چشم انداز

خودروهایی با بیشترین آپشن‌های انتخاب‌شده

وقتی مرسدس‌بنز سدان کامپکت CLA را برای سال ۲۰۱۴ عرضه کرد، سر و صدای زیادی در بازار خودرو به‌وجود آورد؛ اینکه چگونه این کمپانی توانسته شرایطی را برای خرید یک «مرسدس‌بنز» جدید با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار فراهم کند (البته به غیر از هزینه تحویل در مقصد).

2014-Mercedes-Benz-CLA250-front-three-quarter-5
ولی در همین حال، هیچ‌کس به سراغ مدل پایه CLA ها با قیمت ۳۰ هزار و ۸۲۵ دلار نرفت. آپشن‌های پیشرانه، پکیج‌های طراحی و دیگر تجهیزات اضافی باعث می‌شدند که قیمت نهایی خودروی مشتریان به میزانی فراتر از قیمت پایه تبلیغات مرسدس‌بنز برسد. سال گذشته، قیمت مدل‌های CLA که از نمایندگی‌ها خارج می‌شدند، به طور متوسط برابر ۳۷۷۸۶ دلار بود. این موضوع باعث شد تا در مورد هزینه آپشن‌های سایر خودروها نیز کنجکاوی ایجاد شود. در ادامه با کمک اطلاعات قیمت از وب‌سایت TrueCar، خودروهایی بررسی شده‌اند که به طور متوسط، با انتخاب آپشن‌ها به میزانی بالاتر از قیمت پایه معامله شده‌اند.
طبیعی است که خودروهای سوپراسپرت و یا فوق‌لوکس به دلیل آپشن‌های بسیار گران‌قیمت آنها، در این بررسی گنجانده نشده‌اند. در این بررسی مشخص شد که قیمت پایه یک پورشه ۹۱۱ با قیمت میانگین ۹۱۱ های فروخته شده نزدیک ۵۳ هزار دلار تفاوت دارد.

Porsche 911 Carrera 4
Porsche 911 Carrera 4
از آنجایی که کلاس خودرویی تأثیر زیادی در این آمار داشته، در این لیست، انواع مختلف وسایل نقلیه به صورت مستقل ارائه شده‌اند. این مدل‌ها، احتمالاً سودآورترین محصولات کنونی صنعت خودرو هستند.

Extra Transaction Prices
پیکاپ‌ها و خودروهای اسپورت از نظر میزان انتخاب آپشن‌ها، فاصله زیادی با دیگر گروه‌ها دارند. شاید دانستن نسبت وسایل نقلیه مختلف در میان ۲۰ مدل برتر در زمینه بالاترین قیمت متوسط فروش، جالب‌توجه باشد.

Extra Transaction Prices

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    جالبه کلی درامد از طریق اپشن به جیب میزنن جالبترم اینکه مردم هم اصولا مدل پایه که خودش از نظر ما ایرانیها کامل هست سفارش نمیدن

    1. CORVETTE Z06

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      اتفاقا ایرانیا همشون آپشن باز هستن-یا نمیخرن یا وقتی میخرن فولشو میخرن

      1. moein

        ۳ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        مگه ایرانم فول داره تمام آبشن های پایه که باید رو خودرو باشه باقیمت فضایی می دن دست مردم

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. پویان

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    جناب هیتلر بیا قیمتا رو ببین که میگی خارج از ایران مرسدس هم قیمت تویوتا و هیوندای هست:))) (منظور ماشینهای هم کلاس از هر کارخونست)

    1. Hitler

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      مرسدس هم قیمت تویوتا و هیونداست؟؟منظورتو نمیفهمم
      پویان یکم صبر کنی اثرش میره ناراحت نباش
      کره ای باز باش،کره ای بخر،ولی آلمانی یه چیز دیگست(با احترام به دوست داران آمریکایی و ژاپنی)
      پویان ببین استدلال دفاع تو از کره ای اینطور هست
      ایران در قدرت هسته ای تا سه سال دیگه به پای آمریکا میرسه
      خب برادر من هم قبول دارم ایران خیلی پیشرفت کرده،ولی امکان نداره به پای آمریکا برسه
      الان کره هم طوفانی به پا کرده واس خودش،ولی امکان نداره به پای آلمانی ها برسه

      1. پویان

        ۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (54 ديدگاه)

        من هیچوقت نگفتم کره ای بهتر از آلمانیه! اصلا هم نیست.
        شما گفته بودی قیمت بنز خارج از کشور هم قیمت ماشینای تویوتا یا هیونداییه!!
        مطمئنا اگه هیچ محدودیت مالی نداشته باشم از بین کره ای و آلمانی حتما بنز یا بی ام و یا فولوکس واگنیا آئودی میگیرم. البته اپل رو فکر نکنم.
        قبول داری گفتی بنز هم قیمت هیونداییه یا لینکشو بیارم واست؟ یا شایدم به قول خودت شما چیزی میزنی حالیت نیست چی میگی یادت میره!
        البته از اسم کاربریت معلومه سطح معلومات و تفکراتت در چه حده

