اولین باری که پشت فرمان یک خودروی الکتریکی بنشینید، تجربهٔ کاملاً جدیدی خواهید داشت زیرا وقتی یک خودروی الکتریکی معمولی مثل هیوندای کُنا EV بدون هیچ درنگی به جلو شلیک میشود، نمیتوانید تحت تأثیر قرار نگیرید و در چیزی مثل تسلا مدل ۳ پرفورمنس یا بهتر از آن مدل S یا پورشه تایکان توربو S، شما صرفنظر از آنکه تابهحال رانندگی با چند سوپراسپرت یا خودروی معمولی را تجربه کرده باشید، در چند کیلومتر اول از شدت خشونت پرفورمنس الکتریکیها واقعاً شوکه خواهید شد.
اما آیا این کافی است؟ مطمئناً هنگام رانندگی در بزرگراه وقتی میبینید خودروهای جلویی بهسرعت از کنار شما رد میشوند و در شیشهٔ عقب تبدیل به نقطه میشوند، بسیار جالب خواهد بود اما یک خودروی پرفورمنس عالی نباید چیزی بیشتر از این باشد؟ به نظر من باید باشد. من در اینجا در مورد خودروهای پرفورمنس صحبت میکنم یعنی خودروهایی که برای ایجاد هیجان طراحی شدهاند. البته میدانم که خودروهای الکتریکی معمولی مثل نیسان لیف و موستانگ مکایی با قیمتی مناسب، پرفورمنس و قدرت قابلتوجهی را در دسترس قشر بیشتری از جامعه قرار دادهاند اما از دید یک علاقهمند به خودرو مثل من، الکتریکیها در این زمینه کمبودهایی دارند.
من با تسلاها و تایکانهای مختلفی رانندگی کردهام و همچنین این شانس را داشتهام که پشت تعداد زیادی از خودروهای سنتی و سوپراسپرتهای بنزینی هم بنشینم و با توجه به این تجربهها، هرچند خودروهای الکتریکی مدرن میتوانند چراغهای عقب خود را حتی به هایپرکارهای بنزینی نشان دهند اما به یاد آوردن یک تجربهٔ رانندگی لذتبخش با پورشه تایکان دشوار است درحالیکه بهراحتی میتوان تمام زمانی که پشت فرمان پورشه ۹۱۱ صرف شده را به یاد آورد.
- روح مصنوعی
به نظر من این موضوع چند دلیل دارد که بارزترین آنها فقدان صدا است. تصور کنید بخواهید یک مسابقهٔ فوتبال را بدون صدای تماشاچیان و گزارشگر تماشا کنید. تجربهٔ رانندگی با خودروهای الکتریکی هم همین حس را دارد. البته بسیاری از این خودروها به تولیدکنندههای صدای مصنوعی مجهز هستند تا به آنها شخصیت بیشتری بدهد. مثلاً این سیستم در تایکان توربو S وجود دارد و برای نسخههای ضعیفتر آنهم قابل سفارش است؛ اما این صداهای مصنوعی هرگز بهاندازهٔ کافی راضیکننده نیستند و دلیل عمدهٔ آن این است که میدانیم مصنوعی و ساختگی هستند. علاوه بر این، هیچ صدایی نمیتواند مثل غرش V12 لامبورگینی هیجانانگیز باشد.
- قدرت بزرگ، شخصیت کوچک
پیشرانههای درونسوز علاوه بر صدای جذاب، شخصیت خاصی هم دارند. البته شاید این شخصیت اکنون که اکثر موتورها توربوشارژ شدهاند کمتر شده باشد اما در خودروهای درونسوز، با توجه به فشاری که به پیشرانه وارد میکنید و همینطور دور موتوری که در آن قرار دارید، صدا و ارتعاشاتی که به شما منتقل میشود و همینطور میزان قدرتی که به لاستیکها ارسال میشود تغییر میکند؛ اما در یک خودروی الکتریکی واقعاً نمیتوانید چنین تنوعی را پیدا کنید. بله البته روشن کردن یک لامبورگینی در ساعت ۷ صبح شنبه احتمالاً اعتراض همسایهها را در پی خواهد داشت و ریههای شما را با چیزهای بدی پُر خواهد کرد اما مطمئناً این کار جذاب و سرگرمکننده است و گاهی اوقات به کمی سرگرمی نیاز داریم.
