سیستم چهار چرخ محرک اکثراً برای افرادی مناسب است که در مناطقی با آبوهوای برفی و یخی زندگی میکنند. یکی از دلایل محبوبیت فزاینده شاسی بلندها و کراس اوورها نیز وجود این سیستم میباشد.
شما برای بهره بردن از مزیتهای ایمنی و امنیتی سیستم چهار چرخ محرک مجبور به راندن شاسی بلندها نیستید. اگر میخواهید یک سواری اسپرت با نیرویی در هر چهار گوشه خودرو داشته باشید گزینههای زیادی وجود دارند.
سیستم چهار چرخ محرک در یک خودروی اسپرت کمکهای زیادی به وسیله و راننده میکند. اگر خودرو شروع به لغزش کند انتقال نیرو به چرخهای جلو میتواند از بدتر شدن شرایط جلوگیری نماید. همچنین در هنگام تصادف با موانع جادهای نیز امنیت بیشتری وجود خواهد داشت.
در یک خودروی اسپرت با قدرت زیاد، سیستم چهار چرخ محرک حتی میتواند باعث شتاب گیری سریعتر شود. برخی از خودروهای اسپرت لیست ما میتوانند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسند. این عملکرد تنها با کشش و قدرت سیستم چهار چرخ محرک میسر میشود.
در ادامه شما را با لیستی آشنا میکنیم که پر از بهترین خودروهای اسپرت و چهار چرخ محرک میباشد. برخی از این خودروها از نوع سنتی بوده و برخی دیگر نیز کاربردیتر میباشند. تفاوتهای زیادی بین خودروهای اسپرت وجود دارد…
البته مشکلی هم وجود ندارد زیرا برخی خودروهای اسپرت در پیست و یا جاده سریعتر عمل میکنند. هدف از تولید یک خودروی اسپرت لذت بردن از رانندگی و هیجان است و قطعاً تمامی خودروهای حاضر در این لیست فاکتور هیجان را در نظر گرفتهاند.
- سوبارو WRX/STI
زمانی که بحث عملکرد سیستم چهار چرخ محرک به میان آید بسیاری از طرفداران صنعت خودرو به سمت سوبارو WRX و STI متمایل خواهند شد. این خودروها عملکرد اصیل خودروهای اسپرت چهار چرخ محرک را به نمایش میگذارند.
و البته دلیل این کار نیز آسان است. نه تنها سوبارو در فرهنگ تیونینگ آمریکا جایگاه بالایی دارد بلکه در مسابقات رالی نیز از تاریخچهای غنی برخوردار است. حتی امروزه هم روشی سریعتر از پشت فرمان نشستن STI به منظور لذت بردن از رالی وجود ندارد.
مدل WRX هم ارزان است. این خودرو قیمت پایه ۲۷۱۹۵ دلاری داشته و از پیشرانهای ۲۶۸ اسبی سود میبرد. اگر این قدرت کافی نیست میتوانید نسخه STI با قدرت ۳۱۰ اسب بخاری را انتخاب کنید که دارای دیفرانسیل مرکزی هوشمند به منظور ایجاد بهترین کشش میباشد.
- فورد فوکوس RS
سوبارو در بحث خودروهای اسپرت چهار چرخ محرک که در رالی خوش درخشیدهاند تنها نیست. فورد در اروپا با محصولات RS خود غوغایی به پا کرده و نسل فعلی فوکوس RS منتظر مشتریان تشنهی رانندگی میباشد.
این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک پیچیدهتری در مقایسه با سوبارو استفاده کرده و قدرت ۳۵۰ اسب بخاری دارد. در فوکوس RS حتی حالت دریفت وجود دارد که با آن میتوانید به آسانی دریفت کنید. قیمت فوکوس RS از ۴۱۱۲۰ دلار آغاز میشود و از طراحی یک هاچبک کاربردی سود میبرد. این کوچولوی آتشین سریعتر از برخی خودروها با دو برابر قیمت خود میباشد.
