با ۱۰ هزار پوند (به عبارتی ۱۰۰ میلیون تومان) شما میتوانید وارد بازار خودروهای جدید شوید که طیف وسیعی از مدلها، از هاچبک های سطح میانی گرفته تا سوپرمینی ها را شامل میشود. اگرچه این خودرو آپشن های کمی خواهند داشت اما میتوانید سواری معقول، مصرف سوخت کم و قابلیت اطمینان بالا را شاهد باشید. البته به لطف تنزل بهای زیاد خودروهای خارجی میتوان نمونههای کارکرده فوقالعادهای را نیز پیدا کرد. خب قطعاً چنین انتخابی حداقل برای ما ایرانیها کاملاً مناسب و متأسفانه دور از دسترس است.
ما گشتی در بازار خودروهای کارکرده بریتانیا زدهایم تا بتوانیم خودروهایی با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان پیدا کنیم. با این پول میتوانید پشت فرمان خودروهایی کم کارکرد و جوان بنشینید.
بهطور مثال ما یک آئودی A1 مدل ۲۰۱۲ را پیدا کردیم که در زمان صفر بودن قیمت ۱۶۲۳۰ پوندی داشت اما امروز با ۸۱۰۰ پوند میتوان آن را خرید. با پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری و مصرف سوخت کم، خریدن این خودرو به شدت توصیه میشود.
همچنین یک دستگاه رنجروور اسپورت مدل ۲۰۰۷ را پیدا کردیم که حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر کار کرده بود و بهای بسیار مناسب ۷۹۹۵ پوندی داشت. قیمت این خودرو در ۱۰ سال پیش ۴۷۲۶۵ پوند بوده است!
واضح است که در زمان خرید خودروهای دستدوم باید حداکثر دقت و وسواس را به خرج داد تا از دردسرهای بعدی جلوگیری شود.
با کمی صبر و کنجکاوی شما میتوانید پشت فرمان خودروهایی کارکرده با قیمت و مشخصات بسیار مناسب بنشینید. لیست زیر بهترین خودروهای خارجی با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان را نشان میدهد.
ب ام و سری ۶
- مدل: ب ام و 645Ci E63
- قیمت: از ۵۵۰۰ پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری
- قدرت/گشتاور: 329 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۶ ثانیه
در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه 645Ci داغترین نسخه ب ام و سری ۶ کد E63 بود. این خودرو در ابتدا فقط با پیشرانه ۸ سیلندر عرضه میشد اما بعداً مدلهای پرچمدار 650i و M6 هم عرضه شدند. این خودرو در بازار دستدومها همانند یک اسب سیاه بوده به گونهای که هم بسیار نایاب است و هم با قیمت معقولی عرضه میشود.
داچیا داستر
- مدل: داچیا داستر ۱.۵ dCi Lauréate 4×۴
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 15495 پوند
- قیمت فعلی: 7 هزار پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۰۹ اسب بخاری
- مصرف سوخت: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
- ایمنی: 3 ستاره یوروانکاپ (۲۰۱۱)
از زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۱۲، داچیا داستر یکی از ارزانترین شاسی بلندهای بازار بوده و در مدلهای دستدوم هم این موضوع دیده میشود.
شاسی بلندهای دو دیفرانسیل زیادی وجود ندارند که در عین اینکه تنها ۴ سال از زمان ساختشان میگذرد اینقدر ارزان باشند. بله این خودرو پایه بوده و از نظر ایمنی چندان جالب نیست اما داستر یک اسب کاری جانسخت و بیدردسر میباشد.
هوندا اینتگرا تایپ R
- مدل: هوندا اینتگرا تایپ R کد DC2
- قیمت: از ۷ هزار پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری
- قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/۱۷۸ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۲ ثانیه
مجلهی اوو این خودرو را فوقالعادهترین خودروی دیفرانسیل جلوی تاریخ میداند. هندلینگ عالی، پیشرانه ۱.۸ لیتری مشتاق و گیربکس دستی لذتبخش باعث شدهاند اینتگرا تایپ R یک اسطورهی پرفورمنس واقعی باشد.
میتسوبیشی L200
- مدل: میتسوبیشی L200 2.5 DI-D Animal
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: 26540 پوند
- قیمت فعلی: 7500 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۶۰ اسب بخاری
- مصرف سوخت: 8.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
- ایمنی: 4 ستاره یوروانکاپ (۲۰۰۸)
پیکاپ هایی همچون L200 در سالهای اخیر محبوبیت فراوانی کسب کردهاند زیرا توانایی انجام وظایف سخت خانوادهها را دارند. با طراحی دوکابین و فضای بیشتر کابین، میتسوبیشی L200 یکی از نخستین پیکاپ هایی است که تلاش داشته تجهیزات بیشتر و سواری بهتری را ارائه کند.
