آماده باشید یا نه، سال ۲۰۱۷ فرارسیده است. سالی که از تغییر و تحولات آن آگاهی نداریم اما میدانیم که امسال بهاحتمالزیاد تحولات بسیار جالبی در جهان خودرو روی خواهد داد. در این سال نهتنها تعداد زیادی خودروهای جدید رونمایی خواهد شد که انتظار میرود تکنولوژی خودروها نیز با سرعت بالایی پیشرفت کند؛ بنابراین تصمیم داریم طی دو قسمت خودروهای جدیدی را که امسال شاهد معرفی آنها خواهیم بود، معرفی کنیم.
خودروهای اسپرت و عملکردی
هوندا سیویک تایپ R لیفتبک
هماکنون در اروپا نسخهٔ هاچبک هوندا سیویک تایپ R عرضه میشود اما آمریکاییها از آن بیبهرهاند درحالیکه سیویک تایپ R همواره در ایالاتمتحده محبوب و پرطرفدار بوده است. خودرویی که در بین دیفرانسیل جلوها یکی از بهترین عملکردها را دارد؛ بنابراین پس از معرفی نسخهٔ لیفتبک هوندا سیویک برای بازار ایالاتمتحده حالا هوندا قصد دارد تایپ R را بر اساس این مدل برای آمریکا عرضه کند. این خودرو قدرتی بیش از ۳۰۰ اسب بخار خواهد داشت و از یک کیت آئرودینامیکی بیشازحد تهاجمی بهره خواهد برد. معرفی سیویک تایپ R لیفتبک طی سال جاری بسیار نزدیک است.
نسل جدید شورولت کوروت ZR1
هرچند نسل هفتم شورولت کوروت برای چندین سال است که در بازار حضور دارد اما علاقهمندان و خریداران همچنان در انتظار معرفی نسخهٔ پرچمدار، قدرتمند و جذاب ZR1 هستند. کوروت ZR1 جدید کاملاً کسانی که بهطور سیریناپذیری عاشق قدرت هستند را ارضاء خواهد کرد. این خودرو شاهد ارتقائاتی در طراحی و آئرودینامیک بیرونی و تغییراتی در داخل کابین خواهد بود اما خبر مهمتر چیزی است که در زیر کاپوت ZR1 پنهان شده است. گفته میشود این سوپرکار آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو خواهد بود که حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. نیرویی که میتواند این کوسهٔ زمینی را در تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.
نسل جدید بامو M5
هرچند هنوز بامو رسماً اعلام نکرده است اما تصاویر جاسوسی و گزارشات غیررسمی نشان میدهند که نسل جدید سدان عملکردی M5 بهصورت چهارچرخ محرک تولید خواهد شد. البته نسخهٔ دیفرانسیل عقب هم بهصورت استاندارد ارائه میشود اما برای کسانی که میخواهند یا نیاز دارند که قدرت فوقالعادهٔ موتور به چرخهای جلو هم منتقل شود، یک سیستم چهارچرخ محرک با عملکرد بالا در لیست آپشنهای نسل جدید M5 وجود خواهد داشت. طراحی بیرونی این سوپرسدان آلمانی هم ویژگیها و نشانههای معمولی و طبیعی M را خواهد داشت که بر روی نسل جدیدی سری ۵ اعمال میشود درحالیکه فضای داخلی اسپرت آن نیز همچنان راحتی سرنشینان را حفظ خواهد کرد. انتظار میرود قیمت M5 جدید ششرقمی باشد.
فیسلیفت مرسدس بنز S63 AMG
مرسدس بنز S کلاس قرار است برای امسال یک فیسلیفت سبک را تجربه کند که در قسمت آیندهٔ این سری مطالب بدان خواهیم پرداخت؛ اما نسخهٔ S63 AMG این سدان لوکس نیز بهتبع دیگر اعضای خانوادهٔ S کلاس، فیسلیفت و بهروزرسانیهایی را تجربه خواهد کرد. از نسخهٔ بروز شدهٔ S63 تصاویر جاسوسی هم منتشر شده است که با توجه به آنها به نظر میرسد طراحی بیرونی S63 AMG جدید تغییرات چندانی را تجربه نکرده است و تنها شاهد تغییراتی کوچک در سپرها و قسمت جلویی خود بوده است. در همین حال، بخش داخلی S63 هم به آخرین تکنولوژیهای ایمنی و راحتی و متریال لوکس و باکیفیت معمول مجهز خواهد شد. همچنین انتظار میرود که پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 فعلی با موتور جدید ۴ لیتری V8 بایتوربو جایگزین شود که قدرت بیشتری خواهد داشت و بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز خواهد شد.
