چشم اندازهفته نامه

قدیمی‌ترین خودروهای جدید در حال فروش!

اخیراً برخی نام‌های بزرگ در صنعت خودرو بازنشسته شده‌اند که مشهورترین آن‌ها لندروور دیفندر است.

land-rover-defender-90-heritage-edition_005
اما برخی خودروها هم هستند که مدت‌زمان زیادی از تولید آن‌ها می‌گذرد اما بازهم تولید می‌شود بنابراین درصدد هستیم برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. البته بدیهی است که خودروهایی نیز در ایران حاضرند که همچنان با بالاترین عمر در خط تولید قرار دارند که بحث آنها جداست. در این جا منبع، به خودروهایی می‌پردازد که عمدتاً در بازار استرالیا حضور دارند.

ما نسل فعلی این خودروها را به شما معرفی می‌کنیم، منظور از نسل فعلی این است که پانل‌های بدنه‌ی اصلی و زیرساخت خودروها باقی مانده‌اند. می‌دانیم که برخی از مدل‌های حاضر در این نوشته قوای محرکه، شاسی و کابین جدیدتری دارند اما در کل پوسته‌ی قدیمی خودرو باقی مانده است.

  • مرسدس بنز G واگن – فروش از سال ۲۰۱۱ (فروش نسل اول از ۱۹۷۹)

Mercedes-Benz G350d G Professional (Euro-spec)
خب نظرات متفاوتی درباره‌ی مرسدس بنز G کلاس (واگن) وجود دارد. برخی افراد از فرمان خودرو متنفر هستند اما زیرساخت سفت و مستحکم آن را تحسین می‌کنند. برخی نیز دوستدار بدنه‌ی جعبه‌ای شکل آن هستند.

البته جایگزین این خودرو در راه است و امیدواریم که فوق‌العاده بوده و فرمان جدیدی داشته باشد.

  • تویوتا لندکروز سری ۷۰- فروش از سال ۱۹۸۵

toyota-landcruiser-70-52
خب لندکروز سری ۷۰ کاملاً مشابه نمونه‌ی تولید شده در ۳۰ سال پیش است اما با تجهیزات ایمنی، پیشرانه‌ها و شاسی جدید خودرویی کاملاً ارتقا یافته محسوب می‌شود.

  • نیسان پاترول Y61 – فروش از سال ۱۹۹۷

2016_nissan_patrol_y61_legend-edition_29-1
نیسان پاترول سرسخت Y61 سالیان سال است که در بازار حضور داشته و یکی از جان‌سخت‌ترین خودروها به شمار می‌رود. دل خریداران برای این خودرو بسیار تنگ‌ شده زیرا این خودرو تنها شاسی‌بلند آفرودر جدی نیسان با پیشرانه دیزل به شمار می‌رود.

  • سوزوکی جیمنی – فروش از سال ۱۹۹۸

suzuki-jimny-2015-offroad-ca
این شاسی‌بلند کوچک یکی از سرسخت‌ترین آفرودرها است به شرطی آنکه بودجه‌ی مناسبی داشته باشید. البته به دلیل قوانین ایمنی صادرات این خودرو محدود شده است. ما برای ارائه‌ی مدل جدید ثانیه‌شماری می‌کنیم.

  • مورگان ۴/۴ – فروش از سال ۲۰۰۲

details_morgan_44
این یک خودروی اسپورت با طراحی قدیمی و رترو است.

  • رولزرویس فانتوم – فروش از سال ۲۰۰۳

rolls-royce-phantom-1
بله فانتوم تقریباً ۱۴ ساله است؛ و البته این خودرو هنوز هم یکی از شگفت‌انگیزترین و لوکس‌ترین خودروهای ساخته شده است. برخی افراد می‌گویند این خودرو به زمان خاصی تعلق ندارد.

  • سوزوکی APV – فروش از سال ۲۰۰۵

2015-suzuki-apv-van-single-review-14
مایک کاستلو قطعاً این خودرو را دوست دارد شاید آغاز عشق و علاقه‌ی او به این خودرو به خاطر بسیار قدیمی بودن ون سوزوکی مرتبط باشد.

