سال ۲۰۱۶ سالی رؤیایی برای طرفداران خودرو بوده است. امسال خودروهای فوقالعادهای معرفی شدند. خواه خودروهای اسپورت را دوست داشته باشید و یا خواهان شاسی بلندهای لوکس باشید، سال ۲۰۱۶ باب میل همهی سلیقهها بوده است.
در این نوشتار ۱۰ رونمایی برتر سال ۲۰۱۶ را خودمت شما عزیزان ذکر کردهایم. با ما همراه باشید.
بالاخره اتفاق افتاد! شاسیبلند مزراتی که شایعات بسیار زیادی دربارهاش وجود داشت نهایتاً امسال در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. با وجود طراحی اسپورت و نسبتاً گیرا، مزراتی لوانته از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرتهای ۳۵۰ یا ۴۳۰ اسب بخار (در مدل S) نیرو میگیرد. در معرفی این خودرو مزراتی همچنین اعلام کرد نسخهی ۶ سیلندر توربو دیزل ۲۷۵ اسب بخاری نیز در راه است اما حضور این خودرو در آمریکا در هالهای از ابهام قرار دارد.
پس از تحت تأثیر قرار دادن عموم مردم در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ و معرفی سدان جیولیا کوادروفولیو، آلفارومئو با رونمایی از کراس اوور جدید خود با نام استلویو در نمایشگاه خودروی لسآنجلس به راه خود ادامه داد. انتظار میرود فروش این خودرو از سال آینده آغاز شود و به جنگ رقبای لوکس آلمان چون آئودی، مرسدس بنز و بامو برود. مدل پایهی این خودرو از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۸۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد و البته پس از آن نیز نسخهی کوادروفولیو با قدرت ۵۰۵ اسب بخار پای به میدان خواهد گذاشت.
مزدا MX-5 میاتا دقیقاً جدید نیست اما مزدا امسال مدل RF را رونمایی کرد. از نظر فنی این خودرو همان مشخصات مدل سقف نرم را دارد به این معنی که پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۵ اسبی در سینهی آن میتپد. سقف خودرو را میتوان تا سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته کرد. این عمل در مدت ۱۲ ثانیه صورت میگیرد و مهمتر آنکه این کار بهصورت تمام اتوماتیک صورت میگیرد.
شورولت کامارو ZL1 با قدرت دیوانهوار ۶۵۰ اسب بخاری داغترین عضلانی آمریکایی است که در سال ۲۱۶ معرفی شد. پیشرانهی ۸ سیلندر سوپرشارژردار این خودرو مشابه نسخههای بکار رفته در کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V است. این خودرو پس از معرفی توانست در جهنم سبز به رکورد ۷:۲۹.۶۰ دست یابد که بدین ترتیب فورد موستانگ شلبی GT350R 2015 را با زمان ۷:۳۲.۱۹ شکست داد.
لکسوس LC برجسته با معرفی خود در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ نگاهها را به خود جلب میکند. LC500 از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۴۷۱ اسب بخاری سود میبرد اما نسخهی هیبریدی آن نیز با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و دو پیشرانه الکتریکی با خروجی کل ۳۵۴ اسب بخار در دسترس است؛ اما مهم نیست کدام مدل انتخاب شود چراکه ظاهر زیبای آن سرهای زیادی را به سمت خود خواهد چرخاند.
حقیقت این است که بامو M2 سال پیش به جهانیان معرفی شد اما معرفی عموم آن در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ صورت پذیرفت. و برای اولین بار پس از سالها ما احساس کردیم که بامو یک خودرو با نهایت لذت و سواری را ساخته است. M2 از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۶۵ اسب بخار استفاده میکند. اگرچه این خودرو به عنوان بهترین خودروی سال ما انتخاب نشد اما سواری آن لذت بسیار زیادی دارد.
برخی افراد میگوید DB11 زیباترین استون مارتینی است که تابهحال تولید شده و چه کسی است که موافق نباشد؟ این خودرو با حضور در هفتهی خودرویی مونتری لقب قدرتمندترین DB تاریخ با خروجی ۶۰۰ اسب بخار را به دست آورد. این میزان قدرت از دل پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری بیرون میآید. بله درست دیدید. این خودروی زیبا در ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر میرسد و سقف سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر در ساعت است.
از نظر فنی هوندا سیویک تایپ R که امسال معرفی شد نسخهی پروتوتایپ است. هر چه که میخواهد باشد! امسال سیویک تایپ R در سراسر جهان تور داشته و مقصد آخر آن نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۶ بوده که در آنجا توانستیم نگاهی نزدیک به ظاهر و کابین خودرو بیندازیم. این اولین تایپ R خواهد بود که در آمریکا فروخته میشود.
لامبورگینی به احترام یک صدمین سالگرد تولد مؤسس کمپانی آقای فروچیو لامبورگینی در نمایشگاه خودروی ژنو از چنتناریو رونمایی کرد و البته قبلاً همهی نمونهها فروخته شده بودند. این خودرو برچسب قیمتی حدود ۱.۹ میلیون دلاری دارد. تنها ۲۰ نسخه کوپه و ۲۰ نسخه رودستر از چنتناریو ساخته خواهد شد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷۷۰ اسبی است که آن را به قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ بدل میکند.
چه خودرویی میتواند لامبورگینی تولید محدود ۱.۹ میلیون دلاری را شکست دهد؟ بله جانشین بوگاتی ویرون! پس از یک سال تیزرهای مرموز و جذاب، سرانجام بوگاتی از جدیدترین سوپرکار خود با نام شیرون رونمایی کرد. در زمان معرفی، شیرون اولین خودرویی بود که قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری را از دل پیشرانهی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربو بیرون میکشد. تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که تا بدین جا تنها یک دستگاه از آن تحویل شده و البته این خریدار کانسپت ویژن گرن توریسموی بوگاتی را نیز خریده است.
