مطمئناً همهٔ ما عشق ماشینها به سوپراسپرتها علاقه داریم. این ماشینهای سریع در نگاه اول بسیار ایدهآل و رؤیایی به نظر میرسند اما وقتی دقیقتر به آنها فکر میکنیم، همهچیز عالی پیش نمیرود. یک فراری F8 تریبوتو ممکن است در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد اما برای جابجای کردن ماشین لباسشویی یا عبور از روی سرعتگیرها هرگز مناسب نیست. با این خودرو سفر خانوادگی در تعطیلات را هم باید فراموش کرد. به همین دلیل، کسانی که خواهان شتاب و سرعت هستند اما درعینحال به کارایی یک خودروی خانوادگی هم نیاز دارند، باید سراغ یکی از استیشنهای این مطلب بروند. اینها سریعترین استیشنهای حال حاضر دنیا در شتاب صفرتاصد هستند.
۱۰-ولوو V60 T8 پولستار
قدرت: ۴۱۵ اسب بخار
شتاب: ۴.۶ ثانیه
ولوو هیچگاه به ساخت خودروهای پرفورمنس شهرت نداشته اما در زمینهٔ استیشنها ید طولایی دارد. حال در V60 T8، این تجربه با تخصص پرفورمنس پولستار ترکیب شده و یک استیشن سریع را ایجاد کرده است. این ماشین از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک موتور ۲ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.
۹-بامو M340i تورینگ
قدرت: ۳۷۴ اسب بخار
شتاب: ۴.۵ ثانیه
هرچند شاید بامو M340i قدرت زیادی نداشته باشد اما بااینحال از شتاب قابلتوجهی برخوردار است. همچنین بااینکه اعلام شده در این نسل سرانجام M3 تورینگ یا استیشن ساخته خواهد شد اما تا پیش از معرفی آن، M340i تورینگ سریعترین سری ۳ استیشن خواهد بود (بدون احتساب آلپینا B3 تورینگ).
۸-آئودی RS4 آوانت
قدرت: ۴۵۰ اسب بخار
شتاب: ۴.۱ ثانیه
آئودی تجربهای طولانی در زمینهٔ ساخت استیشنهای پرفورمنس دارد که پیشینهٔ آن به RS2 دههٔ ۹۰ بازمیگردد. RS4 آوانت که ادامهدهندهٔ راه RS2 است، در جدیدترین نسخهٔ خود از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
۷-مرسدس C63 S AMG استیت
قدرت: ۵۱۰ اسب بخار
شتاب: ۴.۱ ثانیه
مردان AMG هرگز با استیشنهای سریع بیگانه نیستند و چند نمونه از آنها را در این لیست خواهید دید. C63 S از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس استفاده میکند که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. در همین حال، ۴۹۰ لیتر هم فضای بار در پشت خودرو وجود دارد که برای اکثر نیازها کافی خواهد بود.
۶-مرسدس CLA45 S AMG شوتینگ بریک
قدرت: ۴۲۱ اسب بخار
شتاب: ۴.۰ ثانیه
یک مرسدس دیگر و این بار CLA45 که در اصل نسخهٔ شوتینگ بریک از هاچبک داغ A45 محسوب میشود و هردو از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مشترک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده میکنند. این موتور با ۴۲۱ اسب بخار قدرت، قویترین موتور ۲ لیتری تولیدی دنیا بهحساب میآید.
۵-آلپینا B3 تورینگ
قدرت: ۴۶۲ اسب بخار
شتاب: ۳.۹ ثانیه
در طول تاریخ بامو M3، هیچگاه نسخهٔ استیشن آن ساخته نشده اما در عوض آلپینا از این فرصت استفاده و این خلأ را با عرضهٔ B3 تورینگ پُر کرده است. این ماشین با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی، دو توربوشارژر و ۴۶۲ اسب بخار قدرت، بهاندازهٔ بسیاری از خودروهای پرفورمنس دونفره سریع است.
۴-آئودی RS6 آوانت
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار
شتاب: ۳.۶ ثانیه
نسل جدید RS6 یکی از قویترین محصولات آئودی محسوب میشود. این سوپراستیشن قوای محرکهٔ مشترکی با مدلهای RS7 و RS Q8 دارد که شامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۶۰۰ اسب بخاری، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو میشود.
۳-آلپینا B5 تورینگ
قدرت: ۶۰۸ اسب بخار
شتاب: ۳.۶ ثانیه
مثل بامو M3، کسانی که خواهان یک M5 استیشن هستند نیز باید سراغ آلپینا B5 تورینگ بروند. این ماشین به لطف برخورداری از ۶۰۸ اسب بخار قدرت که توسط موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود، نهتنها در شتاب صفرتاصد به سریعی آئودی RS6 است بلکه میتواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت هم دست یابد.
