طبق گزارشی از «ماتیلس اشمیت» یک تحلیلگر مستقل خودرو در برلین، فروش خودروهای الکتریکیشده (شامل پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی) در اروپا طی هفت ماه نخست سال جاری از چین فراتر رفته است. به گزارش اتونیوز اروپا، طی این مدت حدود نیم میلیون دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگینهیبریدی در اروپا به فروش رسیده که حدود ۱۴ هزار دستگاه بیشتر از این خودروها در چین بوده است. از این نیم میلیون دستگاه، ۲۶۹ هزار دستگاه خودروهای تمام الکتریکی و ۲۳۱ هزار دستگاه پلاگینهیبریدی بودهاند.
یکی از دلایل این موضوع میتواند مشوقهای دولتی اروپای غربی باشد که نهتنها به خودروسازان کمک کرد تا شرایط خود را در بحران ویروس کرونا بهبود دهند بلکه به تلاشهای آنها در دستیابی به استانداردهای جدید تولید گازهای گلخانهای هم کمک کرده است. این در حالی است که دولت چین برای ترغیب خودروسازان به رقابت مستقل، یارانههای خود را کاهش داده است. به گفتهٔ اشمیت، با این روند، اروپا امسال از مرز فروش بیش از یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگینهیبریدی عبور خواهد کرد زیرا تسلا فروش خودروهای بیشتری را در این قاره آغاز کرده و فولکسواگن هم تحویل مدل ID.3 را افزایش داده است.
انتظار میرود ID.3 به یکی از پرفروشترین خودروهای الکتریکی بازار اروپا تبدیل شود درحالیکه تسلا به دلیل محدودیتهایی که در عرضهٔ محصولاتش دارد، مقداری از سهم بازار اروپا را از دست داده است. البته سال آینده افتتاح کارخانهٔ برلین باید این مشکلات را حل کند. درهرحال، تسلا و فولکسواگن برای برتری در بخش خودروهای الکتریکی اروپا رقابت میکنند و برای این نبرد سخت هرکدام اقداماتی را انجام دادهاند. بهعنوانمثال، فولکسواگن در بریتانیا قیمت ID.3 را ۱۶۰۰ پوند کمتر از تسلا مدل ۳ تعیین کرده است.
ممد ژانگولر
۵ شهریور ۱۳۹۹الان بهترین موقعست ماشینهای سوپر اسپرت و لوکسو یک سوم قیمت بخری
استقبال از الکتریکیا کلکسیونردارهارو به تکاپو انداخته ?
nikzad
۵ شهریور ۱۳۹۹هی خبر ها همش شده هیبرید پلاگین هیبرید نیتروژنی برقی.دیگه کم کم باید با بنزینی ها ناخواسته خداحافظی کنیم،ولی حالا حالا ها تو ایران بنزینی بیکیفیت میمونه
Peyman56
۵ شهریور ۱۳۹۹تو ایران ،خودروی برقی هزینش بیشتره از بنزینی یا دیزلی.بهترین راه حل برای مشکل الودگی هوا توسعه خودروهای گازسوزه.البته نه این آشغالای فعلی و نا امن که وزن باک سوختشونم خیلی بالاست.اگه یا تون باشه در یک برهه زمانی کوتاه بنز با همکاری ایران خودرو یک سری کلاس Eگازسوز دادن بازار.واقعا حرف نداشت.موتورشم بهینه شده بود تا با سوختCNGسازگار لاشه.