سدانهای کامپکت لوکس خودروهای جالبی هستند. ازنظر ابعاد با امثال هوندا سیویک برابرند اما محدوده قیمتشان حدود دو برابر بالاتر است! شاید برایتان جالب باشد که تنها در بازار ایالاتمتحده سالیانه حدود نیم میلیون نفر در ازای تجربه مالکیت، سواری و صدالبته دیده شدن با این خودروها به راحتی تن به پرداخت رقمهای گزاف میدهند و اصلا هم از خرید خود ناراضی نیستند!
اخیراً نشریه موتورترند (Motor Trend) هشت عضو برجسته این سگمنت پرفروش یعنی آلفارومئو جولیا، آئودی A4 2.0 کوآترو، بامو 330i، کادیلاک ATS 2.0T، جگوار XE 25t، لِکسِس IS 200t نسخه F اسپرت، مرسدس بنز C300 مجهز به بسته اسپرت و ولوو S60 T6 نسخه R-Design را طی آزمایشی همهجانبه روبروی یکدیگر به صف کرد. چندین داور این خودروها را با احتساب فاکتورهای اصلی موردنظر خریداران شامل قیمت، وضعیت نمایندگیها و خدمات پس از فروش، استهلاک، درصد اطمینان، ایمنی، سامانه اطلاعات و سرگرمی و ظرفیت حمل بار و سرنشین مورد بررسی قرار داده و برای دستیابی به خروجی دقیقتر، حتی از یک خریدار واقعی هم وقت و حساسیت بیشتری صرف کردند. همچنین عواملی مثل رفتار خودرو، طراحی، وضعیت برند، جذابیت کلی و تجربه سواری نیز در نتیجه نهایی بیتأثیر نبودهاند.
تمامی منتخبین از سه شرط مشترک پیروی میکنند:
- اجاره سه ساله (۳۶ ماهه) با مبلغ ماهیانه ۳۹۹ دلار
- اتاق چهار درب
- قوای فنی چهار سیلندر ۲ لیتری توربو.
در مورد ولوو تریم اصلیِ موردنظر T5 Inscription پلاتینوم بوده اما به دلیل در دسترس نبودن آن از مدل T6 R-Design استفاده شده است. از طرفی نماینده اینفینیتی یعنی Q50 بخاطر عدم تطابق با شروط پیشگفته در رقابت حضور ندارد. همچنین قابلذکر است که ردهبندی نهایی حاصل انجام هزاران مایل آزمایش شهری و جادهای و بررسی عملکرد خودروها در شرایط واقعی میباشد.
در ذیل برگردان این رقابت نفسگیر را باهم میخوانیم.
سواری و هندلینگ
تجربه رانندگی مهمترین قسمت یک سدان لوکس اسپرت است. اعضای این سگمنت باید هندلینگ یک خودروی اسپرت و سواری یک سدان لوکس را همزمان داشته باشند، اما ایجاد این توازن کار هرکسی نیست و خیلیها از انجام آن عاجزند.
بامو که سه دهه قبل پرچمدار این گروه محسوب میشد، امروز بیشتر از همه ناامیدمان کرد. مدتهاست که از نرمی بیشازحد آن انتقاد میکنیم و این مشکل پس از بهروزرسانی اخیر هنوز هم پابرجاست. سواری راحتی بسیار خوبی دارد اما در عوض هندلینگ اصلاً همانند گذشته تیز و دقیق نیست.
در مقابل، آلفارومئو جولیا تقریباً مورد پسند همه رانندگان بود. این سدان ایتالیایی هم برای سرعتهای بالا ایده آل است هم راحتی بسیار خوبی ارائه میکند. فرمان دقیق و سریع است و البته کمی هم سروصدا دارد. کوبشها به خوبی توسط شاسی جذب شده و هیچ تنشی بیپاسخ نمیماند. یکی از نکات قابلتوجه درباره جولیا این است که در حالت رانندگی اسپرت نیز هیچگونه تکان آزاردهندهای به اتاق وارد نمیشود و آرامش سواری با حالتهای دیگر تفاوتی نمیکند. رتبه دوم بعد از آلفا، کادیلاک بود. در مورد ATS باید گفت شاسی و فرمان پذیری وضعیت خوبی دارند اما کیفیت سواری به پای جولیا نمیرسد.
نمایندگان لِکسس، جَگوار، مرسدس بنز و آئودی عملکرد تقریباً مشابهی داشتند. هندلینگ و سواری IS فوقالعاده است اما وزن زیادش علاوه بر القای حس سنگینی، اندکی تأخیر در واکنشها و پاسخهای مجموعه فنی را به دنبال دارد. کلاس C و XE ازنظر هندلینگ در سطح بسیار بالایی هستند اما تعبیه لاستیکهای نهچندان مناسب و شوکهای سفت عملاً کیفیت سواری را تحت تأثیر قرار داده است. A4 در هردو بحث کیفیت سواری و هندلینگ فوقالعاده عمل میکند اما پشت فرمان حس ایزوله بودن دارید و انگار که اصلاً با سطح جاده در تماس نیستید. بسیاری از داوران معتقد بودند این ویژگی آئودی چیزی مشابه شبیهسازهای کامپیوتری رانندگی است!
ولوو اما که روزگاری سلطان این سگمنت بود، یک نسل عقبتر از همه به نظر میرسید. وزن ۱۷۳۰.۹ کیلوگرمی (سنگینترین عضو گروه) سر پیچها کاملاً حس میشود اما خوشبختانه سامانه چهار چرخ محرک (AWB) به فریاد راننده میرسد و تمام تلاشش را میکند تا این جثه سنگین را از تندی پیچها بیرون کشیده و نیز در مسیرهای هموار با سرعت پیش ببرد. از طرفی فرمان هم لرزش زیادی داشت و کیفیت سواری اصلاً در حد انتظار نبود. متأسفانه باید گفت ولوو در حال حاضر جایی در این سگمنت ندارد و کاملاً قدیمی مینماید!
عملکرد فنی
با توجه به تنوع گسترده گزینههای موجود در بازه قیمتی موردبحث، روشن است کسانی که سراغ سدانهای اسپرت میروند اهمیت زیادی برای عملکرد فنی خودرو قائلاند. درنتیجه، همهچیز بستگی به اولویتهای خریدار دارد و اتفاقاً همین اولویتبندی یکی از اصول اساسی در این سگمنت به شمار میرود.
بامو سالها بهعنوان بنیانگذار و پیشرو این سگمنت شناخته میشُد اما در این آزمایش نتوانست انتظارات داوران را برآورده سازد. عملکرد سری ۳ در شتابگیری متوسط به بالا بود اما متأسفانه در بحث ترمز گیری یکی از بدترینها و در آزمونهای حسابشده هندلینگ کاملاً معمولی ظاهر شد! بااینوجود بخاطر شتابگیری خوب در مسیر مستقیم، تأخیر حداقلی توربو و برنامهریزی فوقالعاده جعبهدنده مورد تشویق داوران قرار گرفت.
اگر با این قیمت به دنبال عملکرد فنی قابلتوجه و درعینحال مصرف سوخت اقتصادی هستید سراغ آئودی بروید. A4 با آن طراحی محافظهکارانه و ملایم در هردو آزمایش مسیر مستقیم و figure 8 سریعترین بود. جعبهدنده دو کلاچه و سامانه چهار چرخ محرک (AWD) تأثیر فوقالعادهای در کارایی فنی و کشش خودرو دارد؛ اما در سرعتهای بالاتر از ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) این آلفارومئو است که با بهترین نسبت وزن به قدرت و کوتاهترین ضریب دندهها مطلوبترین عملکرد را به نمایش میگذارد و نهتنها برای رسیدن به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت به ۱ ثانیه زمان کمتری احتیاج دارد بلکه یکچهارم مایل را هم با اختلاف سرعت ۳.۳ مایلی (۵.۳ کیلومتری) نسبت به آئودی طی میکند. از طرفی نماینده مرسدس بنز با تکیه بر بسته اسپرت در آزمون figure 8 پا به پای آئودی میتازد و برای ترمز گیری و توقف مسافت کمتری میطلبد. آلفارومئو همچنین به لطف سامانه کنترل پایداری جدی و مستحکم خود در figure 8 نیز فوقالعاده و بیرقیب ظاهر شد.
کادیلاک علیرغم اینکه ازنظر قدرت پیشرانه در رتبه دوم قرار میگیرد و همزمان دومین خودروی سبک گروه است، در حد و اندازهای که باید عمل نمیکند. ازنظر ما این امر به ضریب بلند دنده یک و تنبل نسبی جعبهدنده برمیگردد. در مورد جَگوار، کوتاهی ضریب دندهها (رتبه دوم در گروه) وضعیت ناامیدکننده نسبت قدرت به وزن (رتبه دوم بین بدترینها) را جبران کرده و عملکرد فنی را در حد معقولی نگه میدارد.
لِکسس دومین خودروی سنگین گروه بود و دومین پیشرانه ضعیف را زیر کاپوت داشت، درنتیجه در خط مستقیم خیلی سنگین به نظر میرسید و نتوانست جایگاهی بهتر از آخری بدست آورد. بااینوجود در بحث هندلینگ سنگ تمام گذاشت و ضعفهای دیگرش را تا حد زیادی جبران کرد.
در نهایت به ولوو میرسیم. مدل T6 با پیشرانه مجهز به توربو شارژر و سوپر شارژر (البته گزینه اصلی در این سگمنت مدل T5 است) از همه قویتر بود و جدای از ارتقای نرمافزار پیشرانه توسط پولستار، سامانه چهار چرخ محرک (AWD) و بسته اسپرت R-Design را هم در دل داشت. از طرفی سنگینترین خودروی گروه بود و در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ترمز گیری به ترتیب رتبههای سوم و دوم را کسب نمود. اما در figure 8 علیرغم عملکرد قابلقبول کندتر از بقیه ظاهر شد.
مصرف سوخت
بنزین بهعنوان سوخت شماره یک خودروها در شرایط فعلی قیمت چندان بالایی ندارد، اما باید توجه داشت که همهچیز همیشه به همین منوال باقی نخواهد ماند؛ گرچه هرچقدر هم ارزان بماند بازهم بهخودیخود یک هزینه ثابت است. از طرفی در مورد پیشرانههای کوچک این انتظار وجود دارد که مصرف سوخت به میزان قابل توجهی کاهش یابد و بهاصطلاح افت قدرت و گشتاور خروجی (ناشی از کاهش حجم پیشرانه) را جبران کند!
بر اساس آزمونهای استاندارد EPA هر هشت خودرو مصرف سوخت تقریباً مشابهی دارند و در یکصد کیلومتر شهری، جادهای و ترکیبی به ترتیب حدود ۱۰.۲، ۷.۳ و ۹ لیتر بنزین میسوزانند. جگوار XE با ۱۱.۲، ۷.۸۴ و ۹.۸ لیتر پرمصرفتر از بقیه است. از طرفی مرسدس بنز توانسته با ثبت رکورد ۹.۸، ۶.۹ و ۸.۴ لیتر از آلفارومئو و آئودی پیشی بگیرد.
اما آزمایش مصرف سوخت واقعی موتورترند که با همکاری مؤسسه Emissions Analytics انجام میگیرد کاملاً واقعی و قابل اتکا است. در نتایج بدست آمده از این بررسی میبینیم که مرسدس بنز کلاس C طبق مقیاس مایل بر گالن ۲ واحد سقوط کرده و بهعبارتدیگر ۱.۰۷ لیتر بیشتر از رقم اعلامی EPA بنزین میسوزاند. همچنین نماینده جگوار هم توانست در سیکل شهری و ترکیبی رکورد بهتری ثبت کند. سایر اعداد و ارقام نیز به شرح زیر هستند:
- لِکسس IS 200t: پرمصرفترین خودروی گروه / به ترتیب ۱۱.۵، ۷.۵ و ۹.۷ لیتر.
- آلفارومئو جولیا: بسیار بهتر از رقم اعلامشده توسط EPA / به ترتیب ۸.۳، ۶.۲ و ۷.۴ لیتر.
البته دقت کنید که نمایندگان آلفارومئو و آئودی درواقع مدلهای پیشتولید هستند و ممکن است مدل تولیدی اصلی بهواسطه برخی تفاوتها در درجهبندی نرمافزارهای داخلی (تنظیمات داخلی خودرو در مدل تولیدی، نهایی شده و گاهاً با نمونههای پیشتولید تفاوت دارند)، در بحث مصرف سوخت رکوردهای متفاوتی بر جای بگذارند.
پشت فرمان / فضای اتاق
ازآنجاکه سرنشینان بیشترین وقت خود را داخل اتومبیل میگذرانند و قسمتهای مختلف را بارها و بارها میبینند، لمس میکنند و در حال تعامل مستمر با آن هستند، اتاق یک خودروی لوکس را میتوان مهمترین قسمت آن دانست.
ایمنی
نمایندگان شش کشور نهتنها در مصرف سوخت، بلکه در بحث تستهای تصادف دولتی و خصوصی (شرکتهای بیمه) نیز نتایج تقریباً یکسانی داشتند. هر هشت خودرو در آزمایشات اداره ملی امنیت حملونقل بزرگراههای آمریکا (NHTSA) حداقل چهار ستاره (از مجموعه پنج ستاره) کسب نموده و در آزمایشات مؤسسه بیمه بزرگراههای آمریکا (IIHS) به درجه “خوب (Good)” دست پیدا کردند (مؤسسه بیمه بزرگراههای آمریکا آزمونهای تصادف را از ضعیف (Poor) تا خوب (Good) و آزمونهای جلوگیری از برخورد را از پایه (Basic) تا ممتاز (Superior) درجهبندی میکند). بااینهمه، چند نکته جزئی حائز اهمیت است.
ارزش در برابر قیمت
ازآنجاکه اجاره بهای هر هشت خودرو برابر است، برای تعیین ارزش در برابر قیمت باید سراغ موارد دیگر رفت و در نظر داشت که هیچکس نمیخواهد یک مبلغ ثابت را صرف خودرویی با رتبه پایینتر بکند. بهطورکلی تفسیر “ارزش در برابر قیمت” بیش از هر چیز بستگی به سلیقه خریدار دارد، اما اینجا اینطور تعریفش میکنیم: میزان عملکرد و رضایتمندی که در ازای پرداخت ماهیانه ۳۹۹ دلار دریافت میکنید. البته دقت داشته باشید که به دلیل خرید اجارهبها توسط بخش اعظم مشتریان، برچسب قیمت و ارزش باقیمانده هنوز هم حائز اهمیت است.
هزینه نگهداری
ازآنجاکه وقت طلاست و هیچکس دوست ندارد زیاد از حد وقتش را صرف حضور در تعمیرگاه کند، درصد اطمینان یک خودروساز امروزه از مهمترین عوامل دخیل در خرید خودرو به شمار میرود!
آلفارومئو جولیا در گروه دوم جای میگیرد، چراکه بهتازگی وارد بازار ایالاتمتحده شده و هنوز اطلاعات مربوط به میزان اعتماد برند، نگهداری، تعمیرات و استهلاک آن بهطور دقیق و کامل در دسترس نیست. تنها میتوان به این نکته اشاره کرد که مدلهای پیشین در رتبهبندیهای کیفی اروپایی وضعیت مناسبی داشتهاند.
- جَگوار: ضمانت ۵ سال یا ۶۰ هزار مایل (۹۶.۵۶۰ کیلومتر) بدون هزینه نگهداری
- بامو، کادیلاک و ولوو: ضمانت ۳ سال یا ۳۶ هزار مایل (۵۷.۹۳۶ کیلومتر)
- لِکسس: دو سرویس اول در سال اول بهصورت رایگان
- آلفارومئو، آئودی و مرسدس بنز: پرداخت هزینههای معمول نگهداری
گفتنی است تفاوت بین پرخرجترین و کمخرجترین خودرو در بازه پنج ساله کمتر از ۷ هزار دلار بوده و نشان میدهد که رقبای این سگمنت ازنظر هزینههای جانبی نیز شرایط بسیار مشابهی دارند.
جمعبندی
در این آزمایش به بررسی تمامی جوانب خودروها پرداختیم. با توجه به اهمیت بالای کلاس سدانهای کامپکت لوکس، چگونگی سنجش خودروها در هریک از بخشها ساعتها مورد بحث و واکاوی قرار گرفت و علاوه بر بازتاب صحیح نقاط ضعف و قوت هریک از شرکتکنندهها و تأمین دادههای موردنیاز، توجه ویژهای هم به انتظارات و اولویتهای مختلفِ موجود در بحث اجاره و خرید معطوف شد. البته در سگمنتی که عشق و علاقه، پرستیژ و عملکرد فنی عموماً بر اعداد و ارقامِ صرف غالبیت دارد، بیشتر از عقل باید حرف دل را گوش کرد! درنتیجه آنهایی که قدیمیتر بودند، پایینتر جای گرفتند!
ولوو S60 که بار قبل بر سکوی دوم میدرخشید، امروز دیگر پا به سن گذاشته است. S60 قدیمیترین شرکتکننده بود و تقریباً در همه زمینهها عقبتر از رقبا حرکت میکرد. اگرچه بهروزرسانیهای متعدد توانسته این سوئدی جذاب را همچنان داخل گود نگه دارد اما برای شمرده شدن بهعنوان یکی از مدعیان اصلی به قدمهای بزرگتری نیاز است و متأسفانه هنوز خبری از نسل جدید نیست!
بامو 330i در آخرین آزمایش بزرگ موتور ترند بهراحتی مقام دوم را تصاحب کرد، اما متأسفانه با وجود بهروزرسانی اخیرَش، هنوز هم نقصان دارد. 330i اینبار بجز صدای فوقالعاده پیشرانه، نکته قابلتوجهی نداشت و نتوانست نظر داوران را جلب یا در هیچیک از زمینهها عنوان اولی را از آن خود کند. سلطان باواریا اگر میخواهد در سالهای بعد جایگاه هفتمی خود در این سگمنت را بهبود بخشد، باید چارهای اساسی برای حال سری ۳ بیندیشد.
رقابت بین کادیلاک ATS و جگوار XE برای قرار گرفتن در میانه گروه سرانجام به نفع آمریکایی جوان تمام شد. هردو خودرو تجربه رانندگی فوقالعادهای ارائه میکنند اما متأسفانه جفتشان از فضای ناچیز ردیف عقب رنج میبرند. عنصر مهمی که درنهایت موجب شکست XE گردید سامانه اطلاعات و سرگرمی آن بود که نسبت به نمونه موجود در ATS حرف زیادی برای گرفتن نداشت.
مرسدس بنز C300 با اختلاف فاحشی لوکسترین گزینه موجود در این سگمنت است و نهتنها ازنظر فنی روسفیدتان میکند بلکه در سایر زمینهها هم رکورد قابلتوجهی از خود برجای میگذارد؛ اما متأسفانه به دلیل امکانات و تجهیزات کمتر از حد انتظار (به نسبت رقم پرداختی) و سواری نهچندان راحت مدل اسپرت به میزان زیادی از کسب مدال نقره دور شد. در مورد لِکسس IS200t هم قضیه به همین قرار است؛ چراکه علیرغم برتریهای زیادی که نسبت به سایرین داشت در بحث قدرت پیشرانه و سامانه اطلاعات و سرگرمی کم آورد.
آئودی A4 با افتخار بر سکوی دوم ایستاد. آلمانی شیکپوش روی کاغذ، در بحث امکانات و فضای کابین حرف اول را میزند و میتواند پابهپای جولیا بتازد، اما شخصیت نهچندان گیرا و حس گُنگ رانندگی مدال طلا را از او سلب نمود. اگر فعلاً منتظرید تا جولیا امتحانش را در بازار پس بدهد، A4 بهترین گزینه شماست.
اجاره کردن خودرو یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن این است که میتوانید صرفاً بر اساس احساس، عشق و علاقه و حتی تعصب شخصی خود تصمیم بگیرد. با این دید، آلفارومئو جولیا نهتنها عملکرد فنی فوقالعاده و تجربه رانندگی بینظیری دارد بلکه در باقی زمینهها نیز بیرقیب است. تنها مسئلهای که وجود دارد تازگی آن در بازار و عدم دسترسی به برخی آمارهاست که اندکی مکث به دل خریدار میآورد. فارغ از این مورد، ما در موتورترند اگر قصد اجاره یک سدان کامپکت لوکس داشتیم جولیا را انتخاب میکردیم.
مقام هشتم: ولوو S60 تیپ T6
زیبا و امن / از مُد افتاده / گزینهای قدیمی در سگمنتی بسیار رقابتی
مقام هفتم: بامو 330i
سن زیاد / کُندی عملکرد / فاقد شخصیت لازم
مقام ششم: جگوار XE تریم 25T
یک استاندارد جدید در بحث ایجاد تعادل بین هندلینگ اسپرت و راحتی سواری / صندلی عقب تنگ و کوچک / طراحی داخلی خستهکننده / سامانه اطلاعات و سرگرمی آزاردهنده
مقام پنجم: کادیلاک ATS 2.0T
بهترین شاسی در کلاس خود / صندلیهای غیر قابل استفاده عقب / سامانه اطلاعات و سرگرمی نهچندان رضایتبخش
مقام چهارم: لِکسس IS 200T نسخه F اسپرت
عملکرد کُلی بسیار خوب / وزن زیاد / سامانه اطلاعات و سرگرمی گُنگ / طراحی دو قطبی
مقام سوم: مرسدس بنز C300
لوکسترین گزینه در این سگمنت / نیاز به بهبود کیفیت سواری و وضعیت قیمتگذاری
مقام دوم: آئودی A4 2.0T کوآترو
هوشمند / کاربردی / خبره و کار بَلد / فاقد شخصیت لازم برای رتبه نخست
مقام اول: آلفارومئو جولیا
پربازده / اقتصادی / سریع / ایمن / جذابترین تجربه رانندگی در این سگمنت / قابلاطمینان
درنهایت توجه شما را به جداول مشخصات خودروهای حاضر در این آزمون بزرگ جلب مینمایم. لازم به ذکر است تمامی خودروها مدل ۲۰۱۷ بوده و فارغ از مقایسه دوبهدو کنار هم قرار گرفتهاند.
