چشم اندازهفته نامه

4 خودروی اسپورتی که با بهای حدود 10 هزار پوندی قابل خریداری‌اند

به لطف استهلاک و کاهش بهای زیادی که در آن‌طرف آب برای خودروها وجود دارد، خودروهای اسپورتی که در ادامه خواهید دید با بهایی در حدود ۱۰ هزار پوند (حدود ۴۰ میلیون تومان) قابل خریداری هستند.

  • تویوتا GT86

toyota-gt86
اگرچه که پیشرانه‌ی ۱۹۷ اسب بخاری GT86 خیلی قدرتمند نیست اما یک خودروی اسپورت جذاب و ناب بوده و هم‌اکنون خودروهای معدودی با این قیمت یارای رقابت با تویوتا را دارند.

ما یک نسخه‌ی اتوماتیک این خودرو را با بهای ۱۱ هزار پوند یافتیم اما با اندکی افزایش بودجه می‌توانید نسخه‌ی دستی را نیز بیابید. همچنین سوبارو BRZ نیز یک آپشن بوده اما به گستردگی GT86 پیدا نشده و به نظر می‌رسد بهای آغازین آن کمی بیشتر باشد.

  • ب‌ام‌و Z4 (E89)

bmw-z4
در مقایسه با مدل قدیمی E85 ب‌ام‌و با E89 بیشتر به قلمروی یک کروزر وارد شد و هندلینگی نرم‌تر و سقف سخت بازشو را روی آن قرار داد. این موضوع ضرورتاً چیز بدی نیست و اگر خیلی دنبال حرکت بسیار سریع در راه‌های پرپیچ‌وخم نباشید نسل دوم Z4 را خودرویی راحتی و خوب خواهید یافت.

با بودجه‌ی حدود ۱۰ هزار پوندی شما می‌توانید مدل 23i با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری را بخرید؛ اما اگر مدل 35i با پیشرانه‌ی قلدر ۳۰۶ اسبی را می‌خواهید باید در حدود ۱۵ هزار پوند هزینه کنید. مدل 30i که بین دو نسخه یاد شده قرار می‌گیرد از پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی ۲۵۸ اسبی استفاده می‌کند.

  • آئودی TT S

audi-tt-s
خودرویی خیال‌انگیز با جذابیت بالا برای راننده می‌خواهید؟ نگاهی به نسل دوم آئودی TT S بیندازید. شما می‌توانید نسخه‌های کارکرد بالای این خودرو را با بهای زیر ۱۰ هزار دلار بیابید البته اندکی افزایش بودجه شما را به نمونه‌های سالم‌تری می‌رساند.

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۲۶۸ اسبی دارد و باعث می‌شود تنها در حدود ۵ ثانیه خودرو از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

  • پورشه کیمن (۹۸۷)

porsche-cayman
ماشین بازهای سراسر دنیا باید نگاهی به کیمن کارکرده داشته باشند. ارزش خودروهای ۲.۷ لیتری اولیه در حدود ۱۰ هزار پوند بوده و بسیاری از نمونه‌های این خودرو زیر ۱۲ هزار پوند قیمت دارند.

هرچند اگر ما بخواهیم خودرویی انتخاب کنیم بهای کمی بیشتر برای مدل S با پیشرانه‌ی ۳.۴ لیتری می‌پردازیم. این پیشرانه‌ی ۲۹۵ اسبی خودرو را در ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

مهم‌تر اینکه کیمن هندلینگ خوبی داشته و شاسی پیشرانه وسطی با توازن بالا دارد.

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بنظرم هیچ خودرویی رو مثل محصولات تویوتا نمیشه رو دست دومش حساب واکرد.ساده ، کم خرج و بادوام
    .
    و افسوس که اونور با حقوق چند ماه میشه همچین ماشین هایی خرید

    1. Mr.MRM

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      جدا از بحث قیمت دست دوم های بنز هم فوق العاده هستند

    2. سیروس

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (107 ديدگاه)

      داداش حقوقتون یه مقدار شبیه دوستان نجومیه :)) درسته 12000 پوند بنظر کمه ولی حدود 60 میلیون تومن میشه که واسه چند ماه حقوق یکم زیاده :)))

      1. Bavaria

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        سیروس جان،چرا ما عادت کردیم تا حرف از پوند و دلار میاد بلافاصله به ریال برگردونیم؟؟؟؟؟؟!!!!!
        .
        طرف توو انگلیس به ریال مگه حقوق میگیره؟؟؟؟؟.
        .
        اونجا حداقل حقوق اگه اشتباه نکنم کمی بالای هزارپوند هست،حالا حساب کن برای خرید اون اتومبیل ها احتیاج به درامد بالا هست؟

      2. peyman

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2095 ديدگاه)

        داداش سیروس من تو یه مجله ای میخوندم در امریکا یه کارگر رستوران در یک ساعت ۲۰ دلار میگیره حالا اگه ۸ ساعت کار کنه میشه۱۶۰ دلار حالا یه ماهش فرض میکنیم ۳۰۰۰دلار میشه بعد حساب کن یه سالش چقدر میشه بعد ببین حالا میتونه ماشین بخره یا نه

      3. shahin

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        اووووووف….چی بگم بهت

    3. حسین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      انگلیس واخدش پوند هست ، همه میدونیم ماشین های نو در انگلیس گرون تر از بقیه کشور ها هست!
      اما چی میشه که دست دومش اینقدر ارزون میشه؟ خب وقتی نو گرونه همه باید برن سمت دست دوم و تقاضا زیاد یعنی افت قیمت کم دست دوم!
      اما اینقدر مالیات استفاده از خودرو چند ساله بالا هست که میبینید تو انگلیس همه ماشین ندارند!!!
      خیلی هاشونم که دارند ، دو هفته ای یکبار ماشین استفاده میکنند!!!

  2. سامان اذری

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    جی تی 86 و کیمن عالی هستند

    1. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      TT هم عالیه.
      جرمی کلارکسون یک مسخره بازی هایی با TT درمیاورد… یادش بخیر…. فقط میخندیدیم.

  3. hamid3x

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فکر این که با حقوق چندماه یه کارگر بشه یک خودرو اسپرت خرید منو دیونه میکنه،الان دوماهه دارم بعنوان مهندس الکترونیک در یک شرکت صنعتی کار میکنم ،همه جور کاری هم ازم میکشن،تعمیرات ،کنترل کیفیت،تحقیق و توسعه،فروش محصول،تعمیرات برق تاسیسات ،بعد برام حداقل حقوق 800تومن زدن،هیچ مزایای نداره نهارم نمیدن،چندسال باید کار کنم بتونم یه پراید بخرم؟جالبش اینجاست مدیرعامل میگه حقوقت کمه ولی حلاله،اینهمه درس خوندم معنی حلال رو تا حالا نمیدونستم،……

    1. حسین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      اولا اگه با چند ماه حقوق یک کارگر میشه تو انگلیس خودرو خرید ، همه ماشین داشتن تو انگلیس!
      دوما ، خیلی مشتاقی برو افریقا یا انگلیس!
      سوما ، بجای تیکه انداختن به دهه فجر ، برو تاریخ بخون!۱۰۰ ستل قبل انقلاب المان و انگلیس و فرانسه مترو داشتن! ما آب لوله کشی تصفیه شده هم خیلی جاهامون نداشت!

      1. Bavaria

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز حسین
        اگر کسی ماشین لازم باشه مطمئن باش با قرض و قوله تهیه میکنه و اگر ماشین لازم نباشه تهیه نمیکنه.پس ملاک رو بر تعداد افراد ماشیندار اروپا نزار
        .
        اگر اون دوستمون hamid3x تاریخ نخونده،ظاهرا شما خوندی و اشتباه برداشت کردی. هدف از (ا ن ق ل ا ب) ما بدست آوردن لوله آب و گازکشی و این چیزا نبوده،یکی از اهدافش حفظ عزت نفس و استقلال بوده و دلایل مذهبی و خیلی چیزا بماند

  4. رسول

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چند روز پیش یه Gt 86سورمه ای مات دیدم ازش نمیشد چشم برداری

  5. حميد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو با ما یک جی تی ۸۶ دست دوم حدود صد و پنجاه قیمت میخوره

  6. USA & JAPAN

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    همشون عالین ولی من GT86 رو خیلی دوست دارم
    اینجا متاسفانه ارزو بر جوانان عیب هست

  7. mojtabaaston

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فقط دونستن این مطلب کافیه که یک کارگر ساده در یک کشور جهان اولی با حقوق 10 ماهه خودش میتونه یک تویوتا لندکروزر 2014 بخره اما توی ایران برای خرید این ماشین یک کارگر ساده باید 20 سال کار کنه

    این یعنی واقعا اوضامون افتضاحه

  8. داود

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه اینطور هست که شما میگی پس چرا همه مردم کشورهای جهان اول سوار پورشه یا بی ام و و یا …. نمیشن…..چون هزینه بیمه و مالیات و نگهداری این ماشین ها بالاست پس قبل از اینکه در مورد چیزی نظری بدید بیشتر تحقیق کنید.الان تو ایران هزینه نگهداری و بیمه تقریبا مجانیه هر چند مالیات به نظر من بالاست.

