برنامهٔ ماشین هفته یا MotorWeek که اولین مجلهٔ تلویزیونی ماشین محسوب میشود، هرساله بهترین خودروهای سال را در کلاسهای مختلف انتخاب و معرفی میکند. اینها خودروهایی هستند که رانندگان ماشین هفته دوست دارند داشته باشند و یا حداقل آرزوی داشتن آنها را دارند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس و مصرف سوخت بررسی میشوند و سپس تیم تحریریهٔ ماشین هفته بهترین مدلها را در انواع کلاسها از سدان خانوادگی و خودروهای لوکس گرفته تا کراساوورهای بزرگ و پیکاپها انتخاب میکنند. پسازاین، از بین این خودروهای برتر نیز بهترین خودروی سال انتخاب میشود. جوایز بهترین خودروهای سال به انتخاب رانندگان ماشین هفته از سال ۱۹۸۳ هرساله اهدا میشود.
بهترین خودروی کوچک
مزدا ۳
مزدا ۳ با جوایز بیگانه نیست و حالا بار دیگر جایزهٔ بهترین خودروی کوچک سال ۲۰۲۰ ماشین هفته را کسب کرده است. اگر با این خودرو رانندگی کنید دلیل اهدای این جایزه را خواهید فهمید. مزدا ۳ همیشه برای رانندگی خودروی سرگرمکنندهای بوده اما در نسل کنونی در زمینهٔ فضای داخلی بهبودی جدی را تجربه کرده و حتی برای افزایش جذابیت، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به آن اضافه شده است. علاوه بر این، مزا ۳ هنوز هم در نسخههای سدان و هاچبک عرضه میشود. بنابراین، برای اکثر افراد مزدا ۳ انتخابی عالی است مگر اینکه به کراساوورهای کوچک فکر کنند.
بهترین سدان خانوادگی
هیوندای سوناتا
بهترین سدان خانوادگی ماشین هفته برای سال ۲۰۲۰ هیوندای سوناتا است. فقط ظرف ۲۰ سال، سوناتا از یک تازهوارد ناخوشایند به یکی از بهترین خودروهای کلاس خود تکامل پیدا کرده است. البته این سدان هیوندای تاکنون برای اینکه خریداران کمری و آکورد را به سمت خود بکشد اغلب از طراحی چشمگیر و قیمت پایینتر استفاده میکرد اما حالا سوناتا با تکنولوژی و کیفیت بالای خود مستقیماً مقابل ژاپنیها قد علم کرده است. به این ترکیب بهترین گارانتی در آمریکا را هم اضافه کنید تا دلیل اهدای این جایزه به سوناتا را متوجه شوید.
بهترین کانورتیبل
بامو Z4
انتخاب بامو Z4 از بین کاندیداهای مختلف برای جایزهٔ بهترین کانورتیبل سال آسان بوده است. Z4 از مدل سطح پایین Z3 به یک ماشین پرفورمنس جدی تبدیل شده که تویوتا هم از آن بهعنوان پایهای برای ساخت سوپرا استفاده کرده است. مطمئناً در بازار کانورتیبلهای کمی ارزانتر و خیلی گرانتر از این هم وجود دارد اما بامو Z4 پکیجی است که هر هیجان خودرویی که بخواهید را ارائه میکند.
بهترین سدان لوکس
آئودی A6
هرکسی ممکن است تعریف متفاوتی از تجمل داشته باشد و این همان چیزی است که آئودی A6 را بسیار دیدنی و به انتخاب ماشین هفته برای بهترین سدان لوکس تبدیل میکند. مهم نیست چه انتظاراتی از یک خودرو دارید، A6 همهٔ آنها را برآورده میکند. این سدانی اسپرت است بدون اینکه احساس یک خودروی اسپرت خالص را داشته باشد، قدرتمند است بدون آنکه کنترل آن دشوار باشد، بسیار راحت است بدون آنکه خوابآور باشد و تکنولوژیک است بدون آنکه برای استفاده از آن به مهندسی IT نیاز باشد.
بهترین سدان اسپرت
بامو سری ۳
هرچند بامو سری ۳ همواره بهعنوان خودرویی عالی در کلاس خود شناخته میشود اما در این اواخر همیشه اینطور نبوده است. در نسل کنونی اما بامو بجای تلاش برای تبدیل سری ۳ به یک خودروی لوکس پایه و سطح پایین، به اصول اولیهٔ سری ۳ یعنی ساخت خودرویی برای ارائهٔ لذت خالص رانندگی بازگشته است.
بهترین کوپهٔ اسپرت
تویوتا GR سوپرا
برای جایزهٔ بهترین کوپهٔ اسپرت هم برادر ناتنی بامو Z4 یعنی تویوتا سوپرا انتخاب شده است. تویوتا برای توسعهٔ نسل جدید سوپرا به یک شریک نیاز داشت و برای این کار چه کسی بهتر از بامو؟ رانندگان ماشین هفته انتظارات زیادی از این ماشین داشتند و البته سوپرا آنها را ناامید نکرد. علاوه بر این، به گفتهٔ تویوتا، این سوپرا اولین مدل جهانی از بخش گازو ریسینگ یا همان GR این شرکت محسوب میشود.
