به دلایل مختلف برخی خودروسازها دربارهی قدرت تولیدی خودروهایشان کمی محافظهکارانه عمل میکنند. در این نوشته ۶ خودرویی را معرفی میکنیم که قدرت بیشتری نسبت به اعداد اعلامی کارخانه دارند.
- بامو M5 (F10)
درحالیکه شنیدن خبر عبور از مرز ۶۰۰ اسب بخار در بامو M5 نسخهی Jahre بسیار خوشحال کننده است اما شاید این امر به گونهای که اعلام شده نباشد. چرا؟ چون نسخهی استاندارد خودرو پیشازاین به رکورد ۶۰۰ اسب بخار رسیده است.
چندین تست داینوی مختلف نشان دادهاند که M5 استاندارد قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار دارد که بیشتر از ۵۵۲ اسب بخار اعلامی کارخانه است. ما هنوز هم از خاتمه تولید نسخهی V10 ناراحتیم اما آن قدرت تولیدی خنده را بر لبمان مینشاند.
- نیسان اسکای لاین GT-R (R34)
زمانی که به خودروهای ژاپنی اسپورت در دهههای ۹۰ و میلادی و بعد از آن میاندازیم یک عدد مرتباً تکرار میشود: ۲۷۶ اسب بخار. بسیاری از افراد موافق این موضوع هستند که اکثر شرکتهای ژاپنی یک عددی را روی کاغذ اعلام میکردند اما واقعیت این بود که قدرت تولیدی خودروها بهخوبی از ۳۰۰ اسب بخار میگذشت.
در مورد R34 باید گفت که خروجی واقعی پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربوی این خودرو بیشتر به عدد ۳۲۲ اسب بخار نزدیک است.
- تویوتا Century
این خودرو تنها یک مدل پرفورمنس نیست که قدرت کمتری را اعلام کرده باشد. پیشرانهی ۱۲ سیلندر این خودرو بهطور رسمی همانطوری که حدس میزنید قدرت ۲۷۶ اسب بخاری دارد اما در حقیقت قدرت بالای ۳۰۰ اسب بخار را تولید میکند. هرچند همین میزان قدرت نیز برای پیشرانهای ۵ لیتری نسبتاً کم محسوب میشود.
- پورشه ۹۵۹
یکی از هیجانانگیزترین و تکنولوژیک ترین سوپرکارهای دههی ۸۰ میلادی پورشه ۹۵۹ افسانهای بوده است. این خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق فعال و حتی پایش فعال لاستیکها بوده است.
قدرت پیشرانهی ۶ سیلندر تخت توربوی این خودرو ۴۵۰ اسب بخار اعلام شده است. هرچند شایعات بیان میدارند قدرت این خودرو نزدیک ۵۰۰ اسب بخار بوده است.
- فورد موستانگ کبرا جت
در دههی ۶۰ و ۷۰ میلادی خروجی پیشرانههای خودروهای عضلانی بهطور قابلتوجهی کمتر اعلام میشد. بزرگترین دروغگوی آنها نیز مدل موستانگ کبرا جت بود.
این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر بلوک بزرگ فورد با قدرت رسمی ۳۳۵ اسب بخاری استفاده میکرد؛ اما در حقیقت خروجی آن ۴۱۰ اسب بخار بود. بله فورد ۷۵ اسب اضافی را نادیده گرفته بود.
- شورولت کامارو (نسل چهارم)
نسل چهارم شورولت کامارو در میللنگ قدرت ۳۰۵ اسب بخاری داشت؛ اما در حقیقت قدرت بیشتری به چرخها میرسید.
این موضوع دربارهی پونتیاک فایربرد نیز که از همان پیشرانهی LS1 استفاده میکرد صادق است. این پیشرانه در شورولت کوروت C5 نیز با اندکی تغییرات بار رفته اما این بار قدرت اعلامی آن از سوی کارخانه افزایش یافته و به ۳۵۰ اسب بخار رسیده بود.
منبع: carthrottle
فورد
۹ دی ۱۳۹۵این چیزی نیست که تو ایران ان قدر قدرت موتور زیاده وقتی دوتا خودرو با هم تصادف میکنن بزرگترین قطعه ماشین که میمونه قفل درب صندوق اخه قدرت هم حدی داره
(ali (CHEVY NOVA
۹ دی ۱۳۹۵مجله پدال اگه بی طرفی این متن من رو پاک نکن
من از اون زمان که در سایت پدال عضو شدم تاهمین الان هیچ زمان به کپی کاری رو نیاوردم
من خیلی از اطلاعاتم رو که برا شما مینویسم از منابع مختلف جمع کردم
همه میدونن من شورولت نوا دارم و من به خاطر عدم اعتماد به قشر مکانیک کارهای فنی ماشینم رو خودم انجام میدم و برا همین الان خیلی راحت کارهای ماشینم رو انجام میدم
منبع های دیگه من برنامه چند قسمتی امریکن ماسل کارز هستش که بیش از 30 قسمت هست و همیشه من به مطالب این برنامه استناد کردم و شما هم تو اینترنت میتونید به این منابع دسترسی داشته باشید
منبع دیگه من ویکی پدیا هست که مطالبی رو که میخوام بدست میارم
اما…..
بزرگترین منبع اطلاعاتم گاراج هایی بوده که در اونها ماشین امریکایی جمع میشد
(ali (CHEVY NOVA
۹ دی ۱۳۹۵سایت تیونینگ تالک یه زمانی عالی بودش اما به مرور زمان تحت یه سری مسایل به سمت و سویی رفت که دیگه دورانش حداقل برا امریکایی بازاش تموم شد
من بارها مطالب مختلفی رو عنوان کردم که دوستان خوندن اونها رو ولی کار کپی رو هرگز انجام ندادم بلکه فقط از اون اطلاعات برای تکمیل مطالبم کمک گرفتم
از بچه های تیونینگ تالک با یه سری هاشون دوست هستم و اتفاقا باکیشون که مکانیک هم بود رفت وامد داشتم
من از این به بعد اطلاعاتی رو که میذارم همراه با منبع میذارم که دیگه یه فرد نااگاه فکر نکنه منم مثل خودش مطالب رو کپی میکنم و میگم چون سودی نداره این کار برا من
که چی بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ مثلا به من جایزه میدن که این مطالب رو گفتم ؟؟؟ نه من منظورم از این کار فقط ارایه اطلاعات به علاقه مندان بودو بس
(ali (CHEVY NOVA
۹ دی ۱۳۹۵اما نکاتی رو که تو تعمیرگاها و اوراقی ها یادگرفتم هیچ جایی پیدا نکردم
اطلاعاتی که بسیار بدرد من خورده و من هم اونها رو به دیگران دادم و هیچ زمان هم خودم رو یه حرفه ای ندونستم(برعکس یه سری)
امروز صبح داشتم با شاهینus cars تلفنی صحبت میکردم و در مورد خیلی موضوعات صحبت میکردیم
شاهین چندتا امریکایی داره و مثل استاد هست برام و من ازش مطالب زیادی یاد گرفتم
میخوام اینو بگم من چندین دوست امریکایی باز دارم که با هم تبادل نظر داریم و همه اونها هم خودشون امریکایی به وفور داشتن و دارند و همنشینی من با این افراد خودش سبب افزایش اطلاعات میشه
(ali (CHEVY NOVA
۹ دی ۱۳۹۵هدف من از گفتن این موضوعات این بود که اونهایی که به من تحمت کپی کاری زدن در صورتی که مطالب خودشون همه کپی هست بدونن واقعیت چی بوده و هست
من مطمعن هستم کسانی که در مورد من اینطور فکر کردن خودشون هیچ زمان نه ماشین المانی داشتن نه دوستانی که ماشین المانی داشته باشند و فقط از کپی کردن موضوعات از جاهای دیگه اینجا تبادل اطلاعات میکنند
در صورتی که من حرفی رو که میزنم در مورد امریکایی بدونید که یا دوستانم امریکایی داشتند و یا من به یه ماشین امریکایی دسترسی داشتم
یا علی مدد
silver
۹ دی ۱۳۹۵آقای علی نوا
اینکه شما از نزدیک با ماشینایی که عشقشون رو داری سروکله زدی و مطلب یاد گرفتی از این جهت جای تبریک و تقدیر داره،
ولی مشکل کپی بودن مطالب نیست ،اولا پدال سایت پر بازدیدی هست و مطالبی که در خود مقاله ها و حتی کامنت ها رد و بدل میشه باید در درجه اول صحیح باشه که بازدید کننده ها به اشتباه نیافتن.
دوما مشکل من که آلمانی باز هستم و خیلی از فعالان با شما اینه که کوچک ترین احترامی به نظرات و عقاید دیگران نمیذاری ،صرفا میای دو سه تا کامنت میذاری و چند نفر رو به جون هم میندازی و میری و خبری هم ازت نمیشه !!!!
گواه حرف من دیسلایک های اخیر کامنتات هست .
شما بهتر بود در این کامتایی که زیر چند تا از مقالات تکرار کردی و منبع دانسته ها تو برای دیگران روشن کردی ، به منابع دیگران احترام میداشتی نه اینکه مطالب خودتو اصل و اورجینال و مطالب دیگران رو کپی و کورکورانه خطاب کنی و بگی که ماشین آلمانی یا ساخت هر کشوری رو از نزدیک ندیدید!
اینجا بحث آمریکا و آلمان نیست ،بحث رعایت اخلاق و احترام متقابله که خیلی وقته رعایت نمیشه بخصوص از جانب شما .
جالبش اینجاست که امثال بنده و دیگران هم حق پاسخ به اوامر شما و دوستانتان رو نداریم و به سرعت برچسب تحمیل نظر و کاربر هزار اسم بهمون میزنن!!!!
(M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)
۱۰ دی ۱۳۹۵کپی یا غیر کپی مهم تبادل اطلاعاتی هست که میشه پس مثل بعضیا از خودشون اطلاعات بسازه خوبه؟( البته من اعتقادی به کپی ندارم در مورد علی جان) اگر اینطور باشه کسایی که واقعا اطلاعات درست منتقل میکنن کپی کردن چون واقعیت اونطور که هست دارن بازگو میکنن…
اتفاقا کار درست اینه جای تخیل گرایی هرچی داری بذاری وسط وگرنه حرفای صد من یه غاز بچه 7 ساله هم بلده…
حتما اون علی عزیز ( ضد انگلیسی بزرگ یا به قول خودش اینگیلیس) که میاد زیر مطالب غیر آلمانی طز میده و کلی تخیل به خرج میده و تهش یه با تچکر مسخره تموم میکنه اطلاعاتش نابه!!!
GOD BLESS AMERICA
۹ دی ۱۳۹۵(ali (CHEVY NOVA
دیکشنری ماشین آمریکایی من O:-)
نبینم غمت رو قناری ;-)
تو نباشی پستهایی که به ماشین آمریکایی مربوط میشه صفایی نداره.
من خودم کلی تو اینترنت میگردم ولی خدایی اطلاعات تو کامنتهات همیشه دست اوله و اگر هم نباشه همراه با تحلیل های درجه یک ذهن آمریکایی باز شماست که برای امثال من لذت بخشه. اصلا عشق رو تو کامنتهات احساس میکنم.
فقط انگلستان
۹ دی ۱۳۹۵(ali (CHEVY NOVA عزیز خب چه اشکالی داره که اطلاعاتت رو از کجا به دست آوردی خیلیها فقط از سایت پدال اطلاعات خودروییشون رو بدست آوردن خب چه اشکالی داره هر کسی اطلاعاتش رو از یه جایی یا جاهایی به دست میاره من که همیشه شما رو یک آمریکایی باز اصلی این سایت دونستم .
Ehsangt3
۹ دی ۱۳۹۵با سلام و با تشکر ازسایت پدال و نویسنده محترم
من به عنوان کوچیک همه بچه های سایت پدال یه خواهشی از همه دارم و اون اینه که توهینی به خودرو هایی که دوست ندارید نکنید خودم عاشق همه خودرو ها هستم قبلا هم بچه های قدیمی سایت مثل all cars و احمد f12 که بودن این بحثا رو نمی کردن الان با این بحثای چند وقت اخیر خیلی ها رنجیده شدن یه عاشق واقعی خودرو همه ی خودرو هارو دوست داره مثلا من که عاشق لامبورگینی هستم فراری و پورشه رو هم دوست دارم ولی اگه یکی بیاد از فراری بد بگه ناراحت میشم مطالب این سایت برا افزایش اطلاعات و دیدن اخبار روز لطفا باهم دوست باشید وبه کسی یا خودرویی توهین نکنید با تشکر وعذر خواهی از این که وقتتون رو گرفتم
Delport
۱۰ دی ۱۳۹۵سلام به دوستان مخصوصا داش علی.کاری به کامنتا ندارم.ولی خدااا وکیلی مگه میشه اون فورد کبری ماله نزدیک به ۵0 ساااال پیش باشه.بابا ادم مو بدنش سیخ میشه.چجوری اینو طراحی کردن اون زمون.با اون غرشه موتورو سرکشیش.
madjid911 GT2
۹ دی ۱۳۹۵پورشه 959 شاهکار این لیسته.
تکنولوژی هایی که بقیه ی خودروسازان تا 10 سال بعد یاد گرفتن اسنفاده کنن.
mehran911
۹ دی ۱۳۹۵دوباره تو پدال اسم ۹۵۹ اومد
اصلا نابودشم
شاسی و تعلیق این خودرو بینظیر بود
شتابش هنوز هم خارق العاده است
.
پورشه با ۹۵۹ خیلی از حریفاشو نابود کرد
جالبه بدونید پورشه با همین ماشین یعنی با یک سوپر اسپرت قهرمان رالی داکار شد !!!!!!!!!
KING 918
۹ دی ۱۳۹۵البته مهران جان من منکر قدرت و توانایی 959 نیستم …
اما فکر نمیکنم این ماشین به 500 اسب حتی نزدیک شده باشه و اون قدر را هم برای پورشه مهم باشه ….چون از توربو استفاده میکرده …
البته 959 یه زمانی عملکردش خیلی عجیب بود و از پس خیلی گردن کلفت ها بر میومد و باعث به وجود اومدن این شایعات شد ….
اما چیزی که برای پورشه اهمیت داشت چیزه دیگه ایی بود .
یادمه زمانی پورشه ادعا کرد که میتونه از یه 6 سیلندر تنفس طبیعی500 اسب بخار قدرت بکشه بیرون و خیلی هم تلاش کرد و در مدل جی تی 3 قدرت 470 اسب بخار رو استخراج کرد و تا الان که تونست از یه موتور 6 سیلندر ( بدون استفاده از توربو ) 502 اسب بخار قدرت بدست بیاره و بیشتر شبیه معجزه بود …
( فقط به این نکته توجه کنید پانامرا 8 سیلندر توربو 550 اسب بخار قدرت داره یا فراری 458 ایتالیا با موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری 570 اسب بخار قدرت داشته موتور gt3 یکی از عجیب ترین مهندسی انجین دنیاست …)
من فکر میکنم پورشه به سری gt3 بیشترین توجه رو داره و ملاک رو بیشتر برای gt3 گذاشته …
حتی برای سری توربو و توربو اس از flat 6 های gt3 استفاده نمیکنه ….
به قول خود پورشه موتور gt3 توربو نیاز نداره …..
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵قضیه ی رالی داکار خیلی مسخرست…
آدم باورش نمیشه یک شرکت میتونه اینقدر خفن باشه…
نقل از زومیت:
پورشه ۹۵۹ در رقابتهای رالی داکار پیروز شد
پورشه ۹۵۹ در رقابتهایی که بر روی سختترین سطوح دنیا انجام میشود، بر تعدادی از بهترین تراکهایی (خودروهای باری شاسی بلند) که برای این رقابتها آماده شدهاند، چیره شده است. به نظر نمیرسد که هیچکدام از سوپرخودروهای کنونی قادر به انجام این کار باشند.
وقتی فکر میکنم فردیناند پورشه در سال 1899 نخستین خودروی الکتریکی جهان رو طراحی کرده، مغز آدم سوت میکشه که این بشر چقدر آینده نگر بوده.
یا مثلا اینکه با توجه به نوع مسابقات، پورشه ۹۱۷ تولید شده در اوایل دههی ۷۰ میلادی، میتوانست قدرتی بالغ بر ۱۱۰۰ اسب بخار و سرعتی در حدود 385 کیلومتر در ساعت داشته باشد.
شاهکار…
Daniel
۹ دی ۱۳۹۵چگونگی خلق 917 رو که خوندم یعنی ارادتم به Porsche بی نهایت شد… .
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۰ دی ۱۳۹۵مجید عزیز نخستین باتری قابل شارژ رو در جهان یک فرانسوی به اسم گاستون پلانته اختراع کرد(Gaston Planté) در سال 1859.
نخستین کسی هم که تو جهان اولین خودرویه الکتریکی رو ساخت توماس پارکر انگلیسی بود(Thomas Parker) تو سال 1884.
فرشاد سجادیان
۹ دی ۱۳۹۵از نظر من دو دلیل اصلی داره؛
۱_ پرداخت مالیات کمتر توسط سازنده
۲_ رقابت ناعادلانه با خودروهای رده پایینتر و بزرگنمایی رقابت با خودروهای همرده در واقعیت(مثل این میمونه که یه کشتیگیر وزنش کمتر اعلام شه تا تو دسته سبک وزن مسابقه بده و قاطعانه و درعین بی انصافی قهرمان شه و از طرفیم پیروزیش تو دسته واقعی خودش، شاهکار تلقی شه)
در کل این حرکت فروتنی نیست، یه سیاسته سیاه ازرا گرمیه
فرشاد سجادیان
۹ دی ۱۳۹۵بازار گرمی
abbas us.c
۹ دی ۱۳۹۵موستانگ کبرا جت برای رقابت با کامارو اس اس 427 قدرتشو برد بالا خیلی انجین های دیگه هستن که رو ماشین های دیگه قرار گرفتن و کارخونه قدرتشون رو کمتر اعلام کرد مثل انجین 426 همی که که بر روی چلنجر و چارجر نصب شده بودن که کارخونه قدرتشون رو425 اسب بخار اعلام کرده بود ولی درواقع حدود500 اسب بخار قدرت داشن و یا انجین 427 فورد که روی فورد جی تی 40 که کارخونه قدرتشون رو427 اسب بخار اعلام کرده بود ولی درواقع اونا هم500اسب بخار قدرت داشتن
(ali (CHEVY NOVA
۹ دی ۱۳۹۵داش عباس دمت گرم اساسی
البته الان یه سری میان میگن مطالبت کپی هست از سایت فلان
abbas us.c
۱۰ دی ۱۳۹۵قربونت اقا علی شانس ماست که همیشه باید دیسلایک بیشتر بخوریم
(M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)
۱۰ دی ۱۳۹۵نگران دیسلایک نباشین معمولا دیدم کسایی که با دلیل و منطق درست حسابی کامنت گذاشتن بیشتر دیس لایک خوردن البته معمولا ینی همون 90%…فکر کنم همه چیز وارونه باشه…!!!
به هر حال دیسلایک من توجهی بهش ندارم چون یه جورایی هرز شده.
رامکال
۹ دی ۱۳۹۵پدال جان حالا که بحث قدرت پیشرانه شد لطفا ماجرای “تسلا های فروخته شده در نروژ” رو پوشش بده.
ظاهرا قدرتشون کمتر از چیزی بوده که سازندشون ادعا میکرد و بخاطر همین ازش شکایت شده.
ممنون میشم که اگر خبرش رو کار بکنید.
هادی
۹ دی ۱۳۹۵دوستان کسی میدونه چرا این خودروسازا قدرت پیشرانه هاشونو کمتر اعلام میکردن؟؟؟
GOD BLESS AMERICA
۹ دی ۱۳۹۵خداییش اعلام قدرت موتور کمتر از میزان واقعی تو آمریکا تقریبا عادیه، دلیلش اینه که موتورها برای گشتاور بالا طراحی میشن و دقت زیادی روی قدرت خروجی نمیشه.
بنابر این کمپانی ها عدد قدرت را رو به پایین روند میکنن. مثلا قدرت 410 اسب بخاری توی موتورهای نسل اول اکوبوست فورد 365 اسب بخار اعلام شد و بعدها با اصلاح الگوی مصرف و آلایندگی موتور واقعا به همین عدد رسید اما کمپانی صداش رو در نیاورد.
جالب گشتاور بالای 500 نیوتن متر این موتورهاست که هدف اصلی طراحان بوده.
فرشاد سجادیان
۱۲ دی ۱۳۹۵جسارتا از کی تا حالا ۳۶۵، رند شده ۴۱۰ هست؟!!!!!
Michael
۹ دی ۱۳۹۵دلیل کمتر اعلام کردن قدرت به نظر من به خاطر در نظر گرفتن هر شرایط استفاده خودرو هست ، یعنى حتى تو گرماى بیش از حد یا ارتفاع بالا هم به عدد اعلامى کارخانه برسه که مشکلاتى مثل شکایت خریدار واسشون پیش نیاد،
فرشاد سجادیان
۱۰ دی ۱۳۹۵عزیز این حرفت اشتباهه؛ ماشینی که قرار باشه تو شرایط بد، تا این حد قدرتش افت کنه، فاجعست.
احمد باقری
۹ دی ۱۳۹۵آره، فکر کنم این درست تر باشه.
هادی
۹ دی ۱۳۹۵ممنونم از دوستان بابت پاسخ سوالم .مخصوصا امریکایی بازا
ASA
۱۰ دی ۱۳۹۵اسکای لاین یکی از اسطوره های منه
واقعا جالبه
همه جوره
mc.P1
۱۱ دی ۱۳۹۵موافقم
به نظرم باید کلکسیونی باشه تا اینکه استفاده خشن بشه ازش
soroush
۱۰ دی ۱۳۹۵ایران خودرو هم دقیقا همینطوره
مثلا ماشین 100 اسبی رو میزنه 115 اسب بخار !!!
میچ عمو
۱۰ دی ۱۳۹۵در مورد نیسان وانت هم این موضوع صدق می کنه با توجه به نحوه رانندگی رانندگان نیسان و صداهای منفجر شدن ناگهانی از اگزوز قدرتی بالای 300 اسب بخار قابل پیش بینی هست