افراد بسیاری در بازار کنونی به دنبال شاسی بلندهای سه ردیفه هستند. کلاس شاسی بلندهای بزرگ شلوغتر از هر زمان دیگری بوده و محصولات گستردهای در آن قابل انتخاب هستند.
از گزینههای قابلابتیاع گرفته تا نسخههای گرانبها، مدلهای لوکس گرفته تا اسپورت و… باید گفت شاسی بلندهای سه ردیفه باب میل افراد زیادی هستند. در ادامه شما را با بهترین گزینههای سال ۲۰۲۰ بر مبنای اولویتهای یک خانواده آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- اولویت: قیمت مناسب
مدلهای مطلوب: هیوندای پالیسید، کیا تلوراید، سوبارو ایسنت
این سه خودرو جزو جدیدترین محصولات این کلاس بوده و هیوندای و کیا با ارائه خودروهایی شیک که کابینهایی نسبتاً سطح بالا دارند بازی را وارد مرحله جدیدی کردهاند. کیفیت سواری خوب باعث شده این شاسی بلندهای بزرگتر کوچکتر از آنچه هستند به نظر آیند. هر دو مدل پالیسید و تلوراید از نظر تجهیزات رفاهی نیز کاملاً با دستپر وارد میدان شدهاند.
سوبارو ایسنت دیگر گزینه با ارزش برای خانوادههایی است که در مکانهای با آبوهوای سرد زندگی میکنند. با وجود سیستم چهار چرخ محرک مشهور سوبارو و پیشرانهای توربو و قوی، پرفورمنس ایسنت کاملاً خوب بوده و نسبت به ابعاد خود سواری اسپورتی دارد.
اکثر کارشناسان خودرویی سوبارو را قویتر از پالیسید و تلوراید میدانند. بخشی از این چابکی به پیشرانهای با منحنی گشتاور گسترده مربوط میشود.
مالکان این سه خودرو میتوانند احساس خوبی در قبال پولی که میپردازند داشته باشند چراکه هر سه شاسیبلند با تکنولوژیهای ضروری، کابینهایی باکیفیت و سواری راحت و مطمئن عرضه میشوند.
- اولویت: قابلیت اطمینان بالا
مدلهای مطلوب: لکسس RXh L، تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت، شورولت تاهو
برای افرادی که به دنبال قابلیت اطمینان بالا و بازگشت سرمایهگذاری خود هستند میتوانند خودروهای یاد شده را انتخاب کنند.
هر خودرو توسط کارشناسان چندین و چند بار تست شده و اکثر افراد هم میگویند این خودروها در درازمدت افت قیمت کمتری خواهند داشت. دیگر فاکتور مهم هم قابلیت اطمینان این شاسی بلندهاست که بر هزینههای مالکیت تأثیر به سزایی دارد.
تاهو تنها خودروی این دسته است که بهصورت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر و شاسی یک تراک استفاده کرده و بیشتر مناسب افرادی است که خواهان ظرفیت یدک کشی بیشتری هستند.
هایلندر و پایلوت بسته کاملی از سیستمهای ایمنی از جمله کروز کنترل راداری و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را عرضه میکنند.
خریدارانی هم که به دنبال یک گزینه لوکس و هیبریدی هستند میتوانند نسخه طویلتر لکسس RXh L را انتخاب کنند.
- اولویت: توانایی آفرود و خشونت
مدلهای مطلوب: جی ام سی یوکان، تویوتا ۴ رانر، فورد اکسپدیشن
چندین ویژگی در این شاسی بلندها وجود دارد که آنها را به مدلهای مناسب آفرود تبدیل میکند. با وجود سیستمهای دو دیفرانسیل، ساختار مبتنی بر پیکاپ و ویژگیهای در نظر گرفته شده برای چسبندگی بالا در زمینهای نامناسب، تاهو، ۴ رانر و اکسپدیشن بهترین انتخاب برای عبور از مسیرهای خشن هستند.
اکسپدیشن جدیدترین گزینه بین این سه خودرو بوده و از پیشرانه توئین توربو پیشرفته، گیربکس ۱۰ سرعته و تکنولوژی های مدرن فورد سود میبرد.
4 رانر گزینه محبوبی برای طرفداران آفرود بوده و مالکان وفاداری هم دارد. اکثر افراد این خودرو را به خاطر عملکرد قوی در محیطهای خارج از جاده میستایند. تاهو نیز فضای زیاد را با پیشرانهای قوی و سواری راحت ترکیب کرده است.
- اولویت: اشرافیت، اشرافیت و اشرافیت!
مدلهای مطلوب: لندروور رنجروور، آئودی Q7، کادیلاک XT6، ولوو XC90 و مرسدس بنز GLS
اگر به دنبال شاسیبلند سه ردیفه ای هستید که افراد با دیدن آن انگشتبهدهان شوند باید به دنبال خودروهایی باشید که نام بردیم. هر خودرو سرآمد شاسی بلندهای لوکس بوده و از جدیدترین تکنولوژی های صنعت خودرو سود میبرد.
خودروهای معدودی شخصیت خاص یک رنجروور را دارند. این خودرو توجه فوقالعاده زیادی به جزئیات داشته و یکی از بهترین قدبلندان لوکس دنیاست. رنجروور در واقع یکی از نرمترین، ساکتترین و راحتترین شاسی بلندهای کل کلاس است.
آئودی Q7 هم دینامیک اسپورت را با کابینی مدرن و ارتباطی ترکیب کرده است. این خودرو مناسب افرادی است که لوکس و اسپورت بودن را باهم میخواهند.
کادیلاک نیز سواری راحت برجسته را با چراغهای جالب و کابین متمایز همراه کرده است. کابین خودرو روی متریال لوکس تمرکز داشته است. سیستم صوتی Bose نیز جزو موارد برجسته کابین است.
ولوو XC90 با قوای محرکه هیبریدی در دسترس بوده و یکی از منحصربهفردترین کابینها را بین خودروهای رقیب دارد. دوستداران موسیقی نیز از وجود سیستم صوتی باورز اند ویلکینز خوشحال خواهند شد.
منبع: autoguide
بی نام
۶ دی ۱۳۹۸شخصا فکر میکنم لینکلن اویاتور پرابهتترین شاسی بلند سه ردیفه هست که هم موتور قدرتمندی داره و اشرافیت داره و هم قیمت مناسبی برای یک خودروی لوکس داره که عجیبه در اینجا هیچ خبری ازش نیست
meysam
۶ دی ۱۳۹۸مسئله اینه که نه تنها شما بلکه همه ما ناچاریم فقط از رو عکس و مطالب انتخاب کنیم درصورتی که تست فنی یه داستان دیگست و نتایج این دو به ندرت با هم جور درمیاد.
در کل بنظر من بهترین نوع انتخاب اینه که هم به حرف دلت گوش کنی و هم به حرف عقلت و بتونی بین این دو تعادل برقرار کنی و اونوقت ممکنه انتخابت اصلا بین این برگزیده ها نباشه.
پرسپولیس
۶ دی ۱۳۹۸به نظر من جی ام سی یوکان بهترین شاسی بلند ۳ ردیفه است . ابهت رو فقط در محصولات آمریکایی میشه دید .
ممد ژانگولر
۶ دی ۱۳۹۸من جی ام سی یوکانو خیلی دوست دارم . راستش داخلشم نشستم فقط ی مشکلی که منو متعجب میکرد کیفیت داشبوردش بود که از کره ایی ها هم پایینتر بود که البته با رنج قیمتیش پوشش میده ،
Elmiraj
۶ دی ۱۳۹۸قیمت مناسب ، قابلیت اطمینان بالا ، توانایی آفرود ، خشونت و اشرافیت…..
.
لینکلن ناویگیتور همه رو یکجا داره
Mopar or No Car
۶ دی ۱۳۹۸همه چی تمومه فقط حیف با موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی عرضه نمیشه.
Mopar or No Car
۶ دی ۱۳۹۸فقط تاهو RST
حميدرضا
۶ دی ۱۳۹۸په لیست جذابی ازارزون و دم دست های کره ای تا گرون قیمتای انگلیسی و آلمانی جالبه که بدون تعصب محصولات کشور خودشون رو یه پله پایین تر دیدن خصوصا در بخش اقتصادی
به من باشه تلوراید رو سوار میشم هم قیمتش مناسبه هم چهره خوبی داره هم این که هزینه نگهداری کره ای ها خیلی کمه
رحیم
۶ دی ۱۳۹۸شاسی بلند فول سایز
اول اکسپدیش
بعد یوکانXL
Farzad
۶ دی ۱۳۹۸جی ام سی یوکان ?
مادر
۶ دی ۱۳۹۸به نظر من تویوتا فوررانر بهترین انتخاب برای عاشقان آفرود و جاده های ناهمواره و از نظر لوکس بودن و امکانات کادیلاک و رنجرور و بنز gls میتونن انتخاب خوبی باشن البته من نمیدونم چرا اینفینیتی رو اینجا اسم نبرده یا نیسان پاترول
NAVID۰۰۹۸
۷ دی ۱۳۹۸من که به شخصه یا بنز GLS سوار میشم یا خودرویی خشن و آفرودری همچون فورد رَپتور . والاااا
Roham
۸ دی ۱۳۹۸ببخشید بی ربط میگم ?
ولی رابط کاربری سایت عوض و به نظرم جالب تر شده?
ولی مرورگر من مشکل داره یا نمیشه عکس ها رو رد کرد، بدون بیرون اومدن از عکس قبلی؟!
نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه؟