بهترین خودروی پرفورمنس
شورلت کوروت
بهترین خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ ماشین هفته آسانترین و بدیهیترین انتخاب در این لیست بوده است. شورلت کوروت در نسل C8 از نو متولد شده است. کوروت همیشه علیرغم اینکه وزن قوای محرکهٔ خود را مستقیماً روی چرخهای جلو قرار میداد، پرفورمنسی مشابه سوپراسپرتها را با قیمت مشابه ماسل کارها ارائه میکرد اما حالا در نسل جدید، با انتقال وزن قوای محرکه به روی چرخهای عقب، پرفورمنس خودرو بسیار بهبود یافته ولی قیمت همچنان مثل گذشته بسیار مناسب و در دسترس عموم است.
بهترین خودروی سازگاربامحیطزیست
کیا نیرو
وقتی ببینید کیا نیرو بهعنوان بهترین خودروی سازگاربامحیطزیست سال ۲۰۲۰ انتخاب شده احتمالاً میپرسید کدام نسخهٔ آن؟ پاسخ این سؤال همهٔ نسخهها است! کیا نیرو با برخورداری از نسخههای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی دقیقاً رویهٔ هوندا کلاریتی را در پیش گرفته که سال گذشته این جایزه را کسب کرد.
بهترین خودروهای رؤیایی
فورد موستانگ شلبی GT500
ماشین هفته برای آن دسته افرادی که ثروتمند هستند و پول برایشان اهمیتی ندارد، بهترین خودروهای رؤیایی را انتخاب میکند. اینها خودروهایی هستند که اگر رانندگان ماشین هفته بودجهٔ نامحدودی داشتند حتماً یکی از آنها را میخریدند. البته خودرویی که در انتهای این لیست قرار دارد درواقع برای خیلیها تا حدودی قابل خریداری است. این ماشین فورد موستانگ شلبی GT500 است که با ۷۶۰ اسب پرورشیافته، برای طرفداران موستانگ یک رؤیای واقعی است.
مرسدس AMG GT R
خودروی رؤیایی بعدی مرسدس AMG GT R است. GT دومین خودرویی بود که در سال ۲۰۱۵ توسط مرسدس-آامگ به بازار آمد اما با گذشت تنها چند سال، در درجهٔ اول به خاطر این نسخهٔ عملکرد بالای R توانست نام خود را حتی بیشتر از پورشه ۹۱۱ سر زبانها بیندازد.
پورشه تایکان توربو S
سرانجام آنچه رؤیای رانندگان ماشین هفته بود با پورشه تایکان توربو S به واقعیت تبدیل شد. پورشه سالها عقب نشست و فقط تسلا را تماشا کرد اما حالا زمان آن فرارسیده تا مهندسان پورشه به جهانیان نشان دهند که یک سدان پرفورمنس تمام الکتریکی چگونه باید باشد.
بهترین شاسیبلند کوچک
تویوتا رافور
هرچند امسال مدلهای جدید زیادی به این بخش وارد شدهاند اما هیچکدام از آنها نتوانستند برندهٔ سال گذشته یعنی تویوتا رافور را مغلوب کنند. رافور اساساً در سال ۱۹۹۶ بخش شاسیبلندهای کوچک مبتنی بر خودروهای سواری را ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون با راحتی و تجربهٔ رانندگی مشابه خودروهای سواری و همینطور کارایی و قابلیتهای فراوان، همواره از بهترینهای این کلاس بوده است.
بهترین شاسیبلند میان سایز
هوندا پاسپورت
پاسپورت پس از ۱۸ سال وقفه به سبد محصولات هوندا بازگشته و جایزهٔ بهترین شاسیبلند میان سایز ماشین هفته را از آن خود کرده است. نسل اول پاسپورت که در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ ایسوزو رودئو بود، درواقع اولین شاسیبلند هوندا محسوب میشد زیرا حدود سه سال پیش از CR-V به بازار آمد. برای بازگرداندن پاسپورت اما هوندا کراساوور سه ردیفهٔ مشهور خود یعنی پایلوت را گرفته، ردیف سوم صندلیهای آنرا حذف کرده، کمی از طول آن کاسته، به فاصلهٔ آن از سطح زمین افزوده و تیپهای منحصربهفردی را به آن اضافه کرده است. گاهی اوقات آسانترین روش بهترین روش است زیرا نتیجهٔ این کار هوندا ارائهٔ یک کراساوور میان سایز چشمگیر است که هم برای استفادههای روزانه در طول هفته مناسب است و هم برای ماجراجوییهای آخر هفته.
بهترین شاسیبلند بزرگ
کیا تلوراید و هیوندای پالیسید
جایزهٔ بهترین کراساوور سال ۲۰۲۰ ماشین هفته بهطور مشترک به پسرعموهای کرهای یعنی کیا تلوراید و هیوندای پالیسید تعلق گرفته است. تاکنون نه کیا و نه هیوندای یک کراساوور بزرگ سه ردیفهٔ واقعاً رقابتی نداشتهاند اما حالا با تلوراید و پالیسید واقعاً جدی به این بخش وارد شدهاند. هرچند این دو ماشین از پلتفرم و قوای محرکهٔ یکسانی استفاده میکنند اما وقتی از طراحی بیرونی، محیط داخلی، سواری و هندلینگ میشود، بهطور قابلتوجهی از هم دور میشوند. تلوراید و پالیسید باهم معیار جدیدی را برای دیگر کراساوورهای بزرگ تعیین کردهاند و هردو بهوضوح برندگان بزرگی هستند.