فیسلیفت بامو M4
با حضور چهارساله در بازار، در حال حاضر بامو M4 برای فیسلیفت و بهروزرسانی آماده میشود. همانطور که شما هم انتظار دارید، هیچ تغییرات مهم و بزرگی در ظاهر این خودرو صورت نخواهد گرفت اما میدانیم که تغییرات کوچکی در طراحی سپر و نورپردازی M4 ایجاد شده است. در داخل این کوپهٔ اسپرت باواریایی هم مانند بیرون تغییراتی جزئی در تریم و تودوزی صورت خواهد گرفت. همچنین مانند قبل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۴۲۵ اسب بخار قدرت هم در زیر کاپوت M4 قرار خواهد گرفت که البته شاید افزایشی جزئی در قدرت آن صورت گیرد.
فیسلیفت فورد موستانگ
فورد با معرفی نسل ششم خودروی عضلانی نمادین خود یعنی موستانگ در سال ۲۰۱۵، تغییراتی عمده و اساسی در آن ایجاد کرد مانند اضافه کردن یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ به لیست موتورهای موستانگ و همچنین ارائهٔ یک سیستم تعلیق مستقل عقب جدید؛ بنابراین هرچند تغییرات زیادی در این ماشین افسانهای ایجاد شده است اما زمان فیسلیفت و بهروزرسانی میاندورهای موستانگ فرارسیده است. این فیسلیفت شامل ارائهٔ چراغهای جلوی LED جدید بهعلاوهٔ تغییراتی در سپر میشود. کابین نیز بهروزرسانیهایی را در بخش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تجربه خواهد کرد؛ اما انتظار میرود شاهد ایجاد تغییراتی در لیست موتورهای موستانگ جدید نباشیم و احتمالاً همین موتورهای فعلی با چند اسب بخار قدرت بیشتر ارائه خواهند شد. بااینحال جالبترین ارتقاء نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ فورد موستانگ، ارائهٔ گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید برای آن است.
لکسوس LC F
اگر شما خودروهای ژاپنی جذاب و عملکرد بالا را دوست دارید، لکسوس هدیهٔ بسیار خوبی در سال ۲۰۱۷ برای شما خواهد داشت. نام این هدیه، LC F است که اساساً نسخهای اسپرتتر و قدرتمندتر از کوپهٔ عالی LC500 است. هرچند هنوز هیچگونه اطلاعات رسمی از این خودرو منتشر نشده است اما میدانیم قطعاً خودروی جذابی خواهد بود خصوصاً با استایل بیرونی تهاجمی و شکسته، کابین با تکنولوژی بالا و یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8. فکر میکنیم که قدرت این موتور در حدود ۶۰۰ اسب بخار باشد که همه به چرخهای عقب منتقل میشود.
نسل جدید شورولت کامارو Z28
شورولت در حال حاضر تمامی مدلهای مختلف نسل ششم کامارو را با سطوح مختلفی از عملکرد معرفی کرده است. از نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر گرفته تا مدل پرچمدار ZL1؛ اما از اعضای خانوادهٔ این ماسل کار آمریکایی فقط مدل Z28 باقیمانده که هنوز معرفی نشده است. مدلی که انتظار میرود امسال رونمایی گردد. همچنین انتظار میرود که شورولت ارتقائات زیادی در Z28 جهت استفاده در پیستها انجام دهد مانند ایجاد داونفورس بیشتر در جلو و عقب و صندلیهای مسابقهای ریکارو. احتمالاً در نسل جدید شورلت کامارو Z28 از همان پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی LT1 کوروت گرند اسپرت استفاده خواهد شد؛ اما آیا Z28 جدید میتواند رکورد خود را در نوربرگرینگ بهبود بخشد؟
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
از زمانی که برای اولین بار پورشه ۹۱۱ GT2 RS در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد، همچنان عملاً میتوان آثاری که این خودرو ایجاد کرد را دید. نسخهای اسپرتتر و سریعتر از معروفترین محصول پورشه. حال GT2 RS قرار است برای مدل سال ۲۰۱۸ بازگشتی پیروزمندانه داشته باشد. این خودرو بر اساس نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل ۹۹۱.۲ ساخته خواهد شد، بهروزرسانیهای آئرودینامیکی آن شبیه نسخهٔ ۹۱۱ توربو خواهد بود، برای فضای داخلی آن بهصورت استاندارد و کارخانهای رول کیج نصب خواهد شد و پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی تادندانمسلح آن نیز حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
ادامه دارد…
منبع: TopSpeed
محمد رضا
۱۲ دی ۱۳۹۵پدال جانlcf. و. Rcf. رو جابه جا نوشتی
The Grand Tour
۱۲ دی ۱۳۹۵من موندم اونجای بی ام و رو پوشونده چه فایده ای داره؟فقط آرم رو پوشونده که خوب بچه 1 ساله هم ببینه می فهمه بی ام و هست.
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ دی ۱۳۹۵منتظر کوروت و موستانگ و کامارو هستم
کوروت 700 اسب با 2.8 ثانیه زمان برا رسیدن به 100 کیلومتر
واقعا شگفت انگیزه
Delport
۱۲ دی ۱۳۹۵کاش موستانگ طراحی جلو ماشینو باز به حالت کلاسیکش نزدیک تر کنه
he
۱۳ دی ۱۳۹۵خوب حتما اون قسمتش رو تغیر دادن.
KING 918
۱۲ دی ۱۳۹۵911 gt2 با 700 اسب بخار :-o
غول مرحله اخر که میگن همینه …ها ….
mehran911
۱۲ دی ۱۳۹۵غول مرحله آخرو خوب اومدی محمد رضا جان
.
منتظرم بیاد فقط رکورد بزنه
.
انتظار دارم nurburgring رو زیر ۷:0۸ رکورد بزنه
ببینیم چه میکنه
.
راستی زمان معرفی GT2rs رو منبع اصلی غلط نوشته !!!!
۹۱۱GT2RS اولین بار در سال ۲۰۱۰ در موتور شوی استرالیا معرفی شد
KING 918
۱۲ دی ۱۳۹۵البته مهران انتظار داشتمتوربو اس تو پیست nurburgring زمان خوبی بزنه گویا نشد …
ولی راست میگی از GT2 انتظار میره ….
mehran911
۱۳ دی ۱۳۹۵راستش محمد رضا جان
این نسل از ۹۱۱ فقط ی فیس لیفت نسبت به مدل سال ۲۰۱۴ محسوب میشد
خیلی از سایت ها اسم این سری رو ۹۹۱.۲ گذاشتن
.
هر چند به نظر من ۹۱۱ توربو اس بد عمل نکرده چون علاوه بر شتاب خوبش زمان بدی هم در nurburgring ثبت نکرده
۹۱۱ توربو اس زمان ۷:۱۸ رو به ثبت میرسونه که به عنوان یک فیس لیفت زمان خوبیه و این زمان کمتر از رقبایی مثل فراری ۴۸۸ هستش
Daniel
۱۲ دی ۱۳۹۵غول مرحله آخر که منم
این دیگه یه چیزی بالاتر از غوله مرحله آخره. موندم این غوله یا غول اینه. واژه ای واسه تعریفش پیدا نمیکنم.
همون طور مهران گفت انتظار دارم nurburgring رو به خاک و خون بکشه… .
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر 911GT2 و Aventador S هستم.
mans
۱۲ دی ۱۳۹۵وای درگ zr1 و GT2 RS چه شود
امین
۱۲ دی ۱۳۹۵کمری کو پس؟
X6
۱۲ دی ۱۳۹۵اوفففف پورشه منو بدجوری گرفت دوست دارم ببینم صفر تا صدشو چند میزنه
با ۵۸۰ اسب بخار ۲.۸ ثانیه زده ببینیم با ۷۰۰ چیکار میکنن!!!
Parker
۱۳ دی ۱۳۹۵با 580 اسب، AWD بود.
ولی اینجا با 700 اسب، RWD هست.
فکر نکنم شتابش بهتر از Turbo S باشه.
GT2 بیشتر برای پیست ساخته شده.
احمد باقری
۱۲ دی ۱۳۹۵شورولت، مرسدس، لکسوس
پورشه هم که مثل همیشه، در بین این همه خودروی زیبا، حتی در همین مقاله هم هیچ فروغی نداره.
مهدی drift
۱۳ دی ۱۳۹۵خبری از وایپر نیست :(
he
۱۳ دی ۱۳۹۵مگه خبر نداری وایپر دیگه تولید نمیشه!!!!
مهدی drift
۱۴ دی ۱۳۹۵میدونم ولی بالاخره دوج هم باید یه ماشین مثل کوروت و فورد جیتی داشته باشه
اینطوری خیلی عقب میمونه !!!
he
۱۳ دی ۱۳۹۵به قول جرمی کلارکسون پورشه مدل النش هیچ فرقی با مدل نسل اولش نداره.