به گزارش گاردین، برخی از تحلیلگران حوزهٔ خودرو بر این باورند که سال ۲۰۲۰ به لطف موج جدیدی از محصولات الکتریکی از خودروسازان پیشروی اروپایی، سال خودروهای الکتریکی خواهد بود. همچنین دادههای IHS Markit نشان میدهد که تعداد خودروهای الکتریکی در دسترس برای خریداران اروپایی تا اواخر سال آینده از کمتر از ۱۰۰ نمونه به ۱۷۵ مدل خواهد رسید. این روند رو به رشد در سالهای بعد هم ادامه پیدا خواهد کرد و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۳۰ خودروی الکتریکی مختلف در اروپا قابل خریداری باشد.
با افزایش تعداد خودروهای الکتریکی، انتظار میرود فروش آنها نیز افزایش داشته باشد. در سال ۲۰۱۹، سهم خودروهای الکتریکی از کل فروش خودروها، ۳.۴ درصد بوده و انتظار میرود سال آینده این رقم به ۵.۵ درصد برسد. فروش خودروهای الکتریکی همچنان افزایش خواهد داشت و تا سال ۲۰۲۶ تقریباً یکپنجم از کل فروش بازار خودرو را به خود اختصاص خواهند داد. در سراسر اتحادیهٔ اروپا، فروش الکتریکیها از ۳۱۹ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۵۴۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.
از اول ژانویهٔ سال ۲۰۲۰، بند جدیدی وارد قوانین اتحادیهٔ اروپا خواهد شد که اگر متوسط تولید دیاکسید کربن خودروها بیش از ۹۵ گرم در هر کیلومتر باشد، خودروسازان بشدت مجازات خواهند شد. اگر شرکتهای خودروسازی از این میزان فراتر بروند، باید برای هر گرم تولید دیاکسید کربن بیشتر، ۹۵ یورو جریمه پرداخت کنند که این عدد در کل تعداد خودروهای فروخته شده ضرب میشود؛ اما بااینحال انتظار نمیرود وضع چنین قوانین سختگیرانهای هم تأثیر قابلتوجهی در فروش خودروهای الکتریکی داشته باشد.
دلیل عمدهٔ چنین موضوعی این است که خودروسازان بهنوعی قانون را دور میزنند زیرا طبق قوانین اروپا، خودروهایی که کمتر از ۵۰ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید کنند، مشمول طرحهای تشویقی فوقالعادهای خواهند شد. این یعنی شرکتی هر خودروی الکتریکی که به فروش برساند چون هیچ آلایندگیای ندارد، درواقع دو خودرو حساب میشود و این امتیاز مطابقت با میزان آلایندگی مجاز در قوانین جدید را بدون افزایش تولید محصولات تمام الکتریکی آسانتر میکند. بااینوجود، خودروهای الکتریکی جدیدی مثل مینی کوپر SE، فولکسواگن ID.3 و اوپل e-Corsa که سال آینده راهی نمایندگیهای فروش میشوند، رقبای مقرونبهصرفهای برای خودروهای درونسوز خواهند بود.
علیرضا
۸ دی ۱۳۹۸سال بی روحیه پس
datsun
۸ دی ۱۳۹۸پدال شما زحمت میکشید ما استفاده میکنیم ، ببخشید ولی این تغیرات جدید اصلا واسه تلفن همراه مناسب نیست.
MAHDI
۸ دی ۱۳۹۸راستش منم میدونم زحمت زیادی کشیدن اونم واسه استفاده ما.
اما الان دیگه اصلا با گوشی اصلا جور در نمیاد. الان که دارم تایپ میکنم اونقدر کلمات ریز هستش که نمیشه دیدش.وقتی هم که زوم میکنی همش تصویر پرش داره طوریکه مجبور میشی به حالت قبل برش گردونی. چطور بگم الان سایت به شدت واسه من یکی که گنگ و سردرگم شده. سی لگاید الان با PC خوب جواب بده اما فکر میکنم بیشتر دوستان با گوشی وارد سایت میشن که به هیچ وجه همخوانی نداره. منکه عاشق حالت گذشته بودم. خیلی ساده و جذاب بود. هرچیزی درست جای خودش!!!
اگه هم قراره اینطور بمونه دیگه چاره ای نیست. اما تواین حالت سعی میکنم کمتر تایپ کنم چون واقعا سخت شد!!!
Mahdi911Turbos
۸ دی ۱۳۹۸پدال جان دهنمون سرویس شد برا ما که با موبایل میایم اصلا راحت نیست
اصلا نمیشه مطالبو خوند
بر گردونش همون حالت قبل
سردبیر
۸ دی ۱۳۹۸درود. متاسفیم که چنین مشکلی برای شما و برخی دیگر از کاربران سایت ایجاد شده. البته سایت با معیارهای استاندارد موبایلی طراحی و تست شده و حتی در کوچکترین اسکرین های موبایلی هم غالبا بدون مشکل بوده اما طبیعی است که همه گوشی ها استانداردهای یکسانی ندارند و هماهنگی با همه دستگاهها هم کاری سخت است. با این وجود همچنان پیگیر این قضیه هستیم و انشاالله این مشکلات را برطرف خواهیم نمود. ممنون که با ما همراهید.
ارادتمند
ADAK
۸ دی ۱۳۹۸وقتی شما میگی :
حتی در کوچکترین اسکرین های موبایلی هم غالبا بدون مشکل است
یعنی اینا که مشکل دارن حرف مفت میزنن !
یا صفحه شون از کوچکترین اسکرینی که شماها تست کردین بازم کوچیکتره …
سردبیر
۹ دی ۱۳۹۸سلام.
البته بنده عرض کردم: “غالبا” و جسارتی هم به هیچ کدام از دوستان نکرده و نمی کنم.
طبیعی هست که در مواردی هم مشکل وجود داشته باشد چه سایزهای بزرگ یا کوچک اسکرین. به هر حال ما تنها می توانیم با تعداد معدودی گوشی این کار را تست کنیم و ابزارهای آنلاینی هم که وجود دارند، مشکلی را نشان نمی دادند. گزارش این مشکلات و مخصوصلا ارسال یک اسکرین شات به بنده، می تواند مکم کند تا این موارد را هم مرتفع کنیم. ممنون
باربد
۹ دی ۱۳۹۸عاللللییییمیشهماشینبرقیبیادچوناگهبااینروندادامهپیداکنهکرهزمیننابودخواهدشد
آیندگاندرخطرند
????????