چشم اندازهفته نامه

مطالعهٔ قابلیت اطمینان جی‌دی پاور سال 2020، جنسیس و بیوک در صدر

امسال در مطالعهٔ سالانهٔ قابلیت اطمینان خودروهای ایالات‌متحده توسط جی‌دی پاور، جنسیس با غلبه بر شرکت‌هایی مثل لکسس و پورشه، عنوان قابل‌اطمینان‌ترین برند بازار ایالات‌متحده را کسب کرده است. این مطالعه تعداد مشکلات در هر صد دستگاه خودرو که مالکین اولیهٔ خودروهایی با سه سال کارکرد طی دوازده ماه گذشته تجربه کرده‌اند را بررسی می‌کند؛ بنابراین برای مطالعهٔ سال ۲۰۲۰ خودروهای مدل ۲۰۱۷ بررسی شده‌اند و هرچه نمرهٔ PP100 (تعداد ایراد در هر صد دستگاه) آن‌ها کمتر باشد نشان‌دهندهٔ کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتر آن‌ها است.

در این مطالعه، جنسیس با ۸۹ مشکل در هر صد دستگاه، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده و از بیشترین قابلیت اطمینان در بین همهٔ برندها برخوردار است. پس از جنسیس، برند لوکس تویوتا یعنی لکسس با ۱۰۰ مشکل در هر صد دستگاه در رتبهٔ دوم قرار گرفته و بیوک نیز با ۱۰۳ مشکل هرچند جایگاه سوم را به خود اختصاص داده اما قابل‌اطمینان‌ترین برند غیر لوکس محسوب می‌شود. رتبه‌های چهارم و پنجم هم به ترتیب با ۱۰۴ و ۱۱۳ مشکل به پورشه و تویوتا رسیده است؛ اما آنچه که در نتایج مطالعهٔ امسال بسیار چشمگیر است این است که جنسیس برای اولین بار است که در این مطالعهٔ ۳۱ ساله شرکت داده شده و در اولین حضور خود بالاترین رتبه را کسب کرده است.

از سوی دیگر نیز تعدادی از برندها پیشرفت قابل‌توجهی در قابلیت اطمینان نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته‌اند. به‌عنوان‌مثال، کادیلاک کاهش ۳۳ مشکل در هر صد دستگاه را تجربه کرده، مزدا شاهد کاهش ۲۹ مشکل بوده، لینکلن با کاهش ۲۸ مشکل مواجه شده، از تعداد مشکلات فورد ۲۰ مورد کاسته شده و بیوک هم کاهش ۱۵ مشکل در هر صد دستگاه را تجربه کرده که همه نتایج بسیار مثبتی بوده است.

قابل‌اطمینان‌ترین خودروی مطالعهٔ امسال نیز لکسس ES با تنها ۵۲ مشکل در هر صد دستگاه بوده که بهترین رکورد در طول تاریخ این مطالعه محسوب می‌شود. در بخش سگمنت‌ها اما جنرال موتورز بیشترین جوایز را کسب کرده است به‌گونه‌ای که عنوان قابل‌اطمینان‌ترین خودرو در بخش خودروهای میان سایز به بیوک رگال، در کراس‌اوورهای کوچک به بیوک انکور، در بخش کراس‌اوورهای کامپکت به شورلت اکوئناکس، در بخش اس‌یووی‌های بزرگ به شورلت تاهو و در بخش پیکاپ‌های بزرگ وظیفه سنگین به شورلت سیلورادو HD رسیده است.

امسال میانگین صنعت خودروسازی ۱۳۴ مشکل در هر صد دستگاه بوده و شرکت‌هایی مثل آئودی، هوندا، میتسوبیشی، مرسدس بنز، دوج، جیپ، فیات و ولوو پایین‌تر از میانگین قرار گرفته‌اند. دراین‌بین لندروور با ۲۲۰ مشکل، کرایسلر با ۲۱۴ مشکل و جگوار با ۱۸۶ مشکل نیز بدترین عملکرد را در بین همهٔ برندهای خودروسازی داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. fr

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    جرا تسلا نیست ؟؟

    1. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      تسلا دیگه لازم نداره
      اونقدر ارزش سهامش بالا رفته و فروشش عالیه که اگه اینجا نباشه هیچ اتفاقی براش نمیوفته

  2. ali (chevy nova)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    ماشالاه بیوک

  3. ali (chevy nova)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    نکته مهم اونکه جایگاه لینکلن از بنز و بی ام و بالاتره
    حتی کادیلاک هم جایگاهش از بنز بالاتره