  • سوزوکی گرند ویتارا – فروش از سال ۲۰۰۵

2016-suzuki-grand-vitara-sport-4wd-85
یک سوزوکی قدیمی دیگر. این برند در ۱۸ ماه گذشته برخی مدل‌های جدید را ارائه کرده اما شاسی بلندهای آن سالخورده هستند.

رانندگی با ویتارا همانند دیدار با دوستی قدیمی است، جهان اطراف شما تغییرات زیادی داشته اما برخی چیزها بدون تغییر باقی مانده‌اند.

  • تویوتا تاراگو – فروش از سال ۲۰۰۶

2016-toyota-tarago-gli-4-cyl-1
خودرویی خانوادگی که ۱۰ سال است عضو خانواده‌ی تویوتا بوده و اگرچه در طول سال‌ها بهبود یافته و اصلاح شده اما در مقایسه با رقبا کاملاً قدیمی محسوب می‌شود. البته پیشرانه‌ی ۶ سیلندر آن را دوست داریم.

  • جیپ رانلگر – فروش از سال ۲۰۰۶

jeep-75th-anniversary-cherokee-wrangler-renegade-6
به زودی نسل جدید این خودرو عرضه خواهد شد. نسل جدید سبک‌تر بوده و جایگزین مدلی خواهد شد که بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد.
البته این مسئله مردم را از خرید آن منصرف نکرده است. رانگلر مدتی لقب پرفروش‌ترین کانورتیبل استرالیا را در چنگ داشت.

  • میتسوبیشی پاجرو – فروش از سال ۲۰۰۶

2016-mitsubishi-pajero-gls-33
مدلی از میتسوبیشی که در طول یک دهه خیلی تغییر نکرده پاجرو نام دارد. سالخوردگی پاجرو را می‌توان از افت فروش آن و غلبه‌ی کراس اوورهای اسپورت مدرن متوجه شد.

  • استون مارتین ونتیج – فروش از سال ۲۰۰۶

am-vantage-n400-front-1
با خرید استون مارتین ونتیج به خودرویی که از نظر طراحی به زمان خاصی تعلق ندارد دست خواهید یافت. با اینکه این خودرو حدود ۱۰ سال است که عرضه شده اما به دلیل ظاهر بسیار جذاب خود هنوز هم سرزنده احساس می‌شود.

  • هولدن کاپتیوا – فروش از سال ۲۰۰۶

2016-holden-captiva-ltz-50
مطمئنا عمر هولدن کاپتیوا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای این برند به پایان خواهد رسید. با بهایی نسبتاً مناسب خودرویی با امکانات زیاد به دست می‌آورید. تنها شرمساری این خودرو به ظاهر قدیمی‌اش بازمی‌گردد.

  • میتسوبیشی لنسر – فروش از سال ۲۰۰۷

2016-mitsubishi-lancer-3
حدود ۱۰ سال از عرضه‌ی نسل فعلی لنسر می‌گذرد و دیدن اینکه این‌قدر مردم این خودرو را می‌خرند جای تعجب دارد. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷ هزار دستگاه از لنسر فروخته شده و این برخلاف وجود خودروهایی بهتر با بهایی مشابه است.

  • تویوتا یاریس سدان – فروش از سال ۲۰۰۷ (توقف تولید)

toyota-yaris-sedan_11
تویوتا تولید این خودرو را پس از حدود ۱۰ سال تولید متوقف کرده است. فکر نمی‌کنیم که به این زودی‌ها جایگزین آن را ببینیم.

  • کاترهام ۷ – فروش از سال ۲۰۰۷

caterham-seven-160-road
این خودرو به منظور داشتن ظاهری قدیمی و مسابقه‌ای طراحی شده است و البته در ارائه‌ی خودرویی قدیمی و مسابقه‌ای موفق هم شده است.

  • فولکس‌واگن کرافتر – فروش از سال ۲۰۰۷

volkswagen_crafter_showroom
جایگزین این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. این کار خوبی است چراکه ارائه‌ی نسل جدید آن احساس می‌شود.

  • ماهیندرا پیکاپ – فروش از سال ۲۰۰۷

mahindra-pik-up_6
درباره ی پیکاپ ماهیندرا چه می‌توان گفت؟ این خودرو واقعاً آفرود خوبی دارد. همین.

  • سانگ یانگ اکتیون – فروش از سال ۲۰۰۷

2012-ssangyong-actyon-sports-tradie-1
اکتیون یکی از بی‌فایده‌ترین خودروهای بازار است که نزدیک یک دهه بوده که در بازار حضور دارد.. بله سانگ یانگ هم هنوز نفس می‌کشد. عجیب نیست؟

  • تویوتا لندکروز سری ۲۰۰ – فروش از سال ۲۰۰۷

2017-toyota-landcruiser-gxl-hero3
پس از فیس لیفتی کامل در سال ۲۰۱۵ لندکروز به عنوان یکی از بهترین آفرودرهای بازار باقی مانده است. ما آن را دوست داریم، خریداران هم دوستش دارند. خب پس چرا نسل جدید تولید شود؟

  • جیپ پاتریوت – فروش از سال ۲۰۰۷

jeep-patriot
قدیمی است و به زودی نسل جدید آن عرضه خواهد شد.

  • فیات ۵۰۰ – فروش از سال ۲۰۰۸

2016-fiat-500c-retro-road-trip-2
فیات ۵۰۰ طراحی کلاسیک و رترو دارد اما در واقع ظاهر آن کمی سالخورده است. ظاهر خودرو از سال ۲۰۰۸ تابه‌حال تغییر زیادی نکرده است. ۵۰۰ هنوز هم کوچک و جذاب است اما دنیا آماده‌ی پذیرش نسل جدید است.

  • دوج جورنی – فروش از سال ۲۰۰۸

journey
راندن دوج جورنی مسن واقعاً هم شبیه یک سفر است.

  • فیات Scudo – فروش از سال ۲۰۰۸

img_0611
خودروهای تجاری به اندازه‌ی مدل‌های سواری فواصل به‌روزرسانی کمتری ندارند؛ اما در مقایسه با رقبای جدیدتر، فیات Scudo قدیمی و مسن است.

  • هیوندای iLoad – فروش از سال ۲۰۰۸

2016-hyundai-iload-h1-scr-49
این خودرو اخیراً به‌روز شده و ارزش خوبی در برابر بهای پرداختی دارد؛ اما در مقایسه با برادران سواری خود قیافه‌ای بسیار از مد افتاده دارد.

  • نیسان GT-R – فروش از سال ۲۰۰۹

2017-nissan-gt-r-5
شاید ۷ سال زمان زیادی در مقایسه با دیگر خودروهای حاضر در لیست نباشد اما با ورود سوپراسپورت های جدید به بازار به نظر می‌رسد گودزیلا سالخورده شده است.
این خودرو در طول این مدت کمی سریع‌تر شده اما نیازمند کوچک‌تر و سبک‌تر شدن بوده و باید از تکنولوژی‌های بیشتری بهره ببرد.

  • نیسان 370Z – فروش از سال ۲۰۰۹

nissan-370z
صحبت از خودروی سبک‌تر و کوچک‌تر شد، باید گفت برادر کوچک‌تر گودزیلا یعنی 370Z نیز پیرتر شده است. 370Z هنوز هم هیجان‌انگیز است اما در بحث قیمت مناسب نیست.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. "Amir"

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (728 ديدگاه)

    وقتی G_Class رو میبینم گریم میگیره
    وقتش نیست که این پیرمرد برگرده به خونه دومش ؟ ?
    بهتره بگم به خونه خالقش !

    1. dice

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      چه عکس نابی از فانتوم و گوست انداخته بود…
      اقا یه چیز بی ربط ولی باحال… داشتم مطالب پدالو می خوندم یهو پدرم پرسید چیه می خونی…منم شانسن تو اون قسمت حراج فراری قدیمی بودم… بهش توضیح دادم که کلاسیک و بعده این همه سال چه قیمتی پیدا کرده.با خنده گفت.. 206 مثل اونه… ما 14 ملیون خریدیم ولی پارسال 20 فروختیم… بعده 7 سال استفاده… تاحلا این قدر قانع نشده بودم
      پ.ن:الان کلا چینی سواریم… x50 و jac s5

    2. amirhosein jahangiri

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا موافقم باهاتون

  2. MPH

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    ❤❤❤فقط دو مورد اول❤❤❤

    1. reza

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (311 ديدگاه)

      پس پراید و 405 کجان؟؟

      1. AK_007

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        *گفته بازار استرالیا, نه ایران*

