خب تا چند روز دیگر فصل تابستان فرا میرسد و چه چیزی بهتر از اینکه سقف سوپرکار خود را باز کنید و از هوای مطبوع این روزها لذت ببرید!
نمیتوانید تصمیم بگیرید که کدام خودروی سوپراسپورت کانورتیبل بهترین است؟ ما این کار را برای شما انجام دادهایم. اینجا ۶ سوپر اسپورت کانورتیبل مطرح لیست شدهاند. با ما همراه باشید.
این خودرو اوج نبوغ مهندسان ایتالیایی را نشان میدهد. اعداد این را ثابت میکنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو ۳ ثانیه است و ۴۸۸ اسپایدر زیر ۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. نیروگاه خودرو همان پیشرانهی رعبآور ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری استفاده شده در فراری ۴۸۸ GTB است. درحالیکه قدرت پیشرانه یکسان است اما این خودرو آلایندگی کمتری دارد.
سقف هاردتاپ اسپایدر در ۱۴ ثانیه جمع میشود. شاسی خودرو از ۱۱ آلیاژ آلومینیوم و فلزات دیگر تشکیل شده که سختی و مقاومت بیشتری دارد. این شاسی فوقالعاده به همراه سیستم کنترل زوایای بدنه، داون فورس بیشتری را در پیچها و شتاب گیری ایجاد کرده و باعث کاهش مقاومت در برابر باد نیز میشود. قیمت این کانورتیبل زیبا از ۲۷۵ هزار دلار آغاز میشود.
این خودرو در دسامبر معرفی شد و دربردارندهی همهی امیدهای ما است. سریعترین کانورتیبل این کمپانی بریتانیایی ۶۶۶ اسب بخار قدرت را از پیشرانهی ۸ سیلندر و ۳.۸ لیتری توئین توربو دریافت میکند و با این قدرت در مدتزمان ۲.۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۷ کیلومتر در ساعت است.
این خودرو از شاسی فیبر کربنی سود میبرد و در ساخت دیگر قطعات نیز از این ماده استفاده شده است. با این تفاسیر وزن این خودرو کمتر از 650S اسپایدر است. مک لارن ساخت این خودرو را تنها به ۵۰۰ دستگاه محدود نموده و قیمت آن از ۳۷۲۶۰۰ دلار آغاز میشود.
خودروی دیگری که در زمستان معرفی شده اوراکان LP 610-4 اسپایدر است که نسخهای کانورتیبل از برادر کوپهی خود به شمار میرود.
قلب تپندهی این کانورتیبل زیبا همان نسخهی بکار رفته در سینهی برادر کوپه است، پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با ۶۱۰ اسب بخار قدرت که به گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه متصل شده است. به لطف این پیشرانهی هیولا، اسپایدر در مدتزمان ۳.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. اوراکان اسپایدر از شاسی سبکوزن و سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی سود میبرد که این مجموعه باعث ایجاد هندلینگی مثالزدنی در این خودرو میشود. حتی مکانیسم سقف بازشوی این خودرو نیز خلاقانه و بدیع است. سقف نرم خودرو توسط نیروی هیدرولیک کنترل میشود و در ۱۷ ثانیه باز و بسته میشود و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز میتوان این کار را انجام داد. قیمت آغازی این کانورتیبل فوقالعاده ۲۱۱ هزار دلار است.
این خودرو که تعریفی ناب از قدرت و کارایی است به سیستم چهارچرخ محرک کمپانی مجهز شده و از پیشرانهی جدید، شاسی ارتقا یافته و حالتهای رانندگی قابل انتخاب سود میبرد.
پیشرانهی ۶ سیلندر تخت ۳ لیتری خودرو با دو توربو توانایی تولید ۴۲۰ اسب بخار قدرت را دارد و باعث میشود تا تارگا 4S در مدتزمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. تارگا از گیربکس ۷ سرعته ی دستی استفاده کرده و سقف سرعت آن نیز به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
به منظور بهبود کارایی خودرو، تارگا از پکیج کرونو اسپورت آپشنال (با حالتهای رانندگی نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و حالت شخصی) سود می برد. برچسب قیمت این خودروی دوستداشتنی ۱۲۲۶۰۰ دلار است.
