لیست بهترین برندهای جهانی Interbrand چندی است که منتشر شده و درحالیکه خودروسازهای نامآشنای زیادی در میان ۱۰۰ برند برتر جهان دیده میشوند اما برخی از این برندها سریعتر از دیگران رشد کردهاند. طبق گفتههای Interbrand، ده فاکتور برای استحکام یک برند وجود دارند که بستری بالقوه برای رشد آن به شمار میروند: شفافیت، تعهد، تسلط، پاسخگویی، اعتبار، تمایز، ارتباطات، ثبات، درگیر کنندگی و حضور پررنگ.
پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست ۱۰۰ تایی ها را حضور شما معرفی کردهایم اما الآن میخواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریعترین میزان رشد را داشتهاند. با ما همراه باشید.
- آئودی
در سال ۲۰۱۶ ارزش این برند ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است. آئودی اولین بار در سال ۲۰۰۴ در این لیست ظاهر شد و ارزشی برابر با ۳.۳ میلیارد دلار داشت. این شرکت بیشترین رشد را بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ داشت و ارزش آن از ۷.۸ به ۹.۸ میلیارد دلار رسید.
ارزش این برند آلمانی طبق گفتههای Interbrand بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به میزان ۱۴ درصد افزایش یافته است که نشانهای از میزان رقابتپذیری این برند در سگمنت لوکسها است. سال پیش آئودی بهترین ماه دسامبر خود در آمریکا را ثبت کرد. در مجموع سال گذشته این شرکت ۲۰۲,۲۰۲ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رساند که افزایش قابلتوجهی را نسبت به آمار ۱۸۲,۰۱۱ دستگاهی یک سال پیش از آن نشان میدهد. فروش جهانی آئودی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو بوده که رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان میدهد.
- مینی
با رشد حدود ۱۸ درصدی ارزش برند مینی به نزدیک ۵ میلیارد دلار رسیده است. معاون ارشد مینی آقای سباستین مکنسن میگوید: “الآن زمان هیجانانگیزی برای کار کردن در صنعتی است که تغییرات دراماتیکی را به خود دیده است. کار کردن در مینی هیجانانگیزتر از همیشه بوده و برند ما در حال یافتن دوبارهی جایگاه والای خود است. امسال میتوانیم این نقش را دوباره تعریف کنیم که مینی نه تنها عاطفیترین برند خودرویی بوده بلکه یک برند واقعی برای سبک زندگی شهری است.”
در سال ۲۰۱۵ مینی تعداد ۳۳۸۴۴۶ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۲ را درصدی را نشان میدهد.
- پورشه
سال گذشته پورشه در سرتاسر جهان ۲۲۵۱۲۱ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به آمار ۱۸۹,۸۴۹ دستگاهی سال ۲۰۱۴ رشدی ۱۹ درصدی را شاهد هستیم. این شرکت همچنین از ثبت رکورد فروش جدیدی در آمریکا لذت میبرد. این شرکت در آمریکا ۵۱۷۶۸ دستگاه خودرو فروخته است. در لیست Interbrand، پورشه با ارزش ۹.۵ میلیارد دلاری رشد ۱۸ درصدی داشته و از سال ۲۰۰۹ تابهحال که ارزش ۴.۲ میلیارد دلاری داشته همواره برندی رو به رشد بوده است.
- مرسدس بنز
ارزش برند مرسدس بنز از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ مقدار ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۴۳.۵ میلیارد دلار رسیده است که بزرگترین جهش است. اولین دادههای مربوط به مرسدس بنز در سال ۲۰۰۰ در لیست تجلی یافت و ارزش برند در آن زمان ۲۱.۱ میلیارد دلار بود. امسال مرسدس کار خود را در ردهی کلی نهمی به پایان رسانده است. سرسختترین رقیب این برند یعنی ب ام و با ارزش ۴۱.۵ میلیارد دلاری در ردهی یازدهمی قرار دارد.
- نیسان
و بالاخره اولین برند با بیشتری میزان رشد در لیست Interbrand ژاپنی بوده و نیسان است که رشدی ۲۲ درصدی داشته است. ارزش کنونی این برند ۱۱.۱ میلیارد دلار است و از زمان وارد شدن نیسان به این لیست بیشترین میزان رشد را داشته است. در سال ۲۰۱۱ برند نیسان تنها ۳.۸ میلیارد دلار ارزش داشت.
و آمار فروش این شرکت نیز به همراه ارزش آن در ۶ سال گذشته با افزایش همراه بوده است. در سال ۲۰۱۵ آمار فروش جهانی نیسان به ۵,۴۲۱,۸۰۴ دستگاه رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۲.۱ درصدی را نشان میدهد. در ایالاتمتحده نیسان ۱,۴۸۴,۹۱۸ دستگاه خودرو فروخته که به معنای رشد ۷.۱ درصدی است.
منبع: autoguide
فرشاد سجادیان
۹ آبان ۱۳۹۵نسبت به برندهای تکنولوژی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ، ارزش خودروسازان خیلی پایینه در حالی که زحمتی که میکشن، بیشتر از شرکت های نام برده نباشه، کمترم نیست، از نظر اصالت هم به مراتب بالاتر هستن.
سامان اذری
۹ آبان ۱۳۹۵داش علتش اینه که یک نفر یه ماشین میخره تقریبا تا 5 سال به طور میانگین ماشینش رو نگه میداره ولی موبایل اونطور نیس خیلی ها سالی یک بار نهایتش 2 سال یک بار گوشی رو عوض میکنند چون سیستم عاملشون قدیمی میشه و برنامه هارو دست اجرا نمیکنند
تو یه خودروی 25 هزار دلاری نهایتش یه کارخونه خودرو سازی 2500 الی 3 هزار دلار سود میکنه یعنی 10 درصد در حالی که یه ایفون 700 دلاری قیمتش برای اپل نهایتش 300 الی 350
دلار در اومده و تعداد گوشی فروخته شده تو دنیا چندین برابر فروش خودرو هست
پس فروش زیاد و سود صد درصدی و بازار پر رونق بیکران باعث میشه یه شرکتی مثل سامسونگ تنها با چندین محصول تو دنیا رتبه اول از نظر ارزش برند باشه
ساسان.م
۹ آبان ۱۳۹۵فکر کنم فقط ملت عیور ایران هستند که سالی یک بار گوشی عوض میکنند در عین حال که به نون شب محتاج هستند.
parham
۹ آبان ۱۳۹۵شما مطمئنی روی یک خودرو 25 هزار دلاری 10 درصد سود میکنن خیلی این مبلغ ناچیزه فکر کنم بیشتر باشه!!!
فرامرز
۱۰ آبان ۱۳۹۵تازه تو مدل های رقابتی مثل فولکس گلف تو نمونه های بدون آپشن این سود خیلی پایین هست. یکی از دوستان تو پدال میگفت سود فولکس روی یه گلف حدود ۱۵۰ یورو هست که حدود ۱ درصد قیمت خرید هست. البته مدل هایی هم هستن که ده ها هزار یورو سودآوری دارن مثل پورشه ۹۱۱
نوید جهرمی
۲۶ آبان ۱۳۹۵اونور از روی فروش خودرو 7 درصد سود میکنن. بیشتر از اون روی فروش آپشن و محصولات متفرقه س.
احسان(احسان سابق)
۹ آبان ۱۳۹۵البته که همینطوره فرشاد. با این وجود حاشیه سود شرکت های high tech نسبت به صنایع دیگه خیلی بالاتره و برای مثال سود خالص گوگل با درآمد 75 میلیارد دلار برابر با سود خالص تویوتا بوده که 300 میلیارد دلار درآمد داشته و کمتر از یک پنجم تویوتا کارمند داره
علي
۹ آبان ۱۳۹۵پرچم کمپانیهای آلمان بدجوری بالاست . (((چهار)))تا نماینده از (((آلمان )))و (((یک))) نماینده از (((ژاپن))). تبریک به هوادارانش مبارکشون باشه.
باتچکر
Nissan...japan
۹ آبان ۱۳۹۵تویوتا لکسس یادت نره چون از اول شرکت خیلی بزرگیه و ارزش سهامش خیلی بالاس بخاطر همین درصد رشدش زیاد به چشم نمیاد.
دانیال
۹ آبان ۱۳۹۵تبریک به هوادارانش؟؟؟؟!!!!!!
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۹ آبان ۱۳۹۵بنز و پورشه و ائودی معلومه که رو به رشدن
اما نیسان یه خدا قوت حسابی باید بش گفت
الان وجدانا آبروی آسیاست ………………..
Elemento
۹ آبان ۱۳۹۵.
إیول آئودی ، پورشه ، مرسدس ، مینی و بویژه نیسان.
رضا
۹ آبان ۱۳۹۵ایول به همشون خصوصا نیسان
ارمان
۹ آبان ۱۳۹۵هیچکدومشونم اندازه هیوندا و کیا دست پاچه نیستن که هر سه ماه فیس لیفت بدن بعضی نکات اماری گویای خیلی چیزاست ولی بعد میایم به بازار ایران نگاه میکنیم میبینیم دایره قدرت چقدر به ضرر مردم میچرخه و دروغ بیداد میکنه
اخیرا تو کاتالوگ النترا دیدم زده لاستیک ۲۴۵ که دارن ۲۱۵ میزنن حتی تایر رو هم فاکتور نمیگیرن و ازش استفاده ابزاری میکنن و همینطور قیمتهای فضایی تویوتا در ایران امید وارم ورود خودرو های خوب مثل این ۵تا جای اینکه دیمی باشه رسمی باشه تا همه ایرانیا بتونن لا اقل ماشین ایمن سوار بشن
یکم دلم میگیره وقتی میبینم تو تمام امارهای رسمی بازار ایران اصلا نقشی ایفا نمیکنه غیر از اینکه نیسان اینجا مقام اورد نیسان ابی نقش اصلی رو بازه کرده ???
یاسین
۹ آبان ۱۳۹۵واقعا نیسان افرین داره یه برند نسبتا بی ادعا ولی خیلی خیلی با پشتکار
امیدوارم مدل 370Z رو هم این شرکت نوین اریا که قراره نیسان رو بیاره ایران تو برنامش قرار بده
Sasan
۹ آبان ۱۳۹۵هیوندا و کیا هر۳ماه یک بار فیس لیفت میدن.دلفینام پرواز میکنن.پرایدم اصلا فروش نداره?
amin
۱۰ آبان ۱۳۹۵کجان اون دوستانی که همش سنگ هیوندا کیا رو به سینه میزنن و بالاتر از بقیه میدونن؟؟؟؟!!!!!
بهزاد
۱۰ آبان ۱۳۹۵یک بنده خدایی میگفت( فکر کنم 100 ها بار تکرار هم کرده) که بنا بر نظر کارشناسان فلان موسسه و سایت و… کمپانی کیا بالاترین رشد را در دنیای خودرو داره و جدیدا هم شخصا از 80 میلیون آلمانی آمار گرفته که بعد ار audi مردم این کشور نبضشون واسه کیا میتپه! گاهی اوقات اونقدر کیا در خیابان های آلمان میبینه که متعجب میشه. جالب تر اینکه مقالاتی را در اینترنت میخونه و شرح میده که وجود خارجی نداره و مثلا میگه همین هفته ی پیش در پدال مطلبی بود که عنوان میکرد هیوندای به همراه BMW در راس شرکت های تکنولوژی گرفته حالا پیدا کنید پرتغال فروش را…
احمد باقری
۱۰ آبان ۱۳۹۵نیسان و مرسدس، بقیه رو ولش کن.
فرامرز
۱۰ آبان ۱۳۹۵سریعترین رشد تو محصولات هم برای مزدا و ولوو هست.
متین
۱۰ آبان ۱۳۹۵نیسان با قشقایی رشد زیادی کرد بعد از نیسان میکرا که از نظر فروش برای نیسان اول بوده دومی قشقایی وگرنه نیسان المیرا و پریمرا تا ۲۰۰۷ مشکلات زیاد داشتند .