بسیاری از علاقهمندان به خودرو، عاشق داشتن یک خودروی کلاسیک و رانندگی با آن هستند اما به خاطر قیمتهای شش یا هفترقمی این خودروها، بسیاری توانایی خرید آنها را ندارند. ولی خوشبختانه برای خریدی برخی از خودروهای کلاسیک و لذت بردن از آنها پول زیادی لازم نیست؛ بنابراین در این مطلب با ارزیابی خودروهای کلاسیک بازار، کارشناسان پنج نمونه از این خودروها را مشخص کردهاند که حداقل در ایالاتمتحده میتوان یک دستگاه از آنها با قیمتی زیر پنج هزار دلار خریداری کرد. البته ممکن است اینها ماشینهای بسیار جذابی نباشند اما هنوز هم میتوانند لذت کامل رانندگی را بدون نیاز به سرقت از بانک را فراهم کنند. این خودروها نشان میدهند که برای هرکس با هر بودجهای، خودروی کلاسیک وجود دارد.
تریومف TR7 مدلهای ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۱
اگر تعجب کردهاید که چرا امروزه محصولات جدید تریومف را در جادهها نمیبینیم، به این دلیل است که این شرکت چندین سال است در بخش خودرو فعالیتی ندارد اما در بخش موتورسیکلت هنوز هم با قدرت فعالیت میکند. TR7 آخرین بازمانده از نسل ماشینهای اسپرت بریتانیایی بود که هرچند کیفیت ساخت پایینی داشت اما هنوز هم میتوان یک دستگاه تریومف TR7 با شرایط مناسب را با قیمتی در حدود ۴۲۰۰ دلار خریداری نمود.
فولکسواگن کورادو مدلهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴
کورادو بهعنوان نسخهٔ اسپرتی از گلف در دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی توسط فولکسواگن تولید شد اما برخلاف شیراکوی امروزی، کورادو در بازار آمریکای شمالی هم عرضه شد هرچند که تنها ۱۷ هزار دستگاه از آن در این منطقه فروش رفت. قیمت نمونههای تمیز کورادو در حال حاضر رو به افزایش است اما هنوز هم میتوان یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری سوپرشارژ آنرا با قیمت زیر پنج هزار دلار پیدا کرد ولی نمونههای مجهز به پیشرانهٔ بزرگتر VR6 قیمت بیشتری دارند.
مزدا RX-7 مدلهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۵
درحالیکه ما منتظر احیای پیشرانههای وانکل و معرفی مدل RX-9 توسط مزدا هستیم، سه نسل از RX-7 در بازار دستدومها حضور دارند که ازجملهٔ آنها میتوان نمونههای کاملاً کارآمد نسل نخست اشاره کرد که هماکنون با قیمتی در حدود ۴۱۰۰ دلار قابل خریداری هستند. گذشته از برخی مسائل و مشکلات معمول پیشرانههای وانکل، میتوان از RX-7 انتظار کیفیت مناسب ساخت ژاپن را داشت.
مرسدس بنز ۱۹۰ مدلهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۳
قبل از معرفی C کلاس و البته امروزه CLA، مدل ۱۹۰ سدان پایهٔ مرسدس بنز محسوب میشد. این خودرو مانند تانک ساخته شده بود که هرچند خیلی سریع نیست اما کاملاً قابلاعتماد است درحالیکه افتخار رانندگی با یک مرسدس بنز را هم به همراه دارد. در حال حاضر میتوان از بین نمونههای موجود در بازار مرسدس ۱۹۰، مدلهای بنزینی یا دیزل را با گیربکس دستی با قیمتی در حدود ۳۹۰۰ دلار خریداری نمود.
فورد موستانگ مدلهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶
این روزها موستانگهای کلاسیک بسیار گرانقیمت هستند بهگونهای که یک شلبی GT350 متعلق به دههٔ ۶۰ میلادی قیمتی بیش از یکمیلیون دلار دارد اما لازم نیست برای داشتن یک موستانگ اینهمه پول خرج کنید چراکه میتوان نمونههای متعلق به دههٔ ۸۰ میلادی این ماشین را با قیمتی بسیار کمتر خریداری نمود خصوصاً اگر از مدلهای گرانتر GT و SVO صرفنظر کنید. مدل LX موستانگ نسل سوم از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 مدل GT استفاده میکند اما میتوان یک دستگاه از آنرا با قیمتی در حدود ۴۵۰۰ دلار پیدا کرد.
منبع: CarScoops
reza
۴ خرداد ۱۳۹۶اون بنزه عشقه
لامبورگینی
۴ خرداد ۱۳۹۶.
لقب ” تانک” واقعا برازندشه.