بیپرده بگوییم، آلفارومئو 4C اسپایدر هرگز پرستیژ و کارایی فراریها و لامبوهای کنونی را ندارد اما این خودرو نیز به قدر وسع خود از سقف بازشوی فوقالعاده بهره میبرد.
این خودرو از نسبتهای کلاسیک بدنه و جلوپنجرهی V شکل خاطرهانگیزی استفاده میکند که مشخصهی یک آلفا است.
پرفورمنس خودرو در آن حد نیست که از شنیدنش شوکه شوید! این خودرو تنها ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه میکند. اجازه ندهید که این اعداد شما را مأیوس کنند زیرا این خودرو سبک است بنابراین احساسی سریعتر به شما دست میدهد. 4C اسپایدر هندلینگی درجهیک و فرمانی با احساس دارد.
این خودرو میتواند بهترین و دوستانهترین GT نسل باشد. کالیفرنیا T اوج خودروهای GT است. این خودرو از زمان فراری F40 افسانهای، اولین خودروی فراری است که از پیشرانهای توربو دار استفاده میکند. پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی خودرو توانایی تولید ۵۵۳ اسب بخار قدرت را دارد و کالیفرنیا T میتواند با این پیشرانه به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو همچنین از برخی تکنولوژیهای بکار رفته در فرمول ۱ استفاده میکند که عبارتاند از جذبکنندههای شوک الکترومگنتیک و گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه.
قیمت ۱۹۹ هزار دلاری خودرو هم کالیفرنیا T را به ارزانترین نسخهی خانوادهی فراری بدل کرده است.
علي
۱۶ خرداد ۱۳۹۵پورشه ۹۱۱ تاگرا بطور عجیبی خوشتیپه و مطمئننا از نظر فنی هماهنگی عجیبی بین موتور و جعبه دنده و فرمان وجود خواهد داشت.قیمت مناسبی هم داره.
علی توکلی
۱۶ خرداد ۱۳۹۵الان دقیقا اونتادور رودستر کجاست؟
ضمنا درست توقف تولید شده ولی یادی بکنیم از رونتون افسانه ای… جای خالیش تو جهان ماشین باز ها هیچ وقت پر نمیشه…هیچ وقت…
Carbonado Aventador
۱۶ خرداد ۱۳۹۵علی توکلی عزیز
آونتادور یک ماشین رودستر حساب میشه که برداشتن و گزاشتن سقف دستی و توسط راننده انجام میشه!
شما پست رو دقت کن
زده ماشین های کانورتیبل…
یه تعریف ساده از کانورتیبل ها اینه که با زدن یه دکمه سقف اتوماتیک باز یا بسته میشه!
ZENVO
۱۶ خرداد ۱۳۹۵واقعا قیمت مناسبی داره. کیفیت پورشه از فراری یا لامبو خیلی بهتره. استهلاک کمتری هم داره. خوشنامتر هم که هست. پس چرا قیمتش به نسبت اوراکان و کالیفرنیا این قدر کم تره؟؟؟
Mc CONNOR
۱۶ خرداد ۱۳۹۵یا خدااااااااااااااااااااااا
به نظر شما پرستیژ پورش از فراری بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو یه سرچ درمورد ارزش کلکسیونی فراری بکن>>>بدو یه آبم به سرو صورتت بزن.
داداشی پرستیژ فراری جوریه که لافراری رودستر رو 5/68 میلیون دلار برچسب قیمت زده تازه تولیدش تک عددی نیست 70تاس.
مثلا لامبورگینی 3تا وننو ساخت به بهانه تولید محدود برچب 3/9 میلیون زد روش.
پورش هایپرکار918 رو برچسب زیر 1 میلیون زده………….قطعا هیچکس از پول بیشتر بدش نمیاد>>>>>>>>>>>>>پس تعظیم کن.
ZENVO
۱۶ خرداد ۱۳۹۵باور کن میدونم که میگم.از روی بخار معده که حرف نمیزنم. طرفدار پورشه هم نیستم و خودم باور کن از لامبو و فراری بیشتر خوشم میاد. هم در امریکا هم تو المان هر وقت میخوان ماشین سریع و زیبایی نام ببرن پورش رو نام میبرن. علتشو واقعا نمیدونم. پورش برای اونا یجورایی دقیقا مثل بنز برای کاست که بعضی حاضرن اس کلس رو 3 میلیارد بخرن. خودم حدس میزنم اروپایی ها و امریکایی ها نمیخوان ماشینشون خیلی تو چشم بزنه کلا این خصلت رو دارن. قیمت عزیزم زیاد معیار خوبی نیست.با اینکه من عاشق بوفون هستم ولی هیچ فکر نمیکردم ادامسی که تف کرده چند صد هزار دلار بیرزه
Carbonado Aventador
۱۶ خرداد ۱۳۹۵zenvo جان شما چندتا پورش و فراری و لامبورگینی تاحالا داشتی که در مورد کیفیت و استهلاک و… نظر میدی؟؟؟
نه خدایی مبنای حرفات رو بگو…
قیمت پایین تر مدل های پورش به خاطر تیراژ تولید بیشترشه و قیمت بیشتر لامبو فراری به خاطر تلنولوژی های به کار رفته و تعداد کم تولیدش هست!
ZENVO
۱۶ خرداد ۱۳۹۵محمد حسین جان من تا حالا هیچ کدومشو نداشتم. ارزو هم ندارم داشته باشم. اولویت های زندگیم چیزای دیگس که نوبت به این ماشینا نمیرسه. صرفا دوستشون دارم همین. ادم وقتی ماشین خیلی گرون میخره مثلا بیشتر از 400 میلیون به جای اینکه ماشین در خدمت تو باشه تو مجبوری بهش خدمت کنی و مثل بچه تر و خشکش کنی یا حداقل اخلاق من اینطوریه و خیلی اذیت میشم. واسه همین تا الان فقط مشتری کیاموتورز بودم و خداوکیلی هیچ کدوم از ماشیناشون تا الان منو اذیت نکردن. نو میخرم و نو میفروشم. در مورد این ماشینا فقط به نقل قول ها و تجربه های شخصی که از مالکین شنیدم یا گاهی در جایی خوندم استناد میکنم. لامبورگینی مثلا کلارکسون میگفت کولرش بوی موش مرده میده. یا چند تا 458 در اینترنت خوندم که اتیش گرفتند و سوختند ولی دوستم که در المان پورش 911 توربو اس داره خیلی خیلی راضیه و شاید من تحت تاثیر حرفای اون قرار گرفتم در ضمن خب سال قبل رتبه ی بهترین کیفیت رو به دست اورد و از لکسس هم جلو افتاد که به نظر من از ارزش لکسس چیزی کم نکرد ولی برای پورش افتخار بزرگی بود کسب این رتبه.
راستی جواب سوال من رو شما دادی. ممنون. تعداد میتونه دلیل این زیاد بودن قیمت باشه شما درست میگی.
در ضمن شما میدونم خیلی لامبو و فراری دوست داری. منم مثل خودت عاشقشونم و واقعا دوستشون دارم هر جوری که باشن اصلا برام مهم نیست
Carbonado Aventador
۱۷ خرداد ۱۳۹۵درود
الان این یک پاسخ حرفه ای و زیبا به کامنت من بود.
من خودم از پاسخت لذت بردم و خودمم قبول دارم که باید درخدمت ماشین باشی تا ماشین درخدمت تو.
خب 100 درصد مثل روز روشنه هزینه های جانبی و … یک پورش 6 سیلندر که در عین سادگی بسیار کاربردیه , از هزینه های جانبی یک لامبو یا فراری 12 سیلندر خیلی کنره!
مالیات ها تو اروپا خیلی سنگینه و داشتن یه فراری یا لامبو تو خارج خیلی هزینه بره!
PAGANI
۱۶ خرداد ۱۳۹۵قطعا فراری 488 یکی دوسر و گردن از همه بهتره بعدش اوراکان بعد کالیفرنیا.
ASTON MARTIN
۱۸ خرداد ۱۳۹۵استون مارتینو نزاشتین؟
شرم بر شما
امين
۱۶ خرداد ۱۳۹۵همشون عالی و بی نقص هستند اما به نظر من 458 speciale aperta بهترین و ماندگارترینه
king 918
۱۶ خرداد ۱۳۹۵جای النتخاب باشه به ترتیب
اوراکان
488
911 تارگا
مکلارن
داج توماهاک
۱۶ خرداد ۱۳۹۵خوش بحال مایدارها و سرمایه داران.
پژمان
۱۶ خرداد ۱۳۹۵3 تای اول عالی هستن ادم این ماشینا رو باید ازنزدیک ببینه تا متوجه بشه چه شاهکارهایی هستن چون تو عکس بعضی موقع خوب دیده نمیشن , فراری 488 هم مثل 458 خوشگله و طراحی خاصی داره موقع دیدن خوب باید دقت کنید چند تا عکس تو اینستاگرام ازش دیدم خیلی ناز بود
فقط انگلستان
۱۶ خرداد ۱۳۹۵وقتی می گن کدام مدرسه بهترین مدرسه هستش نمی گن مدرسه ای که مثلا 30درصد دانش اموزاش نمرشون زیر پنج هستش و 30دصد دیگه نمرشون 10 هست و 30 درصد دیگه نمرشون 15 هست و10درصد باقیمانده نمرشون بیسته و چون در همه سطح ها دانش اموز داره چه تنبل چه ضعیف چه متوسط و خوب پس بهترین مدرسه هستش بلکه می گن مدرسه ای که بیشترین تعداد دانش اموز ممتاز رو داشته باشه بهترین مدرسه هستش الان طرفدار های آلمان وژاپن و آمریکا می گن چون کشور خودروساز مورد علاقشون در همه سطح ها خودرو می زنه پس بهترین خودرو سازه خودرو هم از سطح پایین تا سح بالا می شه همون دانش اموزان تنبل تا عالی الان انگلیس بیشترین خودروهای سطح بالارو داره پس بهترین خودرو سازی رو داره بازم با یه دلیل سطح بالای دیگه برتری انگلیسو ثابت کردم ولی چه کنیم که فقط دیسلایک می کنید و می گید رولزرویس و بنتلی ماله المانه وما هم می گیم دلتون رو به این حرفا خوش کنید
ZENVO
۱۶ خرداد ۱۳۹۵بسه دیگه. به خدا خسته شدم از بس این بحث المان فرانسه انگلیس امریکا ایتالیا تو این سایت شد. بعضی ها همچین از یک کشور دفاع میکنن انگار اجدادشون بنیانگذاران تمدن تو اون کشور بوده. اخه من نمیفهمم این بحثا چه فایده ای داره؟؟ الان مثلا با این که من بگم بنز عالیه چیزی به این برند اضافه میشه؟ یا بگم مثلا لامبورگینی زشته لامبورگینی زشت میشه.؟؟ اصلا به خوددم چی میرسه؟؟ واقعا متاسفم برای خودمون که گاهی این بحث های مسخره رو به توهین هم میکشیم و به خاطر یک کشور غریبه هموطنامون رو ناراحت میکنیم. این دوستانی که این قدر باشور و حرارت بحث میکنن میشه فایده ی این بحث ها رو بگن ما هم بفهمیم. البته اگه فایده داره.
