اکثر افرادی که به دنبال کراس اوورها میروند توجه چندانی به قدرت و اسب بخار نشان نمیدهند اما افرادی که خواهان یک خودروی لوکس هستند که از سواری آن لذت ببرند باید گزینههای خاصی را مدنظر قرار دهند. با وجود تکنولوژیهای مدرن میتوان کراس اوورها و شاسی بلندهایی را دید که بهتر از خودروهای سواری چند سال پیش عمل میکنند. در ادامه شما را با سریعترین شاسی بلندهای امسال آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
رولزرویس کولینان (قدرت ۵۶۳ اسب بخاری)
یک خودروی لوکس واقعی باید پیشرانهای قوی داشته باشد تا شتاب گیری نرم و بیزحمتی را به ارمغان بیاورد. کولینان صرفنظر از نظراتی که دربارهاش وجود دارد از پیشرانهای قابلتوجه استفاده میکند. پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۷ لیتری توئین توربوی این قدبلند لوکس قدرت ۵۶۳ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید میکند و باعث میشود کولینان در عرض ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
ب ام و X6 M (قدرت ۵۶۷ اسب بخاری)
این خودرو نسخهی کوپهی X5 M است اما فعلاً X5 M 2019 معرفی نشده و ما به همین خودرو بسنده میکنیم؛ اما یکی از نقاط قوت این خودرو پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۶۷ اسبی است که باعث میشود شاسیبلند کوپهی ب ام و در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. انتظار میرود نسل جدید این خودرو شتاب گیراتری داشته باشد.
رنجروور اسپورت SVR (قدرت ۵۷۵ اسب بخاری)
رنجروور هرگز به خاطر پرفورمنس خود در جاده و پیست مشهور نشده بلکه همگان آن را به خاطر اشرافیت و تواناییهای بالا در آفرود میشناسند. البته زمانی که بخش خودروهای ویژهی جگوار لندروور اقدام به تولید رنجروور اسپورت SVR کرد همهچیز تغییر کرد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۷۵ اسب بخار باعث ایجاد شتاب ۴.۳ ثانیهای میشود. یک زمان فقط جگوار به خاطر سرعت و شتاب شناخته میشد اما حالا لندروور هم وارد این محدوده شده است.
مرسدس-ای ام جی GLS63 (قدرت ۵۷۷ اسب بخاری)
ای ام جی همیشه در چنین لیستهایی حضور داشته و حالا هم نوبت به GLS63 رسیده است. این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده کرده است. همین نیروگاه بزرگ باعث میشود شاسیبلند لوکس مرسدس در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
مرسدس-ای ام جی GLE63 S (قدرت ۵۷۷ اسب بخاری)
دیگر محصول قدبلند مرسدس در این لیست GLE63 S است که از همان پیشرانه و گیربکس برادر بزرگتر استفاده کرده ولی به خاطر اینکه GLE63 S خودروی کوچکتری است شتاب آن در عرض ۴.۱ ثانیه ثبت میشود. انتظار میرود نسل جدید GLE 2020 در نسخهی ای ام جی خود قدرت بیشتری داشته باشد.
مرسدس-ای ام جی G63 (قدرت ۵۷۷ اسب بخاری)
جی کلاس افسانهای هم از همان نیروگاه ۸ سیلندر دو برادر قبلی استفاده میکند و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۵۷۷ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر میباشد. مرسدس ادعا میکند شتاب این شاسیبلند در ۳.۹ ثانیه ثبت میشود.
مزراتی لوانته تروفئو (قدرت ۵۸۲ اسب بخاری)
اگرچه ما هنوز کراس اوور فراری را ندیدهایم اما مزراتی چندی است که وارد این بازی شده است. این خودرو در نسخه استاندارد خود قدرت قابلتوجه ۵۸۲ اسبی را از یک پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو میگیرد. البته مدل تروفئو دارای پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو است.
بنتلی بنتایگا اسپید (قدرت ۶۲۶ اسب بخاری)
همانند رولزرویس کولینان، بنتایگا هم باید یک نیروگاه خاص برای شتاب گیری نرم داشته باشد و پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی آن با قدرت ۶۲۶ اسب بخاری حرفهای زیادی برای گفتن دارد. قدرت بنتایگا اسپید نسبت به مدلهای استاندارد ۲۶ اسب بخار بیشتر است و همین امر باعث میشود حداکثر سرعت خودرو برابر با ۳۰۵ کیلومتر در ساعت باشد.
لامبورگینی اوروس (قدرت ۶۴۱ اسب بخاری)
شاسیبلند مشهور لامبورگینی از نظر قدرت در ردهی دوم این لیست قرار داشته اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای آن کاملاً گیراست. پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربوی این قدبلند ایتالیایی قدرت ۶۲۷ اسبی داشته اما یک شاسیبلند آمریکایی وجود دارد که اعداد بزرگی را نشان میدهد و خب ما هم میدانیم همه به اعداد نگاه میکنند.
جیپ گرند چروکی تراک هاوک (قدرت ۷۰۷ اسب بخاری)
کم مانده که فیات-کرایسلر از پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی که قدرت ۷۰۷ اسبی دارد در مینی ون پاسیفیکا استفاده کرده و دیوانگی را به حد اعلا برساند. چروکی تراک هاوک الماس درخشان این خودروساز بوده و رکوردهای زیادی را به خود اختصاص داده است.
بهترین خودروی این کلاس از هر نظر جیپه… زیربندی قوی ، ظاهر ساده و عضلانی ، کیفیت به اندازه ، صدای گیرا ، افرود بهتر از بیشتر رقبا ، موتور ساده اما قوی و قیمت خیییییلی مناسبتر از رقبا لامبو ، رولزرویس بنتلی و… بیشتر حکم عروسکایی رو دارن که یا قابلیت افرود و روزمره ندارن یا مالک به دلیل هزینه نگهداری یا قیمت دلش نمیاد استفاده به اون صورت داشته باشه
یا جمله اولت غلطه یا جمله دوم نمیشه جفتش شما شناسنامه ای مث که امریکایی بازی شایدم تعریف امریکایی بازو نمیدونید امریکایی باز این نیست که تو هرچی مید این یو اس ای بود رو مشخصاتشو عین طوطی بگی ک باید وقتی مید این یو اس ایو دیدی از جات پاشی و امریکایی رو تو هر کلاسو سگمنتی انتخاب کنی(البته بغیر از دهه کثیف و خجالت بار هشتاد ک استثناس:)) وگرنه همه ماسل کار هارو دوست دارند بقول جرمی کسی امریکایی بازه که ارهع
بحث تعصب و علاقه نیست ایشون حرف از بهترینه لیست زد که از نظر من بنتلیه الان مثلا اگه از طرفدارای امینم بپرسی بهترین خواننده کیه و بگه مثلا کویین، یعنی دیگه طرفدار امینم نیست؟
یا بد ترجمه و نوشته شده یا منبع مشکل داشته.کرایسلر موتور هلکت رو روی پاسیفیکا گذاشته!!!شتاب اوروس 3.6 هستش.تسلا x کجاست.دورانگوsrt8 کجاست.پورشه کایین.اصلا مقاله جالبی نبود
یانکی شتاب ثبت شده برای اوروس رو میتونی سرچ کنی فیلمشم هست 0 تا 60 مایل رو تو 2 و 9 دهم ثانیه میزنه تو درگ هم قبول دارم که تسلا محشره و یه سر و گردن از همشون قوی تره ولی خب تمام این قدرت رو همیشه بهت نمیده تو مرحله اول باید اپشن ludicrous رو سفارش بدی که فکر کنم قیمت بسیار بالایی داره بعدشم قبل از شروع مسابقه یا هرچیز دیگه ای باید بذاری باطریا گرم شن که خب طول میکشه تا اماده شه ازون ورم تو این حالت باطری خیلی سریع خالی میشه سر همین قضایاس که تو بحث پرفورمنس اکثرا ملاک رو درون سوز یا هیبرید در نظر میگیرن
همون قسمت کامنتت که خودت روت نشد بگی کیفیت بالا و نوشتی “کیفیت به اندازه” نشون از بهترین بودن جیپ میده :))) جیپ از جی کلاس و اورئوس هم بهتره،اره از صندوق عقب!
من ماشینا رو از همه جوانب مقایسه میکنم اینکه جنس روکش داشبور ماشین پوست کروکودیل باشه یا چرم مصنوعی درجه واسه من حداقل تو این کلاس خودرویی که لب کلامش قابلیت روزمرگی اصلا فرق نداره از اون گذشته مطمئنا کمتر احمقی رو میشه گیر اورد که با یه اوروس بره تپه و شن نوردی که مطمئنا از این لحاظ بیشتر ماشین های این لیست از لندکروز شش سیلندر هم ضعیفترن. نتیجه گیری منم کاملا منطقی هست شرمنده که مثل شما سرم تو صدم ثانیه ها نیست
ارورس بینظیره فراری هم حرفهایی خواهد داشت لوانته هم شیکه و خاص فقط تسلا چی؟؟؟ تا اونج که میدونم رکورد شتاب شاسی بلندها دست تسلاست البته با موتور الکتریکی
اوروس تو سرعت و شتاب بی رقیبه هنوز درگی نبوده که توش شکست بخوره باید منتظر فراری باشیم ببینیم چیکار میکنه اون لوانته رو من از نزدیک دیدم شاهکاره واقعا نمیدونم چرا ازش کم استقبال شد
وقتی یه موتور بدنه دو تنی رو توی سه ثانیه از سرعت 0 به 100 میرسونه، مطمئن باش موتور بر بدنه غالبه و هیچ فشاری روش نیست که بخواد باعث استهلاک بیش از حد بشه.
الان چون تاپ فیول ها تو دو ثانیه بدنه رو به سرعت صد کیلومتر میرسونن خیلی کم استحلاکن ؟? یا مثلاً چون کونیگزگ اگرا تو دو و نیم ثانیه صفر تا صدو میزنه استحلاکش کمتر از تویوتا کرولا هست ?
اره بابا اینا همشون شرورن من یدونه پرشیا دارم چهارصد مترو تو 9 ثانیه میزنه ارگونومی هم هست خواستی پارکینگه خونمونه:) جدای از شوخی خیلی از اینا ابعاد طول به عرضون تو عکس نشون داده نمیشه حتی زاویه عکسبرداری هم دخیله تو این که شما چیمیبینی اما بهتره که یا سوارش بشیم چون توش معلوم میشه چ جواهریه یا هم این که ب ستاره اشتوتگارت اعتماد کنیم که مورد دوم همیشه صادقه حالا رویسو ای خیلیم خوشگل نیست ولی درمورد بنز نچ
به جایِ واژه سریع ترین باید قوی ترین باشه چون قدرت همه رو به ترتیب از کم به زیاد نوشته ولی ۰ تا ۱۰۰ و تاپ اسپید همه رو ننوشته و ترتیبی هم نداره در مجموع لیست دهان پُرکنی بود و در آینده فراری به صدر این لیست اضافه خواهد شد ….
هه!!اره جیپم نشسته هر وقت حوصلش سر رفت ی توربو اسی ی جی تی توایی ی کامپتیشنی چیزی بده بیرون دهن طرفدارارو ببنده ک فراری بیاد از تایر دود کردن براش حرف بزنه…
لوانته با این رخ و پرفومنس نمیدونم چرا نتیجه نمیگیره بدبخت ! مزراتی این را تولید کرد مرهمی باشه بر کم فروش بودن ماشین هاش اما نمیدونم چرا این حربه هم سازگار نبود…
پس غول ۷۶۲ اسب بخاری تسلا کو….؟؟؟ با اون گشتاور ویرانگر ۱۰۷۶ نیوتون متریش…… . مطمئنا carbuzz فقط منظورش درونسوز ها بوده که Model X به صدر لیست نیاورده…..وگرنه کراس اوری نداریم که صفر تا ۶۰ مایلو در ۲.۸ ثانیه بره و یک چهارم مایل را در ۱۱.۲ ثانیه…!!! اونم در سکوت کامل و حمل ۷ نفر بزرگسال…!!!
مهدی
۲۲ تیر ۱۳۹۸بهترین خودروی این کلاس از هر نظر جیپه… زیربندی قوی ، ظاهر ساده و عضلانی ، کیفیت به اندازه ، صدای گیرا ، افرود بهتر از بیشتر رقبا ، موتور ساده اما قوی و قیمت خیییییلی مناسبتر از رقبا
لامبو ، رولزرویس بنتلی و… بیشتر حکم عروسکایی رو دارن که یا قابلیت افرود و روزمره ندارن یا مالک به دلیل هزینه نگهداری یا قیمت دلش نمیاد استفاده به اون صورت داشته باشه
Alireza
۲۲ تیر ۱۳۹۸من خودم امریکایی بازم ولی با شما موافق نیستم اصلا
اگه بخوام یکیو انتخاب کنم بنتلی رو ورمیدارم
car lover
۲۲ تیر ۱۳۹۸یا جمله اولت غلطه
یا جمله دوم
نمیشه جفتش
شما شناسنامه ای مث که امریکایی بازی
شایدم تعریف امریکایی بازو نمیدونید
امریکایی باز این نیست که تو هرچی مید این یو اس ای بود رو مشخصاتشو عین طوطی بگی ک
باید وقتی مید این یو اس ایو دیدی از جات پاشی و امریکایی رو تو هر کلاسو سگمنتی انتخاب کنی(البته بغیر از دهه کثیف و خجالت بار هشتاد ک استثناس:)) وگرنه همه ماسل کار هارو دوست دارند بقول جرمی کسی امریکایی بازه که ارهع
Alireza
۲۳ تیر ۱۳۹۸بحث تعصب و علاقه نیست ایشون حرف از بهترینه لیست زد که از نظر من بنتلیه
الان مثلا اگه از طرفدارای امینم بپرسی بهترین خواننده کیه و بگه مثلا کویین، یعنی دیگه طرفدار امینم نیست؟
یانکی
۲۲ تیر ۱۳۹۸یا بد ترجمه و نوشته شده یا منبع مشکل داشته.کرایسلر موتور هلکت رو روی پاسیفیکا گذاشته!!!شتاب اوروس 3.6 هستش.تسلا x کجاست.دورانگوsrt8 کجاست.پورشه کایین.اصلا مقاله جالبی نبود
sina7
۲۲ تیر ۱۳۹۸یانکی
شتاب ثبت شده برای اوروس رو میتونی سرچ کنی فیلمشم هست
0 تا 60 مایل رو تو 2 و 9 دهم ثانیه میزنه
تو درگ هم قبول دارم که تسلا محشره و یه سر و گردن از همشون قوی تره
ولی خب تمام این قدرت رو همیشه بهت نمیده
تو مرحله اول باید اپشن ludicrous رو سفارش بدی که فکر کنم قیمت بسیار بالایی داره
بعدشم قبل از شروع مسابقه یا هرچیز دیگه ای باید بذاری باطریا گرم شن که خب طول میکشه تا اماده شه
ازون ورم تو این حالت باطری خیلی سریع خالی میشه
سر همین قضایاس که تو بحث پرفورمنس اکثرا ملاک رو درون سوز یا هیبرید در نظر میگیرن
Reza
۲۳ تیر ۱۳۹۸شتاب یوروس ۲.۹ ثانیه هستش
овsкиكMас
۲۲ تیر ۱۳۹۸همون قسمت کامنتت که خودت روت نشد بگی کیفیت بالا و نوشتی “کیفیت به اندازه” نشون از بهترین بودن جیپ میده :))) جیپ از جی کلاس و اورئوس هم بهتره،اره از صندوق عقب!
مهدی
۲۲ تیر ۱۳۹۸من ماشینا رو از همه جوانب مقایسه میکنم اینکه جنس روکش داشبور ماشین پوست کروکودیل باشه یا چرم مصنوعی درجه واسه من حداقل تو این کلاس خودرویی که لب کلامش قابلیت روزمرگی اصلا فرق نداره از اون گذشته مطمئنا کمتر احمقی رو میشه گیر اورد که با یه اوروس بره تپه و شن نوردی که مطمئنا از این لحاظ بیشتر ماشین های این لیست از لندکروز شش سیلندر هم ضعیفترن. نتیجه گیری منم کاملا منطقی هست شرمنده که مثل شما سرم تو صدم ثانیه ها نیست
Seyed AMG
۲۲ تیر ۱۳۹۸از بین اینا اوروس و GLS و اسپرت SVR فوق العاده جذاب و زیبا هستن
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۸ارورس بینظیره
فراری هم حرفهایی خواهد داشت
لوانته هم شیکه و خاص
فقط تسلا چی؟؟؟
تا اونج که میدونم رکورد شتاب شاسی بلندها دست تسلاست البته با موتور الکتریکی
moein
۲۲ تیر ۱۳۹۸لوانته تروفئو وای که چه رخی داره لامصب??
sina7
۲۲ تیر ۱۳۹۸اوروس تو سرعت و شتاب بی رقیبه
هنوز درگی نبوده که توش شکست بخوره
باید منتظر فراری باشیم ببینیم چیکار میکنه
اون لوانته رو من از نزدیک دیدم شاهکاره واقعا نمیدونم چرا ازش کم استقبال شد
نویدی
۲۲ تیر ۱۳۹۸1-اوروس
2-X6 (بخصوص نسل جدیدش)
3-بنز G63
جیپ و کولینان و بنتایگا موتورشون بیش از حد حجیمه و خدای استهلاکن.
Abbas
۲۲ تیر ۱۳۹۸سلطان بلامنازع تو این مورد اوروسه
یه ترکیب عالی از پیست و خط مستقیم و آفرود،طراحی ساختار شکن و لامبورگینی بودنشم بهش اضاف کنین
OMID
۲۲ تیر ۱۳۹۸معمولا موتور کم حجم تر زیر فشار بیشتریه و پر استهلاک تره
موتورهای پر حجم فشار کمتری روشونه
البته تنها معیار استهلاک این نیست ولی یکی از عوامل مهمه
نویدی
۲۲ تیر ۱۳۹۸وقتی یه موتور بدنه دو تنی رو توی سه ثانیه از سرعت 0 به 100 میرسونه، مطمئن باش موتور بر بدنه غالبه و هیچ فشاری روش نیست که بخواد باعث استهلاک بیش از حد بشه.
OMID
۲۳ تیر ۱۳۹۸الان چون تاپ فیول ها تو دو ثانیه بدنه رو به سرعت صد کیلومتر میرسونن خیلی کم استحلاکن ؟?
یا مثلاً چون کونیگزگ اگرا تو دو و نیم ثانیه صفر تا صدو میزنه استحلاکش کمتر از تویوتا کرولا هست ?
سارا
۲۲ تیر ۱۳۹۸هر چیزی که شاسی بلندش قشنگ نمیشه … رولز رویس واقعآ زشت بود بخصوص داخلش
از مرسدس هم توقع داشبرد زیبا تر و ارگونومی تری بود
car lover
۲۲ تیر ۱۳۹۸اره بابا
اینا همشون شرورن
من یدونه پرشیا دارم چهارصد مترو تو 9 ثانیه میزنه ارگونومی هم هست
خواستی پارکینگه خونمونه:)
جدای از شوخی خیلی از اینا ابعاد طول به عرضون تو عکس نشون داده نمیشه
حتی زاویه عکسبرداری هم دخیله تو این که شما چیمیبینی
اما بهتره که یا سوارش بشیم چون توش معلوم میشه چ جواهریه یا هم این که ب ستاره اشتوتگارت اعتماد کنیم که مورد دوم همیشه صادقه
حالا رویسو ای خیلیم خوشگل نیست ولی درمورد بنز نچ
ایمان
۲۲ تیر ۱۳۹۸به جایِ واژه سریع ترین باید قوی ترین باشه
چون قدرت همه رو به ترتیب از کم به زیاد نوشته
ولی ۰ تا ۱۰۰ و تاپ اسپید همه رو ننوشته و ترتیبی هم نداره
در مجموع لیست دهان پُرکنی بود و در آینده فراری به صدر این لیست اضافه خواهد شد ….
car lover
۲۲ تیر ۱۳۹۸هه!!اره
جیپم نشسته هر وقت حوصلش سر رفت ی توربو اسی ی جی تی توایی ی کامپتیشنی چیزی بده بیرون دهن طرفدارارو ببنده ک فراری بیاد از تایر دود کردن براش حرف بزنه…
علی
۲۲ تیر ۱۳۹۸من از آخری خوشم اومد کجا میتونم اون بخرم نه تو در ایران زندگی میکنی اینا فقط برای دیدنه
ADAK
۲۲ تیر ۱۳۹۸لوانته با این رخ و پرفومنس نمیدونم چرا نتیجه نمیگیره بدبخت !
مزراتی این را تولید کرد مرهمی باشه بر کم فروش بودن ماشین هاش اما نمیدونم چرا این حربه هم سازگار نبود…
نوید جهرمی
۲۲ تیر ۱۳۹۸تسلا X هم هست.
عجب لیستیه. واقعا اگ بخوای انتخاب کنی نمیدونی کدومو بگی. مگه این که اینقدر داشته باشی که همشو باهم بخری.
Elmiraj
۲۲ تیر ۱۳۹۸پس غول ۷۶۲ اسب بخاری تسلا کو….؟؟؟
با اون گشتاور ویرانگر ۱۰۷۶ نیوتون متریش……
.
مطمئنا carbuzz فقط منظورش درونسوز ها بوده که Model X به صدر لیست نیاورده…..وگرنه کراس اوری نداریم که صفر تا ۶۰ مایلو در ۲.۸ ثانیه بره و یک چهارم مایل را در ۱۱.۲ ثانیه…!!!
اونم در سکوت کامل و حمل ۷ نفر بزرگسال…!!!
Behnam
۲۲ تیر ۱۳۹۸اول جیپ بعد رنجرور
L-H-P-TT
۲۲ تیر ۱۳۹۸من به شخصه اوروس و بنتلی رو ورمیدارم …..
بنتلی واس مراسما ، اوروس هم واس بقیه جاها ????
Ford taurus
۲۳ تیر ۱۳۹۸گرند چروکی بی نظیره☺️??
تو شاسی بلندها برای من بی نظیره ??
حسین دهمرد
۲۳ تیر ۱۳۹۸لیست سریعترین هایی که پورشه توش نباشه مفت نمیارزه/:
اوه شت یه لحظه وایسا این اوروسه اینجا؟
حرفمو پس میگیرم لیستتون خیلی هم معتبره.
محسن
۲۳ تیر ۱۳۹۸یه نفر توضیح بده چرا گشتاور بنز اینقدر زیاده اخه؟؟؟
چرااااااا؟
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۳ تیر ۱۳۹۸اکثر موارد لیست دوست داشتنی هستن.
اما جی کلاس از همشون خاص تره با توجه به کاربرد و طراحی بدنه…
OUTIS
۱۸ مرداد ۱۳۹۸فقط اوروس با اون کنسول خوشگلش.ترکیب زیبایی و سرعت