به تازگی نتایج مطالعهی قابلیت اعتماد سال ۲۰۱۷ جی دی پاور بر پایهی پاسخهای ۳۵۱۸۶ مالک اولیهی خودروهای مدل سال ۲۰۱۴ منتشر شده و البته که این نتایج برای برخی از کمپانیها خوب نبوده است. این مطالعه مشکلات تجربه شده توسط مالکان در ۱۲ ماه گذشته را ارزیابی نموده و میزان قابلیت اطمینان خودروها به وسیلهی تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) تخمین زده شده است. عدد بالاتر نشاندهندهی کیفیت پایینتر است.
امتیاز متوسط امسال ۱۵۶ PP100 بوده که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۴ PP100 را نشان میدهد.
همچنان بخشی که بیشترین مشکلات را داشته بخش ACEN یا همان سیستم صوتی/ارتباطات/سرگرمی/ناوبری است و برای سومین سال پیاپی بیشترین مشکلات گزارش شده توسط مالکان به اتصال بلوتوث و دستورات مرتبط با تشخیص صدا مربوط است.
جدیدترین مشکل اضافه شده به این لیست مشکل خرابی باتری است. در مقایسه با سال ۲۰۱۶، مالکان بیشتری (۴۴ درصد) خرابی باتری را گزارش نموده و خرابی باتری بیشترین جایگزینی را برای قطعهای داشته که به ساییدگی و پارگی خودرویی سهساله مربوط نیست.
در این نوشته شما را با ۱۰ خودروسازی که کمترین میزان اطمینان را داشتهاند آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- آکورا
برخلاف هوندا که در لیست قابلاعتمادترین خودروسازهای سال ۲۰۱۷ میدرخشد، آکورا با چالشهایی مواجه بوده است. امسال بازوی لوکس هوندا امتیاز ۱۶۷ PP100 را به دست آورده است. این عملکرد در تناقض آشکار با سال پیش بوده است. آکورا در سال ۲۰۱۶ کار خود را با امتیاز ۱۲۶ PP100 به پایان رسانده بود. هرچند آکورا ILX در رتبهی سوم کلاس خودروی لوکس کامپکت جای گرفته و مدل RDX نیز رتبهی دوم را در سگمنت شاسی بلندهای لوکس کامپکت به دست آورده است.
- نیسان
نیسان همچنان با مطالعهی میزان اطمینان جی دی پاور مشکل داشته و بار دیگر خود را در لیست ۱۰ خودروساز غیرقابلاعتماد پیدا کرده است. امسال نیسان نهمین خودروساز بد از نظر میزان اطمینان بوده و نسبت به سال گذشته که رتبهی ششم را به دست آورده بود اندکی بهبود را شاهد بوده است. این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۷ امتیاز ۱۷۰ PP100 را به دست آورده است. سال ۲۰۱۶ این امتیاز ۱۷۳ PP100 بود. نیسان ورسا در رتبهی دوم سگمنت خودروهای کوچک و مدل فرونتیر نیز در رتبهی دوم بخش پیکاپ های میانسایز قرار گرفته است.
- لندروور
لندروور عملکرد خود را بهتر کرده اما هنوز هم یکی از غیرقابلاعتمادترین خودروسازان است. کمپانی خواهر لندروور یعنی جگوار در بین ۱۰ خودروساز قابلاعتماد سال جاری جای گرفته اما لندروور هنوز هم با مشکلات زیادی دستبهگریبان است. لندروور امسال امتیاز ۱۷۸ PP100 را به دست آورده که نسبت به امتیاز ۱۹۸ PP100 سال پیش بهبود مناسبی را نشان میدهد. پارسال لندروور در رتبهی چهارم بدترینها قرار گرفته بود. هیچیک از خودروهای لندروور در سگمنت خاص خود ندرخشیدهاند.