۲-مرسدس E63 S AMG استیت
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار
شتاب: ۳.۵ ثانیه
بهتر از در اختیار داشتن ۶۱۲ اسب بخار قدرت، امکان انتخاب در نحوهٔ استفاده از آن است. هرچند E63 S استیشنی چهارچرخ محرک است اما همهٔ این قدرت را میتوان به چرخهای عقب منتقل کرد و در پیچها دریفت کشید. صندوق بار ۶۴۰ لیتری این سوپراستیشن نیز آنرا به خودرویی ایدهآل برای خانوادهها تبدیل کرده است.
۱-پورشه پانامرا اسپرت توریسمو توربو S
قدرت: ۶۳۰ اسب بخار
شتاب: ۳.۱ ثانیه
پانامرا اسپرت توریسمو توربو S سریعترین استیشن حال حاضر دنیا در شتاب صفرتاصد محسوب میشود. این خودرو با برخورداری از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، ظرف تنها ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد تا بتواند حتی برخی از سوپراسپرتها را هم مغلوب کند.
Ãbţìň
۹ دی ۱۳۹۹احیانا پانامرا یه ماشین لیفت بک یا فست بک نیست؟درسته خیلی شبیه به استیشنه اما توی طراحی میگن فست بک گرن توریسمو…
ولی به هر حال،واقعا خیلی جالبه ۶۰۰اسب روی یه ماشین خونوادگی!?
Mr.X
۱۰ دی ۱۳۹۹آره. یه چی شبیه فراری GTC4 Lusso
حامد
۹ دی ۱۳۹۹جلوی آئودی حرف زدن از استیشن حرومه…
MR.JJ
۹ دی ۱۳۹۹مطلب خیلی مختصری بود حداقل مشخصات فنی و قیمتش را هم مینوشتید
پدر خودروسازی جهان
۹ دی ۱۳۹۹به احتمال زیاد مرسدس e کلاس قدمت خیلی بیشتری نسبت به بقیه داره ، چون از حدود چهل سال پیش ، نسخه استیشن e کلاس تولید میشده
Hadi
۹ دی ۱۳۹۹از تو این لیست انتخابم فقط پانامراست…
واقعاً این ماشین شاهکار و محشره هم لوکس هم و سریع و با پرستیژه…
بی نظیره ?
Ali_x76
۹ دی ۱۳۹۹واقعا اگه قرار باشه فقط یک برند استیشن بزنه، اون آئودیه.
NAVID۰۰۹۸
۹ دی ۱۳۹۹دقیقاً ? .
من هم با شما موافقم که اتاق استیشن به رویِ آئودی چسبیده و خیلی جذاب میشه ، دقیقاً برعکس رقبا که سدانشون زیباتره !
اما دیگه رسماً پانامرا و بنز E رفتن تو کلاس سوپراسپرتها با این شتاب و قدرت بالا .
Mr.X
۱۰ دی ۱۳۹۹پانامرا اصلا استیشن نیست.
پدر خودروسازی جهان
۹ دی ۱۳۹۹به نظرم بهترین انتخاب ، مرسدس هست ، با وجود فضای بار بیشتر و ظاهر مکعبی تر نسبت به پانامرا تقریبا میتونه بهش برسه
اینجا شتابش را زده سه و نیم ثانیه اما میتونه خیلی بهتر شتاب بگیره که رکورد شتاب صفر تا صد این استیشن دوست داشتنی فقط ۳.۲ ثانیه هست پس به نظرم از همه نظر به پانامرا برتری داره ?
R@min
۹ دی ۱۳۹۹کلا با فلسفه استیشن کنار نمیام
AMG///
۹ دی ۱۳۹۹منم
عین نعش کش میمونن
خب برای جابه جایی وسایل میخوای برو SUV بگیر چرا نعش کش (استیشن)
R@min
۹ دی ۱۳۹۹آره واقعا
NAVID۰۰۹۸
۹ دی ۱۳۹۹مم هم استیشن دوست ندارم ، بازارهای آسیایی و آمریکایی هم دوست ندارند ، اما انتخاب اروپاییها پیام دوست داشتن میده چون اروپاییها زیاد اقتصادی و متفکر هستند که تمام جوانب را در نظر میگیرند و سپس خرید میکنند مثل حجم داخلیه خودرو و حجم بیرونی خودرو و… .
زیزیگولو
۹ دی ۱۳۹۹معرفی سریعترین نعش کشای دنیا!!!!! ………… همشون خوشکلن ولی اکثراً وقتی استیشن میبینن یاد نعش کش میوفتن!!!
MAHDI
۹ دی ۱۳۹۹کلا استیشن هارو دوست ندارم. اما اگه بخوام بین همشون یکی رو انتخاب کنم آلپینا B5 و انتخاب میکنم چون راحت ترین سواری رو داره با سرعتی در حدود 330 کیلومتر ?
ولی درکل حیفه این هزینه واسه به استیشن بشه.بین اینا هم RS6 طراحی پرفومنس تری داره نسبت به بقیه.
Malt hill
۹ دی ۱۳۹۹آئودی ها و پانامرا ?
پدر خودروسازی جهان
۹ دی ۱۳۹۹در درگ carwow مرسدس ای ام جی e63s استیت تونست رکورد شتاب صفر تا صد ۳.۲ را بزنه و با همین پانامرا گرند توریسمو توربو اس هر دو مسافت چهارصد متر را در ۱۱.۱ ثانیه طی کنند که خیلی هم درگ جذابی بود و هر دو تاشون از نسخه سدان سریع تر بودن با وجود وزن بیشتر !
Ho3in
۹ دی ۱۳۹۹من نمیتونم با این استیشن ها ارتباط برقرار کنم?معلوم نیست واسه چی ساخته شدن ?
نه شاسی بلندن
نه سدانن
و نه هاچ بک
افرادی که این ماشین رو میخرن برای چه مصارفی از این ماشین استفاده میکنن؟؟
[—{*AMIN_MC20*}—]
۹ دی ۱۳۹۹میخوان پول وانت ندن?
nikzad
۹ دی ۱۳۹۹برخلاف دیدگاه اکثر کاربر ها من واقعا استیشن هارو دوست دارم و از دیدنشون لذت میبرم. اگر دنبال امنیت هستید و شتاب را در اولویت های دیگر قرار میدهید ولوو بهترین انتخاب است. هرچی به انتهای لیست نزدیک میشویم ماشین های جذاب تری خودنمایی میکنند. با این که من پولشونو ندارم ولی برای انتخابشون استرس گرفتم?
بنیامین
۹ دی ۱۳۹۹ظاهر فوق خشن ائودی rs6 محشره
حسین دهمرد
۹ دی ۱۳۹۹کلا از نگاه خریدار با هاچبک و استیشن ارتباط برقرار نمیکنم شاید رهگذری ببینم برای چند لحظه واسم جالب باشه شاید بخاطر اینکه عادت نداریم(خوشبختانه) اما آئودی نسبت به بقیه زبان طراحیش به اینجور ماشینا بیشتر میخوره.آئودی مثه کت میمونه به همه میاد.
اون شوتینگ بریک مرسدس فکر کنم از نمای خیلی بدی عکس گرفتن یک سوم آخرش با بقیه ش نمیخونه شبیه بهلول شده
ATa
۹ دی ۱۳۹۹RS6 avant آوانگارد و رها از سگمنت های بازار
مهدی
۹ دی ۱۳۹۹فقط RS6 و پانامرا همین و بس خیلی از استیشن خوشم نمیاد ولی خیلی بد هم نیستن ماشین های خوبین
challenger
۹ دی ۱۳۹۹ولوو استیشن ساز ماهریه
??Amin_sto??
۹ دی ۱۳۹۹با اینکه استیشن دوست ندارم اما از rs6 خوشم اومد خیلی جذابه
Sina
۹ دی ۱۳۹۹آئودی RS6 و آلپینا B3 عالی هستن
البته آلپینا نسخه ی سدانش خیلی بهتره
پانامرا و بنز هم خوب هستن
ارش
۹ دی ۱۳۹۹همه یک از یک بهتر نمی تونم انتخاب کنم.
Abbas.Lambo
۹ دی ۱۳۹۹با اختلاف Rs6،دید منو نسب به این کلاس کلا عوض کرده
Me
۹ دی ۱۳۹۹???
تازه A6 allroad رو ندیدی
اون عشق منه
AMG///
۹ دی ۱۳۹۹اگه یه روز بخوام نعش کش(استیشن) بخرم صددرصد ولوو میخرم
یاس ی
۹ دی ۱۳۹۹برخلاف اکثر دوستان من به استیشنهای پرفورمنس (نه هر استیشنی) علاقه دارم، توی اروپا خصوصا بریتانیا استیشنها بسیار پرطرفدار هستند چون قانون به خاطر امنیت خیلی اجازه بار با وانت نمیده و هم اینکه دزدی از پشت وانت خیلی مرسوم هستش. اتفاقا در اکثر موارد استیشنها خیلی از وانت کاربردی تر هستن. شما زمانی به وانت نیاز داری که باری با طول زیاد حمل کنی در غیر اینصورت با استیشن یا ون خیلی ایمنتر میشه حمل ونقل انجام داد وهمزمان برای کاربرد خانوادگی خیلی بهترند.
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۹ دی ۱۳۹۹نظر سنجی
پورشه پانامرا اسپرت توریسمو توربو s = ?????
فراری جی تی سی 4 لوسو = ???????
البته این کلی هست . آبشن های پورشه بیشتر از فراری هست و ارزشش بیشتره
ولی جی تی سی 4 لوسو یه چیز دیگس (نظر شخصی)
Saeed
۱۰ دی ۱۳۹۹RS6 Avant❤️❤️❤️
E39
۱۳ دی ۱۳۹۹طراحی آئودی RS4 و ولوو V60 معرکه هست.