- جذابیت زودگذر
هرچند خودروهای الکتریکی اکثر همتایان درونسوز خود را در خط مستقیم مغلوب میکنند اما بعدازاینکه احساس سرخوشی ناشی از شتاب وحشیانه فروکش کرد، دیگر چیزی برای سرگرم کردن شما ندارند. از سوی دیگر، در یک خودروی تنفس طبیعی هرچه بیشتر رانندگی کنید بیشتر لذت خواهید برد. فراری در جایگزینی ۴۵۸ با ۴۸۸ با استفاده از توربوشارژر، با مشکلی مشابه این مواجه شد و با تنظیم دقیق منحنی بوست برای تقلید احساس یک پیشرانهٔ پرفورمنس تنفس طبیعی، آنرا برطرف کرد؛ بنابراین جالب خواهد بود ببینیم که آیا خودروسازانی مثل فراری زمانی که نهایتاً مجبور به استفاده از انرژی الکتریسیته بشوند، تفکری مشابه این را در موتورهای الکتریکی خود اعمال خواهند کرد؟
البته با همهٔ اینها من ضد الکتریسیته نیستم زیرا واقعاً از موستانگ مکایی که اخیراً با آن رانندگی کردم لذت بردم و فکر میکنم تایکان برای ثروتمندانی که میتوانند رانندهٔ شخصی داشته باشند یک خودروی روزانهٔ عالی خواهد بود اما اگر به دنبال نوعی ارتباط عاطفی با خودروی خود باشید، الکتریکیها نمیتوانند گزینههای چندان مناسبی باشند. به همین دلیل، وقتی صحبت از خودروهای پرفورمنس میشود، چند دهم ثانیه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در قبال خودرویی بنزینی با شخصیت بیشتر قربانی میکنم؛ اما بااینهمه، نظر شما دراینباره چیست؟
parsa_ashgh.mashine
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به زودی زود طراحی هاشون خز میشه
parsa_ashgh.mashine
۲۳ فروردین ۱۴۰۰خیرررررررر الان قطعا میگم خیر
Mr.t.e.s.l.a
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این که ایشون توی مطلب گفته مثل بازی فوتبال بدون صدا به هیچ وجه درست نیست
ماشین های برقی صدای خاص خودشون رو دارن
بنز اخیرا کلیپی مبنی بر صدای خاص موتور برقی eqs منتشر کرد که یه صدای خاص داشت و اینطوری نیست بگیم اره اصلا صدا ندارن
صدا دارن جذاب هم هست یعنی یه صدای جدید و حس جدیدی میده…
از صدا بگذریم ایشون کل مطلبش کوبیدن برقی ها بود و آخرش گفت من مشکلی ندارم باهاش
من میپرسم از شما
کدوم سدانی بنزینی پرفرمنسی توانایی عملکرد یه سدان برقی من جمله مدل اس رو داره
شما با خرید یه تسلا مدل اس پلد
میتونین 90درصد هایپر کار و سوپر کار هارو وقتی دارین از سر کار در نهایت آرامش برمیگردی شرمنده کنین توی درگ!( حتی توی پیست هم میتونی یه عملکرد عالی انتظار داشته باشی ازش)
با یه سدان فول سایز…
توانایی های زیادی دارن
مرکز ثقل پایین و گشتاور به سرعت برق و خرابی ها بشدت بشدت بشدت کم و پیچیدگی خیلی کم از این مزایا هستش…
جذابیت زود گذر
شما همین الان برید یه گیم ماشینی باز کنین و یه کروت یا یه اونتادور رو انتخاب کنین و از صداش لذت ببرید
چه مدت این ادامه داره؟ تهش صداشو کم میکنین دیگه…
هر چیزی زود گذر هستش هر چیزی
در مورد روح
بین فیلسوفان در مورد وجود روح در انسان هنوز شک هست
اونوقت اینا از روح مصنوعی برای ماشین حرف میزنن…!
من خودم به شخصه به این باور دارم یه ماشین درک میکنه
میفهمه
هرکسی یه دیدگاهی دار بالاخره
ولی دیگه خیلی زیاد دارن روی این داستان روح مانوور میدن
خیلی منتظر هستم لوتوس از صدای فرمول یک برای خودروی برقی خودش رونمایی کنه ببینیم واکنش ها چطوری هستش…
در آخر این رو در نظر بگیرید که 7 درصد از بنزینی که زده میشه به باک به قدرت تبدیل میشه و میره توی چرخ
اکثرش به گرما تبدیل میشه و هدر میره یا صرف شکستن مقاومت باد میشه
ولی توی برقی؟ :)
امین
۲۴ فروردین ۱۴۰۰اگر توفیق داشته باشی و با یک وی ۸ یا حداقل وی۶ پر توان رانندگی کنی . حتما مطلب نویسنده و موضوع لذت رانندگی درک میکنی.
اونجاست که مقایسه فوتبالی برات معنی پیدا میکنه
مقایسه گیم با دنیای واقعی انصافا خیلی شاهکار بود.
ولی در کل اگر یک راننده با عشق هم که باشی بازهم روح مطلب درک میکنی.
سلامتی با عشق ها
BMW
۲۴ فروردین ۱۴۰۰دقیقا بنده خودم مدتی ب ام و M5 2007 داشتم و باید بگم لذت رانندگی رو میتوان توی اینجور خودرو ها پیدا کرد من خودم با برقی ها خیلی جور نیستم ولی بدم هم نمیاد بین برقی من تایکان و e tron gt رو دوست دارم
در کل برقی بنزینی نمیشه
OMID
۲۴ فروردین ۱۴۰۰داداش این آخرش خیلی حق بود
یعنی خودرو برقی توی خلا حرکت میکنه ؟
کیانوش
۲۵ فروردین ۱۴۰۰با هیچکدوم از چیزایی که گفتی موافق نیستم و اینکه گفتی فقط هفت درصد بنزین میرسه به چرخ هفت درصد نیست بیشتر بعد اینکه نمیدونم این فن های خودروی برقی میدونن برق چجوری تولید میشه یا نه به غیر از بعضی کشورهای غربی که درصد پایینی از برقشون رو با با انرژی تجدید پذیر تولید میکنن بالای شصت هفتاد درصد برق دنیا با انرژی های فسیلی تولید میشه با توربین های گازی که اونم بازدهی پایینی دارند دقیقا مثل موتور های پیستونی
hamid
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به نام خدا
خیر
Reza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰من که به شتاب اهمیت نمیدم
مازیار
۲۳ فروردین ۱۴۰۰البته که کمبودهایی دارند
صرف نظر از صدای جذاب و حس دلنشینی که درون سوزها منتقل میکنن همین تغییر بنیادینی که بعد از حدود ۱۳۰ سال حاصل بشه ناخودآگاه یه خلا بزرگ ایجاد میکنه که پذیرشش خیلی سخته
اما چه میشه کرد؟ جبر زمانه هست و غیر قابل انکار
parsa_ashgh.mashine
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
UNIVERS
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به نظر من قبل اینکه بگیم آیا شتاب فوق العاده برای جذابیت خودرو برقی کافی است باید از خودمان 3 سوال بپرسیم.
1 = منظور شما از خودرو چیست ؟
2 = جذابیت یک خودرو برای شما چه چیزی هست؟ و معنای جذابیت برای شما چیست؟
3 = کافی را در چه حدی در نظر دارید؟
وقتی به این 3 سوال پاسخ بدید. ناخود آگاه پاسخ سوال اصلی در مورد شتاب را پیدا میکنید.
PHILIPP
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بهترین گزینه به نظر من هیبرید هستش
که هم پروفورمنس الکتریکی هارو خواهند داشت
هم زیبایی بنزینی هارو
MahyarM.A.R
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آیا شتاب فوقالعاده برای جذابیت خودروهای الکتریکی کافی است؟ خیر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰خودروهای الکتریکی،جاروبرقی و سشوار های متحرک که فقط درجا میکوبن و هیچ لذتی رو به راننده انتقال نمیدن،یه مثال بهتر،شما دوست دارین بچه داشته باشین یا عروسکشو؟داستان آشغالای برقی و اسطوره های بنزینی هم مثل همینه،پس اگه جلوی برقی رو نگیریم دنیای خودرو به حدی چرت و مسخره و بی روح میشه که دیگه بدتر از ماشین زده میشین….
Ramin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰سخن های اقای آبتین در 3 ماه گذشته =
آشغال برقی
آشغال کره ای
آشغال اروپایی
آشغال چینی.
سلطان فقط ژاپن !!
از نظر شما همه چی آشغاله. فقط خودتون چی سوار شید ؟ …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آقای رامین مثل اینکه حافظه آن هم خوب کار نمیکنه!!!??????????????????
من یمدت فقط طرفدار کرهای ها شدم که اونم اشتباه محض بود و دیگه برام نه کرهای مهمه نه چینی و نه ژاپنی(البته ماشین های بدی نمیسازه)
از نظر من سلطان فقط و فقط آمریکا!!!
در ضمن من یه دوماهی هست با پدال قطع رابطه کردم!الان دو روزه دوباره برگشتم!
آهان راستی یادم رفت بگم از ۲۱اسفند سال پیش هم صاحب یه شورولت نوای بکر و تمیز شدم اونم با کارکرد ۱۴۰,۰۰۰تا! درحالیکه خیلی از نواها هستن نزدیک به ۱میلیون کارکرد دارن…
و چیز دیگه ای هم هست اونم اینه من عمرمو از ۲,۳سالگی تا الان پای آمریکایی ها گذاشتم و نه هیچ ماشین دیگه ای!
MahyarMAR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰شورولت نوا مبارک باشه چرخش برات بچرخه (اونم تا یه میلیون کیلومتر)
ولی نه ژاپنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آبتین ژاپنی باز نیست امریکن فنه تو پست دوئل گفت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بله همینطوره
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰سخن شما هم در 3 سال گذشته فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط
چینی چانگان چمنزن چچچچچچچچچچچچچچچچچچیییییییییییییییییییییییییییییییننننننننننننننننننننننننننننیییییییییییییییییییییی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰دقیقا آقا ماهان،همش چینی….
راستی از اینکه به ما لطف دارید ممنونم ?
محمد رستمی نژاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰??????????????????????????????
taha malek
۲۳ فروردین ۱۴۰۰افضاح خسته کننده اقا تو نخر کل ماشین بازا سلیقه ندارن تو داری
جالبه ی درگ خیلی از طرفدارای ی برند با لوگو گاو سرکش رو مبتلا به سوزش کرده
taha malek
۲۳ فروردین ۱۴۰۰اقا این نظر و برای ینفر گذاشته بودم که پورشرو هیت کرده بود خودش فک کنم کامنتو ورداشت
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۴۰۰فقط چند دهم ثانیه شتاب بهتر…!!!
.
پس بازدهی سه برابر ، آلایندگی جَوی بسیار کمتر ، عدم وجود آلودگی صوتی ، هزینه نگهداری کمتر و آسیب کمتر به محیط زیست و….. چی میشن….
.
.
.
تنها حرفی که این نویسنده برای گفتن داشت آلودگی صوتی بود .
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰قرار نبود وارد این بحثا بشه چون حرفش چیز دیگری بود میشد مغلطه
من به شما بگم تاج طلایی که برام ساختی کلمو میخارونه اما شما بگی توش کلی طلا و زمرد هست
ATa
۲۳ فروردین ۱۴۰۰کل متن به اصطلاح مقاله! نظر من گفته من من اینکه نشد مقاله! بیشتر حس می شه طرف مشکل اساسی با TESLA داشته اما دیگه نم دونسته چه جوری عنوان کنه یاد جمنی فنز اروپایی افتادم. درگ 911 carwow کل زمان ها رو دستکاری کرد (911 قدیم توسط همین مت 10.3 رو ثبت کرده حالا اینکه 10.8 امروز صرفا دروغ تبلیغاتی هست ) که بگه 911 جدید ارزشمنده چون شتاب سریع تری داره!!؟ حالا مهم نیست هزینه توسعه پلتفورم 0 بوده و اختلاف دو نسل کمتر از این شوو تبلیغاتی… منتظر TESLA Plaid S با شتاب1.9S و برد 800 کیلومتری هستیم تصاویر منتشر شده فرمون yoke رووش سوار هست جهت کنترل بیش از 1000HP این سدان خانوادگی
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰Ata جان بالاترم گفتم این اقا رانندگی کرده این ماشینا رو حسش رو گفت
احساس یه چیز منطقی نیست چون قابل اندازه گیری نیست مث ریاضی نیست مثلا نمیشه بگی شیر چنتا خوشمزست میتونی بگی خوشمزست
حالا این حاجی هم رانندگی کرده احساشو گفته من سوار تسلا نشدم خب نمی دونم چه لذتی داره بعدشم شاید چیزی که تو بااش کف اونی من بدم بیاد ما ادمیم با سلایق مختلف اصلا نمیشه دو ادم با سلیقه ۱۰۰ درصد یکسان پیدا کرد وارد بحث فنی نشده این اقا
porsche
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ATa هر انسان زنده و مرده ای که ** نباشه از تسلا بدش میاد
BenzSLR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰تو اینده همه این مشکلات حل میشن .
همین الان سیستمی اومده که میتونی صدای خودرو را تنظیم کنی . صاحبش هم عقلش میکشه چیکار کنه مثلا اول صبح صدای ماشینو کم کنه . تازه هیدروژن سوخت پاک تری از برق هست . نگاه کن باطری چقدر به طبیعت آسیب میزنه تازه آلایندگی جوی برق از هیدروژن بیشتره
MahyarMAR
۲۳ فروردین ۱۴۰۰اگه الودگی صوتی هست صدای موتور همه نوازنده ها و خواننده باید بیکار بشن درضمن بجز هزینه کمتر که باهاش مدافقم همه ی چیزایی که گفتی هم معنی الایندگی بود
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰با تشکر از جناب دهقان مقاله خوبی بود
یه نکته خواستم اضافه کنم به بحث یادمون باشه ۹۰ درصد آدما ماشین رو برای رفتن از a به b میبینن و من کلا این دیدگاه برام چرت ترین و مزخرف ترین و خسته کننده ترین هدف برای رانندگی میبینم به نظر خودمادم باید از مسیر رسیدن از a تا b از مسیر لذت ببره یکی با کمی ایستان پیش گل و جنگل
یکی با لایی کشیدن
یکی دیگه با کل کل با اون راننده
یکی با یه چیز دیگه این لذت رانندگی نسبیه
البته خب یه پاگانی کل این نسبت را برا من منفجر میکنه ✌✌✌✌✌✌
شاید یکی دیگه اون ماشینی که اینطوره براش یه تسلا مدل s باشه
به نظرم خیلی نمیشه لذت رو در چارچوب منطق برسی کرد و شخص به شخص فرق داره
برای من جوابم خیره ولی دلیلی نداره برای فلان شخص هم حتما خیر باشه جواب
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰۹۹.۹۹٪
از از ۱۰هزار نفر که خودرو میخرن یکیشم ماشین باز نیست
علی turbo s
۲۳ فروردین ۱۴۰۰فکر میکنم تایکان برای ثروتمندانی که میتوانند رانندهٔ شخصی داشته باشند یک خودروی روزانهٔ عالی خواهد بود. نظر کارشناس خودرو اینه.
تایکان همون پورشه ست فقط موتوزش برقی شده و سنگین تره اما بازم یه پورشه یعنی اوج هیجان .
حالا با این نظر کارشناس خودرو ببینیم برخی قانع میشن یا باز میخان از تایکان بد بگن!!!!
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۰جذابیتی که خودروهای بنزین سوز واسه نسل ما دارن خودروهای الکتریکی هرگز ندارن …… خودروهای الکتریکی شاید واسه نسلای آینده جذاب باشن
Saman
۲۳ فروردین ۱۴۰۰جای هیچ گونه تردیدی نیست که انجین های درون سوز زودتر از آنچه فکرش را بکنید منقرض خواهد شد و با اینکه ماشینهای درون سوز را دوست داریم ولی خدائیش بقدری مزایا و برتری الکتریکی ها واضح و عیان هست که نمی شود منکر برتری همه جانبه الکتریکی ها شد. و این لذت صدا و گیربکس و غیره هم که گفته میشه بیشتر عادت است همین افراد اگر سالیان پیش در زمانی که کادیلاک استارت الکتریکی را عرضه کرد وجود داشتن حتما میگفتن که کادیلاک مارا از لذت هندل زدن محروم کرده خخخخخ ولی واقعا در رانندگی نیازی به شتاب زیر 5 ثانیه نیست.
یانکی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این هر چی هست هست.ماشینی که با برق شارژ میشه و باک نداره حتمن برقیه.
Amirreza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰یکی از دلایلی که امکان نداره بل جذابیت بنزینی ها باشن اینه که کل اسطوره هایی که ما توی بچگی داشتیم ، کل مسابقه هایی که داشتیم میدیدیم ، همشون بنزینی بودن و الکتریکی تو اونها جایی نداشته ، البته اون چه سوپر کاریه که صدا نداشته باشه ؟ من واقعا از برقی ها بدم نمیاد و تازه تا حدی خوشم میاد ولی هنوز مشکلات زیادی دارن
آرین
۲۳ فروردین ۱۴۰۰با نظر نویسنده موافقم. از اونجایی که حس رانندگی برای من اهمیت بیشتری داره فکر نمیکنم ماشین برقی بتونه جای یک ماشین بنزینی رو برای من بگیره. ولی خب در کل نمیشه از بحث آلاینده ها هم به سادگی گذشت.
محمد مختاری آذر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نه واقعا الکتریکی ها یه چیزی کم دارند هم طراحی آئرودینامیکی ندارند ونه میشه از موتور ضعیف قدرت بیشتری بیرون کشید
و اگه الکتریکی خوبه چرا رکورد سرعت دست بنزینی هستش
بهزاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چیزی که داخل متن مشخصه هنوز خودروهای برقی در انتقال حس و حال مورد انتظار به خوبی رقبای درون سوز نیستند و از دلایلش به غیر از صدا میشه به وزن بالای این خودروها اشاره کرد و بیشتر کسانی که خودروی برقی تست کردن احتمالا از ساخته های تسلا بوده که مشخصا در فضا سازی داخلی به شدت ضعیف عمل میکنه.
نمیدونم مشکلات وزن و همینطور باطری ها کی برطرف میشه اما چیزی که عیانه لوکس سازان در اولویت جهش های بزرگ این صنعت هستند و از تسلا نمیشه انتظار زیادی داشت چون ساخته هاش به سمت ارزان سازی شیفت شده.
در کل برای جا به جایی و زندگی عادی خودروهای برقی کارآمدتر خواهند بود و در آینده اسباب بازی های 8 سیلندر به دست ثروتمندان خواهد رسید و مردم عادی و متوسط با برقی ها گذران عمر میکنند.
فقط حواسمون باشه اگه یه روزی با خودروهای برقی داشتیم میرفتیم شمال حوس درگ و لایی کشی نکنیم چون وسط راه تو مرزن آباد شارژ تموم میشه و در ادامه مهمان خودروبرها خواهیم بود به خصوص اگه به برد اعلامی برخی شرکت ها اعتماد کنیم.
Amin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به نظرم بهترین ماشین ها هیبرید هستن که تمام ویژگی های خوب بنزینی رو در کنار مزایای الکتریکی دارند و خیلی از معایب هر دو پیشرانه رفع میشه
مثلا برای شارژ یه ماشین برقی در ایستگاهای شارژ سریع به چیزی حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید ،اما از محصولات هیبریدی این کار رو با پر کردن باک بنزین انجام میدید و درحرکت هم باتری ها شارژ میشن
و قطعا همه میدونن ماشین های الکتریکی به نسبت سنگین هستند و این خودش یه موضوع مهمه و موتور های بنزینی در وزن مشابه قدرت خیلی بیشتری ارائه میدن ،مثلا موتور ۱.۶ لیتر فرمول یک باقدرت ۸۵۰ اسب اما وزن بسیار کم
البته ممکنه که باورود شرکت هایی مثل لامبو و پاگانی و فراری با طراحی های جذاب بتونن تا حدودی بیروحی رو جبران کنند
و یه چیز دیگه که ساخت موتور های بنزینی و گیربکس هاشون با اون سطح پیچیدگی یه محک خیلی خوب برای سازندگان ماشین بود ،توی هایبرید این پیچیدگی بیشتر هم میشد ،اما الکتریکی خیلی ساده است
سرزمین آفتاب
۲۴ فروردین ۱۴۰۰بهترین چیزی که در ماشین مهم هست زنده بودن هست چه ماشین های معمولی باشه چه سوپرکار ها و سوپرسدان ها و…
ماشین های برقی همچین حسی ندارن انگار رباطه
باهاش حس نمیگیری
سرزمین آفتاب
۲۴ فروردین ۱۴۰۰کی گفته برقی ها هزینه پایین دارن تو الان بخوای توی ایران یه باتری برای کمری هیبرید بخری باید حداقل ۱۵۰ میلیون بدی (برا قبل عید الان بیشتر)
یا لکسوس nx300h برا فردی که کمری خریده ۲۳۰ میلیون الان باید ۱۵۰ میلیون بده باتری هزینه خیلی سنگینیه واقعا زیاده حالا این ماشین ها هیبرید هستند اگه برقی باشه و باتری عمرش تموم بشه باید هزینه بالا بدی برا باتری اونوقت اگه پول نداشتی باید ماشین خاک بخوره
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ماشین برق بسیار عالی است
1- با یک بار شارژ و با سرعت حداقل 140 کیلومتر در ساعت حداقل 1000 کیلومتر بره
2- کولر و بخاری بگیره از میزان پیمایش 1000 کیلومتری کم نشه
3- با پنج سرنشین 1000 کیلومتر بره و پیمایش کم نشه
4- تعمیر و نگهداریش آسانتر و ارزان تر از خودرو های بنزینی باشه
5- عمر مفید قطعاتش بیشتر از ماشین بنزینی باشه
6- وزت خودرو کمتر بشه
فرشاد
۲۴ فروردین ۱۴۰۰اگر دنبال ارتباط عاطفی هستید فقط گاو و گوساله و الاغ ماشین بنزینی ب گرد پاشونم نمیرسه