واضح است که وضعیت و فرهنگ صنعت خودروی آمریکا و اروپا با یکدیگر فرق میکند. البته شباهتهایی هم وجود دارد و یکی از آنها جذابیت زیاد خودروهای دونفره در بریتانیا و آمریکا میباشد. همچنین تمامی ماشین بازها به پیشرانههای ۸ سیلندر علاقه دارند. البته جادههای کوچکتر اروپا باعث تولید خودروهای کوچکتر و چابکتر شده درحالیکه جادههای طولانی و باز آمریکا خودروهایی بزرگ با پیشرانههای حجیم را طلب میکند.
موسسه Select Car Leasing بریتانیا تصمیم گرفته رندرهایی از نسخههای آمریکایی خودروهای اروپایی محبوب را منتشر کند. تمامی این خودروها به جز یک مورد در آمریکا عرضه شدهاند و به همین خاطر برخی از آنها ظاهر توجیهپذیری دارند درحالیکه برخی دیگر اصلاً جالب نیستند. به نظر میرسد طراحان این رندرها پیش از آنکه دست به کار شوند نگاهی به فیلم کلاسیک آمریکن گرافیتی داشتهاند که فرهنگ خودرویی آمریکا در دهه ۶۰ میلادی را نشان میدهد.
- فولکسواگن گلف
با عجیبترین رندر در همین ابتدا آشنا شویم. Select Car Leasing میگوید فولکسواگن گلف در دریایی از کروم و چوب جذابتر خواهد شد. طرحی که مشاهده میکنید مناسب خودروهای بزرگ آمریکایی بوده است؛ اما اینجا یک استیشن چوبی بزرگ را میبینیم که البته دیگر در بازار خودروهای آمریکا حضور ندارند. آخرین باری که چنین خودرویی از کارخانه وارد بازار شد بیوک رودمستر ۱۹۹۶ بود. اگر واقعاً خواهان یک گلف آمریکایی شدهی مدرن هستید آن را کمی قدبلندتر کرده و نام کراس اوور را به آن بدهید.
- آئودی TT
احتمالاً فیلم آمریکن گرافیتی اینجا نقش مهمی داشته است. شما سوپر شارژرهای بزرگی را که از پیشرانه بیرون زدهاند را در مسابقات درگ میبینید اما با خیزش سیستم تزریق سوخت الکترونیکی در دهه ۸۰ میلادی، چنین خودروهایی دیگر دیده نشدند. آئودی TT هم با این ظاهر خیلی بد نشده هرچند از نظر اگر اسپویلر ناسکار روی بخش پشتی نبود ظاهر خودرو بهتر میشد.
- مرسدس E کلاس کوپه
به نظر میرسد داج وایپر تأثیر زیادی روی مرسدس E کلاس داشته است. فرم کم ارتفاع و پهن این رندر هماهنگی بسیار خوبی با نمای جلوی مرسدس داشته و اگزوزهایی که از کنارهها بیرون زدهاند جذابیت خودرو را دوچندان میکنند. چرا یک خودروی نمادین آمریکایی دیگر تولید نمیشود؟ شاید وایپر یک روزی دوباره بازگردد اما تا آن زمان بهتر است از این رندرها لذت ببریم.
- فیات ۵۰۰
و بازهم به آمریکن گرافیتی بازگردیم. برای افرادی که با این خودرو آشنا نیستند باید بگوییم آمریکن گرافیتی فیلمی از پدر جنگ ستارگان یعنی جورج لوکاس بوده و زندگی چندین جوان در سال ۱۹۶۲ را روایت میکند. این فیات هم میتواند نمونهای مدرن شده از کوپهی زردرنگ همان فیلم باشد. پیشرانهی بزرگ در جلو، نبود کاپوت، دو صندلی داخل کابین و… سازندهی یک خودروی سنتی کامل هستند و ما هم آن را دوست داریم. البته این خودرو نشانی از محصولات آمریکایی مدرن را در خود ندارد ولی به عنوان خودروی ۵۰ سال پیش عالی از کار درآمده است.
- فولکسواگن پاسات
زمانی که از نیمقرن پیش صحبت کنیم خودروهایی آمریکایی را خواهید دید که از بالههای بزرگ در عقب خود استفاده میکردند. البته این پاسات خیلی جالب از کار درنیامده است. اوضاع از سال ۱۹۶۰ تاکنون بسیار تغییر کرده و در واقع سدان های بزرگ طرفداران زیادی در این کشور ندارند. این به معنی عدم جواب دادن فورد کراون ویکتوریا روی پاسات نیست اما این رندر خیلی به چشمان ما زیبا نیست.
- رنو سنیک
نهایتاً به این خودرو میرسیم. آمریکاییهایی که با محصولات رنو آشنا نیستند باید بدانند سنیک یک کراس اوور کامپکت با طرفداران زیاد در اروپاست. این خودرو با محفظه بار عرضه نمیشود اما Select Car Leasing نتوانسته از خیر خلق یک پیکاپ آمریکایی بگذرد. صادقانه باید گفت این رندر یکی از جالبترین نمونههای این لیست بوده و جلوپنجرهی خشن آن در ترکیب با سیستم تعلیق قدبلند و محفظه پیکاپ باعث تشکیل خودرویی جالب شدهاند.
hossin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸عالی بود این پست
نشون میده طراحی های امریکایی چقدر محبوب هستن
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸پاسات جالب شده ، اما در کل چه ایده بدیه .
(ali (chevy nova
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸این مقاله خیلی معنا داشت
اون چیزی رو که من میخواستم تو این مقاله به وضوح نشون داد
تویوتا موتورز
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸عجب رندرهای جالبی
هر دوره ای خصوصیات طراحی خودش رو داشت که خیلی جذاب بودن
سالهای دهه 50 تا 70 اوج طراحی های عصر موشک بود و چه ماشینهای زیبای که در این دوران تولید و جاودانه شدن
امیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فیات ۵۰۰ و پاسات جالب شده
دوس دارم همچین فیاتی داشته باشم
" swedish arrogant tiger"
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بنظرم پاسات جالب تر از بقیه بود