کاهش بها همیشه با خریداران ابرخودروهای کارکرده همراه بوده مخصوصاً وقتی که ارزش این خودروها درست همانند شتابشان با سرعت تنزل مییابد. هنوز هم در این بازار میتوان برخی گزینهها را پیدا کرد که ارزش خوبی دارند و معاملهی درستی به نظر میرسند.
در لیستی که تهیه شده ۵ خودروی سوپر اسپورتی وجود دارند که به نسل آنالوگ تعلق داشته و به خاطر گیربکسهای دستی و پیشرانههای پرقدرت خود شناخته شدهاند. این ۵ خودرو را میتوان با بهایی ۵۰ هزار پوندی و کمتر از آن خریداری کرد.
- آئودی R8
این خودرو در ابتدا با پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی و قدرت ۴۱۴ اسب بخاری عرضه شد اما به زودی دو سیلندر دیگر به آن اضافه گردید و قدرت آن نیز ۱۰۰ اسب بخار دیگر بیشتر شد.
پسرعموی این خودرو یعنی لامبورگینی دارای پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۱۸ اسب بخاری است.
هر دو خودرو دارای قوای محرکهی جذابی هستند که مناسب یک سوپرکار بوده و میتوان گیربکسهای ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک S ترونیک را سفارش داد.
در ابتدا با خود فکر میکنید که پیشرانهی ۱۰ سیلندر را انتخاب کنید اما بدانید که نسخهی ۸ سیلندر نیز بسیار با شخصیت بوده و با آن میتوانید چندین کیلومتر بیشتر را نیز حرکت کنید.
گیربکس اتوماتیک این خودرو در سال ۲۰۱۳ به روز شد و نسخه ای S ترونیک و دوکلاچه روی خودرو نصب گردید. این بهبودی بزرگ نسبت به سیستمهای قبلی بود اما احتمال اینکه نسخهای با بهای زیر ۵۰ هزار پوند را با این گیربکس بیابید کم است.
برخی نسخههای ۱۰ سیلندر با کارکرد بالا را میتوان با این بها پیدا کرد اما توصیهی ما انتخاب یک نمونهی سالم با پیشرانهی ۸ سیلندر است.
- لامبورگینی گایاردو
هماکنون شما میتوانید این سوپرکار ایتالیایی را با بهای زیر ۵۰ هزار پوند پیدا کنید. مسلماً باید دنبال کمقیمت ترین گایاردوی بازار باشید اما نیازی نیست که زیاد خود را به زحمت بیندازید.
به دلیل متعلق بودن به نسل آئودی این خودرو قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به نمونههای قدیمی این شرکت داشته و قطعات مشترکی را با محصولات گروه فولکس به اشتراک میگذارد که بهای مناسبی دارند. اگرچه که پیشرانهی ۱۰ سیلندر بیش از ۵۰۰ اسبی این خودرو بهای خاص خود را دارد.
همانند R8، گایاردو هم میتواند دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک داشته باشد اما باز هم همانند R8، نسخهی دستی تجربهای واقعی از رانندگی هیجانانگیز را پیشنهاد میدهد.
شاید انتظار داشته باشید که این دو خودرو نسبتاً مشابه هم باشند اما در واقعیت تجربهی دو خودرو کاملاً متفاوت است. چیزهای سادهتر در گایاردو همانند میزان دید بیشتر شبیه یک خودروی قدرتمندتر هستند. همچنین پاسخ پدال گاز گیراتری در این خودرو وجود داشته و فرمان خودرو نیز تیزتر و سریعتر است.
با نسبت قدرت به وزن فوقالعاده، گایاردو به ازای هر تن وزن ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و از نسبت ۳۲۵ اسبی R8 جلو میافتد.
با بهای ۵۰ هزار پوندی میتوانید صاحب یک گایاردوی ۱۰ سیلندر ۵۵۲ اسب بخاری شوید.
- پورشه ۹۱۱ توربو
این خودرو همیشه به عنوان یک قاتل بالفطره شناخته میشود. نسلهای جدیدتر این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت وحشتناکی دارند و شما با بهای زیر ۵۰ هزار پوندی میتوانید صاحب برخی نسخهها شوید.
911 توربوی تولید شده بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ یک قهرمان سنتی واقعی بوده و کارایی فوقالعادهای دارد. این یک سوپرکار چهارفصل و مناسب هر نوع جادهای است که بهصورت روزمره نیز میتوانید سوارش شوید و البته برخی رقبای مدرن را نیز به خاک و خون بکشید.
این خودرو بهصورت استاندارد توانایی تولید ۴۱۴ اسب بخار قدرت دارد اما با پکیج سفارشی X50 قدرت تولیدی آن به ۴۴۴ اسب بخار میرسد. تنها ۴.۱ ثانیه زمان لازم است تا خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. اگر سوپرکاری میخواهید که بتوانید بهصورت همهروزه نیز سوارش شوید این یک انتخاب هوشمندانه محسوب میشود.
حتی ذرهای به هیجانانگیز بودن این خودرو شک نکنید. ما ترکیب طلایی سرعت و آسایش این خودرو را دوست داریم. امروزه نیز این خودرو چشمگیر و احساسبرانگیز بوده و برخلاف توربوهای مدرن امروزی میتوانید آن را با گیربکس دستی نیز بیابید.
- نوبل M12
خودرویی لذتبخش و متعلق به عصر آنالوگ که پرفورمنس بالایی دارد. M12 در تاریخ این شرکت جایگاه والایی دارد.
نسخههای ابتدایی این خودرو با نام M12 GTO از پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توئین توربوی ۳۱۰ اسب بخاری استفاده میکردند اما بعداً نسخهی M400 با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو و قدرت ۴۲۵ اسبی وارد میدان شد.
کارایی این خودروها بالا بوده و حتی نسخههای ابتداییتر نیز در مدت ۳.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسیدند. M400 هفتدهم ثانیه سریعتر از نسخهی قبلی بوده و هنوز هم با استانداردهای امروزی خودروی سریعی محسوب میشود.
این خودرو بیشتر روی پیست تمرکز دارد البته که در روی جاده نیز عملکرد خوبی از خود نشان میدهد. رول کیج در این خودرو بهصورت استاندارد وجود دارد و شاسی فولادی و بدنهی فایبرگلاس آن به منظور کم کردن وزن به کار گرفته شدهاند. فکر نکنید که این خودرو یک لوتوس الیزهی بزرگتر است. نوبل هیجانیتر، سرسختتر و سریعتر از لوتوس است.
پیشرانهی ۶ سیلندر دوراتک خودرو هیجانانگیزتر از آن چیزی است که انتظار دارید و صدای اگزوز لذت بخشی دارد. خودرو به خوبی بالانس شده و از حالتهای عصبی به دور است و در عوض همانند یک خودروی مسابقهای GT عمل میکند.
مسلماً این خودرو یک انتخاب غیرمرسوم است اما هنوز هم جایگزینی عالی برای سوپرکارهای عادی در بازی قیمتی زیر ۵۰ هزار پوند محسوب میشود.
در هنگام خرید این خودرو باید به برخی نکات با دقت توجه نمود. در ابتدا باید از مدلهایی که دارای سیستم مدیریت پیشرانهی Magneti Marelli هستند دوری کرد.
همچنین این خودرو خیلی طرفدار آب نیست. اتصالات پمپ سوخت میتواند با گذشت زمان پوسیده شود.
- نیسان GT-R
این خودرو تعریفی کامل از خودروی کارای مدرن است. حتی در مدلهای ابتدایی نیز شاهد خودروی اسپورت بسیار سریعی هستیم. نسخههای واپسین این خودرو عملکرد خیرهکنندهای دارند.
تیون کردن خودرو نیز بسیار طرفدار دارد و با برنامهریزی دوباره میتوان قدرت زیادی را از پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو به دست آورد. بهتر از همه اینکه این خودرو قیمت مناسبی دارد.
در مقایسه با رقبای مدرن، GT-R درگیرکنندگی بیشتری را طلب میکند. با بهای زیر ۵۰ هزار پوند میتوانید نمونهای سالم از این خودرو را بیابید.
در هنگام خرید این خودرو باید توجه ویژهای به گیربکس آن داشت. تعویض دندهها باید نرم و سریع بوده و درحالیکه گیربکس استاندارد این خودرو بسیار قابلاعتماد است اما هزینهی جایگزینی آن بسیار زیاد خواهد بود.
ترمزها و لاستیکهای خودرو نیز باید بازرسی شود.
منبع: evo
عام پوری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵گالاردو یا گایاردو؟
CORVETTE Z06
۱۷ مرداد ۱۳۹۵لامبو بیشتر از بقیه آدمو جذب میکنه مخصوصا زردش
البته از اون زمونی عاشق رنگ زردش شدم که کلیپ شیلا رو دیدم…(با تو شبام پر ستارست فصل تولدی دوباره است…)
شاهین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵به زبون اسپانیولی گایاردو
به زبون انگلیسی گالاردو
تو اسپانیا دو تا L حرف “ی” تلفظ میشه.
B/M/P/J
۱۷ مرداد ۱۳۹۵به زبان انگلیسی و ایتالیایی و ایرانی و یه سری دیگه ( گالاردو ) تلفظ میشه ولی در زبان اسپانیایی و فرانسوی و یه سری دیگه ( گایاردو ) تلفظ میشه، حالا میگی چرا!؟ چون در زبان اسپانیایی و فرانسوی و یه سری دیگه دو تا ( L ) رو ( ی ) می خونن.
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵چه اهمیتی داره؟
گالاردو/گایاردو/
مورسیه لاگو/ مورچیه لاگو/مورشیه لاگو
اونتادور/آوانتادور/ابنتادور
رونتون/ربنتون
هوراکان/ اوراکان
پورشه/پورش
ای ام جی/ آ ام گ
بی ام و / بی ام دبلیو
در ویدئو ها و مقایسه های مختلف من همه ی این اسامی رو شنیدم. چون گویش ها و زبان ها متفاوته.هر کدوم رو به کار ببری هیچ آدم با سوادی بهت گیر نمیده. وگرنه از بی سوادی خودشه.حتی جرمی کلارکسون هم یکبار این گیر دادن های الکی رو مسخره کرد.
الف.ی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵جی تی آر بهترینه.(توی این بازه قیمتی)
Pagerrari
۱۸ مرداد ۱۳۹۵کوروت
وایپر
شلبی 350r
انتخاب های بهتری هستن
صفرکیلومتر.
بدون ریسک خرید دست دوم.
چون معمولن صاحبان سوپرکارها تا حد امکان از ماشین کار میکشن
محمد زمانلو
۱۸ مرداد ۱۳۹۵من که منتظر عرضه ی شلبی GT500 هستم.
محمد زمانلو
۱۸ مرداد ۱۳۹۵من یکی که منتظر عرضه ی شلبی GT500 هستم.
الف.ی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ببخشید دوست عزیز ولی کدوم اینایی که گفتی توان رقابت با شتاب ۲.۸ ثانیه ای و ششصد اسب قدرت جی تی آر رقابت کنه؟
البته من به شخصه این ماشین هایی که گفتید رو خیلی دوست دارم و قصد توهین بهشون رو ندارم.
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵اول لامبو
بعدم گودزیلا
رادین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵همشون عالی هستن
با سلیقه من R8 بیشتر سازگاره،کاش میشد خرید و روند…
B/M/P/J
۱۷ مرداد ۱۳۹۵همه اینا خوبن و ارزش خرید دارن به شرطی که حداقل در حسابت ( یک میلیون پوند ) داشته باشی در غیر این صورت هزینه های نگهداری این ماشین ها بیچاره ات می کنن ( با استناد به حرف مردم انگلیس در سایت های مختلف و… )
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۷ مرداد ۱۳۹۵نه دیگه در این حد.
احسان
۱۸ مرداد ۱۳۹۵موافقم بخصوص پورشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خرج بالایی دارن دقیقا
کاوه آهنگر
۱۷ مرداد ۱۳۹۵لطفا یدونه حضرت جی تی آر
sina.d
۱۷ مرداد ۱۳۹۵GTRکه سوپر کار نیست،به ماشینای موتور وسط میگن سوپر کار
ولی اینقدر خوبه که میشه بهش لقب سوپر کار رو داد
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵50هزار پوند چند میلیونه؟؟؟؟
rrr
۱۷ مرداد ۱۳۹۵با کسب اجازه از یو اس اس جان حدودا 250ملیون
titan
۱۷ مرداد ۱۳۹۵به پول با ارزش ایران میشه دو میلیارد و پانصد میلیون ریال 50000پوند=2500000000 صفر رو نگا کن تو رو خدا ما چقدر …
احمد باقری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵جی تی آر، خیلی باحاله.
Vahid porsche
۱۷ مرداد ۱۳۹۵فقط 911 تمام خودروهای این لیست رو به خاک و خون میکشه
مرصاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۵باور نمیکنم
کاوه آهنگر
۱۷ مرداد ۱۳۹۵نه بابا !
حميد
۱۷ مرداد ۱۳۹۵سلام خیلی عالی و کاربردی
منتهی میشه بگی کجا ما اینها رو می توانیم بخریم
Archi KHAN
۱۸ مرداد ۱۳۹۵خارجه …
PlymouthBarracuda
۱۷ مرداد ۱۳۹۵گودزیلا و دیگر هیچ…..
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ مرداد ۱۳۹۵بهترین انتخاب ها به نظرم گایاردو و جی تی آر هستن در این لیست
Amir amini
۱۸ مرداد ۱۳۹۵البته یه سری ماشینای دیگه ام هستن تو کلاس جی تی مثل ونتیج یا دی بی 9 مازراتی گرنتور
Radison
۱۸ مرداد ۱۳۹۵من جی تی آر و آئودی رو انتخاب میکنم…. سعی میکنم خواب ببینم سوار یکیشون شدم ???
Archi KHAN
۱۸ مرداد ۱۳۹۵عاغا همه گفتن فلان ماشین و دیگر هیچ !!!
این قدر همه ” و دیگر هیچ ” را گفتن و پسندیدنش و انتخابش کردن
که
انتخاب اول من :
” و دیگر هیچ” هستش
one:1
۱۹ مرداد ۱۳۹۵R8 جذابیت گالاردو رو نداره
USA & JAPAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۵اول GT R بعدش گالاردو
مهمان
۲۲ مرداد ۱۳۹۵با قیمت روز 50000 پوند تقریبا میشه 210 میلیون تومان.(با پوند 4200)
با این پول تو ایران به زور میشه سانتافه خرید.تویوتا راوفور و کیا سورنتو هم اصلا نمیشه خرید.میدونم اینا تویه کلاس نیستن ولی یبار اینارو با گالاردو و r8 و جی تی آر (هر چند دست دو) مقایسه کنید.اونا با این پول چی سوار میشن ما چی سوار میشیم . . .
alireza
۲۸ شهریور ۱۳۹۵اول گوﮔﻮﺩﺯﯾﻼ ﺑﻌﺪﺵ ﮔﺎﻻﺭﺩﻭ