PaRHaM
۴ خرداد ۱۳۹۶https://www.cars.com/for-sale/searchresults.action/?page=1&perPage=50&prMn=&prMx=5000&rd=30&searchSource=GN_REFINEMENT&sf1Dir=DESC&sf1Nm=price&zc=60606
به بنز های دیگه اینجا هم نگاه کنین!
واقعا اون جا میشه با ۵۰۰۰ دلار همچین ماشینهایی خرید?
این هم جالبه!
ارزون ترین ماشین هاشون هم جالبه!
https://www.cars.com/for-sale/searchresults.action/?page=1&perPage=50&prMx=6000&rd=99999&searchSource=SORT&sf1Dir=ASC&sf1Nm=price&zc=60606
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶ممنون رفیق خیلی جالب بود.
aston martin
۵ خرداد ۱۳۹۶یادمه همین پدال مطلب گذاشته بود که با قیمت کمتر از 15 هزار دلار یه بنز 2007 رو طرف خریداری و تعمیر کرده بود
یه چن هزار دلار بزاری یه همچین کاری بکنی بهتراز اینه که این خودروهای قرن پیش رو بخری
سامان اذری
۴ خرداد ۱۳۹۶بنز و مزدا rx7 عالیه
asa
۴ خرداد ۱۳۹۶با اینکه این ماستنگ ۸۰ اصلا طراحی ماسل و اصیل زیبای آمریکایی رو نداره ولی من بیشتر از اون های دیگه میپسندم. بخصوص وقتی که بدونی جلوت یک موتور هشت سیلندر خوابیده ، خودش خیلی اعتماد بنفس میده. کسی هم اگر پرسید ماشینت چیه میتونی سرت رو بالا بگیری و بگی آمریکایی دارم.
💪💪💪💪
سامان اذری
۴ خرداد ۱۳۹۶داش ما تو گروهمون ماستنگ باز خیلی زیاد داریم
یکیش که خیلی معصبه عاشق مدل 1977 هست و اگه یه بنز اس 500 نو با ماستنگ 1977 یه جا بزاری اون ماستنگ رو انتخاب میکنه
ولی همگیمون چه المانی باز چه ژاپنی باز چه خود دوست ماستنگ بازمون
سر این ماشین نظراتمون یکیه که اصلا و به هیچ عنوان ذات ماستنگ رو نداره
به قول دوستام این مدل رو باس بهش چوستانگ بگیم.نه موستانگ.???
خودتون مدل 1977 رو تو نت ببینید بعد با این مقایسه اش کنید ????
انگار طراح این مدل بعد یه …….نیمه کاره اینو طراحی کرده
سامان اذری
۴ خرداد ۱۳۹۶اینم.ماستنگ 1977
https://static.cargurus.com/images/site/2008/06/13/22/51/1977_ford_mustang_cobra_ii-pic-517-640×480.jpeg
ونوم اف ۵
۵ خرداد ۱۳۹۶اقا سامان من تمام ماشین امریکایی ها رو دوست دارم ولی واقع گرا باشیم از اواخر دهه ی هفتاد تا اواخر نود افت ماشین امریکایی هست و قطعا بین ماستانگ ها این دوران به خوبی نسل قبل نیست ولی اون لفظ شما خیلی بد هست نمیدونم چطور پدال تائید کرده
یاسین
۵ خرداد ۱۳۹۶مزدا از قدیم طراحیاش معرکه بودن انصافا ببینش من میخوامش
Farhad
۵ خرداد ۱۳۹۶این ماشینا اینجا کمیاب محسوب میشن و قیمت بالایی دارن .وقتی اینجا شورلت نوا ماشین کلاسیکمون حساب میشه چه انتظاری میشه داشت که اونور هیچ 500 دلارم نمیشه واقعا مسخرس. بازارمون افتضاحه
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶.
اسم اولش مجید نبود ؟؟؟؟!!!!!
مهدی
۶ خرداد ۱۳۹۶از تعداد فراوان ماشین های آبروبر امریکایی تو دهه 80 موستانگ از همه آبروبر تر بود. من به شخصه پراید و ریسر رو قشنگتر از این میدونم
mojtabaaston
۷ خرداد ۱۳۹۶مدل های بهتری رو هم میشد تو این لیست جا داد
هاتف
۱۰ خرداد ۱۳۹۶واقعا طراحی چقد تاثیر گذاره
شلبی دهه 60 بیشتر از 1 میلیون می ارزه ?و موستانگ دهه 80 زیر 5000 تا?
ماسل کارای دهه 60 و 70 عالی بودن و هستن
دهه 80 و 90 دوره مرگ آمریکایی ها بود
امیدوارم هیچ وقت ی همچین فاجعه ای رو ب چشم نبینم?