لیست فینالیستهای رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ دنیا اعلام شده است. فینالیستهای بخش اصلی این رقابت فولکسواگن ID.4، هوندا e و تویوتا یاریس هستند. نکتهٔ جالب اینکه از این سه فینالیست، دو خودرو تمام الکتریکی هستند. این سه ماشین با مغلوب کردن رقبای لوکس و غیرلوکس سرسختی شامل آئودی A3، بامو سری ۲ گرن کوپه، بامو سری ۴، مرسدس بنز CLA، کیا K5، کیا سورنتو و مزدا MX-30 به فینال رسیدهاند.
بخش خودروی شهری سال کاملاً تحت سلطهٔ ژاپنیها است زیرا فینالیستهای این بخش هوندا e، تویوتا یاریس و هوندا فیت هستند. در بخش خودروی لوکس سال، مرسدس بنز S کلاس، لندروور دیفندر و پولستار ۲ برای رسیدن به قهرمانی باهم به رقابت خواهند پرداخت که برای رسیدن به این مرحله، آستونمارتین DBX و بامو X6 را پشت سر گذاشتهاند.
در بخش خودروی پرفورمنس سال، با حذف بامو M2 CS و بامو X5 M، سه خودروی آئودی RS Q8، پورشه ۹۱۱ توربو و تویوتا GR یاریس به فینال رسیدهاند؛ و نهایتاً فینالیستهای بخش طراحی سال هم شامل هوندا e، لندروور دیفندر و مزدا MX-30 میشود که پولستار ۲ و پورشه ۹۱۱ توربو را از گردونهٔ رقابت خارج کردهاند. برندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ دنیا در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) اعلام خواهند شد.
مهردادکمال
۱۲ فروردین ۱۴۰۰در بخش خودروی پرفورمنس سال، با حذف بامو M2 CS و بامو X5 M، سه خودروی آئودی RS Q8، پورشه ۹۱۱ توربو و تویوتا GR یاریس به فینال رسیده
تمام اتوموبیل هایی که یاریس حذف کرده به خود یاریس ترجیح میدم
مهزیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۰هوندا خیلی جیگره
حسین
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چقدر RS Q8 جذابه
به نظرم در حال حاضر بهترین طراحی هارو بین آلمانی ها آئودی داره
GT
۱۲ فروردین ۱۴۰۰برنده اصلی، تویوتا یاریس
خودرو شهری، هوندا e
خودرو پرفورمنس، پورشه ۹۱۱
خودرو لوکس، مرسدس S کلاس
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۰به نظر من باید ای دی 4 قهرمان بشه
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۰این تویوتا GR یاریس هنوز نیومده داره همه ی قلّه ها رو یکی، یکی فتح میکنه
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰معتبرترین رقابت خودرویی جهان با رای حدود ۹۴ ژورنالیست دنیای خودرو
سال گذشته تایکان جوایز رو درو کرد و در هر دو بخش لوکس و پرفورمنس اول شد و در طراحی هم دوم در کل در یک سال ۵۰ تا جایزه معتبر مثل خودروی الکتریکی سال چین و خودروی الکتریکی سال آلمان و …. برد
فینالیست شدن پورشه ی چیز عادی معمول بوده در تاریخ این رقابت
.
چیزی که خیلی برای خودم جذابه فینالیست خودروی سال جهان شدن iD4 بود
یاریس هم واقعا فوق العاده بوده امسال
اثر تجربه های موتوراسپورت تویوتا کاملا درش مشهوده
داشت یادم می رفت دیفندر هم در دو بخش فینالیسته که نشون میده نظرات اینجا چقدر با دنیای واقعی در تناقض هستش
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اکثر کسایی که اینجا از دیفندر انتقاد میکردن در مورد تواناییهای آفرود بود
اینکه دیفندر اینجا تو بخش لوکس و طراحی فینالیست شده یعنی قابلیتهای آفرودش عالیه؟
اتفاقا این نشون میده که دیفندر برخلاف نسل قبلی به یه ماشین شیک و لوکس تبدیل شده و از اون سادگی و سرسختی قبل کاملاً فاصله گرفته، یعنی یه چیزی شده مثل دیسکاوری و رنجروور و این بنظرم اشتباه بزرگ لندروور بود و هنوزم معتقدم تو آفرود رانگلر قطعاً از دیفندر بهتره
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰(((اکثر کسایی که اینجا از دیفندر انتقاد میکردن در مورد تواناییهای آفرود بود
اینکه دیفندر اینجا تو بخش لوکس و طراحی فینالیست شده یعنی قابلیتهای آفرودش عالیه؟)))
فرض اولیه غلطه اتفاقا اکثر افراد سعی می کردن همه چیز این ماشین رو زیر سوال ببرن و بی ارزش جلوه اش بدن نمونه اش دوتا پست پایینتر
این موضوع قبلا در موردش بحث شد الزاما ویژگی های لوکس به معنای آفرود ضعیف نیست همه ترجیح نمیدن افرودرشون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر پر ساعت نرسه و مشکلات پایداری داشته باشه اینکه این ماشین از مونوکوک استفاده میکنه روی کاغذ احتمالا باید در مقایسه با رانگلر در عبور از مسیر صخره ای زودتر سه لنگ بشه اما در مقابل همین شاسی مونوکوک برتری های بسیاری ایجادکرده به عنوان مثال سه برابر مقاومت پیچشی بیشتری نسبت به بادی آن فریم ها خواهد داشت در تست آفرود موتور ترند به برتری قطعی آفرود رانگلر نسبت به این اشاره نشده و اتفاقا از این ماشین بسیار تمجید کرده اگه یاد باشه همین ماشین جایزه آفرودر برتر سال اتوکار رو برد و اصلا حریف دست و پا بسته ای نیست
قبلا هم در این مورد بحث شد همه ی مردم بعد از افرود ماشینشون رو همونجا رها نمیکنن ۳۰۰ کیلومتر با مرسدس اس کلاس برگردن خونه انتظار همه ی مردم از آفرودر لزوما باگی نیست سر همین خیلی ها انتظار دارن آفرودرشون خصوصیت های لوکس بیشتری نسبت به خودروهای دهه ها قبل داشته باشه بخاطر همین بازار هدف رانگلر و دیفندر الزاما یکی نیست اما اینجا این موضوع باعث تمسخر دیفندر شده در صورتی که این ماشین تقریبا از هر نظر بینهایت داره تحسین میشه
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۰منظور من از اکثر کسایی که انتقاد میکردن، مخاطبین درست حسابی سایته نه اون چند نفر مثلاً آمریکایی فن که چیزی جز مسخره کردن بلد نیستن، من اصلاً کامنتهای اونا رو نمیخونم که بدونم چی گفتن
نکته اول اینکه مشکلات پایداری رانگلر هیچوقت جدی نبوده و اگر هم موردی بوده برطرف شده وگرنه تو بازار آمریکا با اون همه قوانین ایمنی سفت و سخت محاله یه ماشین مشکلدار براحتی بتونه سالی 200 – 300 هزارتا بفروشه
نکته دوم، با همه اینا من نمیگم دیفندر حریف دست و پا بستهایه ولی قبول کن یه ماشین 80 – 90 هزار دلاری لوکس با اون همه تکنولوژی و سیستمهای الکترونیکی و با قابلیت اطمینانی که از لندروور سراغ داریم تو آفرود ممکنه با مشکلات بیشتری نسبت به رانگلر مواجه بشه اونم آفرودهای بسیار خشن و سخت
نکته سوم، بازم میگم بنظر من لندروور تو نسل جدید دیفندر اشتباه بزرگی کرد چون کسی که یه آفرودر لوکس و راحت بخواد میتونه بره سراغ دیسکاوری از خود لندروور یا از اون بهتر G کلاس، دیفندر جدید باید سادهتر و ارزانتر میبود، چیزی مثل فورد برانکو تا مثل نسل قبلی همه جای دنیا و در هر شرایطی میشد ازش استفاده کرد
نکته چهارم، بله بازار هدف دیفندر و رانگلر یکی نیست ولی من هنوزم میگم برای کسی که یه آفرودر خالص و نهایی برای همه نوع آفرودی بخواد، رانگلر بهترین گزینه هست و بنظر من تو بازار آمریکا با اومدن برانکو اوضاع برای دیفندر سختتر هم خواهد شد چون برانکو از همه لحاظ حداقل تا الان بینقص بنظر میاد
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰((( قبول کن یه ماشین ۸۰ – ۹۰ هزار دلاری لوکس با اون همه تکنولوژی و سیستمهای الکترونیکی و با قابلیت اطمینانی که از لندروور سراغ داریم تو آفرود ممکنه با مشکلات بیشتری نسبت به رانگلر مواجه بشه اونم آفرودهای بسیار خشن و سخت)))
قطعا در این مورد شکی نیست به هر حال کسی که خودروی با تجهیزات بیشتر سوار میشه باید ریسک احتمال خرابی بیشتر رو هم بپذیره
((( نکته سوم، بازم میگم بنظر من لندروور تو نسل جدید دیفندر اشتباه بزرگی کرد چون کسی که یه آفرودر لوکس و راحت بخواد میتونه بره سراغ دیسکاوری از خود لندروور یا از اون بهتر G کلاس، دیفندر جدید باید سادهتر و ارزانتر میبود )))
مقایسه دیسکاوری با این رو چندان قبول ندارم ( پیشنهاد میکنم چندتا ویدیو از آفرود دفندر ببینی ) و البته به شرط فروش خوب کار لندروور رو اشتباه نمیدونم واقعا
در مقایسه با G کلاس هم تفاوت قیمتی کم نیست G کلاس لوکستر و گرونتر هستش
.
((( ولی من هنوزم میگم برای کسی که یه آفرودر خالص و نهایی برای همه نوع آفرودی بخواد، رانگلر بهترین گزینه هست و بنظر من تو بازار آمریکا با اومدن برانکو اوضاع برای دیفندر سختتر هم خواهد شد چون برانکو از همه لحاظ حداقل تا الان بینقص بنظر میاد)))
برای کسی که آفرودر خالص بخواهد و صرفا هدفش آفرود باشه به نظر من هم رانگلر گزینه ی بهتریست
.
اما در مورد برانکو بگم شاید یکی از بهترین خودروهایی بود که دیدم تو این چند سال آمریکایی ها معرفی کردن یادمه قبلا گروه هم گفتم تا جایی که از اعداد و خصوصیاتش مشخص بود خیلی سخت میشه ازش ایراد گرفت با وجود علاقه ام به جیپ از خیلی جهات میشه برانکو رو بهش ترجیح داد هر چند باید بیاد و توسط مجلات تست بشه تا بشه دقیق در مورد توانایی هاش صحبت کرد
.
هدف از اصرار روی دیفندر اینه که بر خلاف چیزی که هست و خوبی ها و برتری هایی که درش هست داره تخریب میشه اینجا
هر جا در موردش میخونی جز تحسین نیست اما اینجا کاملا برعکسه جز تعداد خیلی کمی هر چی ویدیو از تست آفرودش دیدم چیزی جز تحسین نبود و پا به پای رانگلر پیش می رفت از جهات دیگه هم جوایزی که در این مدت گرفته خودش گویاست مشکل اظهار نظر اشتباه ی عده است
علیturbos
۱۲ فروردین ۱۴۰۰مهران جان باتوجه به این که اسم تایکان رو اوردی
الان سه٬چهار نفر میریزن اینجا ازتایکان بد میگن.
mehran911
۱۲ فروردین ۱۴۰۰علی جان مردم باید حرف بزنن
قبلا گفتم چیزی هایی که در کامنت ها میبینید خیلی شبیه به واقعیت نیست
تایکان در این مدت کم موفقیت کسب نکرد که نمیشه زیر سوال بردشون
Benz SLR
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همشون جذابن
Reza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فولکس واگن
SF90 STRADALE
۱۲ فروردین ۱۴۰۰از اینکه در بخش خودروی پرفورمنس سال هیچ نماینده ای از BMW حضور نداره ناامید شدم
نمیدونم دلیل حذفشون چی بود ولی پرفورمنس عالیِ محصولات BMW به همه ثابت شده
میثم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰??? GR YARIS ???
ارش
۱۲ فروردین ۱۴۰۰عاشق همشونم هرکدام بشه قبول .
Mohammadreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰یاریس چه کرده.
در بخش خودرو شهری
خودر اسپرت
و در بخش کلی و اصلی جز فینالیست های برترین خودرو جهان بوده.
در اروپا هم که خاستگاه هاچبک هاست و رقبای قدرتمند و جا افتاده فولکس و رنو سال ها در بازار سلطه داشتن تونسته عنوان پرفروش ترین خودرو اروپا رو هم بدست بیاره.
میرخان
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همه ماشینا عالی ولی یه حسی بهم میگه قراره پولستار اول بشه ?
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰من اگه باشم ، اول اس کلاس ، بعد rsq8 ، بعد ۹۱۱ ، بعد پولستار ، بعد یاریس، فولکس ، بعد هوندا e، بعد مزدا ، بعد هوندا
MohammadE9
۱۳ فروردین ۱۴۰۰درود
در مجله ی با سابقه و مشهور evo بی ام و M2 CS با کنار زدن رقبایی مثل مکلارن 765LT , هوراکان اوو RWD , فراری F8 , پورشه 911 توربو S , تویوتا GR یاریس و …. خودروی پرفورمنس سال لقب گرفت.
هنوز در عجبم که چطور در اینجا حتی به فینال نرسیده