محصولات این برند به خاطر قابلیت اطمینان بالا هم شناخته شدهاند اگرچه که به خاطر رفتار خشنتر با پیکاپ ها باید در موقع خرید اینگونه خودروها نهایت دقت و بررسی به عمل آید.
مرسدس بنز C کلاس
- مدل: مرسدس C200 CDI BlueEfficiency SE
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۲۴۷۴۷ پوند
- قیمت فعلی: ۷۹۰۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۱ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری
- مصرف سوخت: ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
- ایمنی: ۵ ستاره یوروانکاپ (۲۰۰۹)
C کلاس کد W204 بازگشتی واقعی به ریشههای مرسدس بود. درب پشتی برقی در تمامی نسخههای استیشن این خودرو بهصورت استاندارد وجود داشته و محفظه بار این خودرو نیز گنجایش ۴۷۵ لیتری دارد. تریم های SE از حسگرهای پارک جلو و عقب، فرمان چرمی و سیستم تهویه مطبوع بهرهمند هستند. این خودرو سریعترین استیشن بازار نیست اما کاربردی و راحت بوده و مناسب خانوادهها میباشد.
آلفارومئو بررا
- مدل: آلفارومئو بررا ۳.۲ V6 JTS
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۲۹۲۵۰ پوند
- قیمت فعلی: ۷۹۹۵ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری ۲۵۶ اسب بخاری
- مصرف سوخت: ۱۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
- ایمنی: اعلام نشده
اگر از آن دسته افرادی هستید که اجازه میدهید قلبتان در زمان خرید خودرو تصمیمگیری کند پس آلفارومئو بررا یک انتخاب جذاب است. این کوپه ایتالیایی دارای طراحی پینین فارینا بوده و در دلش نیز یک پیشرانه ۶ سیلندر را جای داده است.
افراد زیادی خرید این خودرو را توصیه نمیکنند زیرا بررا دارای کابین تنگ بوده و خیلی هم سریع نیست زیرا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیهای دارد.
رنجروور اسپورت
- مدل: رنجروور اسپورت TDV6 HSE
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۴۷۲۶۵ پوند
- قیمت فعلی: ۷۹۹۵ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری
- مصرف سوخت: 10 لیتر در هر صد کیلومتر
- ایمنی: اعلام نشده
اگر خواهان یک شاسیبلند شیک و باپرستیژ هستید رنجروور اسپورت را نگاه کنید. این خودرو سواری فوقالعادهای در جاده و آفرود داشته و پیشرانه دیزلی آن نیز قوی و آرام است.
البته قابلیت اطمینان رنجروور اسپورت خیلی خوب نبوده و بنابراین باید در زمان خرید به دنبال نمونههای سالم با تاریخچه سرویس مشخص بود.
آئودی A1
- مدل: آئودی A1 1.4 TFSI Sport Sportback
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۱۶۲۳۰ پوند
- قیمت فعلی: ۸۱۰۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری
- مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
- ایمنی: 5 ستاره یوروانکاپ (۲۰۱۰)
این خودرو هرگز فاکتور جذابیت متفاوت مینی را نداشت اما بسیاری از ویژگیهای محصولات آئودی همچون کابین شیک را در بستهای مناسب عرضه میکرد.
با پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی که پرفورمنس مناسبی دارد آئودی A1 گزینهای درخور است. این خودرو جادارترین سوپرمینی بازار نیست اما در حالت اسپورت بک میتواند خودرویی مناسب برای استفادههای روزمره باشد.
فولکسواگن پولو GTI
- مدل: فولکسواگن پولو GTI نسل پنجم
- قیمت: از ۸۵۰۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو و سوپرشارژر
- قدرت/گشتاور: ۱۷۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۷ ثانیه
نسخه داغ این خودرو در زمان عرضه با دو پیشرانه در دسترس بوده اما نمونههای ابتداییتر که قیمت زیر ۱۰ هزار پوند دارند از پیشرانه ۱.۴ لیتری بجای نمونه ۱.۸ لیتری ساخت آئودی استفاده میکنند.
با این وجود پولو GTI قدرت ۱۷۸ اسب بخاری داشته و از شتابی قابلتوجه برخوردار است. اگرچه چابکی این خودرو به اندازه رنو کلیو نیست اما کیفیت ساخت آن بالاست. این خودرو به اندازه گلف GTI بالغ و قوی احساس میشود و در عین حال ابعاد جمعوجورش باعث سهولت رانندگی در شهر خواهد شد.
بنتلی بروکلند
- مدل: بنتلی بروکلند
- قیمت در زمان صفرکیلومتر بودن: ۸۷۸۲۹ پوند
- قیمت فعلی: 9995 پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۶.۷۵ لیتری ۲۲۱ اسب بخاری
- مصرف سوخت: اعلام نشده
- ایمنی: اعلام نشده
بروکلند در زمان عرضه یعنی سال ۱۹۹۲ جایگزین مولسان S شد و به عنوان خودروی پایهی این کمپانی ایفای نقش نمود.
شاید ظاهر این خودرو از مد افتاده باشد اما با این وجود نمیتوان از کنار یک خودروی لوکس و جذاب بریتانیایی با پیشرانهای ۸ سیلندر بیتفاوت رد شد.
منبع: autoexpress
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۷سری۶ اتخاب من
ایلیا
۲ مرداد ۱۳۹۷این حرفتون غیر اصولیه که این ماشینا زیر صد ملیون یا پنجاه ملیونن،
اینجوری بنظر میاد که اونور یرای خرید پولو خریدار باید صد ملیون پول بده که باز هم مبلغ زیادیه، اونجا به دلار حقوق میگیرن به دلار هم میخرن
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۷راستش بین این باواریایی خاص و رنجروور اسپرت موندم لعنتی اونم جذابه
آئودی و بنتلی هم دو تا خرید تضمین شدن لعنتی اگه اونا زندگی میکنن ما داریم چیکار میکنیم ؟ یا اگه کاری که ما میکنیم اسمش زندگیه اونا چیکار میکنن
هعی داد
۴ آذر ۱۴۰۲تازه اینا ماشینای سطح پایینشونه😔😂؟ اگه اینا مدل پایینن پس اون مدل بالاهاشون چجوریه اصلا حسود نیستم ما هم پراید داریم تو ایران #دوست دار پراید باشیم
به مولا که تا دو سال دیگه پراید میشه یک میلیارد حالا ببینید خشابی داره از همه بالا میزنه
امیر
۲ مرداد ۱۳۹۷الفا و هوندا
Landscape
۲ مرداد ۱۳۹۷این مطالبی که بهترین خودروها رو تو قیمتای پایین معرفی می کنید به جز اعصاب خوردی هیچ فایده دیگه ای برا ما نداره جدیدا هم که تو همه سایت ها مد شده
HAMID.HEMI
۲ مرداد ۱۳۹۷انتخاب من رنجروور اسپرت و سری 6
البته بهتر بود کارکرد و مدل ماشین رو هم مینوشتید.
سام
۲ مرداد ۱۳۹۷من بنتلی بروکلند و رنجروور HSE را انتخاب می کنم.واقعا ماشین های جذاب و با ابهتی هستند.
مهدی دهقان
۲ مرداد ۱۳۹۷اون الفا رو تو ایران داشته باشی تا ۴۰ سال دیگه بری تو خیابون همه سرها به طرفت میچرخه
حسین
۳ مرداد ۱۳۹۷شما میتونید فرض کنید که یک کارگر ساده یا یک کارمند ساده ماهی 2500 یورو به بالا حقوق دارند پس با حقوق چند ماه میتونی یک ماشین عالی سوار شید .. و یادتون نره که اونجا خودرو کالای سرمایه ای نیست و مثل ما دغدغه خودرو ندارند . داشتن خونه و ماشین جزو بدیهیات یک زندگی ساده در اروپاست . اینو میگم چون من دانشجوی طراحی خودرو هستم در تورین ایتالیا . موفق باشید .
مهمان
۵ مرداد ۱۳۹۷حقوق پایه در فرانسه 1200 یورو هست و فکر نمیکنم در کشورهای دیگه اروپایی هم تفاوت چندانی داشته باشه
به علاوه اینکه سطح حقوق در اروپا تفاوت بسیار کمتری داره و اگر کارگر 1200 یورو بگیره برای مثال یه پزشک 30 هزار یورو نمیگیره و بعد از مالیات هم فرار کنه (چیزی که در ایران به وفور دیده میشه)
اما حرفتون در مورد بدیهی بودن این امکانات برای کسی که “شغل ثابت و تخصص علمی یا حرفه ای” داره کاملا درسته
amin
۳ مرداد ۱۳۹۷اوج بدبختی ما اینه که از 2روز پیش پوند هم گرون شده و دیگه اینا هم قیمتاشون 20درصد رفته بالاتر!!!
من
۶ مرداد ۱۳۹۷نویسنده تیتتر را به تومان برگردونده . فکر کردم مقاله واسه تو ایرانه
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۸چی بگم اخه مگ حرفی میمونه الان ینفر بخاد پراید بخردحقوق یکونیمی رو نخوره ودست نزنه سه سال طول میکشه یه پراید بخره جالب ابنجاس مبگن بچه زیاد بیارین من 34 سالمه کار نیست ک بتونم ازدواج کنم چ برسه بچه خدایا خودت حق مظلوم رو از ظالم بگیر ظالممون خیلی قدرتمنده خودت کمک کن