- میتسوبیشی
همانند آکورا، میتسوبیشی نیز امسال با مشکلات زیادی دستبهگریبان بوده اما افت آن خیلی شدید نبوده است. سال پیش میتسوبیشی هنوز عملکردی زیر عملکرد متوسط صنعت خودرو داشت. میتسوبیشی امسال امتیاز ۱۸۲ PP100 را به دست آورده بنابراین مالکان مشکلات بیشتری را نسبت به قبل گزارش کردهاند. همانند لندروور، هیچ مدل ساخت میتسوبیشی نیز در بین سه خودروی اول سگمنت خود جای نگرفته است.
- فورد
فورد نسبت به سال ۲۰۱۶ عملکرد بهتری داشته است. سال پیش فورد دومین خودروساز بد لیست بود. با امتیاز ۱۸۳ PP100 مالکان فورد هنوز هم با مشکلات متعدد خودروهای مدل ۲۰۱۴ خود دستبهگریبان هستند. البته این امتیاز نسبت به عملکرد ۲۰۴ PP100 سال پیش بهبود مناسبی را نشان میدهد. با اینکه فورد در ته لیست قرار دارد اما موستانگ در بخش خودروهای اسپورت میانسایز رتبهی دوم را کسب کرده و تنها کامارو از حریف دیرینهی خودرو قابلاعتمادتر بوده است.
- رم
رم در سال ۲۰۱۶ در رتبهی نهم قابلاعتمادترین خودروسازها قرار داشت اما امسال یکی از بدترینها است. با امتیاز ۱۸۳ PP100، رم در واقع با فورد در یک رتبه قرار گرفته است که البته خبر خوبی برای این برند نیست. در سال ۲۰۱۶ مالکان تعداد ۱۲۹ مشکل به ازای ۱۰۰ خودرو را گزارش کردند بنابراین حالا مشکلات خود را به مالکان نشان میدهند. علیرغم این موضوع، رم ۱۵۰۰ به همراه شورولت سیلورادو در رتبهی سوم بخش پیکاپ های بزرگ لایت دیوتی قرار گرفته است.
- دوج
امسال دوج میتواند از اینکه بدترین خودرو از نظر میزان قابلیت اطمینان نیست ابزار خوشحالی کند. سال ۲۰۱۶ دوج بدترین خودروساز از این نظر بود. با امتیاز ۱۸۷ PP100، دوج بهبود یافته است. امتیاز این شرکت در سال گذشته ۲۰۸ PP100 بوده است. البته دوج یک خودروی قابلاعتماد داشته است. مدل گرند کاروان این شرکت در بخش مینی ونها رتبهی سوم را به دست آورده که احتمالاً این موضوع به خاطر نبود رقبا بوده است.
- اینفینیتی
دیدن اینفینیتی در این لیست شگفتانگیز است. اینفینیتی در مطالعهی امسال امتیاز ۲۰۳ PP100 را به دست آورده است. سال گذشته این لوکس ساز ژاپنی عملکردی بهتر از میانگین کلی داشت و همین امر باعث شده بود تا سیزدهمین خودروساز قابلاعتماد لقب بگیرد. هیچیک از مدلهای ساخت اینفینیتی در بین سه خودروی اول کلاس خود نبودهاند.
- جیپ
جیپ با امتیاز ۲۰۹ PP100 در مطالعهی سال جاری افتی چشمگیر داشته و از آخر دوم شده است. مالکان جیپ با مشکلات زیادی مواجه هستند. در سال ۲۰۱۶ این خودروساز آمریکایی امتیاز ۱۶۱ PP100 را کسب کرده بود و در کل پنجمین خودروساز بد لیست بود. جیپ نیز مدلی برای قرار گرفتن در سه رتبهی اول نداشته است.
- فیات
برای چندین سال متوالی فیات در مطالعات میزان اعتماد و اطمینان جی دی پاور عملکرد بدی داشته اما سال گذشته فیات با امتیاز ۱۷۱ PP100 در رتبهی هفتم بدترینها قرار گرفته بود. هرچند امسال فیات به ریشههای اصیل خود بازگشته و بدترین خودروساز از نظر میزان اطمینان بوده است. فیات امسال امتیاز ۲۹۸ PP100 را کسب کرده که بهطور تعجبآوری بیشتر از جیپ است. بدون هیچگونه تعجبی، هیچ مدلی از فیات در بین بهترینهای سگمنت خود قرار نگرفته است.
منبع: autoguide
پهلوان مک لارن
۹ اسفند ۱۳۹۵اگه 12 تا میشد مزدا و فولکس هم تو لیست بودن.
اصلا آدم لجش میگیره فورد -لندروور و نیسان رو تو این لیست میبینه.? ? ?
امیدوارم سال آینده بهتر بشه عملکردشون.
mehran911
۱۰ اسفند ۱۳۹۵جالبترین چیزی که دیدم اینه که بلا استثنا هیچ کس آمار سایت باسابقه و معتبری مثل جی دی پاور رو قبول نداره !!!!!!!!!!!
.
دوستان عزیز خواهشا در مورد جی دی پاور یکم تحقیق کنید
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵لجت نگیره عزیزم … به احساسات خودت مسلط باش
اینقدر به خودروسازی آلمان حسادت نکن ???
فورد
۹ اسفند ۱۳۹۵مشکل اونا بلوتوس صوتی سرگرمی باطری مشکل ما بریدن میلنگ اتش سوزی سوختن واشر سر سیلندر سوختن سیم کشی
Matin
۹ اسفند ۱۳۹۵فیات می تونه باسایپا رقابت کنه???
آمریکایی ها هم آبو قطع کردن?
حمیدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۵واقعا لیست عجیبی هست اینجا نشون میده سه کمپانی بزرگ دنیا یعنی فولکس تویوتا و جنرال موتور چقدر خوب کار میکنن که حتی یه نماینده تو این لیست ندارن البته المانی ها اصلا نماینده ندارن منتهی مراتب باید به این نکته دقت کرد چرا خودروهای ساخت امریکا انقدر ایراد فنی پیدا میکنن تا ساخت اروپا و ژاپن در یک برند
Behruz_masumi
۱۰ اسفند ۱۳۹۵شرکتهای کره ای هم نیستن.
اما ما همچنان دنبال اصالتیم انگار که درامد سرانه مون مث کشورهای اسکاندیناوی بیش از ۵۰ هزار دلاره.
فرشاد سجادیان
۹ اسفند ۱۳۹۵اینجور آمار و ارقام هیچوقت نتونستن نظر اکثر طرفداران و خریداران رو عوض کنن، مثلا من به شخصه هنوزم لندروور رو قابل اعتمادترین شاسی بلند ساز دنیا در کنار خانواده G مرسدس بنز میدونم و نیسان رو جذابتر از تویوتا. . .
kasra
۹ اسفند ۱۳۹۵نمیشه با این معیار ها گفت کدوم بدتر ,و غیر قابل اعتماد تره.
مثلا نمیشه گفت چون لندرور مشکل بلوتوث داره پس همه چیزش بده و باید جزو بدترین ها رتبه بندی بشه. لندرور کیفیت ساخت بالایی داره تا جایی که مدل های دوران ژوراسیک این خودرو ساز رو به صورت جسته و گریخته توی خیابونا میبینیم ولی خب بعضی خودرو ها که بنا بر آمار جی دی پاور خیلی بهتر هم هستند بعد از بیست سال عملا باید اوراق بشن و دیگه توانایی راه رفتن ندارن.
بنابراین این رتبه بندی ارزش زیادی نداره چون فراگیر نیست و اغلب ویژگی ها رو پوشش نمیده، کیفیت بدنه، کیفیت رنگ، هندلینگ، کیفیت مواد داخلی، کیفیت موتور و… ، اگه همه اینا بد باشن پس یک خودرو ساز واقعا بده ولی نمیشه گفت چون فرضا بلوتوثش یه مشکل کوچولو داشته یا بقیه نرم افزار هاش، پس این خودرو غیر قابل اعتماده، نکته بدتر اینه که غیر قابل اعتماد به صورت مشکلات حاد اونم وسط جاده در ذهن تداعی میشه، یعنی کسی این لیست رو مبنا بگیره تصور میکنه جیپ یهو از کار میوفته که اشتباهه. از اون گذشته کسی که پول خرید رنج روور رو داشته باشه یا عاشق جیپ باشه به این آمار ها اهمیت نمیده.
حالا یه نکته ای، کسی سایپا و ایران خودرو رو جزو بدترین ها هم محسوب نمیکنه، حرف حقیه که فرغون سازن نه خودرو ساز
Mahdi 392
۹ اسفند ۱۳۹۵فورد و دوج بخاطر ایمنی پایین موستانگ و چلنجر توی لیست هستن
ایمنی رو فدای سرعت کردن :(
Armin
۹ اسفند ۱۳۹۵کلا جی دی پاور مطالعاتش عجیبه
الف.ی
۹ اسفند ۱۳۹۵من که کلا به جی دی پاور پشیزی ارزش نمیدم.کلی آمار مسخره ازش دیدم.از دیدن فورد تو این لیست تعجب کردم.
كوروش
۹ اسفند ۱۳۹۵اینکه المانی ها نماینده ندارند طبیعیه چون اکثر خریداران برند های المانی بشدت با اطمینان سمت این خودرو های می روند دقیقا مثل تویوتا بنظر به این دلیل این امار اینطوریه
بنظر من این امار به این دلیل بوده شاید که بعد از خرید خریداران با مشکل غیر قابل پیشبینی مواجه شدند و یه طوری از این برند ها زده شدند حضور برند لوکس اکیورا خیلی عجیبه
یاسین
۹ اسفند ۱۳۹۵نتایج قابل توجهیه برای بازار امریکا چون جالبه خیلی از برند ها در اصل پرفروش ترین های امریکا هم هستن ببینین جی دی پاور به طور صرف فقط خب کارش با بازار امریکاس و یه نکته ای که هست اینه که اگه شما برین و اصل گزارش رو بخونین میبنین که مشکلات گزارش شده غالبا مشکلات تجهیزات و اصطلطاحا اپشن هاییه که به ماشین های مدرن اضافه شده و همینطور در مورد ماشین الکتریکی باتری هاشون که خب اینروزا این موضوع متاسفانه خیلی طبیعی شده تو دنیا و علت اصلیشم دو چیزه در مورد باتری ها که علت اصلیش اینه که بشر کلا تو این قضیه تازه داره قدمهای اولو برمیداره واسه همینه هی میشنویم از این دست گزارش ها و فراخوان هایی که واسه این قضیه صادر میشه در مورد تجیهزاتم که تیراژ بالای تولیده که مشکلات کیفی رو به همراه داره ولی اگه همین نتیجه رو با نتایج بازار المان مقایسه کنیم که چند وقت پیش خود پدال هم گزارشش رو قرار داده بود میتسوبیشی با 76 ایراد در 100 خودرو قابل اعتماد ترین برند بود این تفاوت ها وقتی که محل تولید ماشین هم توشون نقش داره بررسیشون کنیم میبنیم که مشکلات کیفی ناشی از تیراژ بالا چیزیه که اجنتاب ناپذیر شده
sadegh
۹ اسفند ۱۳۹۵من که نفهمیدم چی شد!!!!!!!!!!!!!!
شاهین
۹ اسفند ۱۳۹۵فکر کنم جی دی پاور به اندازه کافی معتبر هستش که نتایج مطالعاتش توی اکثر خبرگزاری ها بلافاصله منتشر میشه.
ارمان
۹ اسفند ۱۳۹۵والا فردا مطلب چاپ میشه مطمعن ترین لکسوسو بیوکو از این حرفا
حالا ما که مال این حرفا نیستیم اما سرم بره از فیات جنس نمیگیرم ?
نوید جهرمی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵بستگی به میل ما داره. وقتی نتایجش مطابق میلمونه میشه معتبرترین. وقتی خلاف میلمونه میشه بی اعتبار و من دراوردی
آرش آمریکایی
۹ اسفند ۱۳۹۵حالا مدیر عامل سایپا میگه ما از برندایی مثل دوج ، جیپ ، نیسان ، لندروور و ….
خیلی عملکرد بهتری داشتیم و هیچوقت در لیست غیر قابل اعتمادترین خودروهای jd power قرار نگرفتیم
پ ن : اشاره به ورشکستگی جی ام در سال 2010 که در اون زمان مدیران خودرویی ایران در برنامه های تلویزیونی عملکرد و مدیریتشون رو خیلی بهتر از جنرال موتورز تعریف میکردن
احسان(احسان سابق)
۹ اسفند ۱۳۹۵… بخشی که بیشترین مشکلات را داشته بخش ACEN یا همان سیستم صوتی/ارتباطات/سرگرمی/ناوبری است و برای سومین سال پیاپی بیشترین مشکلات گزارش شده توسط مالکان به اتصال بلوتوث و دستورات مرتبط با تشخیص صدا مربوط است…
واقعا خراب شدن گیربکس یا باطری با مشکل تشخیص صدا یکیه؟ یا اینکه جیپ 7 ساله افزایش فروش پیاپی داره و فورد که جزو غیرقابل اعتمادترین کمپانی ها گذاشته شده، وفادارترین مشتری ها رو در بین برندهای دیگه داره(حدود 52درصد). اینجور آمارها یه تصویر خیلی کلی رو از وضعیت برند بدست میده.
محمد رضا
۹ اسفند ۱۳۹۵من کاری با وجود غی طبیعی نیسان ندارم حتی ماکسیما های تولید داخلم به خرکاری وخراب نشدن معروفن و
لندرورو کجای دلم بزارم
آخه کسی برند انگلیسی رو که 100 ساله قابل اعتماد ترین شاسی بلندا رو به بازار ارایه میکنه به تاتا موتورز هند تولید کننده نانو میفروشه
البته همیشه تو نظر سنجی های جی دی پاور بیشترین اشکال مربوط به سیستم های سرگر می و اینجور موارده
ابولفضل نصیری
۱۰ اسفند ۱۳۹۵جی دی پاور برای خودش درآورده و بنده همچنان از عاشقان جیپ و مخصوصا فیات هستم
MPH
۱۰ اسفند ۱۳۹۵.
هرچند امسال فیات به”” ریشههای اصیل خود بازگشته”” و بدترین خودروساز از نظر میزان اطمینان بوده است
.
هرجا بحث کیفیت و قابلیت اطمینان باشه فیات و کل مجموعش همشون با هم تو لیست بدترینها تشریف میارن!!!خیلیم متواضعانه همشون میرن انتهای لیست…..
علیرضا میرزایی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵تویوتا چه خودروساز بزرگیه که همیشه مورد اعتمادترین ها بوده و همیشه حفظ کرده البته سوباروام که عشقه یه خودروساز بی سروصدا یه گوشه که کار خودشو به بهترین نحو انجام میده مثل اصغر فرهادی عزیز و افتخارآفرین که نه نقش سیاسی داره نه توهین به هیچ کشور و شخصی میکنه و تنها با کارش جواب همرو میده
نوید جهرمی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵قابل اعتماد ترین های امسال:
-لکسس
-پورشه
-تویوتا
-بیویک
-مرسدس بنز
-هیوندای
-ب ام و
-شورولت
-هوندا
-جگوار
-کیا
-لینکولن
-مینی
-جی ام سی
-کادیلاک
-آئودی
-ولوو
محمدرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۵گاری سازای ما تو لیست نیستن ک ?
sunmartin
۱۰ اسفند ۱۳۹۵باید به این نتایج اتکا کرد چرا که در پی ارزیابی های مختلفی استخراج شده همانطور که پیداست در این امار کره ای ها آلمانی ها حضورندارند و نیز ژاپن های خوب و امریکایی های خوب حضور ندارند حتی میشه گفت انگلیسی های خوب و ایتال های خوب هم نیستند
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵من زیاد آمار JD Power رو محل نمیذارم.
از ماشینی خوشم بیاد کاری به جی دی پاور و دی جی پاور ! ندارم ?
اصل دل آدمه.
OOOO