    1. mojtabaaston

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (232 ديدگاه)

      اولا قرار نیست کل مردم سوار پورشه یا بی ام و بشن
      دلیلش هم اینه که فرهنگ اونها خیلی بهتر از ما است برای چشم تو هم چشمی و پز دادن ماشین نمیخرن
      با توجه به استفاده خودشون میخرن
      دوما هزینه بیمه یک چیز خیلی اندکه که در مقابل درامد های مردم کشور های دیگه چیز بزرگی حساب نمیشه
      و سوما مالیاتی که ایران از مردم به بهانه های دیگه از مردم میگیره خیلی بیشتر از مالیاتی هست که اونها پرداخت میکنن

      چهارما توی ایران چیزی به اسم گمرک هست که بالای 140 درصد هزینه کل خودرو رو از مردم میگیره
      و توی هیچ کشور اروپایی چنین گمرکی نمیتونی پیدا کنی و در اکثر کشور ها حتی گمرک صفر است

      و پنجما هزینه بیمه توی کجای ایران مجانیه؟؟
      هیچ میدونی ماهیانه مالک یک پورشه پانامرا باید 10 میلیون تومان تنها خرج نگهداری ماشینش کنه؟؟
      حالا بیمه و مالیات نجومیش به کنار

      ششما یک کارگر نیمه ماهر در کشور جهان اولی هر ساعت 15 دلار پول از کارفرما میگیره
      یعنی اگه روزانه 12 ساعت کارکنه ماهی میشه 5400 دلار یعنی توی 10 ماه میتونه یک لندکروز صفر 2014 با قیمت 50.000 دلار بخره

      اما توی ایران کارگر نیمه ماهر روزانه 100 هزار دریافت میکنه
      ماهی میشه 3 میلیون تازه اگه کار باشه
      سالی میشه 36 میلیون
      یعنی برای خرید همون لندکروز 50.000 دلاری که توی ایران با احتساب مالیات و گمرک و هزاران بهانه میشه 450 میلیون باید بالای 15 سال کار کنه تا بخره
      تمامی مطالب من دارای سند هست

      به جای اینکه از حرف های من ایراد بگیری چشم و گوشتون رو باز کنین ببینین چه خیانت هایی میشه به مردم تو کشور

  9. کیانوش38

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (98 ديدگاه)

    یادمه یه ویدئو توی یوتوب دیدم که طرف با تنها 500 پوند یه باکستر نسل اول در حال خاک خوردن با گیربکس دستی کاملا مستهلک و چندین مورد مشکل فنی دیگه خرید و با تعمیر کامل ماشین و رنگ آمیز مجدد، ماشین رو به قیمت 5000 پوند فروخت و سودش رو به خیریه بخشید. البته هدف اصلی از این کار ارائه یه ویدئوی آموزشی از نحوه تعمیرات ماشین بود.

    1. کیانوش38

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (98 ديدگاه)

      ببخشید البته. دوباره ویدئو رو چک کردم دیدم 1500 پوند ماشینو خرید و ماشین هم گیربکس اتومات بود. البته اونم باکستر اس

  10. Alireza.GT86

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    واااااااااااااااااااااااااااااااااااای Gt86 وااااااااااااااااااااااااای
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ?????????
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  11. Max

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینشالا همتون دارا و توانا باشید و بهترینارو سوار شید نشودم مهم نیست، راهای زیادی واسه لذت بردن از زندگی هست،عمر کوتاه و ما با استفاده بیرویه از ماشین و بیتدبیری و ایجاد آلودگی اونو داریم کوتاه تر میکنیم…امیدوارم فرجی بشه که بجز چشم وهم چشمی وکلاس بشه لذت بشتری از ماشین برد…تنتون سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا