یکی دیگر از گروههای سری رقابتهای خودرویی پدال که تمامی دوئلهای آن در دور مقدماتی برگزار شده و امروز به بررسی نتایج و معرفی برندگان آن میپردازیم، گروه هاچبکهای کوچک یا همان سگمنت A است. این کلاس خودرویی بیشتر در اروپا طرفدار دارد و بخش عمدهای از شرکتکنندگان آنرا خودروهای اروپایی تشکیل میدهند. رقابتهای گروه هاچبکهای کوچک در دور مقدماتی با حضور شانزده خودرو آغاز شد که طی هشت دوئل باهم به رقابت پرداختند. این دوئلها به شرح زیر است:
شورلت اسپارک | اوپل کارل | رنو توئینگو | اسمارت فورفور |
شورلت اسپارک | اسمارت فورفور | ||
اشکودا سیتیگو | سئات Mii | سیتروئن C1 | پژو ۱۰۸ |
اشکودا سیتیگو | پژو ۱۰۸ | ||
فیات ۵۰۰ | اوپل آدام | سوزوکی سلریو | هوندا N One |
اوپل آدام | سوزوکی سلریو | ||
هیوندای i10 | کیا پیکانتو | تویوتا آیگو | فولکسواگن آپ |
کیا پیکانتو | فولکسواگن آپ |
آخرین دوئل این گروه بین شورلت اسپارک و اوپل کارل برگزار شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۸۹۲ رأی به ثبت رسیده است که اسپارک توانست با دریافت ۶۸۷ عدد از آنها و کسب ۷۷ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه کارل موفق به کسب تنها ۲۰۵ رأی شده است. بدین ترتیب با برگزاری هشتمین دوئل گروه هاچبکهای کوچک، تکلیف راهیافتگان آن به مرحلهٔ دوم مشخص شده که شامل هشت خودرو به شرح زیر میشود:
شورلت اسپارک
اشکودا سیتیگو
اوپل آدام
کیا پیکانتو
اسمارت فورفور
پژو ۱۰۸
سوزوکی سلریو
فولکسواگن آپ
این هشت هاچبک کوچک شهری در مرحلهٔ دوم که در اصل مرحلهٔ یکچهارم نهایی محسوب میشود در چهار دوئل با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا از بین آنها چهار ماشین به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کنند. دوئلهای گروه هاچبکهای کوچک در مرحلهٔ بعدی عبارتاند از:
فولکسواگن آپ | اشکودا سیتیگو |
؟ | |
شورلت اسپارک | سوزوکی سلریو |
؟ | |
کیا پیکانتو | پژو ۱۰۸ |
؟ | |
اسمارت فورفور | اوپل آدام |
؟ |
در ادامه نیز میتوانید مروری داشته باشید بر تمامی دوئلهای گروه هاچبکهای کوچک:
دوئل تویوتا آیگو و فولکسواگن آپ
دوئل هیوندای i10 و کیا پیکانتو
دوئل رنو توئینگو و اسمارت فورفور
دوئل هوندا N One و سوزوکی سلریو
AmirHo3ein
۱۲ بهمن ۱۳۹۶به نظر من تا وقتی که گزینه ای مثل هیوندا الانترا با ۱۳هزار دلار هست خرید این هاچ بک ها واقعا توجیه نداره(برای مثال نماینده فولکس ۱۱هزار تا قیمت داره)
حامد
۱۲ بهمن ۱۳۹۶النترا ۱۳ هزار دلاره؟?
فرامرز
۱۲ بهمن ۱۳۹۶الانترا نسخه پایه اش از ۱۳۹۵۰ دلار شروع میشه ولی این قیمت بدون مالیات و هزینه های دیگه از جمله ترنسپورت به نمایندگی هست و در واقع طبق گفته سایت هیوندای آمریکا مشتری حداقل ۱۶۹۵۰ دلار میپردازه. بعد اینکه خودروهای شهری واسه رانندگی تو شهرهایی همچون توکیو، لندن، رم و … از اس کلاس هم بهترن.
M.us
۱۲ بهمن ۱۳۹۶این کلاس مورد علاقه من نیست اما خودروهای کوچکی هستن ارزون ترین ها البته اینا تو ایران قیمتشون با تعرفه های جدید و ارزش دلار چند برابر میشه .راستی پدال کوروت zr1 تو پیستvirلپ تایم زده و ظاهرا خیلی سریع تر از فورد gt تایم زده زیر 2:40 یه پست میطلبه
me84
۱۲ بهمن ۱۳۹۶.
من شورولت اسپارک رو انتخاب میکنم و بعدش هم تویوتا آیگو
Mohamad ali
۱۲ بهمن ۱۳۹۶سوزوکی سلریو و فولکس واگن اپ و شولت اسپارک اینها خودرو های شایسته ای هستند
Aref
۱۳ بهمن ۱۳۹۶من دیروز نمایشگاه ماشین در بوشهر بودم. کوییک آشغالترین ماشینی بود که تو عمرم دیده بودم. بی کیفیت ترین متریال داخلش بکار برده بودن.
یه شرکت جدید تایوانی به نام لوکسژن هم بود ماشین های جالبی داشت .
ولی باید دید نمایندگیش چطوری خدمات رسانی میکنه…
Kamran
۱۳ بهمن ۱۳۹۶اسمارت فورفور – فیات ۵۰۰ از
بهترین های این کلاس هستند