شاید با خود فکر کنید که لیست قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلو پر است از هات هاچبکها و خودروهای ارزانقیمت با عملکرد بالا؛ ولی در حاضر، با اینکه مهندسان خودروسازیها بهخوبی از چالشهایی که برای هندلینگ این نوع خودروها وجود دارد آگاهند، ولی سدانها و کراساورهای قدرتمندی در بازار میتوان دید. این خودروها با اینکه لزوماً «اسپرت» نیستند، ولی قدرتمندترین مدلهای دیفرانسیل جلویی هستند که میتوان امروزه خرید. در ادامه، لیست این خودروها را مرور میکنیم.
لینکلن MKX مدل ۲۰۱۶ : قدرت ۳۳۵ اسببخار، گشتاور ۵۱۵ نیوتنمتر
لینکلن MKX در نمایشگاه دیترویت سال جاری میلادی رونمایی شد، ولی هنوز از تاریخ دقیق عرضه این مدل قدرتمند لینکلن به بازار اطلاع کافی در دست نیست. در این مدل از یک موتور دو توربوشارژر ۲/۷ لیتری اکوبوست V-6 در کنار یک سیستم دیفرانسیل جلو استفاده شده است. فورد از این موتور در دو مدل اج کراساور و F-150 پیکاپ جدید استفاده میکند، ولی لینکلن مسلماً میخواهد با افزودن خروجی موتور در MKX تفاوت خود را نشان دهد. قدرت این کراساور لوکس نسبت به F-150 به اندازه ۱۰ اسببخار و نسبت به فورد اج، ۲۰ اسببخار بیشتر است.
![2016 Lincoln MKX](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016-Lincoln-MKX-19-500x333.jpg)
فورد اج مدل ۲۰۱۵: ۳۱۵ اسببخار، گشتاور ۴۷۴ نیوتنمتر
با اینکه فورد اج ۲۰۱۵ نسبت به مدل همخانواده لوکس خود، قدرت کمتری دارد، ولی نمیتوان چندان به موتور ۲/۷ لیتری دو توربوشارژر V-6 خرده گرفت. قدرت ۳۱۵ اسببخار و گشتاور حداکثر ۴۷۴ نیوتنمتری در این مدل، بهمراتب قدرتمندتر از فورد موستانگ دیفرانسیل عقب با موتور جدید اکوبوست چهار سیلندر است که این همه توجه را به خود جلب کرده است. البته با این که هنوز نسخه دیفرانسیل جلوی فورد اج تست نشده، ولی به نظر میرسید که اج اسپرت با گزینه دیفرانسیل تمامچرخ متحرک برای موتور توربوی قدرتمند V-6 خود، شرایط بهتری برای زندگی روزمره داشته باشد.
![2015 Ford Edge](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Ford-Edge-10-500x333.jpg)
آکورا RLX مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۱۰ اسببخار، گشتاور ۳۶۹ نیوتنمتر
بزرگترین سدان آکورا یکی از تنها مدلهای دیفرانسیل جلویی است که در کلاسی که توسط سدانهای لوکس دیفرانسیل عقب بامو، مرسدسبنز، آئودی و دیگران احاطه شده، رقابت میکند. موتور ۳/۵ لیتری V-6 در این مدل قدرتی به اندازه ۳۱۰ اسببخار تولید میکند و گشتاور حداکثری به اندازه ۳۶۹ نیوتنمتر دارد که آن را به چرخهای جلو منتقل میکند. در نتیجه، تبدیل به قدرتمندترین محصول هوندا/آکورا پس از آکورا NSX مدل ۲۰۱۶ شده است. به نظر میرسد که مشتریان خودروهای لوکس چندان از امکاناتی که RLX در اختیار آنها قرار میدهد، راضی نبوده باشند؛ چرا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها ۷۳۷ دستگاه از این خودرو به خانه مشتریان رفتهاند.
![2014 Acura RLX Sport Hybrid](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-Acura-RLX-Sport-Hybrid-3-500x333.jpg)
کادیلاک SRX مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۸ اسببخار، گشتاور ۳۵۹ نیوتنمتر
کادیلاک SRX علیرغم سن و سالی که از آن میگذرد، فروش خوبی دارد و به صورت استاندارد از موتور نامآشنای جنرالموتورز، یعنی ۳/۶ لیتری انژکتور مستقیم V-6 استفاده میکند. این موتور قدرتی به میزان ۳۰۸ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۳۵۹ نیوتنمتر به همراه دارد. البته شاید برای یک کراساور لوکس مانند SRX، یک دیفرانسیل تمامچرخ متحرک انطباق بیشتری با شرایط داشته باشد و مدل دیفرانسیل جلو بیشتر برای کسانی مناسب است که در آبوهوای معتدل زندگی میکنند. در همین حال، نام SRX به زودی از دنیای اتومبیل حذف میشود و در سیستم جدید نامگذاری محصولات کادیلاک، نسخه جدید این کراساور با نام XT5 شناخته خواهد شد.
شورولت ایمپالا مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسببخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتنمتر؛
کادیلاک XTS مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسببخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتنمتر؛
بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۵ اسببخار، گشتاور ۳۵۸ نیوتنمتر (جایگاه مشترک)
جنرالموتورز تاریخی طولانی از سدانهای بزرگ و دیفرانسیل جلو دارد و تا به امروز نیز از این روند فاصله نگرفته است. این سه مدل سدان از کادیلاک، شورولت و بیوک، از پلتفرم مشترک اپسیلون II و یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده میکنند. در این میان، شورولت ایمپالا ارزانترین مدل در این گروه است، در حالی که بیوک لاکراس از این لحاظ در رده دوم است و کادیلاک XTS نیز جایگاه لوکس را از آنِ خود کرده است. جالب است بدانید که XTS آخرین سدان بازمانده با دیفرانسیل جلو در خط تولید کادیلاک است. کادیلاک به عنوان سرآمد برندهای لوکس امریکایی، همچنان در تعقیب همتایان ژرمن خود است و بر این اساس، مدلهایی مانند ATS، CTS و CT6 سدان جدید، همگی از ساختار دیفرانسیل عقب استفاده میکنند تا هندلینگ و تعادل مناسبتری داشته باشند.
![2015 Chevrolet Impala](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Chevrolet-Impala-500x312.jpg)
![2014 Cadillac XTS Vsport](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-Cadillac_XTS_Vsport-500x332.jpg)
![2014 Buick Lacrosse](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/2014-buick-lacrosse-765x505.jpg)
ولوو S60 T6 درایو-ای مدل ۲۰۱۵؛
ولوو XC60 T6 درایو-ای مدل ۲۰۱۵:
قدرت ۳۰۲ اسببخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر (جایگاه مشترک)
ولوو S60 سدان و XC60 کراساور تنها خودروهای چهار سیلندر موجود در این لیست هستند که این موضوع ناشی از تنظیمات عجیب و غریب در پیشرانه T6 درایو-ای در آنهاست. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هم از توروبوشارژر و هم از سوپرشارژر استفاده میکند تا در دور موتورهای مختلف واکنش بهتری داشته باشد. در نتیجه، یک مصرف سوخت فوقالعاده برای خودرو ایجاد میشود و حتی مدل S60 در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده ۶/۷۲ لیتر مصرف میکند؛ مصرف سوختی که به میزان قابلتوجهی از دیگر خودروهای موجود در این لیست کمتر است.
![2015 Volvo S60 T6 Drive E](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-volvo-s60-t6-drive-e-front-three-quarters-view-07-500x332.jpg)
![Volvo XC60 2015.5 T6](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/03/2015-Volvo-XC60-2015-5-T6-765x436.jpg)
لینکلن MKS مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۴ اسببخار، گشتاور ۳۷۸ نیوتنمتر؛
لینکلن MKT مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۳ اسببخار، گشتاور ۳۷۷ نیوتنمتر (جایگاه مشترک)
مدلهای قدیمی لینکولن MKS سدان و MKT کراساور، خودروهایی هستند که به ترتیب بر اساس فورد تورِس و فورد فلکس ساخته شدهاند و به نظر میرسد که در حال گذراندن روزهای آخر خود در بازار باشند. امّا در حال حاضر، هر دوی آنها به صورت استاندارد دارای یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 هستند که در کنار سیستم دیفرانسیل جلو ارائه میشود. در همین حال، شاید ارتقا به موتور اکوبوست که همراه با آن میتوان دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را به کار برد و یک موتور ۳/۵ لیتری دو توربوشارژر V-6 با قدرت ۳۶۵ اسببخار و گشتاور حداکثر ۴۷۴ نیوتنمتر است، گزینه بهتری باشد.
![Lincoln MKT](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-Lincoln-MKT-front-three-quarters-500x312.jpg)
![Lincoln MKS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/2014-lincoln-mks-front-view-765x509.jpg)
شورولت ایکوناکس مدل ۲۰۱۶؛
جیامسی تراین مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۰۱ اسببخار، گشتاور ۳۶۷ نیوتنمتر (جایگاه مشترک)
تجدیدنظر در طراحی مدل ۲۰۱۶، منجر به تغییرات ظاهری گستردهای در دوقلوهای شورولت ایکوناکس و جیامسی تراین شده است. با این حال، پیشرانه این کراساورها هیچ تغییری نکرده است. در این مدلها، موتور استاندارد ۲/۴ لیتری با چهار سیلندر قدرتی تنها به اندازه ۱۸۲ اسببخار تولید میکند. این در حالی است که با استفاده از آپشن ۳/۶ لیتری V-6 میتوان قدرتی به اندازه ۳۰۱ اسببخار و گشتاوری برابر ۳۶۷ نیوتنمتر در اختیار داشت. با اینکه گزینه دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز در دسترس قرار دارد، ولی امکان استفاده از دیفرانسیل جلو برای یک ایکوناکس ۳۰۱ اسببخار یا تراین V-6 وجود دارد. نکته جالب در مورد این مدلها این است که قدرت بیشتری نسبت به شورولت کامارو ۲۰۱۶ با موتور توربو و دیفرانسیل عقب دارند. به لطف این قدرت بیشتر، جنرالموتورز سقف یدککشی را برای ایکوناکس و تراین با موتور V-6 به اندازه ۱۵۸۷ کیلوگرم اعلام کرده است.
![Chevrolet Equinox LTZ](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-chevrolet-equinox-ltz-500x305.jpg)
![GMC Terrain Denali](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/2013-gmc-terrain-denali-765x467.jpg)
لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۵: قدرت ۳۰۰ اسببخار، گشتاور ۳۷۵ نیوتنمتر
لینکلن MKZ که بر اساس سدان متوسط فورد فیوژن ساخته شده، در یک سطح بالاتر از همان موتور ۳/۷ لیتری V-6 استفاده میکند که در مدلهای MKS و MKT نیز به کار برده شده است. موتور V-6 در عین حال که قدرت زیادی دارد، عطش زیادی نیز برای مصرف سوخت نشان میدهد. یک لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۵ با دیفرانسیل جلو، در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۸/۷۱ لیتر مصرف میکند. در همین حال، مشتریانی که به دنبال صرفهجویی بیشتر در مصرف بنزین هستند میتوانند از آپشن موتور ۲ لیتری اکوبوست استفاده کنند که همراه با دیفرانسیل جلو، مصرفی برابر ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در جاده ایجاد میکند.
![2014 Lincoln MKZ Hybrid Sedan Hybrid](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-Lincoln-MKZ-Hybrid-Sedan-Hybrid-500x375.jpg)
نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶: قدرت ۳۰۰ اسببخار، گشتاور ۳۵۴ نیوتنمتر
نیسان از سال ۱۹۸۷، از ماکسیما بهعنوان «خودروی اسپرت چهار در» یاد میکند. در حالی که مشکل بتوان برای یک سدان دیفرانسیل جلو با سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته، عنوان «اسپرت» را بهکار برد، ولی در عین حال، موتور ۳/۵ لیتری V-6 قدرت بسیار زیادی را در این مدل اختیار قرار میدهد. مدل ۲۰۱۶ از نیسان ماکسیما که در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شده، یک نسخه کاملاً جدید از مدل قدیمی نیسان است که اولین بار در سال ۱۹۸۱ میلادی در بازار امریکا قدم گذاشت. بالاترین سطح از ماکسیمای جدید، تریم SR است که از تیونینگ اسپرت سیستم تعلیق، تایرهای ۲۴۵/40R19 بر روی چرخهای منحصر به فرد ۱۹ اینچی و پدلشیفتر برای سیستم CVT بهره میبرد. تمام قدرت این خودرو به چرخهای جلو منتقل میشود. در یک تست داخلی کمپانی نیسان، ماکسیما SR مدل ۲۰۱۶ در پیست باتنویلو سریعتر از بامو 328i، آکورا TLX و آئودی A4 2.0T کواترو نشان داده است.
![2016 Nissan Maxima Platinum](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/2016-Nissan-Maxima-Platinum-106-765x468.jpg)
فورد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خیلی جالبه خودرو های امریکایی بیشترین سهم رو دارن منکه عاشقشونم
آرمااااان
۳ تیر ۱۳۹۴دقیقا،با کمترین پول میتونی بیشترین اسب بخار رو از ماشینای امریکایی تحویل بگیری
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اینهمه خودروی امریکایی دیفرانسیل جلو برام جالب بود.
اما دیفرانسیل عقب یه چیز دیگس.لذت رانندگیش بیشتره.
saeed.shariati
۲۶ خرداد ۱۳۹۴راس میگی دیف عقب خیلی حال میده درسته ماشین اسپرت دیف عقب سوار نشدم اما وانت مزدا باهاش تیک اف زدم خیلی حال میده الیته مزادا هم نسبت به موتورش قدرت و شتاب بالایی داره
جواد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴لینکلن اگه دست از این طرح جلو پنجرش برداره فوق العاده موفق میشه این یک مورد اصالت اصلا بدرد بخور نیست
سعید
۲۶ خرداد ۱۳۹۴منم از جلوپنجرش زیاد خوشم نمیاد ولی تو مدل 2016 MKX خیلی بهتر شده،یعنی فوق العاده شده
جواد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴حرف حساب زدب رفیق
ashkan
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اشتباه لینکلن تو این جلو پنجره تو این موارده
1-باید از نظر ارتفاع کشیده تر شه
2- اون ابزار جلو پنجره باید بزرگتر و کروم شه
3-همین طور شیب کامپوت تا جلو ماشین از این شکل ملایم و پیرمردونه دراد یکم قوس جون پسندانه تره بدن
4- فاصله (چپ و راست) لوگو وسط با جلو پنجره کم باشه
5- طراحی داخل چراغ بهتر کنه مثه اضافه کردن day light ابروی
منظورم مثه همین مدل کانسپتش بشه خوب میشه (البته فقط جلو پنجره)
ولی طراحی داخلیش خیلی خوبه
http://www.netcarshow.com/lincoln/2007-mkr_concept/
Ali
۲۷ خرداد ۱۳۹۴لینکلن جنس کابینشم یجوریه ، حس ال ۹۰ داره
احمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ماکسیما یعنی عشق به توان 10000000000
واقعا باید به احترامش سکوت کرد و بهش خیره شد
البته ما که فقط باید حسرتشو بخوریم اکه بر فرض محال بیاد ایران بالای 300 قیمت میخوره همش هم میره توجیب این دلال ها و وارد کننده ها و دولت
sjs
۲۶ خرداد ۱۳۹۴همهشون عشقن…
2016 Lincoln MKX زیباست…لینکلن جلوپنجره های عجیب و خاص و زیبایی داره
Archi khan
۲۶ خرداد ۱۳۹۴کادیلاک SRX و GMC را عشقه
اصلا suv فول سایز ، فقط امریکایی اش
MOHAMAD TBAG
۲۶ خرداد ۱۳۹۴فقط
2016 Nissan Maxima Platinum
و بس
علي رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ولوو s60 و xc60 هر دوشون زیبان…فقط اندازه ی رینگ های xc60 اندازه 4 تا رینگ پرایده…
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ خرداد ۱۳۹۴جونم ایمپالا!!!!
ایمپالا یعنی زندگی.از زمانی که تولید شد تا الان همیشه خوش درخشیده. ;)
یکی از جذاب ترین بخش های اون کابینشه.
تو این رنج قیمتی شورولت یه اسطوره رو به نام ایمپالا ارائه میکنه.
شلبى
۲۶ خرداد ۱۳۹۴فقط شورولت ایمپالا و بیوک لاکراس،واقعا عالى هستن….
american and japan
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اقا من اعتراض دادم تویوتا اریون و هوندا آکورد 3500 نبودن توی لیست
بنده خدا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴فقط پراید موتور اچ پی ….خخخخخ
Muhammad
۲۶ خرداد ۱۳۹۴گور پدر هرچی ماشین دیفرانسیل جلو!!! خیلیاشون واقعا به درد نخورن.
امیر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴تبریک به خودم
تبریک به شما
تبریک به همه
برای ماکسیما
عزیزممممممممممممم
Milad azizi
۲۷ خرداد ۱۳۹۴لینکلن mkx واقعپ جلو پنجره زیبایی داره ولی بقیه لینکلن های موجود در لیست جلوه خوبی ندارند،این شرکت یا باید از این زبان طراحی دست برداره یا مانند mkx در طراحی مدل های دیگرش تجدید نظر بکند.
محمد حسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۴یعنی هیوندایی جنسیس 2015 مدل 6 و 8 سیلندر تو این لیست نباید باشند؟؟؟ مدل 6 سیلندر 311 اسب بخار و مدل 8 سیلند 420 اسب بخار قدرت داره
محمود
۲۷ خرداد ۱۳۹۴عزیزم جنسیس هیوندای دفرانسیل عقبه و توی این لیست قرار نمیگیره.
منصور
۲۷ خرداد ۱۳۹۴شما مطالب بسیار مفید فنی در مورد خودرو ذکر می کنید
ولی ای کاش قیمت روز خودرو های خارجی را نیز ذکر کنید تا بهتر بشود مقایسه انجام داد . . .
که ما در این بازار خودرو کشور با چه پولی صاحب چه چیزی می شویم .
پوریا
۳۰ خرداد ۱۳۹۴نیسان ماکسیما 302 اسب بخار قدرت داره (:
Mahdi F
۱۴ تیر ۱۳۹۴اونا عجب ماشین های دیفرانسیل جلویی دارن اما ما هیچ وقت به مرز 200 اسب بخار هم نرسیدیم!