منبع: autoguide
elemento
۵ دی ۱۳۹۵centenario و chiron واقعا امسال رو برای ماشین باز ها خیلی جالب کردن.
ولی اصل کاری امسال BMW M2 بود. موفقیت این ماشین در تاریخ BMW و حتی جهان در چند سال اخیر بی سابقه بود.
هر جا میری صحبت از M2 هست.
Delport
۵ دی ۱۳۹۵لامبورگینی و ام 2 رو کامل هستم باهات.به نظر من بوگاتی دیگه خیلی زیادیه.اخه این همه قدرت واسه چی.واقا عالیه ولی لامبو با اون قدرته معقولو طراحی اخر یه چیز دیگس.هوندا هم واقا خوبه.دمشون گرم.ولی چرا تیبا نبود!!!! باز هم این غربیهای ظالم
حميد
۵ دی ۱۳۹۵واقعا همشون جیگرند
kasra
۵ دی ۱۳۹۵عزیز این چنتناریو نیست، سنتناریو هست، در زبان ایتالیایی و اسپانیایی به معنی سده هست. میتونید تلفظش رو از گوگل بشنوید.
madjid911 gt2
۵ دی ۱۳۹۵باز همون بحث پورش و لکساس عزیز.
kasra
۵ دی ۱۳۹۵اشتباه از من بود، بعد از C حرف E اومده پس باید چ بشه.
پوزش
kasra
۵ دی ۱۳۹۵در ایتالیایی وقتی بعد ازحرف C حرف E میاد باید چیزی بین س و چ تلفظ بشه که البته در فارسی اصلا نمیشه تلفظش رو نوشت، یعنی بر کسی که بگه چنتناریو یا سنتناریو اشکالی وارد نیست چون نمیتونه تلفظش رو به فارسی بنویسه، مثل حرف Z در آلمانی که بعضی اوقات چیزی بین “تس” و “ز” تلفظ میشه و اصلا نمیشه به فارسی تلفظش رو نوشت.
madjid911 gt2
۵ دی ۱۳۹۵سخن شما کاملا درسته.
آفرین به دانش زبان ایتالیایی.
pony car
۵ دی ۱۳۹۵ای کاش گروه بهمن دست از انحصار برداره و فقط بخاطر تولید یک محصول قدیمی از مزدا جلوی واردات و اخذ نمایندگی سایرین را برای محصولات مزدا نگیره تو رو خدا به اون ام ایکس فایو نگاه کن حیف نیست نیاد تو بازار ایران
هاشم
۶ دی ۱۳۹۵دوست عزیز لعنت بر این انحصارگرایی در خودرو.
کلا انحصارگرایی و دولتی بودن در هر صنعتی اون صنعت را به خاک سیاه مینشونه و در این بین ضرر کنندگان اصلی قشر متوشط به پایین جامعه هستش.
همین انحصارگرایی در خودرو را ببینید که چه سودهای کلانی وارد جیب دلالها میکنه.
The Grand Tour
۵ دی ۱۳۹۵I LOVE ALL OF THEN(امید وارم درست نوشته باشم(:))
KING 918
۵ دی ۱۳۹۵.. حالا چه کاریه همون فارسی بنویس . :-)
I LOVE ALL OF THEM
X6
۵ دی ۱۳۹۵ماتُ مبهوت این بوگاتیم!! محشره
Ghost
۵ دی ۱۳۹۵ساینا چی شد په ؟
حامد
۶ دی ۱۳۹۵ساینا , لذت صفر تا صد رانندگی
اگه کارخونه بنز شعار سایپا رو ببینه در جا سنگکوب میکنه !!!!
کارال
۵ دی ۱۳۹۵خدایی همشون عالین . ولی هیچ کدوم مثه رونمایی از بوگاتی حالمو دگرگون نکرد. شاهکار طراحی هم نمای بیرون هم داخل . قدرت بی نظیر وای حدا بوگاتی عشقه من بید ?
شایان
۶ دی ۱۳۹۵ماشینا انقد خوبن که نمیشه بگی کدوم بهتره کدوم بهتر تر…هر کدومشون تو کلاس خودشون شاهن
شایان
۶ دی ۱۳۹۵مزدا ام ایکس فایو خوراک ما جووناس…بخدا باهاش عشق دنیارو میتونستیم باهاش کنیم…
ولی حیف ما تو دنیایی محدودیم که حالا حالا ها پایان نداره
adel
۶ دی ۱۳۹۵متاسفانه کارخونه های ما شده حیاط خلوت کمپانی های چینی… وتا وقتی خودمون نخوایم هیچ چیز تغییر نمیکنه. و باز هم همان حکایت همیشگی
سید مهران میرابوالقاسمی
۶ دی ۱۳۹۵ای کاش مزدا میاتا وارد میشد این ماشین با قیمت پایینش لذت سواری در حد لامبورگینی میده به ادم.
احمد باقری
۶ دی ۱۳۹۵خیلی عالیه.
شیرون
شورولت
لکسوس
Saied
۷ دی ۱۳۹۵? لکسوس عالیه. جون میده فقط گاز بدی. صفت اسپرت بودن همراه سگ جون بودن ماشینو فقط میتونی از ژاپن و امریکا داشته باشی. و تمایز لکسوس با امریکایی ها لاکچری بودنشه . که به نظر من خیلی بهتره
عباس نفر
۹ فروردین ۱۳۹۶تا زمانی که ایران خودرو و سایپا دولتی باشن همین وضع ادامه داره
اونا با سرعت نور حرکت میکنن و ما فقط درجا میزنیم