منبع: motortrend
جواد
۲۶ خرداد ۱۳۹۶اصولا مردم بیشتر بر اساس علایق خودشون تو رنج مدلهای لوکس خرید میکنن چون سرمایه بیشتری دارن برای همین به جدولها زیاد توجه نمیکنن امار فروش ورشد فروش برندها ی لوکس معروف حرف منو ثابت میکنه من مثل بیشتر مردم وبچه های سایت بنز انتخاب مینم انتخاب دوم من الفا هستش
Nima
۲۶ خرداد ۱۳۹۶کادیلاک ، بهترین شاسى و دینامیک ، کم هزینه ترین ، بهترین امداد جاده اى و گارانتى ، بهترین تست برخورد از جلو
اینارو گفتم که بگم کادیلاک برگشته و از رقباى آلمانى اصلى هیچى کم نداره.
ولى هزینه نگه دارى لکسوس جالب بود از همه بیشتر بود!!!!
Daniel
۲۶ خرداد ۱۳۹۶لایک حاج نیما. توانایی های کادیلاک بر کسی پوشیده نیست.
آلمانیا هم که غیراز سلطان باواریا گل کاشتن. ولی منتظر برگشت سلطان باواریا با نسل جدید باشید.
بالاخره صاحب و سلطان این سگمنته.
Nima
۲۶ خرداد ۱۳۹۶کاملا درسته سلطان باواریا هم برمیگرده و ۱-۲ سال دیگه دوباره ATS جدید میاد دوباره رو دست بیمر
میدونى منظورم چیه؟ منظورم اینه این چرخه ادامه داره. الان بنز و آلفا کم سن ترین ماشیناى گروهن ، نتیجه رو هم که میبینى دوباره بیمر میاد بنز رتبش میاد پایین و همون چرخه دیگه. ولى در کل رقابت همه واقعا نزدیکه و بستگى به سن ماشین فقط داره.
PaRHaM
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ب شخصه تو اینا
ماشینهایی ک دوس دارم اینان :
ATS
C300
A4
Giulia
واقعا اینا دوست داشتنی هستن!
مثلا میگم واقعا از کابین آلفا و کادیکلاک و مرسدس خوشم میاد!
یا طراحی خارجی آئودی و کادیلاک
کلا خیلی از اینا خوشم میاد???????
بنزما
۲۶ خرداد ۱۳۹۶هیچوقت مقایسه های موتور ترند قبول نداشتم
حالا همش به کنار این یه جمله به کنار بی ام و سری 3 فاقد شخصیت لازم…….!!!!!!!
بعضی وقتا یه کم باید فکر کرد خودمون کلامون قاضی کنیم ااخه یه چی بگو حد اقل بگونجه
ایراد دوم کندی شتاب و سرعتش از بنز و لکسوس
بهتر بوده توی مانور تمام مقایسه ها میگن سری سه سیستم فرمون پذیری و عملکردش سریع تر از سی کلاس شتابشم که تواین مقایسه سری تر بود
دقیقا منظورش رو از کندی نفهمیدم
بنزما
۲۶ خرداد ۱۳۹۶رتبه بندی car and driver تو این کلاس
1 الفا جولیا
2 ایودی a4
3 بنز سی کلاس
5 بی ام و سری 3
7 جگوار
9 کادیلاک
10 لکسوس
بهرام
۲۷ خرداد ۱۳۹۶آلفا رو عشق است ?????????????
بی نام
۲۷ خرداد ۱۳۹۶بنز و A4
Rouzbeh
۲۶ خرداد ۱۳۹۶فک میکنم رتبه بندی کاملا منطقی بود . افرین به الفا و اعودی . لکسس و بیمر مطمعناا در نسل بعدی خیلی حرف ها برای گفتن خواهند داشت .
Moein
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ولی به نظر من اول شدن آلفا غیر منطقی یه .قراره این ماشینا لوکس باشن ،ولی بعضی از دوستان فکر میکنن چون ظاهر آلفا تهاجمی تره و حس اسپورت بودن بیشتری داره پس بهتره.برند های دیگه سدان های اسپورت به مراتب بهتری(از نظر ظاهری و فنی)دارن.یه چیز دیگه هم هست ،معمولا وقتی یه مدلی تازه معرفی میشه تو اکثر تستا یه جایگاه خوب براش در نظر میگیرن.
آرین
۲۶ خرداد ۱۳۹۶غیر از رتبه اولش بقیه رتبه بندیش مسخره بود
CNA
۲۶ خرداد ۱۳۹۶فقط آلفا??????????
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۶فقط آئودی A4 بعد آلفا
DYBALA
۲۶ خرداد ۱۳۹۶عشق است آئودی a4
اما اگر بخواید از امکانات مدل پرستیژ استفاده کنید، باید حدود یک چهارم قیمت خود ماشینو بدید..
ک البته خیلی بهتر از بنزه ک مدل پایش ی قیمته اما اگر بخواید ی سری امکانات بهش اضافه کنید، حدود یک سوم قیمتشو پرداخت کنید…
این اختلاف قیمت مدل پایه و اخرین مدل اگر زیاد باشه، ازار دهندس..
البته توی همه جور شرکتی هست اما بنز بنظرم از بقیه بیشتره
عرفان
۲۶ خرداد ۱۳۹۶خسته نباشید(بابت ترجمه). بسیار مقاله خوبی بود و کلی اطلاعاتمو زیاد کرد
مسعود
۲۶ خرداد ۱۳۹۶واقعا مقایسه کامل و جامعی بود.ممنون که اینقدر زحمت میکشید و واسه مخاطب هاتون ارزش قائل هستید.
شاهين
۲۶ خرداد ۱۳۹۶چه متن کامل و جالبی بود.من شخصا در ابتدا به اول شدن ب ام و داشتم فکر میکردم اما واقعا نمیشه انکار کرد اعودی لوکس تر بود.از اول شدن الفا هم خوشحال شدم.به نظرم حقش بود.در کل فاصله تو این سگمنت خیلی کمه و مردم اصولا بر اساس سلیقشون انتخاب میکنن
sina
۲۶ خرداد ۱۳۹۶این سگمنت مورد علاقه منه . یعنی سدان کامپکت دولیتری
همه چی رو با هم داره: کلاس و شخصیت سدان. قدرت کافی. اندازه مناسب جهت پاک . سوخت مناسب و …
خدایی من سیویک عزیز رو به اکثرا این لیست ترجیح میدم واقعا
ولی تو این لیست ائودی و الفا واقعا عالی هستن. القا رکوددار سدانهای پیست نورنبرگ هم هست در ضمن
بی صبرانه منتظر نسل چهارم لکسوس IS هستم. امیدوارم مثل LS رو سفیدمون کنه.
رامتین
۲۶ خرداد ۱۳۹۶امیدوارم نسل جدید is با مدل کروک هم بیاد. LS که خیلی گرونه. RC هم خیلی خط و خطوط داره و هیچ برتری فنی نسبت به IS نداره. GS که سگمنت بالاتری از IS هست و میگن میخواد حذف بشه.
الف.ی
۲۶ خرداد ۱۳۹۶باریکلا مرسدس
جولیا هم خیلی خوب خودشه بین بزرگان جا انداخته
کارال
۲۶ خرداد ۱۳۹۶آقا ی سوال اون قسمت رده بندهی . در مورد بی ام و نوشته فاقد شخصیت لازم ینی چی ؟! نکنه منظورش اینه ک تو این تست نتونسته در حد بقیه محصولات بی ام و خودشو نشون بده ؟!… ولی تو این سکمنت خدایی الفارومئو عالی کار کرده .
فرامرز
۲۶ خرداد ۱۳۹۶کسی که به سری ۳ بگه فاقد شخصیت لازم یعنی هیچی از خودرو نمیدونه!
Shady Four Rings
۲۶ خرداد ۱۳۹۶تو کار اند درایور هم دومه a4 ولی چیزی از ارزش هاش کم نمیشه :)
Mohamad
۲۶ خرداد ۱۳۹۶قبل از هرچیزی باید دید که منبع درآمد این گونه سایتها از کجا تامین میشه!
مثلا با یه شارژ مالی از طرف یکی از سازنده ها قضیه به سمتش میچرخه یا نه!
Saman
۲۶ خرداد ۱۳۹۶کادیلاک (بهترین هندلینگ و کیفیت سواری بهترین ایمنی و کمترین استهلاک و زیبا چون الماس تراش خورده مررررررسی کادیلاک مغرور که میدرخشی) آلفا. ولوو. لکسس :-) باز هم که bmw از آخر اول شده :D این اتفاقی نیستش یادمه در یه تست در مجله ماشین میان خودروهای لوکس مید سایز bmw سری ۵ و آئودی a6 و بنز e کلاس و کادیلاک cts آئودی اول کادیلاک دوم و بنز سوم و bmw آخر بودش به علت بدی کیفیت سواری و هندلینگ :-)
كوروش
۲۶ خرداد ۱۳۹۶BMW و بدی هندلینگ !!!!!
اخه …..
Saman
۲۸ خرداد ۱۳۹۶آخه نداره : مجله ماشین بهمن ماه ۹۲ صفحه ۶۴ بخونش و حالشو ببر :D همین تکست فعلی پدال هم هندلینگ bmw سری ۳ رتبه آخره
GTS
۲۶ خرداد ۱۳۹۶آمریکاییام گوششون درازه که فروش مرسدس بنز و ب ام و بیشتر از 2 برابر کادیلاکه و تقریبا هر سال رشد فروش دارن برعکس کادیلاک که کاهش پیدا میکنه.لطفا اینجور حرفای مسخررو که معلومه برا چی زده میشه رو وسط نیارین که فضای سایت سر مشکل و عقده ی یک دو نفر خراب شه و بعدنم شاکی نشین که بقیه جوابتونو میدن.اینجا همه چیز و همه کس احترام داره
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ای کاش فیات و آلفا رومیو توی ایران نمایندگی رسمی داشتن و بطور گسترده در سراسر کشور نمایندگی فروش و خدمات داشتن, متاسفانه یک واردکننده بشدت محدودو فقط در شهر تهران برای آلفا رومیو وجود داره که هزینه سرویس و خدماتش هم سر به فلک میزنه و در شهرهای دیگه هم مطلقا خدماتی ارایه نمیده
Mahdi US & JP CARS
۲۷ خرداد ۱۳۹۶نمایندگی مستقیم نمیشه چون فیات با کرایسلر یکی شده
فقط نمایندگی غیر مستقیم با واسطه میتونن داشته باشن
تمدن عرب
۲۶ خرداد ۱۳۹۶انتخاب بنده به ترتیب:
بنز
آئودی
بی ام دبلیو
کادیلاک
جگوار
نویدی
۲۶ خرداد ۱۳۹۶1_آلفا رومئو جولیا
۲_آئودی A4
۳-bmw 330
4_ مرسدس بنزc300
5_لکسسis200
6_کادیلاک ats
7_ جگوار
۸_ ولوو
با ایراداتی که از bmw گرفت،کل مقاله رو زیر سوال برد.
كوروش
۲۶ خرداد ۱۳۹۶متاسفانه بیمر که سالها سلطان بی رقیب این کلاس بوده و واقعا هیچ رقیب جدی بجز بنز c نداشت بدلیل قدیمی بودن بسیار فاحش از رقبا عقب ماند بهترین ماشین بی ام و و بهترین خودرو در کلاس خودش درجهان یعنی سری سه نیاز به کار بیشتر داره سری سه فدای سری ۵ و مدل های x شده متاسفانه
کاوه آهنگر
۲۶ خرداد ۱۳۹۶انتخاب اولم لکسس ، دوم آلفا ، سوم آئودی.
نمیدونم طراحی داخلی کادیلاک چرا اینطوریه؟! در حد اسم کادیلاک نیست، انصافا طراحی داخلی سایررقبا از کادیلاک خیلی قشنگتر هستن
فرشاد سجادیان
۲۷ خرداد ۱۳۹۶تنها ایرادی که از کابین C کلاس میتونم بگیرم اینه که حاشیه صفحه نمایشش خیلی زیاده و ابعادش کوچیک.
USA & JAPAN
۲۸ خرداد ۱۳۹۶اول کادیلاک بعدش جگوار