    1. محمد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      چقدر ادم های متعصب و………(ننوشتم چون پدال سانسور میکنه) اطرافیانشون رو اذیت میکنن و همیشه هم فکر میکنن حق باخودشونه طرف چون یه نوای چهل سال پیش که همچین ماشین دهن پر کنی هم نیست داره دیگه خودشو حافظ منافع امریکا تو ایران میدونه دوست گرامی الکی جنجال تو سایت درست نکن و اعصاب بقیه کاربرا رو خورد نکن اصلا تسلا و جنرال موتورز خدای خودروسازی چی به تو میرسه که اینقدر حرص میزنی کره ای ها اول شدن اگه قراره بهت به ارث برسن بگو ماهم بدونیم

      1. ali (chevy nova)

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        والا شما داری الکی شلوغ میکنی
        راستی نوای من موتورش قیمتی که داره اندازه قیمت یه پراید مدل 88 هست

  4. Moein

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (913 ديدگاه)

    جنسیس تو سالهای آتی خیلی حرفها برای گفتن داره و این شکی توش نیست
    لکسس هم که همچنان مثل عقاب در اوج تنها?

  5. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    جیپ دوج کرایسلر ???واقعا عقب افتادن کرایسلر که یه ون داره فقط دوجم ماشیناش مال زمان فتحعلی شاهه یه وقت نسل جدید نده جیپم هیجوقت تو مقایسه با رقیباش درکلاسای مختلف حرفی نداشته

    1. MADJID

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      از پارسال خیلی بهتر شده اوضاعشون
      FCA هنوز در حال پوست اندازی و احیا شدنه ، به زودی بهتر میشه اوضاعش
      ضمنا آخر لیست جای همچین برند هاییه دیگه ،

  6. MADJID

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    نه قبول نیست ماشین کره ای کیفیت نداره !!!
    ماشین کره ای آشغاله ، فقط ژاپونی ها و آلمانی ها کیفیت دارن !
    از این کلیشه های مسخره که بگذرم ، واقعا به جنسیس ( به خاطر این رتبه ی خارق العاده اونم در اولین دور حضورش ) تبریک میگم. کره ی جنوبی داره عالی پیش میره و ژاپن رو جا میذاره کم کم. هر دو جزو بهترین خودروسازان جهان هستن و روز به روز اختلافشون داره کمتر میشه.

    به بیوک هم واقعا باید تبریک گفت که خودشو وسط لکسوس و پورشه جا کرده ( به عنوان یک برند غیرلوکس )

    لینکلن ، فولکس واگن ، فورد و شوی هم عالی کار کردن. BMW هم مثل همیشه ??

    امیدوارم اوضاع بنز و Volvo و جگوار بهتر بشه ، آخر این لیست جای همچین برند هایی نیستش

    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      تو یکی از این سایتا یکی کامنت گذاشته بود مقایسه کرده بود که ظرف مدت 5 سال((2015_2020)) کدوم خودروسازا بیشترین پیشرفت رو داشتن.((و پسرفت))
      فیات از همه بهتر بود.
      تو 5 سال از 273 مشکل خودشونو رسوندن به 163 تا که افت قابل توجه 113 تایی مشکلاتشون رو نشون میداد.

      1. MADJID

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دقیقا دانیال جان ، همین 2019 هم فیات با اقتدار به ته لیست چسپیده بود با 249 ایراد. سال 2017 هم ته لیست بود با 300 ایراد رتبه ی دوم از آخر هم جیپ بود با 209 ایراد. 2018 هم جیپ آخر لیست بود. امسال هر دو تاشون پیشرفت قابل توجهی داشتند.

        وضعیت فیات و جیپ و داج عالی شده امسال. کرایسلر هم که ماشینی با برند خودش نمیزنه غیر از پسیفیکا که اونم ماشین محبوبیه
        در ادامه ی سال 2020 هم کرایسلر با برند محبوب و 30 ساله ی Voyager برخواهد گشت و امیدوارم که کرایسلر هم بالاخره خودشو بِکَنه از ته این لیست .

  7. Mohammadreza

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این بازه 3 ساله خیلی زوده که بخوای برای قابلیت اطمینان و دوام قضاوت کنی.
    تو خود آمریکا که این لیست بر اساس خودروهای این کشور جمع اوری شده مالکان بطور میانگین حدود 8 سال خودروشون رو نگهداری میکنن.
    ماشین های ایران‌خودرو و سایپا هم 3 سال اول معمولا بدون مشکل خاصی کار میکنن.
    ولی اینطورم نیست که این لیست بی ارزش باشه.
    اما قطعا ارزش لیست هایی که بازه بررسی بزرگتری دارن بیشتره.
    بهرحال عملکرد جنسیس قابل توجه هست.
    همینطور بهبود کیفیت اکثر خودروسازان آمریکایی

    1. MADJID

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      با کلیت حرفت موافقم ولی اتفاقا بیشترین مشکلات خودروهای ایرانخودرو و ساپیا در همون سالهای اوله مخصوصا سال اول

      چون مونتاژ و سر هم بندی قطعات و به ویژه سیستم برق به دقت انجام نمیشه و رفع این ایرادات رو به سرویس های دوره ای و نمایندگی ها محول میکنن. فقط تو کارخونه ماشین رو سرهم میکنن که راه بره و بشه داد دست مشتری. …

      کسایی که جدیدا از این ۲ شرکت ماشین خریدن میدونن چی میگم دقیقا.

    2. مرتضی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      اتفاقا سه سال چون مطابق با گارانتی اکثر شرکت هاست بازه زمانی خوبیه برای بررسی، ضمن اینکه زمان کمی هم نیست و میانگین طی سه سال کارکرد ماشین به بیشتر از 50 هزار کیلومتر میرسه که کافیه. ایرانی ها و چینی ها اما فکر کنم طی سه ماه به همین اعداد برسن. باور نمیکنید همینطوری رندوم مثلا از راننده یک دنا پلاس یا کوییک (برای اطمینان از جدید بودن خودرو) بپرسید چقدر ماشینش تعمیر نیاز داشته

  8. مرتضی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سیاست های بی ام و دارن جواب میدن، فکر کنم از معدود مواردیه که میزان عیب های بی ام و در طول تاریخ از بنز کمتر شده اونم با این اختلاف. افرین بهش

    1. sina

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2662 ديدگاه)

      بی ام و چند ساله بالاتر از بنزه تو این مقایسه و اگه اشتباه نکنم نسبت به پارسال افت کرده.

  9. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    درسته که جنسیس اول شده و داره پیشرفت میکنه اما واقعیت اینه که فروش کل جنسیس ۲۰درصد فروش لکسوس تو انریکاست و حتی نصف پورشه هم نیست. یعنی در یک جمعیت اماری کوچیک با دو سه مدل ماشین این درصد رو داره نه مدل های مختلف حتی اسپورت و فروش بالا. پس عملا هر وقت فروشش به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه رسید قابل بحثه برای همین هم خود هیوندا اون وسطاست. اما به هرحال واقعا در حال پیشرفتن در این شکی نیست.

  10. Mopar Or No Car

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    قبل از پرداختن به موضوع قابلیت اطمینان ماشینها، مشکل اینه که خود این مطالعات قابل اطمینان نیستند

  11. sina

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    چقدر من از این ES خوشم میاد :)

  12. MehdiTurbo

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    دم پیشرفت و اراده شون گرم ۲۰ سال پیش از ماشین کره ای بد میگفتند الان از پراید به اینجا رسیده مام فقط بلدیم نقد کنیم از روی حسودی چون نمیتونیم بخریم به کره ای بد بگیمو رو ماشینا خط بندازیم و اشغالمونو از تو پنجره پرت کنیم بیرون دم چراغ قرمز راه فرعی به اصلی و ببندیم برای یه ماشین تو خط تندرو یواش بریم از پیشرفت هم چشامون دربیاد و از حسودی بترکیم بعد از شرایط اقتصادی بد بگیم بعدم بریم تو صف … برای ساندیس و بیمه بعدم از همه جا ناله کنیم

  13. samurai

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اصلا اون جنسیس :)) (اسمشم خنده داره ) تا حالا 100 دستگاه فروش داشته که توش مشکلم پیش بیاد
    خریداراشم که کره ایای ساکن امریکان که نمیان از ماشین بد بگن
    هر وقت انداره بنز بی ام و لکسوس خریدار پیدا شد این به اصطلاح لوکسو بخره بعد باید بیاد تو مقایسه نه الان که کسی اینو نمیخره اندازه لوکسای مطرح بازار پول بدی ماشین بی هویت سوار بشی قیمتش در حد کمری و اکورد بشه بهش میشه فکر کرد الان فقط باید کره ای باشی که بری بخریش :))

    1. Abbas.Lambo

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      داداش حالا شما یه لیوان آب خنک بخور دوتا نفس عمیقم بکش،بلکه حالت بهتر شه،در ضمن این کلمه ی هویت رو بیشتر برامون توضیح بده بلکه از این گمراهی آشکار رها بشیم!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا