شاید تنها چهار یا پنج نوع وسیله نقلیه برای خط تولید یک خودروساز ضروری باشند؛ یک هاچبک کامپکت، یک پیکاپ تراک، یک استیشنواگن متوسط، یک شاسیبلند بزرگ و البته، یک «مینیون». مینیون همیشه نیازهای جمعیتی را از نظر صرفهجویی در هزینهها و حمل مسافر و وسایل پاسخگو هستند. در این میان، تمام مدلهای اسپورت و سوپرماشین، نیاز به یک هزینه جداگانه از طرف خودروساز دارند.
البته برخی حقایق، مخصوصاً در مورد مینیونها وجود دارد؛ جایی که بسیاری از رانندگان، خرید یک مینیون را نشانهای از «قناعت» و «فدا کردن لذت رانندگی بهخاطر ویژگیهای کاربردی» میدانند. با این حال، هنوز هم مزیّت زیادی را میتوان در این کلاس خودرویی یافت. با اینکه رانندگی با این وسایل نقلیه به اندازه یک سدان اسپورت هیجانانگیز نیست، ولی برخی از ویژگیهای هوشمندانه در آنها وجود دارد که در نوع خود، بسیار کمیاب هستند؛ از جمله فضاهای زیادی که برای وسایل پیشبینی شده و همینطور، جاروهای برقی داخلی. در ادامه، این خودروهای همهکاره، ردهبندی شدهاند.
۶) نیسان کوئست
قرار گرفتن در یک مینیون، لزوماً به معنای داشتن یک طراحی خستهکننده در اطراف خود نیست. «کوئست» یکی از مصداقهای بارز این موضوع است. این خودرو با یک سقف شناور، شیشههای پیرامونی به صورت کامل و چراغهای عقب طرح بومرنگ، بهراحتی میتواند خود از گروه «مینیونها» متمایز کند.
با اینکه امتیاز شروع داستان مینیونها به «گرند کاروان» تعلق میگیرد، ولی در حال حاضر، این مدل از نظر کیفیت و امکانات هوشمند در پشتسر رقبای خود قرار گرفته است. این مدل برای پیشرانه منحصراً از یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۲۸۳ اسببخار استفاده میکند و در کنار آن، از یک سیستم دیفرانسیل جلو و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره میبرد. با این حال، نکات جالب توجهی در کابین گرند کاروان وجود دارد؛ از جمله اینکه صندلیهای ردیف دوم در هنگام جمعشدن «ناپدید» میشوند و ردیف سوم صندلیها نیز به طرف درب عقب جمع میشود. البته یک مینیون کاملاً جدید محصول کرایسلر نیز در راه است که احتمالاً در سال ۲۰۱۶ برای فروش در بازار ارائه خواهد شد.
وقتی بچهها با خود به این طرف و آن طرف میبرید، وسایل بزرگ را با خود حمل میکنید یا میخواهید فضای بزرگی برای دراز کشیدن در مسافرتهای جادهای در اختیار داشته باشید، «تاون اند کانتری» میتواند بهخوبی از عهده این وظایف برای شما برآید. همچنین ترکیبی یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، قدرت و مصرف سوخت مناسبی را برایتان فراهم میکنند. یک آپشن پخشکننده بلورِی با دو صفحه نمایش، تجهیزات بازیهای ویدیویی و مجموعهای از محفظهها برای قراردادن وسایل و خوراکی، به کودکان کمک میکنند تا آرامش خود را در طول سفر حفظ کنند و در همین حال، ساختمان محکم و توزیع وزن مناسب سیستم فرمان، سطح مناسبی از چالاکی را در اختیار پدر و مادر قرار میدهند.
جذابیت، اسپورتی و تهاجمی، از صفاتی نیستند که در حالت معمول برای یکی «مینیون» به کار برده شوند. ولی رویکرد بلندپروازنه کمپانی کیا باعث شده که اندکی از هر کدام از این کیفیتها به مدل سدونا اضافه شود. با توجه به اینکه فضا برای حضور ۸ سرنشین و وسایل ضروری خانواده فراهم است و لیست بلندی از تجهیزات استاندارد و آپشن برای سدونا در نظر گرفته شده، این خودرو یکی از گزینههای مناسب برای کسانی است که به دنبال ارزش بیشتر در هنگام خرید هستند. سدونا با داشتن یک موتور V-6 با قدرت ۲۷۶ اسببخار به همراه یک گیربکس ۶ سرعته، لذت بیشتری در هنگام سواریهای روزانه خانوادگی فراهم میآورد.
ادیسه برای سالها با رانندگی بینظیر در جاده، سیستم پیشرانه نرم و یک کابین دلپذیر، یکی از گزینههای جذاب در بین مینیونها بوده است. در هوندا ادیسه تا ۸ سرنشین میتوانند در شرایطی راحت قرار گیرند و در عین حال، به لطف ویژگی غیرفعالشدن سیلندر در موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۲۴۸ اسببخار، مصرف سوخت بهنیهای نیز برای آن ایجاد شده است. شاید هیجانانگیزترین گزینه، یک جاروی داخلی در صندوق عقب است. این وسیله که منحصراً در تریمهای SE و تورینگ ارائه میشود، مطمئناً فواید زیادی برای شما خواهد داشت.
سیهنا در واقع «کمریِ» مینیونها است و جذابیت زیادی برای خانوادههایی دارد که به دنبال یک خودروی جادار، راحت و با کیفیت بالای سواری هستند. یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۶ اسببخار با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. قدرت این موتور میتواند به چرخهای جلو یا تمام چرخها منتقل شود که در این سگمنت منحصر به فرد است. در واقع، این مزیّت تویوتا سیهنا در شرایط آبوهوایی غیرعادی است. یک سیستم ارتباطی، امکان انتقال پیام را بین سرنشینان ردیف اول و سوم فراهم میکند و در همین حال، یک سیستم پخش بلوری، بچهها را سرگرم نگه میدارد. البته برای آنهایی که دوست دارند لذت بیشتری در رانندگی داشته باشند، چیز خاصی درنظر گرفته نشده است.
Carbonado Aventador
۱۰ دی ۱۳۹۴همشون خوبن…
واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره…
انتخاب بهترین بین اینها فقط به سلیقه افراد بر میگرده!!!
من بین این 5 تا دوج و کیا رو بیشتر از همه میپسندم!!!!
Muhamat Reza
۱۰ دی ۱۳۹۴چرا تو ایران طالب ندارن این خودرو ها؟
چرا برعکس تمام کشورا هستیم
بنظرم بهترین و به صرفه ترینان
انصافا خوشگل و با امکاناتن
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴خوب الان مثلا 200 میلیون بریم بدیم به اینا!خوب که چی؟ به چه دردی میخوره؟ سرعت ضایع شتاب ضایع به درد سرویس مدارسم نمیخوره
محمدرضا جلیلیان
۱۰ دی ۱۳۹۴خدایی هیچی کم ندارن راحت زیبا با امکانات
ولی نمیدونم چرا تو ایران طرفدار نداره
چرا ما فقط زرق و برق میبینیم!!!
چرا کارایی مهم نیست!!!
احسان(احسان)
۱۰ دی ۱۳۹۴احتمالا روزی بیاد که انقدر بچه داشته باشم که مجبور بشم یدونه مینی ون بگیرم اونوقت این مقاله واقعا واسم کاربردی میشه
ali ayat
۱۰ دی ۱۳۹۴اکثر سایتا به کیا سدونا رای زیادی دادن نمیدونم چرا ولی در کل با تویوتا و محصولش حال نکردم هوندا خیلی جذاب تر بود
ali
۱۰ دی ۱۳۹۴انتخاب من سدونا.دوستان این مدل هیوندا که جدیدا تو خیابونا تکو توک دیده میشه چیه.مثل النترا و اپتیما میمونه ولی استیشنه.ماشین جالبیه چند بار از دور دیدم
Davood
۱۰ دی ۱۳۹۴هیوندای i40
ALiHidden
۱۶ دی ۱۳۹۴آره منم دیدم
شبیه نعش کشه :|
mro
۱۰ دی ۱۳۹۴شاید بقیشون از نظر کیفیت قطعات و موتور و اینجور چیزا بهتر باشن ولی من به ظاهر ماشین خیلی اهمیت میدم و به نظرم کیا از همشون در بین این لیست بهتره
احمد باقری
۱۰ دی ۱۳۹۴هوندا و تویوتا خیلی خوب بودن.
parham
۱۰ دی ۱۳۹۴کیا و هوندا از نظر طراحی خیلی خوب بودن انصافا طراحی کیا قابل تقدیر هست.
تویوتا هم که از لحاظ فنی و کاربردی بحثی نداره و همیشه عالی بوده.طراحی داشبورده تویوتاهم عالی بود.
سیاوش
۱۰ دی ۱۳۹۴نیسان و هوندا ذو ترجیح میدم
sina
۱۰ دی ۱۳۹۴جالبه میگه نیسان کوئست داخلش حس ارزون بودن القا میکنه همین بیاد ایران هرکی تو بشینه پولدار حساب میشه :))))))
داود
۱۱ دی ۱۳۹۴در مجموع غیر از ماشین های کره ای بقیه خوبن دم امریکا گرم که 395 میلیون دلار این کره ایهای رو جریمه کرد
جنسیسشون 25 لیتر توشهر بنزین مصرف میکنه اونوقت میگن مصرف جنسیس 13 لیتره . درست مثل شرکت bmw آمار غلط از لحاظ شتاب و مصرف بنزین به کشورهای جهان سوم میدن .البته استهلاک ماشینهای کره ای نسبت به بی ام دبلیو واقعا پایینتره.
خسته شده
۱۱ دی ۱۳۹۴آمار غلط به کشورهای جهان سوم میدن؟!!!!!!!!!
همون بهتر در جهل جهان سومی بودنت بمونی
امیرحسین
۱۱ دی ۱۳۹۴ایرانی ملتی غریب است که هیچ رفتارش با منطق جور در نمیاد
کشوری که اکثریت سفرهایش با ماشین انجام میشه ون ها و استیشن ها طرفدار ندارن ولی در کشوری مثل آمریکا که کوره دهات ها فرودگاه داره این نوع ماشین ها مورد استقبال هست
در مورد ون ها تویوتا و داج همچنان باید بهترین باشن چون ون یک ماشین کاربردی و تخصصی هست و مثل suv به مهارت ساخت و تجربه نیاز داره
ds
۱۱ دی ۱۳۹۴عزیزم واقعا اسم خسته شده برازنده است برات . اگه فکر میکنی جهان سومی مساوی با جهالته باید بهت بگم 80 درصد مهندسان ناسا وجراحان مغزواعصاب وقلب ا روپا وامریکا جهان سومین
برو یه کم مطالعه کن .
داود
۱۱ دی ۱۳۹۴عزیزم جهان سومی جهالت نیست جهان سومی یعنی 80درصد مهندسان ناسا . جهان سومی یعنی 80 درصد جراحان خبره مغز و اعصاب و قلب اروپا وامریکا . مطلبو متوجه نشدی .