بهترین شاسیبلند لوکس
مرسدس بنز GLE
انتخاب رانندگان ماشین هفته برای بهترین کراساوور لوکس سال ۲۰۲۰ مرسدس بنز GLE است. تجربهٔ کاربری در بخش خودروهای لوکس بسیار مهم است و تجربهٔ کاربری مرسدس بنز یک از بهترینهای حال حاضر در دنیای خودرو است. این ویژگی را با متریال باکیفیتی که انتظار دارید، سواری مجلل اما کنترلشدهای که احتمالاً انتظار آنرا ندارید، قدرت یکدست و ظاهر زیبا ترکیب کنید تا به پکیجی برسید که برندهٔ جایزه میشود.
بهترین پیکاپ
دوج رم
رانندگان ماشین هفته عاشق نرمی و راحتی در خودرو هستند و به همین دلیل دوباره مثل سال گذشته دوج رم را بهعنوان بهترین پیکاپ سال انتخاب کردهاند. در رم میتوانید تمام راحتی و آسایشی که نیاز دارید را بدون قربانی کردن تواناییهای خاص یک پیکاپ داشته باشید. در سال ۲۰۲۰ مدلهای وظیفه سنگین جدید رم با یک پیشرانهٔ دیزلی کامینز با ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور به بازار آمدند. این بیشترین گشتاور در یک پیکاپ محسوب میشود و برای یدک کشیدن ۱۶ تن کافی است.
بهترین خودروی سال
شورلت کوروت
ارزشمندترین جایزه در بین جوایز سالانهٔ ماشین هفته، عنوان بهترین خودروی سال است که امسال به شورلت کوروت رسیده است. بدیهی است که طرح جدید موتور وسط بزرگترین تغییری است که در طول عمر ۶ دههای کوروت رخ داده اما این فقط نوک یک کوه یخ است. C8 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی کاملاً جدید LT2 مجهز است که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخی ممکن است خواهان قدرت بیشتر یا نیروی کمکی الکتریکی باشند و مطمئن هستیم که در آینده به این موارد میرسند اما تا آن زمان باید به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۹ ثانیهای قانع باشند که سریعترین شتاب تاریخ برای یک کوروت پایه محسوب میشود.
دلیل اصلی این شتاب فوقالعاده، علاوه بر استفاده از گیربکس کاملاً جدید و بسیار روان و سریع هشت سرعتهٔ دوکلاچه (برای اولین بار در یک کوروت)، انتقال پیشرانه به پشت کابین است که موجب هندلینگ بهتر هم میشود. این وزن نهتنها با حرکت به عقب شاسی به کشش خودرو کمک میکند بلکه وزن را از روی تایرهای جلو هم برمیدارد که موجب تیز شدن فرمان و بهبود پاسخ کلی خودرو میشود. در کوروت جدید راننده خیلی نزدیکتر به چرخهای جلو مینشیند و دید روبهجلو بینظیر است. این ویژگی به راننده چشمانداز خوبی از مسیر پیش رو و همهٔ چیزهای اطراف آن میدهد.
C8 علاوه بر موارد مذکور، یک سطح جدید و جذاب دیگر را هم برای کوروت به ارمغان آورده که آن بهبود چشمگیر کابین است. کوروت جدید حالا به خودرویی کاملاً ساکت و مناسب برای گذراندن وقت تبدیل شده که این برای بسیاری از خریداران کوروت که سفرهای طولانی جادهای انجام میدهند خبری عالی خواهد بود. برای این افراد، شورلت گامهای بلندی به جلو برداشته است و کابینی تکنولوژیک را ارائه کرده که واقعاً مناسب یک سوپراسپرت است. در طراحی بیرونی هم علیرغم تناسبات جدید، خودرو آشنا به نظر میرسد. اما بزرگترین پیروزی کوروت C8 این است که با همهٔ این تغییرات، جنرال موتورز توانست قیمت آنرا روی رقم قابلدسترسی ۶۰ هزار دلار حفظ کند.
Mohamad
۲۸ دی ۱۳۹۹از نظر مجله موتور ویک سوناتا از کمریو آکورد و آلتیما بهتره.درصورتی که از نظر فروش توی آمریکا پشت سر اونها قرار میگیره
سوال اینه مردم آمریکا اشتباه میکنن.یا مجله آمریکایی موتور ویک؟؟؟؟
RoadRunner
۲۸ دی ۱۳۹۹فروش یک ماشین رو خوب و بد بودن خودش تعیین نمیکنه
شرایط فروش و تخفیفاتی که خودروساز ها فراهم میکنن و تبلیغات و شیوه هایی که باهاش بازاریابی میکنن و …. هم خیلی مهمه و از این نظر ژاپنی ها مخصوصا تویوتا در امریکا بسیار موفق و باتجربه هستن
ツSAMURAIツ
۲۸ دی ۱۳۹۹از اون نظر که شما میگی کره ای ها برتری دارن
تبلیغات و تخفیف های زیاد ، گارانتی بیشتر ، فروش اقساطی بهتر و ….
اما اختلاف فروش کمری با سوناتا حدود ۲۰۰ هزار تاست . فک نکنم این چیزی که شما میگی این همه اختلاف ایجاد کنه
RoadRunner
۲۸ دی ۱۳۹۹به هیچ عنوان برتری ندارند
شبکه ی توزیع تویوتا و هوندا و نیسان و …. و شرکت های لیزینگی که با اونا قرار داد دارند به خاطر اینکه ژاپنی ها حداقل 20 ساله که در امریکا حضور قوی دارند خیلی قوی تر از کره ای هایی عمل میکنن که تازه وارد این ماراتون شدن. همین حضور طولانی مدت باعث شناخت بهتر و عمیق تر از ذهنیت مشتری امریکایی شده
از طرفی همین جاپای قوی و حضور چندین ساله باعث میشه ذهنیت مردم واسه اینکه در موردشون تغییر کنه چند سالی زمان نیاز داشته باشه
خلاصه اینکه هیچ جای دنیا فروش بهتر به معنای بهتر بودن نیست
قطعا کره ای ها الان دارن بهتر از ژاپنی ها در خودروسازی پیشرفت میکنن، فقط چند سال واسه تغییر نگرش مردم زمان لازمه
ツSAMURAIツ
۲۸ دی ۱۳۹۹هر چقدر هم بهتر باشه بازم نمیتونه تنها دلیل اختلاف فروش ۲۰۰ هزار تایی باشه
خیلی چیز های مهم تر از این مثل کیفیت ، طراحی و برند اون خودرو هست
کره ای ها دارن پیشرفت میکنن درست ، اما بقیه ننشستن که اونا بیان جاشون رو بگیرن
الان سوناتا ۲۰ ساله تو آمریکا حضور داره اما همچنان با اختلاف پشت سر کمری و آکورد و آلتیماست
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۹اونا ماشین سوار شدن روندن پشت فرمونش نشستن ازش استفاده کردن میگن سوناتا ماشین خوبیه اون وقت اینجا ۰۰ سوار پرایدش تو صف گاز نشسته میگه هیوندا ورشکست میشه????????
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۳۹۹نظر من در این لیست ، با دوج رم هست که در کلاس خودش حتی از فورد و شورولت هم چشمگیرتر هست و وقتی فصای داخلیش را با بقیه مقایسه میکنید ، متوجه بهتر بودنش نسبت به بقیه میشوید !
البته مدتی میشه که خبری از جمس سییرا نشده و اگر نه در بحث پرفکت بودن رو دست نداره ?? .
میثم
۲۸ دی ۱۳۹۹وقتی یه برندی تو ذهن مردم جا بیافته، کار برای برندهای جدیدتر سخت میشه حتی اگه محصول بهتری بسازند
ژاپنیها با کیفیت و دوام و ارزش خوبشون تصویر خیلی قوی و خوبی در ذهن مردم ایجاد کردند و تو این همه هیاهو صدای یه رقیب جدید بسختی شنیده میشه و زمان میبره و تلاش زیادی میخواد که کره ای ها کمر همتو محکم بستن
مگر اینکه یه مسیر جدید باز کنی تا توجهاتو به خودت جلب کنی و شارپی رشد کنی مثل کاری که تسلا کرد
ممد ژانگولر
۲۸ دی ۱۳۹۹غول خودروسازی شرق دور هیوندا و کیا ببین چه کولاکی کرده ?
بهترین عناوین و درو کرد ?
تویوتا ژاپن هم بد نبوده و عنوان بهترین شاسی بلند (((کوچولورو))) بلعید ?
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۳۹۹دوباره جَوگیران جوگیر شدن زدن دنده هوایی !!!
از سال ۱۳۸۵ تا به امروز تقریباً تمام هفتهنامهها و ماهنامهها و سایتهارو دنبال میکنم و جرئت میگم رسانهها هستند که محصولی را جا میاندازند حتی اگر اون محصول در برابر رقبایش عددی نباشه و من هم زمانی که کرهایها در ایران پرشور بودند ، خریدارشون بودم تا زمانی که توانستم تفاوت آشکار کرهای با ژاپنی را در تمام جزئیات لمس کنم و نه اینکه طرف فقط عشقشو داره میاد اینجا شروع میکنه…
طرف میگه فروش بیشتر نشانهی بهتر بودن نیست ، همین جمله مشخص میکنه ایران چقدر بسته و فقیرذهنی داره که فکر کرده بازارهای جهانی هم خودرو را تحمیل میکنند ? !
هر جای دنیا بخصوص آمریکا اگر جنسی بد باشه فروش که هیچی ، کلاً از خاکش بیرونش میکنند ولی وقتی اون جنس خوب باشه کاری ندارند کی چی میگه یا تبلیغات چی میگه ، میرن نمایندگی و چشم بسته میخرنش و اونوقته که حتی در نمونههای دستدوم هم قیمتش را حفظ میکنه و اینجاست که فرق ژاپنی با کرهای مشخص میشه !