ZENVO
۱۶ خرداد ۱۳۹۵30% سهام مرسدس بنز اگ متعلق به شرکت هولدینگ کویت هست. 20% سهام بی ام و مال قطره. شیوخ امیرنشین همگی سهام دار های شرکت های خودروسازی بزرگ جهان هستند. هیچ شرکت معروفی نیست که پول نفت اعراب بهش تزریق نشه از لامبورگینی بگیر برو تا فراری و رولزرویس و غول فولکس واگن. پس چه خوشمون بیاد چه نیاد اعراب خیلی بیشتر از ما تو این شرکت ها سهم دارند. به خاطر تسلطم به زبان عربی بعضی اوقات به این سایت ها هم سر میزدم. خیلی برام جالب بود که حتی یکبار تاکید میکنم حتی یک بار ندیدم از این بحثای مسخره بکنن. ممکنه میگفتن فلان ماشین انگلیسی خوبه یا این ماشین المانی خوبه اما هیچ وقت اسم کشور رو نمیاوردن. تازه اونا عربن و ما نمیدونم به چه دلیل خودمون رو از اونا هزار طبقه بالاتر میدونیم که اصلا هم به نظر من درست نیست. این رفتارا از کجا در ملت ما پیدا شده و ریشه ی این تعصب های بیجا و الکی کجاست خدا میدونه. از تمدن ده هزار ساله و کوروش و داریوش و جمشید و منشور حقوق بشر و …. فقط یک اسم مونده.
داج توماهاک
۱۶ خرداد ۱۳۹۵فقط انکلستان عزیز شما که اینقدر عشق مباحث سیاسی هستی برو رشته دانشگاهی پشت سر بگذار و برو جلو تا دکترای علوم سیاسی.به قول زنوو عزیز راست میگه از چی دفاع میکنید بخدا من نمیدونم هدف چیه از این همه بحث و جدال.
پوریا
۱۶ خرداد ۱۳۹۵انگلیس اینقدر ماشین سطح بالا داره که رولز رویزش رو بی ام و میزنه
بنتلی رو فولکس
استون که داره گدایی میکنه بتز بهش تکنولوژی بده
مکلارنم اینقدر خفنه که موتور اف وان رو بی ام و براش زد چون بنده خدا نمیدونست موتور چیه
Monster_ALM
۱۶ خرداد ۱۳۹۵عزیزم من اصلا دیگه حوصله بحث المانی و انگلیسی ندارم اما خوبه یکم فکر کنیم بعد حرف بزنیم رفیق من کجای دنیا و کجای دنیای تکنولوژی اومده که تبادل علم نشانه گدایی هست؟ چرا همین المان نمیره با سومالی خودرو تولید کنه؟ چرا علاقه داره با انگلیس همکاری کنه و بلعکس؟چون همیشه ابر قدرت ها با هم تعامل و تبادل میکنن تا یه ریزالت درست حسابی از اون تبادل بدست بیاد و افسوس اون ها چی فکر میکنن ما بیرون گود چی فکر میکنیم اونا پیشرفت میکنن ما جنگ میکنیم که این گدایی اون رو کرده و بلعکس….و از اونجایی که خودم یکی از برندهای مورد علاقم مکلارنه باید خدمتت عرض کنم هیچوقت لنگ تولید موتور نبوده و اگر سرچ کنی تو همین سایت های ایرانی اون زمان تولید موتور برای مکلارن اف 1 یک افتخار بود که خیلی از شرکت ها اعلام آمادگی کردن که موتوری که توسط خوده شرکت طراحی شده رو تولید کنن…مگر میشه یه ابرخودرو کشکی کشکی ساخت مگه ایرانخودرو موتور پیکان بذاری رو شاسی پژو…از قبل همه اینا ایده پردازی شده طراحی شده کانسپت زده شده هردمبیلی که نمیان ابرخودرو تولید کنن…فکر کنیم فکر چیز خوبیه…موضوعات سیاسی نکنیم فقط فکر
پوریا
۱۶ خرداد ۱۳۹۵مانستر جان ببخشید این لینک احتمالا کاخ ارزوهات رو با خاک یکسان میکنه
h t t p://w w w.caranddriver.com/reviews/mclaren-f1-supercar-road-test-review-the-finest-high-performance-production-engine-in-the-world-page-2
نوشته موتورش توسط بی ام و برای مکلارن طراحی شده
پس این افتخار نصیب مکلارن شده که موتورش رو بهترین انحین ساز دنیا واسش طراحی کرده و ساخته.
ببخشید نمیخواستم جلو جمع خوردت کنم ولی مجبور شدم
شرمنده
Monster_ALM
۱۷ خرداد ۱۳۹۵پوریا جان من یا کسی از دوستان نگفت موتور اف 1 توی شرکت مکلارن تولید شده ولی دقت کن اینجا نوشته تولید…. تولید با طراحی خیلی فرق میکنه عزیزم . تولید همچین موتوری هم زیر نظر گوردن میوری تولید شده پس از آسمون نیومده طراحی بشه…شما فکر کن ما رو ضایع کردی من خوشحال میشم اطلاعاتم اگر ناقصه تکامل پیدا کنه ولی این مبحثی که شما رفتی به تازگی سرچ کردی من 9 سال پیش پیگیر بودم عزیزم .
مهران
۱۷ خرداد ۱۳۹۵مانستر جان
بد نیست به معنی کلمه دیزاین توجه کنی
مک لارن هیچ نقشی تو موتور اف وان نداشته فقط پولش رو به بی ام و پرداخت کرده
اون اقای گوردن صرفا طراح خارجی مک لارن بوده
کمی مطالعه بد نیست
great britain
۱۶ خرداد ۱۳۹۵666 اسب بخار مکلارن و 2.9 ثانیه صفر تا 100 دیگه هیچ بحثی رو باقی نمیذاره.
بدون شک بهترین این مجموعه بود.(نظر شخصی)
در ضمن پوریا جان.
میتونی بگی استون چطوری گدایی کرده؟
استون که موتورشو خودش میزنه.در بعضی از موارده هم با مرسدس مشورت میکنه یا همکاری که مطمئنن به پیشرفت هر دو کمپانی منجر میشه.اینو اگه از مسئولین این دو شرکت هم بپرسی همینو بهت میگن.
عزیزم دیگه خواهشا این بحث اف1 رو تمومش کن چه تو چه هرکسه دیگه ای چون همه میدونن مهندسی و طراحیه این خودرو ماله خوده مکلارن هستش و فقط ساختش بی ام و.
تمام کلاس های خودروهای بی ام و اون زمان به زور به 200 تا سرعت میرسید. اون وقت تو میگی طراحیه این موتور ماله بی ام و هستش؟
مکلارن اینقدر سرعتش زیاد بود که تو مسابقات لمانز مجبورش کردن سرعتش رو پایین بیاره که اجازه ورود به مسابقه رو بهش بدن!!!
این یعنی مهندسی.تازه اتومبیل های ناسکار آمریکا هم از تکنولوژی های مکلارن استفاده میکنن.مکلارن شرکت فوق العاده ای که برای هر شرکتی افتخاره باهاش همکاری کنه.
در ضمن دوست عزیز همین مرسدس برای تولید هایپرکار از مکلارن کمک میگیره.که البته من نمیخوام بگم مرسدس تواناییشو نداره.فقط بحثه تجربه ست که مکلارن داره نسبت به مرسدس تو تولید هایپرکار.
تا دلت بخواد از اینطور همکاری ها هست بینه کشورهای پیشرفته.
محمد حسین
۱۶ خرداد ۱۳۹۵خب “فقط انگلستان”یه مثالی بزن آدم قانع بشه . وقتی میگن فلان خودرو ساز برای همه ی طبقات جامعه( به غیر از ایران) از کم درآمد تا مرفّه اتومبیل داره باید به دو تا نکته توجه کنیم:1.هیچ وقت ارزون ترین ماشین رو با گرون ترینش مقایسه نمی کنیم چون کارایی های مختلفی دارن امّا توی یک کلاس شاگرد ها با نفر اولی مقایسه میشن. 2.ماشین های ارزون به همون نسبت که گرون ترین ماشین کارایی داره , برای قشر مناسب خودشون کارایی دارن ولی توی کلاس شاید رده پایین ها اصلاً به درد درس نخورن!( گرچه ممکنه توی کارهای عملی موفّق باشن) راستی لازمه این رو هم بگم کسی از تعصب بی جا خیری ندیده ها خوددانی
great britain
۱۶ خرداد ۱۳۹۵پوریا جان اگه منظورت ویران کردن کاخه آرزوهاست که اینم چندتا لینک برای تو.
بخش تکنولوژی های مرسدس آ ام گ فرمول یک که نزدیک 500 نفر هستن.
و اما چی کار میکنن.
طراحی-ساخت-آزمایش و ….
و اما کجا:بریتانیا-Brixworth -Northamptonshire
http://www.mercedes-amg-hpp.com/v/about_us/who_we_are/
اینم لینک ویکیپدیا.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_AMG_High_Performance_Powertrains
اینم سایته اصلی خوده amg:
https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brixworth/
ببخشید پوریا جان ولی گاهی اوقات واقعیت ها رو باید گفت.
در حاله حاضر بهترین انجین های فرمول یک دنیا تو بریتانیا و همونجایی که گفتم ساخته میشه.و همینطور بهترین رانندشون هم لوئیس بریتیش هستش.
این همه لینکه معتبر گذاشتم دیگه هیچ حرفو حدیثی نیست.(پدال لطفا چاپ کن)
حبیب
۱۶ خرداد ۱۳۹۵فقط فراری
علی
۱۶ خرداد ۱۳۹۵آقا شاهین خسته نباشی متن خوبی بود.
ولی باید بگم که خدا رو شکر که کار واسمون راحت شد و دیگه راحت میتونیم تصمیم بگیریم که برای تابستون چه ماشینی بخریم !!!! ولی کاشکی یکی پیدا میشد ماشینشم برامون میخرید که دیگه خیلی راحت بشیم تازه انتخاب نوع ماشینشم با خودش !!!! والا !!!!!
A4
۱۶ خرداد ۱۳۹۵فراری کالیفرنیا بهترینه . طراحی عالی .هندلینگ بسیار عالی .قیمت بسیار بسیار عالی(البته برای خارجیا)
A4
۱۶ خرداد ۱۳۹۵فراری کالیفرنیا بهترینه . طراحی عالی .هندلینگ بسیار عالی .قیمت بسیار بسیار عالی(البته برای خارجیا).
Mehdi TuRbO
۱۶ خرداد ۱۳۹۵اتفاقن من چند ماه پیش ی فیلم خارجی از بررسی 4c دیدم خیلی ازش انتقاد کرده بود مثلن ضبط نداشت و موقع دنده عقب از پشتم نمیشد دید کلی مسخره بازی سر پارک کردنش در اورد خیلی انتقاد کرده بود کیفیتش امکاناتش افتاب گیرش میگفت ارزش خرید نداره تازه اونم تو خارج اما از هندلینگش خیلی تعریف کرد.
به نظر شخصی بدون در نظر گرفتن قیمت اول مک لارن بعد فراری اسپایر(تنها چیزی ک تو اسپایر دوست ندارم ضبطش) با در نظر گرفتن قیمت کالیفرنیا و پورشه و لامبورگینی نسبت به قیمتشون عالیند.
Infinite
۱۶ خرداد ۱۳۹۵+ Mercedes Benz SL & S Class coupe convertible
+ Bmw 6 series convertible
+ Audi R8 Spyder
+ Aston Marin Vanquish Volante
+ Bentley Continental GTC
Archi KHAN
۱۶ خرداد ۱۳۹۵عشقِ کالیفرنیا تی ………………………
Shahryar Stark
۱۶ خرداد ۱۳۹۵مک لارن 675LT اسپایدر
فراری 488 اسپایدر
لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر
پورشه 911 تارگا 4S
فراری کالیفرنیا T
آلفارومئو 4C اسپایدر
احمد باقری
۱۶ خرداد ۱۳۹۵بار ها گفتم، باز هم میگم، یه ماشین اسپرت، سوپر اسپرت و هایپر کار، فقط نباید شتاب و سرعت داشته باشه، بلکه اولین مورد مهم در این نوع ماشینها، طراحی تهاجمی، وحشی، خشن و تهاجمی هست که اینا رو از ماشینهای عادی متمایز می کنه. در همین مقاله هم مشخصه که بقیه ماشینها به جز پورشه، واقعا این کار رو انجام دادن و فقط به سرعت و شتاب اهمیت ندادن، بلکه مهمترین مورد یه ماشین که همون اول خودنمایی می کنه(یعنی ظاهر ماشین رو) بسیار جدی گرفتن و مثل پورشه نیومدن یه نمای قورباغه ای رو به عنوان ماشین اسپرت معرفی کنن. باز آلفا رومئو خیلی بهتر از پورشه هست، البته باز هم میگم اصلا منظورم سرعت و شتاب نیست، اینو گفتم چون به جز تعداد کمی از دوستان، تا الان نشده که بقیه دوستان دقیقا به به جمله بنده توجه کنن و هی نگن، شتابش فلان هست و سرعتش به همان، البته تقصیر هم ندارن، در مورد ظاهر که چیزی نمیتونن بگن، اثبات این مدعا هم این هست که هر زمان مطرح کردم، باز هم کلی دوست اومدن گفتن که این که خیلی خوبه، شتابش عالیه، سرعتش عالیه، اسطوره ای هست، افسانه ای هست، نوستالژیک هست و باز هم قضیه اصلی رو فراموش کردن، البته چاره ای هم ندارن، چی میتونن در مورد طراحی این ماشین که در سبک سوپر اسپرت ساخته شده، بگن، مجبورن با این جملات بحث رو منحرف کنن.
پوریا
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ما هم بار ها گفتیم و بازم میگیم
ارزش کامنتات در حد باد هوا هم نیست
بنتلی
۱۶ خرداد ۱۳۹۵خودرو های ایتالیایی ترکوندن!از طرفی لذت رانندگیشون دیگه نیازی ب گفتن نداره،البته با دیدن آلفا رومئو 4cیکم جا خوردم،چون طراحی داخلی مناسبی نداره ولی خب از طرفی قیمتش نسبت ب بقیه کمتره.فقط انگلستان عزیز ،نظر شما محترمه ولی من با استدلال شما موافق نیستم،از طرفی اصن ربطی ب موضوع نداشت!._________علی تو هم دیگه داری از حد خودت خارج میشی!خجالت بکش!موندم نظر زشتت چرا پاک نشده!
بنتلی
۱۶ خرداد ۱۳۹۵پوریا جان همکاری امروزه واقعا ی امر طبیعیه!و نشون دهنده ضعف نیس!الان بنز برا پیکاپش از ناوارا استفاده کرده ولی این نشون دهنده عدم تواناییش نیس یا مثلا همکاری بی ام و با تویوتا،استون مارتین هم ضمن همکاری با amgبرا استفاده از موتورش خودش هم موتور جدید طراحی کرده،یا مثلا پلتفرم جدید رولز رویس ک کاملا مستقل طراحی شده!از طرفی دیگه فکر کردن درمحدوده مرز کشور ها کار اشتباهیه،الان اغلب شرکتا و کارکنان و سهامدارانشون جهانی شدن و محدود ب یک کشور و یک مرز زمینی نیستن.
مریم
۱۶ خرداد ۱۳۹۵این بحث هایی که امثال علی ها اینجا درست میکنند در مورد انگلیس و آلمان فقط جهان سومی بودن مارو بیشتر ثابت میکنه , چون انگلیس و آلمان خودشون توی تمامه زمینه ها باهم , هم کاری میکنند و هروز بیشتر پیشرفت میکنند , مردمه مصرف کننده مهم هروز اینجا میزنن تو سره خودشون که کدوم کشور بهتره :)) و هروز عقب مونده تر از روزه قبل !. واقعا جای تاسفه که فقط ایرینها اینجوری هستند !
مدیران محترم سایت اگر علی و چند نفر دیگرو از کامنت گذاشتن بلاک کنند خیلی از مشکلات اینجا حل میشه .
مهران
۱۷ خرداد ۱۳۹۵مطلب جالبی بود
نکته جالبش این بود که رنج قیمتی ماشین ها خیلی گسترده بود
مسعود
۱۷ خرداد ۱۳۹۵SL63-AMG رو به اینا ترجیح میدم