- فولکسواگن گلف R
سوبارو و فورد خودروهای اسپرت لذت بخشی را ارائه میکنند اما برای رانندگی روزمره خیلی راحت نیستند. بحث اصلی درباره یک هاچبک داغ توانایی ارائهی رانندگی روزمرهی خوب و همچنین تجربهای اسپرت و لذتبخش در آخر هفتهها میباشد.
فولکس گلف R دقیقاً خودرویی است که چنین عمل میکند. قدرت ۲۹۲ اسبی این خودرو در کلاس خودش بیشترین نیست اما این خروجی در ترکیب با مهندسی هوشمند فولکس باعث شده خودرویی توانا تولید شود.
کیفیت ساخت و تجهیزات گلف R با قیمت ۳۹۷۸۵ دلاری باعث میشود با خودرویی قدرتمند روبرو باشیم. درحالیکه قیمت این خودرو حد متوسطی در مقایسه با رقبا دارد اما آسایش و تکنولوژیهای بکار رفته در آن ما را به یاد آئودی میاندازد. همچنین گارانتی ۶ ساله فولکس خیال مالک از بابت مشکلات را راحت میکند.
- داج چلنجر GT
شاید با خود بگویید چلنجر خودرویی عضلانی است و داج هم همین را می گوید اما چلنجر GT لیاقت حضور در لیست ما را دارد.
این خودرو بهصورت چهار چرخ محرک و تنها با پیشرانه ۶ سیلندر ۳۰۵ اسبی عرضه میشود. در این خودرو یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF خودنمایی میکند. چلنجر GT قیمت ۳۳۹۹۵ دلاری داشته و تنها خودروی عضلانی چهار چرخ محرک بازار میباشد.
سیستم چهار چرخ محرک بکار رفته در این خودرو مستقیماً از خودروی پلیس چارجر گرفته شده است. اگرچه سواری چلنجر GT همچنان سنگین است اما لغزش با آن در پیچها همچنان راحت میباشد. شما حتی نیازی به لاستیکهای متفاوت در این خودرو ندارید.
- آئودی RS3
RS3 از همان پلتفرم گلف R سود میبرد و پیشرانه ۵ سیلندر توربوی ۴۰۰ اسبی آن حرفهای زیادی برای گفتن دارد. اجازه ندهید فرم بدنه سدان آئودی شما را به اشتباه بیندازد، این خودرو یک محصول اسپرت واقعی است.
ریشهی پیشرانهی ۵ سیلندر آئودی به رالی بازمیگردد و صدای آن نیز منحصربهفرد است. با قیمت پایه ۵۴۹۰۰ دلاری شما پشت فرمان یک خودروی اسپرت و هیجانانگیز مینشینید که دارای دربهای کافی برای حمل افراد خانواده است.
- آئودی TT/TTS/TTRS
کوچکترین خودروی اسپرت آئودی با سیستم چهار چرخ محرک عرضه میشود. TT یک بچه سوپرکار است. با قیمت ۴۳۹۵۰ دلاری میتوانید آپشن های گوناگونی همچون سقف کانورتیبل را سفارش دهید. حتی میتوانید پیشرانه ۵ سیلندر موجود در RS3 را به دست بیاورید که باعث ایجاد شتاب ۳.۵ ثانیهای میشود.
برخلاف خودروهایی که تاکنون در لیست دیدهاید TT فقط بهصورت دو درب عرضه میشود. صندلی عقب برای استفادههای ضروری وجود دارد اما خب انتظار راحتی زیادی نداشته باشید.
TT تنها با گیربکس اتوماتیک در دسترس است اما نگران نباشید! راضیتان میکند!
- جگوار اف تایپ
کوپه و رودستر دونفرهی جگوار از جمله زیباترین خودروهای بازار بوده و میتوان آنها را با سیستم چهار چرخ محرک سفارش داد. قیمت این خودرو با پیشرانه ۶ سیلندر سوپرشارژردار ۳۸۰ اسبی از ۸۳۷۵۰ دلار آغاز میشود.
اگر میخواهید پول بیشتری خرج کنید میتوانید پیشرانه ۸ سیلندر ۵۵۰ یا ۵۷۵ اسبی را سفارش دهید که البته خیلی هم ضروری نیست. همان مدل ۶ سیلندر دارای اگزوز اسپرت با صدای منحصربهفردی است که در محصولات دیگر اصلاً به گوشتان نخورده است.
متأسفانه اگر بخواهید مدل ۴ سیلندر یا گیربکس دستی را بخرید تنها گزینه دیفرانسیل عقب را خواهید داشت اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF یکی از بهترینهای صنعت خودرو است.
- نیسان GT-R و GT-R نیسمو
زمانی که خبرنگاران برای اولین بار این خودرو را راندند واقعاً با گودزیلا آشنا شدند. پادشاه خودروهای اسپرت به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانهی توربوی غولی مجهز شده است.
این خودرو در طول سالیان گذشته بهروزرسانیهای زیادی داشته و مدل پیور آن قیمت پایه ۹۹۹۹۰ دلاری دارد. با این پول شما صاحب یک پیشرانه ۵۶۵ اسبی، گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه و سیستم لانچ کنترلی میشوید که بیشتر شبیه لانچ موشک است تا لانچ خودرو!
اگرچه گودزیلا پیر شده اما هنوز هم یکی از بهترین خودروهای اسپرت دنیاست.
- پورشه ۹۱۱ کررا ۴/4S/GTS
اکثر مدلهای پورشه ۹۱۱ دیفرانسیل عقب هستند اما اگر مدل کررا ۴ را انتخاب کنید به سیستم چهار چرخ محرک خواهید رسید. مدل پایه این خودرو قیمت پایه ۹۸ هزار دلاری دارد. نمادینترین خودروی اسپرت دنیا به فرمهای کوپه، کانورتیبل و تارگا و با قدرتهای مختلف عرضه میشود. خریداران میتوانند گیربکس ۷ سرعته دستی یا PDK اتوماتیک را انتخاب کنند.
- پورشه ۹۱۱ توربو/توربو S
پورشه ۹۱۱ عادی یک خودروی اسپرت برای ماجراجوییهای آخر هفته است. ۹۱۱ توربو نیز همین کار را انجام میدهد اما راحتی و سرعت آن بیشتر است.
با اینکه تقریباً تمامی ۹۱۱ ها توربو هستند اما تنها برخی از آنها نام و نشان توربو را با خود یدک میکشند. این دو مدل از جمله پرشتابترین محصولات دنیا میباشند.
قیمت ۹۱۱ توربو از ۱۶۱۸۰۰ دلار آغاز میشود و قدرت ۵۴۰ اسب بخاری دارند. مدلهای S گرانتر بوده اما خروجی ۶۰۷ اسب بخاری دارند. این پورشهها فوقالعاده سریع هستند اما راحتی آنها در حد بالایی میباشد.
- آکورا NSX
اولین نسل این خودرو در دل بسیاری از افراد جا باز کرد زیرا یک جایگزین قابلاعتماد برای خودروهای اسپرت ایتالیایی محسوب میشد.
نسل جدید NSX یک خودروی پیشرفته با سیستم هیبریدی است که قدرت ۵۷۳ اسب بخاری دارد. قیمت این خودرو از ۱۵۶ هزار دلار آغاز شده و دارای سیستم چهار چرخ محرکی است که واحدهای الکتریکی آن تنها به چرخهای جلو نیرو میرسانند. این خودرو در صورت انتخاب راننده عملکرد کاملاً بیصدایی هم خواهد داشت.
- آئودی R8
پرچمدار محصولات پرفورمنس آئودی خودروی R8 است که با پیشرانهی ۱۰ سیلندری که قدرتهای متنوعی دارد عرضه میشود. نسخه استاندارد کوپه قیمت ۱۳۸۷۰۰ دلاری داشته و با قدرت ۵۳۲ اسبی عرضه میشود. نسخه کانادایی این خودرو خروجی ۶۰۲ اسبی را نشان میدهد.
این خودروی اسپرت پیشرانه وسط بخش اعظم قدرتش را به چرخهای عقب منتقل میکند اما میتواند در صورت نیاز به چرخهای جلو نیز نیرو برساند. این پیشرانه ۱۰ سیلندر هم اساساً همان قلبی است که در بطن لامبورگینی اوراکان میتپد.
- لامبورگینی اوراکان
اوراکان سوپرکار پایهی لامبورگینی است. این خودرو از همان پیشرانه ۱۰ سیلندر آئودی R8 V10 پلاس سود میبرد و قدرت ۶۰۲ اسبی دارد. یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک برای تعویض سریع دندهها نیز دیده میشود.
ازآنجاییکه لامبورگینی و آئودی زیر چتر حمایتی فولکسواگن قرار دارند بنابراین اکثر تکنولوژیهای دو خودرو مشترک است. اوراکان هم از کاکپیت مجازی و سیستم اطلاعات سرگرمی نسبتاً مشابهی سود میبرد.
اگرچه R8 و اوراکان موارد مشترک زیادی دارند اما خریداران آنها افراد کاملاً متفاوتی هستند. اگر نسخه کوپه اوراکان را دوست ندارید میتوانید مدلهای کانورتیبل و اسپرت تر پرفورمنته را انتخاب کنید.
- لامبورگینی آونتادور
خودروهای معدودی در بازار حضور دارند که از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکنند. لامبورگینی آونتادور چهار چرخ محرک یکی از این خودروهاست.
نسخه استاندارد این گاو ایتالیایی قدرت ۶۹۱ اسبی داشته و یک گیربکس تک کلاچه قدرت را به هر چهار گوشه میفرستد. اوراکان خودروی اسپرتی است که شما را به پیست برده و اوقات خوشی را رقم میزند. آونتادور خودرویی است که شما باید بدانید چگونه با آن رفتار کنید. اگر این کار را بلد باشید تجربهای فوقالعاده به دست خواهید آورد.
- فورد رپتور
اگرچه میتوان گفت رپتور یک پیکاپ است و نمیتواند اسپرت باشد اما عدم حضور چنین هیولایی در لیست ما باعث شرمندگی میشد.
رپتور از سیستم چهار چرخ محرک فوقالعادهای سود میبرد. این خودرو قدرت ۴۵۰ اسب بخاری داشته و اکثر قطعات آن با سوپرکار فورد GT مشترک است. در این پیکاپ حالت باجا وجود دارد که باعث میشود پیشرانه لگ نداشته باشد.
فورد محصول خود را پورشه ۹۱۱ پیکاپ ها مینامد. بسیاری از کلکسیونرها یک عدد از این خودرو را در گاراژ خود دارند و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد.
قیمت رپتور از ۵۰۶۷۵ دلار آغاز میشود و همهی آنچه را میخواهید با خود دارد. به همین دلیل است که این پیکاپ در لیست بهترین خودروهای اسپرت چهار چرخ محرک میدرخشد.
- نامهای قابلذکر دیگر
خودروهای پرفورمنس دیگری هم هستند که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و شاید بگویید باید در این لیست حضور داشتند. اگرچه ما تلاش کردیم این لیست را به محصولات اسپرت هیجانانگیز محدود کنیم اما برخی گزینههای قابلذکر هم وجود دارند.
نسل جدید ب ام و M5 برای مثال یک سدان پرفورمنس فوقالعاده است که هماکنون از مزیتهای سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند. با قدرت ۶۰۰ اسبی و قیمت ۱۰۲۶۰۰ دلاری، M5 یک گزینه فوقالعاده محسوب میشود.
کیا استینگر که خودروی سال اتوگاید شده نیز با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس میباشد. این خودرو بیش از آنکه اسپرت باشد یک گرند تورر بوده اما هنوز هم در جادههای پرپیچوخم خنده بر لبان رانندگان مینشاند.
مرسدس-ای ام جی نیز با قدرت زیاد بیگانه و سیستم چهار چرخ محرک بیگانه نیست. اکثر خودروهای این بخش فوقالعاده سریع هستند. اکثر محصولات مرسدس شایسته حضور در این لیست هستند اما ما تنها به مدل E63 S واگن بسنده میکنیم.
دلیل این انتخاب تولید یک استیشن خانوادگی با ترمزهای سرامیک کربنی سفارشی است که میتواند برخی مدلهای پورشه در پیست را شرمنده کند.
محصولات آئودی RS نیز میتوانند در این لیست حضور داشته باشند. همگی این محصولات دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و نسخههای بزرگ و خانوادگی و اسپرتی میباشند. نسخه قابلذکر آئودی مدل RS7 با قیمت ۱۱۳۹۰۰ دلاری است.
نهایتاً به خودرویی میرسیم که شاید بگویید اسپرت نیست اما با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری اسپرت تر از هر خودروی اسپرت این لیست میباشد. بله بوگاتی شیرون را میگوییم که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
منبع: autoguide
Ali.usa
۱۳ تیر ۱۳۹۷این همه ماشین اسپرت او قشنگ
ولی همچنان فورد رپتور چشمم گرفته نمیزاره دیدم به سمت دیگه ای بره
ماشین های اسپرت خوبن
ولی این ماشین در عین اسپرت بودن یه شاسی بلند یه پیکاپ یه ماشین خانوادگی و یه ماشین آفرودی هم هست همه فن حریف
Reza.M
۱۴ تیر ۱۳۹۷همش شد المان ک…لامصب مهد خودروسازی دنیاس…
me84
۱۳ تیر ۱۳۹۷.
انتخاب من گلف R و رپتور
shirko
۱۳ تیر ۱۳۹۷ام ۵ فقط
Amirferrari
۱۳ تیر ۱۳۹۷لوکس ترینش شیرون،اسپرت ترینش هم اونتادور s،جایی که این دوتا باشن نمیشه به چیز دیگه ای فکر کرد،تو سدان ها هم اول m5,دیگه حرفی توش نباشه
سام
۱۳ تیر ۱۳۹۷منتخب من بین این ماشین های قدرتی عبارت از : لامبورگینی اونتادور،پورشه 911 کررا GTS و بالاخره سلطان آفرود فورد رپتور!
یاشار اسدی
۱۳ تیر ۱۳۹۷بدون هیچ گونه شک و شبهه ای ..( 911 )..بنچمارک خودرو های اسپرت جهان?????
datsun
۱۳ تیر ۱۳۹۷GTR
(پادشاه خودروهای اسپرت به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانهی توربوی غولی مجهز شده است.)
(با این پول شما صاحب یک پیشرانه 565 اسبی، گیربکس 6 سرعته دوکلاچه و سیستم لانچ کنترلی میشوید که بیشتر شبیه لانچ موشک است تا لانچ خودرو!)?
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۷خدای منM5وپورشه ۹۱۱چقدر طراحی خیره کننده ای دارن
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۷M5در کلاس خودش وپورشه۹۱۱ درکلاس خودش معیار وسنگ محک دیگرخودروها هستن
ساسان
۱۳ تیر ۱۳۹۷دو گاو وحشی سنتا آگا تا.بقیه بزنن گاراژ…شوخی کردم همشون خواستنین!! بخصوص BMW
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۷این لیست پر شاهکاره
m5
گاو های وحشی
911
گودزیلا
رپتور و خیلی بزرگان دیگه (این لیست که نوشتم اصلا ترتیبی نیستا)
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۷اینقد خوب اینجاس ک نمیشه انتخاب کرد
تو ارزوناش اول چلنجر بعدش سوبارو
تو گروناش ک قطعا لامبو
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۷خوبه نمیشه انتخاب کرد اگه میشد چی انتخاب میکردی
مرد حسابی رتبه بندی کردی دسته بندی اقتصادی کردی با قاطعیت لامبو رو انتخاب کردی
میگی نمیشه انتخاب کرد؟
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۷فقط یه مهندس بیولوژی گیاهی میتونه به لیست از ماشینای دو دیفرانسیل بزاره و توش اسم سلطان دو دیفرانسیلا لنسر اوو نباشه
SLR
۱۶ تیر ۱۳۹۷جای خالی لنسر اوولوشن در این لیست کاملا مشهوده. بنظرم بهتر بود به جای اوردن دو مدل تقریبا یکسان پورشه ( منظورم بد بودن پورشه نیست ) یادی هم از این اسطوره ی بازنشسته میکردین.