خداوکیلی جوابی ندارید و فقط دلخوش میکنید به کارتهای ۱۰۰آفرین کرهایهای پوشالی و تَه جدولیه فروش که رسانهها را میخرند و نه خریداران حقیقی را !!!
میدونید چرا ترامپ قافله را باخت ، چون رسانهها رو از خودش رنجوند ولی قضیهی خودروسازی ترامپ نیست ، حقیقتیه که اگر برای مشتری ثابت نشه ، قافله را باختی مثل همین کرهایها که فقط به زور آپشن ، گارانتی و پروپاگانداهای عظیم دارند آخر جدول فروش یا در کشورهای جهان چندمی اقتصادی تولید و میفروشند و در کشورهای قدرتمند ظاهرنمایی میکنند که برندشون را از اقتصادی با کمی لوکس ارتقاء بِدَنش ولی چون اصالتی ندارند و پشتوانهای ندارند هیچگاه نمیتوانند و فقط مثل بازیکنان نخودی یه روزگار را میگذرانند !
$Ãbţìň$
۲۸ دی ۱۳۹۹کوروتم سالی ۱۰تا۲۰هزار ماشین میفروشه ولی به پای عدد ۱میلیونی F-150 نمیرسه،پس چرا برنده بهترین خودروی سال میشه؟اما اینجا F-150 برنده نیست؟ همین کافیه تا بفهمین فروش هیچ ربطی به بهتر یا بدتر بودن ماشین نداره،ما اینجا ۷میلیون پراید فروخت سایپا،یعنی ماشین خوبیه؟
$Ãbţìň$
۲۸ دی ۱۳۹۹آقای سامورایی،نوید جان،آقا حسین….
تویوتا آپشن خاصی داره که بدرد بخور باشه؟ مردم آمریکا هم میخرن بخاطر دوام و هزینه نگهداری پایین(بهتره بگم خیلی پایین) واسه همینه اعداد فروشش فضاییه،داستان تویوتا بگیر های اونجا هم مثل پراید بگیر های اینجاست،یه مثال دیگه….
فولکس واگن بیتل طی شصت سال ۲۰میلیون ماشین فروخت،چرا؟اصلا آپشن داشت؟!موتورش بزرگ بود؟! قیافهاش عادی بود؟! محفظه بار بزرگی داشت مگه؟
یا ژیان چی؟۴۲سال تولید شد،ماشین سرتری از رقیباش بود؟چه آپشنی داشت؟کیفیت خوبی داشت مگه؟
لندرور مدل قدیمی چی؟۶۷سال تولید شد،اما بخاطر چی؟بخاطر آپشن؟بخاطر کیفیت؟یا بخاطر دوام و هزینه تعمیر پایین؟؟؟
تاتا نانو و اتوریکشا(همون ماشین موتوریا) پرفروشترین خودروهای آسیا هستن،آپشنی اصلا موجوده براشون؟اصلا فضای کافی برای نشستن دارن؟!؟!قدرت موتورشون به ۱۰اسب هم میرسه؟و…….
همه این موارد دلیل بر این نیست بگیم اگه کسی میگه فروش ربطی به خوبی نداره ذهنش بسته باشه،بین ۸میلیارد نفر آدم مگه چقدر آدم پولدار وجود داره؟ایران ۸۵میلیون جمعیتشه اما فقط ۳۰۰هزار میلیاردر وجود داره تو ایران!!فکر کردی تو آمریکای۳۵۰میلیون نفری همه پولدارن؟فقط ۴۰میلیون کارتن خواب وجود داره تو آمریکا،یا هند چی؟حتی بدبختاشون چند تا زبان بلدن،۱,۳میلیارد جمعیت داره؟بهترین ماشین ها هم اونجا پیدا میشه،پس چرا خبری از تویوتا و هیوندا نیست؟آخه چرا اتوریکشا که اصلا شباهتی به ماشین نداره خوب میفروشه؟تو ایران چرا بجای ماشین ملی پراید میخرن؟همه این موارد نشون میده حتی برای ماشین بازا هم پول و هزینه مهمه،تمام دنیا درتلاشن یه ماشین به صرفه و با هزینه نگهداری پایین داشته باشن،چرا فروش ماسل کارها کم شده؟ چرا قبلا فورد نیم میلیون نیم میلیون ماستنگ میفروخت اما الان به زور به ۱۰۰هزار دستگاه هم نمیرسه فروشش؟آخه چرا؟چون افتضاح شده؟کوروت توی نسل هفتم ۳۰هزارتا میفروخت،الان چرا طی دوسال فقط ۱۲تا۱۸هزار دستگاه فروخته؟یعنی موتور وسط آشغاله؟پس چرا برنده خودرو سال شده؟اونم برای چند بار؟ بجای حرفای بیهوده یکم به فکر کنید چرا بعضیا پرفروشن و چرا بعضیا کم فروش…..
$Ãbţìň$
۲۸ دی ۱۳۹۹درمورد پراید و فروشش هم اگه بهونه تون بستن وارداته،منم میگم هند چرا بهترین هارو داره اما مردمش اتوریکشا و تاتا نانو سوار میشن؟
همه چیز از جمله فروش ماشین به سبک زندگی مردم و ثروت مردم ربط داره،نه خوبی و بدی شون،شماها که الان پراید سوارید ماشین خوبیه؟ایران از پراید می ناله اما ۷میلیون فروش داشته!پس یه بار برای همیشه این بحث تویوتا بهتره یا هیوندای رو بزارید کنار، با خوندن کامنت من به اشتباه همیشگیتون پی ببرین آقایون……
بهزاد
۲۸ دی ۱۳۹۹آبتین شما چند تا مثال از آپشن ها بزن ببینیم مثلا چه چیزهایی در تویوتا وجود نداره؟
اینجا برخی از ماشین بازان میگن کره ای ها اول راه هستن و بعد از مدتی جا میوفتن حتما نمیدونن همین سوناتا چندین سال پیش فروشش بالای 20 هزار تا بود نه 70 هزارتا!
شما از قیمت ها جوری صحبت میکنید که انگار تویوتا ارزانترین ماشین های فروخته شده در آمریکا را داره!
وقتی فی البداهه حرف میزنید در آخر یک مشت خزعبل در میاد که معلوم نیست چه منظوری دارید و بدتر از همه ی اینها نمیدونم کجای صنعت خودرو گفته شده رقیب ژاپنی ها فقط کره ای ها هستند و دیگران در لیگ دیگر حضور دارند.
ژاپنی ها و کره ای ها باعث نابودی بسیاری از سدان های آمریکایی شدن اما تو ادبیات خودرویی دوستان کره ای ها قاتلان ژاپنی هستند!
ツSAMURAIツ
۲۸ دی ۱۳۹۹آقا آبتین کوروت و فورد سری اف رو از چه نظر با هم مقایسه میکنی ؟
قیمت پایه کوروت ۶۰ هزار تاست ولی قیمت پایه سری اف ۳۵ هزار تا
کوروت رو شاید خیلیا توان خریدش رو داشته باشن اما مثل سری اف کاربردی نیست
ما داریم آمار فروش دو تا ماشین هم قیمت که تو یه کلاس هستن رو مقایسه می کنیم
یه سوپر اسپرت رو با یه پیکاپ مقایسه نمیکنیم !
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۳۹۹آبتین میگه کروت سالی ۱۰ تا ۲۰ هزار تا میفروشه !
معنی ترول میدونید یعنی چی ؟!
یعنی بازی با کلمات !
یعنی منحرف کردن ذهن مخاطب مجازی از مقولهی اصلی به … که خودشان میخواهند بزنند !
اومده کروتی که سوپر اسپرت هست را با اکونومیها و اقتصادیها که باید فروششون بالا باشه و نیست مقایسه میکنه !
زرنگ کی بودی تو آبتین !
MOHAMMAD.n.r
۲۸ دی ۱۳۹۹ابتین
تویوتا در سگمنت خودش اصلا ماشین ارزونی نیست.
کمری نسبت به سوبارو و کره ای ها ۲هزار دلاری گرون تر هست و حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار از اکورد و التیما گرون تره ولی باز فروش داره. اینکه بگیم فروش بالای تویوتا بخاطر قیمت پایین تر هست تا حد زیادی اشتباهه.
در مورد اپشن هم تویوتا و ژاپنی ها اغلب اپشن ها رو دارن و نسبت به سایر رقبا چیزی کم ندارن ولی تو ایران تویوتای فول کم پیدا میشه و مردم فکر میکنن تویوتا اپشن نداره ولی همه چیز به سیاست شرکت های وارد کننده برمیگرده…
MOHAMMAD.n.r
۲۸ دی ۱۳۹۹فقط در مورد اون قسمت که فرمودید ایران ۳۰۰ هزار میلیارد داره شک دارم. الان با این وضع قیمت ها و… نصف مردم میلیارد هستن. طرف یک خونه ساده و ماشین داشته باشه میشه ۵ تومن.
الان نصف مردم میلیاردر هستن ولی میلیاردر فقیر!!!!?
$Ãbţìň$
۲۸ دی ۱۳۹۹آقای محمد ان آر،اتفاقا هزینه نگهداری که بعدا سر راهته کمتر و کمتره….
ADAK
۲۸ دی ۱۳۹۹محمدجان
اصلا نباید اینجور به قضیه نگاه کرد!
اشتباهی صورت نگرفته
مردم انتخاب های خودوشون را میکنن با توجه به پرفورمنس و… و بقول دوستان تخفیفات و اقساط و اینا
ایناهم انتخاب کارمندهای موتورویک بوده !!!
نظر شخصی ام بیشتر به انتخاب مردم میل میکنه در اکثر مواقع. چون انتخاب های یه مجله میتونه با مثلا یه چک چندصدهزار دالاری عوض بشه :-) :-) :-) :-) :-)
ツSAMURAIツ
۲۸ دی ۱۳۹۹حرف حساب ??
$Ãbţìň$
۲۸ دی ۱۳۹۹جدی؟پس وقتی فروش پراید یا تاتا نانوی توی هند هم به شدت زیاده،حتما ماشین خوبیه دیگه🤣🤣🤣🤣🤣
تو هند ماشین خوب هم زیاده هم ارزون، اما مردم آشغال سه چرخه سوار میشن!!! چه جالب!!!!
توی ترکیه هم کارخونه فورد وجود داره اما خیلی از مردم سوار رنو فلوئنس یا بقیه رنوهای دیگه میشن!
نمردیمو همچین طرز تفکری رو هم دیدیم…..
$Ãbţìň$
۲۸ دی ۱۳۹۹کل خونواده من به حد زیادی بدشون از ماشین آمریکایی ها میاد،جز ۲نفر بقیه دوستانمم بدشون از ماشین آمریکایی میاد، معلمامون هم جز ۱نفری همه بدشون از آمریکایی میاد،یعنی این دلیل میشه که حرف اونا درست باشه؟من عاشق کاپریسم اما همه اینایی که اسم بردم،از این مدل بدشون میاد، یعنی من اشتباه میکنم؟یکی از بهترین سدان های فول سایز آمریکا ماشین بدیه؟ اگه حرف درست و حسابی ندارید بگید خب چه اجباریه نظر بدید،بازم میگم کامنت اول رو خواستم حذف کنم که متاسفانه زمان تغییر دادنش تموم شد و همونجا مونده….
بهزاد
۲۸ دی ۱۳۹۹آبتین ، دنیای خودرو براساس علاقه و دوست داشتن پیش نمیره بلکه جیب مردم تعیین کننده ست.
همه ی اونهایی که تویوتا و هیوندای خریدن دوست داشتن فراری و پورشه سوار بشن!
اونهایی که تاتا سوارن احتمال بسیار بالا اگه پول داشتن تویوتا و هیوندای میخریدن!
باور کنید هیچ اجباری به کامنت های بی سر و ته نیست که یک موضوع ساده و روشن را برعکس جلوه بدید.
شرکت ها سیستم جمع آوری اطلاعاتشون بر اساس مشتریان بالقوه شکل میگیره نه جوان هایی که از آرزوهاشون صحبت میکنن.
هر شرکتی در یک منطقه قوی ظاهر میشه یکجا متوسط و جای دیگه ممکنه نتونه رقابت کنه و در نهایت عملکرد کلی شرکت مورد توجه قرار میگیره و هیچ کجا از جوایز مجلات سودی به شرکت ها نمیرسه و هیچ مجله یا رسانه ای وجود نداره که بدون دریافت وجه یا منبع درآمد بیاد برای رضای کاربرانش مطلب بنویسه.
$Ãbţìň$
۲۹ دی ۱۳۹۹آقا بهزاد خب من یه روزه دارم همینو میگم، خرید ماشین بر اساس ثروت مردمه نه خوبی یا بدی،اینکه بگیم تویوتا بهتر از هیوندای ست اصلا قابل قبول نیست،بعضی مدلای تویوتا خیلی بهترن،اما هیوندای هم بعضی مدلاش بهتر از تویوتاست،انتخاب مجلات هم بر اساس حرف مردمه نه خوبی یا بدی،تو ایران پراید میخریم خوبه؟نه!چون فقط به بودجه مردم میرسه میخرن،پس ربطی به مشخصات ماشین نداره….
MOHAMMAD.n.r
۲۸ دی ۱۳۹۹از نظر من هوش جمعی هیچوقت اشتباه نمیکنه (البته جز در ایران?) مجلات و… هم با پول نظرشون عوض میشه.
Omid622
۲۸ دی ۱۳۹۹بچه ها برنامه ماشین هفته که دوبله فارسی داره رو کجا دانلود کنیم
овsкиكMас
۲۸ دی ۱۳۹۹باز خورد تو برجک بعضیا :(
میلاد
۲۸ دی ۱۳۹۹فقط یه نموره با سوناتا حال نمیکنم بقیه اوکین.
امیر
۲۸ دی ۱۳۹۹رم چندسال اخیر همش داره رقباشو میکوبه زمین!!
amirmohammad
۲۸ دی ۱۳۹۹الانترا و سوناتا نظر همه منتقدا هرو به خودشون جلب کردن
GLE هم که امسال خیلی خوب کار کرد
کوروت هم باز ترکوند
RoadRunner
۲۸ دی ۱۳۹۹کوروت جدید یک شاهکاره. 60 هزار دلاری که اگر اروپایی بود حداقل میشد 250 هزار یورو. قطعا از هر نظر در پرفورمنس و حتی لذت رانندگی و سرعت، با گیربکس دوبل کلاچ و فرمانپذیری بهتر و قدرت بیشترش بهتر از نسل قبله ولی اینکهه چرا من همون کوروت موتور جلوی محور عقب شیطونِ چموش با بیش فرمانی افسار گسیخته و گیربکس اتوماتیک رو ترجیح میدم؛ به نظر خودم برمیگرده به اصالتش و حس ناب اسپرت امریکایی که داشت.
زیزیگولو
۲۸ دی ۱۳۹۹دقیقاً همینطوره ، همه اون چیزایی رو که میخاستم بگم گفتی?????
Hadi
۲۸ دی ۱۳۹۹همشون لیاقت اینو داشتن که انتخاب بشن…
ولی از این که سوناتا انتخاب شده تعجب کردم…
نمیگم چون کره ایی هستش نباید انتخاب میشد ولی اگه میخواستن انتخاب کنن کیا اپتیما باید انتخاب میشد…
ولی فقط عکس اول مزدا 3 ?
عجب رخی داره این ماشین حیف که از داشبوردش خیلی خوشم نمیاد ولی اگه پولشو داشتم تو خریدش شک نمیکردم…
زیزیگولو
۲۸ دی ۱۳۹۹این دیگه انتخاب کارشناسا و داورا نبوده مردم انتخابش کردن
akrh78
۲۸ دی ۱۳۹۹250 هزارتا که نه ولی حداقل 150 هزارتا قیمت میزدن اروپایی ها، همه جوانب رو در نظر بگیریم نه فقط اعداد پرفورمنس
مازیار
۲۸ دی ۱۳۹۹کوروت جدید شاهکاره بله
اما کوروت قدیم خوش تیپ تر بود شایدم بخاطر تصویر طولانی مدتی هست که از یک موتورجلوی خوش تیپ عضلانی با کاپوت بلند در ذهن داشتیم و احتمالا بقول رودرانر چند سال واسه تغییر نگرش لازم باشه
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۸ دی ۱۳۹۹کوروت امسال همه جایزه هارو درو کرد
واقعا ترکوند
BMW
۲۸ دی ۱۳۹۹جوووون amg gtr روببین عجب رخی داره لامصب کلا این پلتفرم مرسدس رویاییه هر طراحی روش می یارن فوق العاده می شه از slr شروع والان به amg gt رسیده بعدی چی بشه!!!
Moein
۲۸ دی ۱۳۹۹AMG gtr واقعا زیباست ولی حیف که تولیدش متوقف شد?
اون سوناتا هم که با جلوپنجرش اومدهرو اعصابم
امین
۲۸ دی ۱۳۹۹همه درست بود ،جز سوناتا
فقط انگلستان
۲۸ دی ۱۳۹۹انتخاب من بین همشون فورد موستانگه
آدم وقتی فود موستانگو از نزدیک می بینه حس جوانی و انرژی در وجودش به نهایت خودش می رسه.
UNAS
۲۸ دی ۱۳۹۹عذرخواهی میکنم شما مسن هستید که با دیدنش تجربه ی بازگشت حس جوانی و انرژی رو در نهایت براتون زنده کرد ؟؟
میشه بفرمایید چند سالتونه ؟
فقط انگلستان
۲۸ دی ۱۳۹۹درود عزیز
من چند روزی هست که 26 ساله شدم
منظورم این بود وقتی که دقیق کنار این ماشین می ایستید مثلا حدود نیم متری انرژی حس جوانی درونتون فوران می کنه.
akrh78
۲۸ دی ۱۳۹۹ینی z4 بهتر از میاتا هست؟ من که فکر نکنم
لذت بیشتر با قیمت کمتر
gle چقد زشته انصافا
هرجاشو نگا میکنی زشته
جلو بغل عقب رینگ و لاستیک
•MOHAMAD•
۲۸ دی ۱۳۹۹شما نخر
BMW
۲۸ دی ۱۳۹۹تا این استاندارش باز کمی خوبه نسخه کوپه GLE خیلی داغون تره هیچ تناسبی تو هیچ جایه طراحیش دیده نمیشه!
net
۲۸ دی ۱۳۹۹بهترین برنامه تلویزیونی در مورد ماشین که دیدم همین برنامه ماشین هفته امریکا هست و چون در امریکا هست جدیدترین ماشینهای دنیا رو تست میکنند و اطلاعات بروزی دارند و باکیفیت بالا هم فیلمبرداری میشه .قبلا هم در مورد برنامه ماشین هفته امریکا، در بخش کامنتهای پدال تعریفش کرده بودم.این برنامه ماشین هفته امریکا خیلیییی بهتر از برنامه تخته گاز کلارسون هست
Mf1
۲۸ دی ۱۳۹۹تاپ گر در سال نهایت ۱۳ تا برنامه تولید کنن و نمیشه در طول این ده برنامه کل ماشینهای تست کنن ولی ماشین هفته هر هفته پخش میشه ودر یک ماه ده یا بیست ماشین جدید بررسی میکنن کلا این دوتا برنامه قابل قیاس نیستن
MAHDI
۲۸ دی ۱۳۹۹????
mahdi-abdi
۲۸ دی ۱۳۹۹عاشق تایکانم این وسط. ولی خدایی 911 حقش نیست تو این لیستا حضور داشته باشه؟
فرشاد
۲۸ دی ۱۳۹۹آئودی A6 انقدر خوبه ینی؟
رقیباش خیلی گردن کلفتن
net
۲۹ دی ۱۳۹۹فرشاد
به جای ایودی a6 باید ایودی a8 انتخاب میکرد
net
۲۸ دی ۱۳۹۹برنامه تلویزیونی زیبا امریکایی ماشین هفته جالبه خیلی سابقه طولانی داره در پخش و بعضی وقتها تصاویر ارشیوی قدیمی این برنامه پخش میشه .فکر کنم قدیمی ترین برنامه تلویزیونی در مورد خودرو هست
?Ali Hossein?
۱ بهمن ۱۳۹۹بهترین خودرو های رویایی واقعا حق موستانگ بود
ول بهترین کوپه اصصصصصصصصصصصصصصلا حق تویوتا جی ار نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!