اروپا در حال نزدیک شدن به چین است
فروش خودرو در اروپا طی ماه مارس سال جاری رکورد زده و درمجموع به ۱.۹۲ میلیون دستگاه رسیده است که نشاندهندهٔ افزایش ۱۰.۵ درصدی نسبت به مارس ۲۰۱۵ و بالاترین میزان فروش ماهانهای است که تاکنون ثبت شده است؛ اما نکتهٔ مهم دراینباره این است که بازار خودروی اروپا از ایالاتمتحده پیشی گرفته و بسیار به فروش ۲.۰۲ دستگاهی خودرو در چین طی همین ماه نزدیک شده است. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با رشد ۱۷.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه ۲۰۱۵، شاهد بیشترین افزایش فروش بوده است درحالیکه به دنبال آن اسپانیا با ۱۲.۷ درصد، آلمان با ۱۱.۴ درصد و بریتانیا با ۸.۴ درصد قرار گرفتهاند.
بهطورکلی از بین ۳۰ کشور در قارهٔ اروپا، ۱۶ کشور رشد فروش دورقمی را تجربه کردهاند و تنها پنج کشور با کاهش فروش مواجه شدهاند. یونان نیز پس از رکود اقتصادی عمیق خود، بیشتر رشد فروش خودرو را با ۴۹.۵ درصد افزایش تجربه کرده است. نکتهٔ جالب دیگر اینکه ۲۶ برند خودروسازی از مجموع ۵۲ برند حاضر در قارهٔ اروپا، بیشترین فروش ماهانهٔ خود در این قاره را طی ماه مارس امسال به ثبت رساندهاند. فولکسواگن همچنان رهبر بازار باقیمانده و ۳.۹ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است درحالیکه فورد نیز با رشد فروش بسیار قوی ۱۵.۹ درصدی مواجه شده و در مقام دوم فروش قرار دارد. پس فورد نیز رنو در جایگاه سومین برند پرفروش قارهٔ سبز قرار گرفته است.
همچنین فورد فییستا نیز توانسته است از فولکسواگن گلف بهعنوان پرفروشترین خودروی اروپا پیشی گرفته و این عنوان را از آن خود کند. متخصصان بازار دلایل متعددی برای این اتفاق مطرح کردهاند که ازجملهٔ آنها میتوان به برنامههای تشویقی فروش تهاجمیتر فورد و کاهش تقاضای عمومی برای خودروهای دیزل اشاره کرد چراکه سهم قابلتوجهی از فروش گلف در اروپا متعلق به نسخههای دیزلی است.
در بخش خودروهای پریمیوم نیز هر دو شرکت مرسدس بنز و بامو مرز فروش ۱۰۰ هزار دستگاه را رد کردهاند و آئودی نیز تنها هزار دستگاه با هدف برنامهریزیشدهٔ خود فاصله دارد. در همین حال، ولوو با فروش ۳۶,۸۹۱ دستگاه و پورشه با فروش ۹۲۵۹ دستگاه، هر دو رکوردی در فروش ماهانهٔ خود ثبت کردهاند. البته فروش خودرو در ماه مارس در اروپا عمدتاً بالاترین میران در کل سال است و بیش از ۱۱ درصد از کل فروش سالانهٔ خودرو در این قاره را به خود اختصاص میدهد.
sina
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ایول فورد
صاحب خونه رو بیرون کرد !
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶خیلی جاهای دنیا این اتفاق تکرار شده.
مثل قضیه مرسدس و لکسوس در ژاپن.
sina
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دم مرسدس هم گرم
البت کار فورد رو بزرگتر از مرسدس میدونم چون کلا سرمایه گذاری تو اروپا برای شرکت های غیراروپایی بی نهایت سخته.
جریمه فولکس بعد فرجام خواهی به 4.3 میلیارد دلار کاهش یافت. درست تبدیلش کردی ؟
راجب زیرشاخه هاش هم بنظرم بنظرم بهتره اونایی که روح خودش توشون حضور نداره رو بفروشه. برا من فولکس فقط صاحب آئودی و پورشه هست و باقی زیرمجموعه ها در حد یه سری کاغذبازی مال فولکس هستن.
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط جریمه ی نقدی فولکس 16 میلیارد دلار بود. با هزینه ی اوراق ماشین های فروخته شده و احداث جایگاه و … حداقل ؛ میشه 20 میلیاردِ
برلی رُند شدن با دلاری 4000 تومن میشه
8000000000000 تومن.
#ali.m#
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یا مثلا لکسس و تویوتا و هوندا در امریکا.
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فولکس واگن 800 هزار میلیارد تومن جریمه شده !!!
تا سال 2020 بتونه خودش و زیر مجموعه های اصلیش رو حفظ کنه کافیه. حالا فروشش اگه کم بشه در آینده قابل جبرانه.
آرش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فورد اروپا فورد شاخه مستقل اروپاست و با فورد آمریکا کلا فرق داره هرچند زیرمجوعه فورد آمریکاست
بطور مثال فوردهای اروپا طراحی خود فورد اروپاست واصلا در آمریکا به فروش نمیروند مثل فیستا و بالعکس مثل فورد F-150 که اصلا در اروپا خواهان ندارد
GTS
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶بله همونطور که آرش جان گفتن کامل دیگه توضیحی نمیشه داد این خودش شاخه ی اروپاییه فورده
کیان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اومدم ببینم اول جدول کره ای ها هستند یا نه ، دیدم خبری نیس !!
البته این انتظار و بعضی دوستان سایت ایجاد کرده بودن ، آخه پایین هر مقاله و متن مربوط به ماشین کره ای مدعی بودن پر فروش ترین تو سگمنت خودشون تو اروپا شدن ، اما این آمارهای دوستان مثه امارای کشور خودمون هستش !!!!
كوروش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز در اکثر کشورهای اروپا (سویس و المان) معمولا و بین هر ۲۰ تا ماشین دوتا تویوتا معمولا هایلوکس و پریوس ببینید در هر ۵۰ تا ماشین یک سوناتا معمولا yf من فقط شنیدم شرق اروپا کره ای زیاد می خرند حتی در المان با پلاک لهستان یک هیوندایی دیدم
توحید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶جالبه بدونید تا دو-سه سال پیش(الان رو نمیدونم ولی فکر نکنم زیاد فرقی کرده باشه)تو فرانسه فقط 3 دستگاه هیوندای گرنجور(آزرای خودمون)فروش رفته! حالا آزرا یکمی تو محصولات هیوندای لوکسه ولی اتومبیل های ارزون تر هم فروش چندانی ندارن،همین تعداد کم هم به خاطر شرایط فروش بلندمدت و گارانتی های 10ساله هست.
تو آمریکا هم که فروشش بالاتره(البته فقط سوناتا و کمی هم اپتیما )همینجوری میفروشن،طبق آخرین آمار فروش اتومبیل لوکسی مثل پورشه پانامرا و سدان های بزرگ کادیلا ک از کادنزا بیشتره!ولی کره ای ها از امسال(2017)به بعد قدم تو مسیر یه تحول بزرگ گذاشتن مثل معرفی مدل های جدید جنسیس و …
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من در تجربه ای که در کشورهای اسکاندیناوی داشتم تو دانمارک پر از ماشینای المانی بود تاکسی ها همه مرسدس و از هر ۱۰ تا ماشین ۵ تاش مربوط به فولکس واگن بود و در رتبه های بعدی هم پژو و رنو کلا ماشین غیر اروپایی بجز تویوتا و فورد خیلی اونجا کم بود
امپراتور لامبورگینی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فولکس واگن باید دیزل رو بیخیال شه دیگه.
حميد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فروش تو اروپا خیلی سخته فورد شاهکار کرده
حمیدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶این امار نشون میده فورد خیلی خوب سلیقه اروپایی هارو درک کرده