        1. great britain

          ۲ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (2854 ديدگاه)

          داداش پویان لطفا به اسم های هم دیگه احترام بزاریم.
          حالا دوست داشته بزاره هیتلر به من و شما چه؟؟؟؟؟؟

        2. Hitler

          ۲ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          پویان من هرگز نگفتم بنز هم قیمت هیونداس
          گفتم در مقایسه با دو خودروی هم قیمت که یکی کره ای و یکی آلمانی باشه،آلمانی بهتره.
          یک بار گفتم ،دوباره میگم،نام کاربری من به هیچ کس ربطی نداره،میخوای دلیلشو بدونی روزی ده ساعت مطالعه کن،صب ساعت چهار بیدار شو،دربهترین مدارس کشورت درس بخون،از سن کم واس خودت در آمد داشته باش،بعد کم کم میفهمی چرا من در همه جا با نام کاربری هیتلر ثبت نام میکنم یا نظر میدم.اسم من به تو هیچ ربطی نداره و در حدی نیستی که بخوای قضاوت کنی یا پیش داوری کنی.
          اگر نمیتونی با اسم من کنار بیای،ریپلای نکن،خیلی راحت
          من یادمه چی گفتم،شما فعلا دردت برطرف نشده.
          تو که اینقد سنگ کره رو میزنی به سینت و هی میگی کره اعتراف میکنی که اگه بتونی آلمانی سوار میشی.
          پس دفاعت بیجاس.

      2. luis

        ۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        منم نمیدونم والا پس چرا
        لکسس با کم داشتن نزدیک به 15 سگمنت از المانی ها تو فروش در یک قدمیشونه؟؟؟؟؟
        چرا در قابلیت اطمینان 8 سال رتبه اوله
        چرا در ارزش دست دوم از بنز و بی ام و با لا تره
        چرا توثبت اختراع خودرو بالاتره
        چرا این المانی ها نمیان وارد عرصه تولید انبوه خودرو هیدروژنی سلول سوختی و هیبریدی بشن
        چرا تو تست تصادفات امن ترین برند تویوتا میشه
        چرا پرفروش ترینه
        چرا ارزشمند ترین برنده
        چرا من زنده هستم خدا منو بکش خدا چرا یه سری ادم از تو خونشون راجع به ماشین هایی که فقط تو خیابون دیدن شایدم یه چند بار سوار شدن اینقدر راحت نظر میدن خدا چرا لکسس جی اس اف اسپرت تو کار درایوررررم بالاتره بنزو بی امه خداااا خدااااا

        1. پویان

          ۲ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (54 ديدگاه)

          من که نفهمیدم فازت چیه؟! اصن چه ربطی داشت به بالاتر بودن قیمت بنز نسبت به تویوتا؟!!
          کلا بیخیال!

  3. KING 918

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ماشین و اپشن هاش …………..
    مخصوصا اپشن ماساژور صندلی و همین طور گرم کن و سرد کن صندلی دیوانه کنندس

  4. احسان(احسان)

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    جالبه که تو امریکا مشتری وانت ها به نسبت بیشترین هزینه رو برای اپشن صرف می کنن که سود خیلی زیادی برای خودروساز داره که بنظرم این میتونه یک معنی جالب داشته باشه:مردم عادی هم از وانت ها استفاده می کنن.مثلا یک کشاورز یا کسی که برای کارهای تجاری وانت میخره نیازی به اپشن اضافی نداره.اما کسی که از می خواد از داشتن ماشین لذت ببره 100% مدل پایه و خشک و خالی ماشین رو به تنهایی سفارش نمیده.یعنی وانت صرفا یک ماشین کاربردی مثل سدان ها و مینی ون ها و کراس اورها بین امریکایی ها نیست.مردم حتی برای لذت بردن از رانندگی هم از اونها استفاده می کنن.
    تو کلاس ون و مینی ون هم مثل اینکه شرکت سازنده باید دلش رو به سود پایین مدل پایه خوش کنه.

  5. احمد باقری

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، این آپشنها نقش مهمی رو در مشتری پسندی ایفا می کنن.

  6. OZOMOBIL.AUTO

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطالب بسیار جالب وکاربردی میباشد .از مدیر هم تشکرمیکنم .بااجازه من لینک این صفحه رو در پیوندهایی وبلاگم میزارم واز مطالب باذکر منبع استفاده میکنم
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا