگه اون خبر درست باشه حذف تعرفه هیبریدی ها بازم حول وحوش 70تا100 میشه قیمتا این نوع خودروها که نمیشه مگه شرایط اقساط با ماهی 200 هزار با سود2 درصد بشه خریدشون این کار از دولت بر میاد؟!
شلبى
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳از طراحى فورد فیوزن و تویوتا اوالون خیلى خوشم میاد، لینکلن هم یه ماشین خاص هر کسى دوستش نداره، خیلى باید امریکایى بسند باشى تا لینکلن سوار شى من این مدلشو با یه سرى از شاسى بلنداش دوست دارم،ولى تویوتا و فورد خیلى تو زمینه مصرف سوخت دارن جلو میرن
داوود
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر اگه این خودروهای هیبریدی وارد کشور بشن، تقاضا واسشون زیاد میشه!
دیروز یه کمری هیبرید پلاک ملی دیدم، چجوری پلاکش کرده، واسم سواله
هوندا سیویکه، قیمتش خیلی مناسبه، همینطور تویوتا پریوس C
تو ایالات متحده، این پریوس خیلی طرفدار داره
مصطفی فقط آگراR
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳طبق معمول ژاپنی ها بیشتر بودن وخواهند بود…
کافر مقدس
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم چرا این جنسیس 2015 شبیه فیوژن ــــــه اینقدر:D
Ehsan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳چیه پدال بعد از خبر حذف تعرفه هیبریدها ، داری بهترین ها رو معرفی میکنی یعنی الان باید از بین اینها انتخاب کنیم
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان جان،موندم فیوژن رو نخرم یا BMW رو! :( :)
Ehsan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب معلومه BMW ولی فیوژن هم خوبه ، چرا من رو توی این موقعیت قرار میدی ؟ چرا ؟ :-D
شاهین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳انتخاب بین اینکه کدوم ماشین رو نخری،واقعا موقعیت سختیه! :)
Ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید فکر کردم نوشتی کدوم رو بخرم ، من هم بر اساس اینکه کدوم رو بخری نظر دادم نه نخریدن
Metalhead
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جونم ژاپن ، میلاد راستی مگه تو نمیگفتی فولوکس تو مصرف پرچمش بالاست ؟؟؟؟ چی شد؟؟؟؟؟؟ قبول کنید تو مصرف سوخت قدرت دست ژاپنیا بخصوص تویوتاست
Metalhead
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تکنولوژی هیبریدیهای تویوتا که بیش از یک دهه بر روی آن کار شده است و دیگری اینکه طبق مطالعات جی. دی. پاور، لکسس یکی از قابلاعتمادترین برندهای سالهای گذشته بوده است.
و زمانی که برند 25 ساله ، در کیفیت برند 120 ساله را به زانو در می آورد
hamid3x
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا شاهین تکنولوژی موتورای دیزل پیچیده تر از بنزینی است و اینکه نیسان آبی دیزل خوب استقبال نشده به خاطر تولید مشکل دار زامیاد هستش که گند زده به هرچی موتور دیزل /صاحباشم همه ازش مینالند ولی این دلیل بر خوب نبودن دیزل نیست بلکه مشکل زامیاده/در مورد هیبریدی ها چون تولید شرکت های بزرگه حتما ازش استقبال میشه با تعرفه جدید صفر درصد
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳حمید جان امیدوارم همونطوری بشه که شما میگی.البته خودروهای دیزل توی اروپا خیلی پر طرفدارن و اکثر مشکلات اونا برطرف شده.امیدوارم که هممون از خودروهای کم مصرف بهرم مند بشیم.ارادتمندم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
در ماشینهای کوچک من فولکس جتا رو انتخاب میکنم .
ولی همشون خوبن .
خسته ام . خسته . ازین طرز رانندگیها . ازین فرهنگ الکی . ازین ….
چاپلو
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود.
فرهنگ الکی رو خوب اومدی.
دلم میخواد …
Ehsan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا درسته میلاد ، جدا از نظر فرهنگ رانندگی خیلی عقبیم ، اینو قبلا هم گفتم من که در کرمان زندگی میکنم نزدیک به 85 درصد رانندگان از راهنما استفاده نمیکنند و ….
و اینو دوست ندارم بگم درسته که در ایران از نظر خودرو ها و جاده مشکلات داریم ولی درصد بالایی از تصادفات و حوادث با تلفات جانی به علت نوع رانندگی بدون قانون رانندگانه
SAMANpes
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳یه سوال داشتم دوستان …. قیمت فورد فیوژن هیبرید بیاد ایران چند میل می شه؟
با قیمت تویوتا آوالون هیبرید و هوندا سیویک هیبرید ؟؟؟؟؟ :)
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مثال فیوژن:
26270*3300=86691000 تومن بصورت خالص
هزینه ی حمل و نقل،مالیات،سود و… رو بهش اضافه کن.(این قیمت مدل پایه اش بود)
مهدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان این قیمت با مالیات وعوارض تو امریکاست بهای خالص کارخونه کمتر از این حرفاست تو سایت گمرک قیمت لندکروزر وارداتی رو26800 دلار زده حتما قیمت خالص این ها 40 درصد کمتر از این قیمتاست ولی اگر وارد ایران بشه یه سری هزینه های خودرو فرسوده مالیات وعوارض بهش تعلق میگیره
mory
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونستم که سری هفت هم هیبریدی داره
به نظرم اونایی که باحالن وهیبریدی بهشون میاد
آوالون و هوندا س
saied
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مرسی لکسوس ! مرسی تویوتا . مرسی بی ام دبلیو ! ولی فورد هم خیلی خوبه
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه اینا با تعرفه صفر وارد ایران بشن زلزله خودرویی با قدرت 12 ریشتر رخ میده×!!!!
اتفاقی که هرگز رخ نمیده چون:
hamid3x
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خواهش میکنم آقا شاهین شما بزرگوارید
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مخلصم حمید جان.
saied
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جای پورشه خالیه :( ولی واسه سال ۲۰۱۵ قولشو دادن .
saied
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳والا ولی ۷۴۰ بی ام دبلیو ابرو ریزی :)))))
مرسدس s65 با اون موتور غول اساش تقریبا مصرف سوختش با این ۷۴۰ برابری میکنه !
saeid
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳و باز هم تویوتا .. بهترین
چاپلو
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه.
خدایی هیچ کدوم خیلی جالب نیستن.اما چاره چیست “وقتی بنزین گران شود جالب بودن یا نبودن مهم نی مهم مصرفه اره دادا مصرف”
دیروز بود 10 تومن بنزین 700 ای زدم باک پراید تا نصفه پر شد
قبلش میخواسم برم دور دور بعد این بیخیال شدم قضیه رو.
شاهین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاید بخندی ولی من الان با پای پیاده میرم دور دور!!! :)
Arash.M
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خودروهای هیبریدی چه شکلی میشه استفاده کرد وقتی جایگاه مخصوصش نیست ؟اگه میشه یه توضیحی در مورد فرقشون با ماشین های عادی بدید؟ سپاس
حامد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام جناب آرش . بطور کلی دو نوع خودروی هیبریدی داریم دسته ی اول که به آنها پلاگ این هیبرید گفته میشه باطری هاش توسط برق شهری شارژ می شه و موازی با موتور بنزینی کار می کنه.اما دسته ی دوم نیازی به شارژ ندارند و باتری ها توسط خود موتور شارژ می شوند و انرژی تولیدی در کنار موتور بنزینی به افزایش قدرت و در عین حال بازدهی موتور کمک می کنه این یعنی که استفاده از آنها به هیچ زیر ساختی احتیاج نداره و براحتی در ایران قابل استفاده است. البته اگر بعضی افراد متعصب و ناآگاه اطلاعات غلط به مردم ندهند با جایگزینی خودروهای آلاینده ی ایران با خودرو های هیبریدی می توان به حل مشکل آلودگی هوا بسیار امیدوار بود. واقعا برایم جای سواله که چرا چند سال پیش یه عده بی سواد با کلی تبلیغات گفتند cng عالیه و سوخت پاکه؟؟؟؟؟ اگر به سمت تولید خودرو های هیبریدی می رفتیم خیلی خوب می شد و اینقدر هوا آلوده نبود. به امید داشتن هوای پاک و ماشین های خوب.
dr_majid
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام من رشت زندگی میکنم که خب اکه در جریان باشین تردد خودروهای پلاک انزلی تو کل استان ازاد شده منم میخوام ماشین دومم هیبرید و کم مصرف باشه روزه صد کیلومتر استفاده دارم و بنزین ازاد بیپارم گرده الان اکسنت هیبرید نزدیک 50 تومن هست سوناتام هس ولی کره ای خوشم نمیاد اینچا بیشتر امریکایی و زاپنی میخرن حالا میشه راهنمایی کنید یه هیبرید پلاگین وردارم..اصلا این پلاگین به صرفست؟به پریز برق تو پارکینگ بزنم حله؟دیگه هیچی نمیخواد؟ممنون
نوید (6*6)
۲۱ آذر ۱۳۹۳بهترین و سرور خودرو های هیبریدی:CT200h
محسن
۱۳ اسفند ۱۳۹۳چه فایده که ارزونترینشون حدود 20 هزار دلاره که با دلار 3000 تومن میشه 60 میلیون و حتی اگه تعرفه واردات و مالیات صفر بشه و سود وارد کننده را هم در نظر نگیریم بیشتر مردم ایران توانایی خرید اونها را ندارند،مگر با تسهیلات بالا از طرف دولت که اون هم بعیده چون دولت نمیخواد از سود هنگفت فروش پراید و بقیه به اصطلاح خودروهای ساخت داخل بگذره
با سپاس
پوریا
۴ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان.
اگر کسی بخواد ماشین هیبریدی خریداری کنه، چطور و از کجا باید اقدام کنه
آیا سایتی ، شرکت کسی می شناسه ممنونش میشم که راهنماییم کنه.
ممنون