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    البته محصولات خودروسازان خودمون رو از قلم انداختید!!! که انصافا هم مایه ی تحسین و افتخار هستن!!! مثل وانت نیسان، پیکان، پراید، 405 و غیره!!! خخخخخخخخ

  4. AK_007

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    لند کروزر سری ۲۰۰ فکر میکنم مدل ۲۰۰۵ و ۱۹۹۹ هم روی همین پلتفرم باشه, نیست???
    لندکروزر سر ۷۰ که عملا دایناسوره! و عالیه

    و فکر میکنم “لندکروزر” درستش باشه ن لند کروز

    1. MPH

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      حالا لندکروز خوبه باز لنکروس رو چیکار کنیم!!!!!

    2. Parker

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      حال یک عده بگن لندکروز ، چه اشکالی داره؟
      .
      منم میتونم مته به خشخاش بذارم و بگم داینوسور درسته نه دایناسور.

      بذار کاربرا راحت باشن عزیز من

      1. AK_007

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        دوست عزیز حرف شما صحیح ولی وقتی یک چیز اشتباه تکرار بشه دیگه از همون کلمه اشتباه استفاده میشه,
        شما سرچ کنید لندکروز و لندکروزر, بیشتر سایت های ایران برای گزینه ی اول نتیجه بالا میارند,
        چنین چیزی نتیجش میشه مثل همون کلمه *لاکچری* که حتی گوگل ترنسلیت هم این کلمه رو استفاده میکنه
        افتضاحی برای زبانمون

      2. AK_007

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        و برای دایناسور هم این معادلی هست که فرهنگستان فارسی برای کلمه ی اصلی استفاده کرده و تو کتابا از همین واژه استفاده میشه
        ولی تو کتابی موثقی فکر نکنم لندکروز نوشته شده باشه!

        1. Parker

          ۱۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          با احترام…
          نظر شما هم محترم.
          ولی من همچنان به عقیده ی خودم هستم.

  5. power active

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فقط گودزیلااااا…

  6. مهدی اکرمی

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    وقتی تیتر رو خوندم فکر کردم مطلب یا در مورد ماشینایی مثل جی کلاس، بیتل، 911 و امثال اینهاست یا درمورد ماشینایی که سالیان ساله که در نسل‌های مختلف هنوز تولید میشن، مثل شورولت سابربن و کوروت، فورد سری F و موستانگ، مرسدس بنز SL، پورشه 911 و تویوتا لندکروزر و کرولا.
    ولی وقتی صفحه رو باز کردم مایوس شدم، به نظر شخصی من عمر 10 سال و حتی در بعضی موارد 15 سال برای یک ماشین طبیعیه و نیازی به نوشتن مقاله نداره، به خصوص اینکه اون ماشین دو بار یا حتی بیشتر فیس‌لیفت شده باشه

    1. MPH

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      مسئله اینه که دنیا داره با سرعت میره جلو و ماشینی که الان عالی یا حتی فراتر از انتظاره اگه تا چندسال آینده تغییراتی روش انجام نشه از چشم میوفته بخصوص اگه در یک کلاس رقابتی و مهم باشه
      تولید یک خودرو با کمترین تغییرات طی چندسال نشون از محبوبیت بالای اون محصول داره،مثل همین سری 200

    2. دوچرخه سوار

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (182 ديدگاه)

      Gکلاس تا 30 سال دیگه هم همینجوری دوس داشتنی و دلنشینه

  7. علیرضا4225

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    اگر بحث سن وسال باشدخودرو های دیگری نیز در این لیست قرار می گیرند در کل زیاد جالب و علمی نبود

  8. datsun

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    وقتی پاترول y62 معرفی شد تو خیلی از بازارهای که نیسان حضور داشت مثل استرالیا تقاضای y61 وجود داشت و تا الان هم تولید شد مدل پیکاپش هم تولید میشه، ولی شنیدم نیسان با تولید چند مدل خاص از این ماشین از y61 خداحافظی میکنه و با y62 به راه پاترول ادامه میده

  9. X6

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از نظر من مرسدس جیپ و فیات به علاوه نیسان بهترینشون بودن

  10. Parker

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    (((حدود 10 سال از عرضه‌ی نسل فعلی لنسر می‌گذرد و دیدن اینکه این‌قدر مردم این خودرو را می‌خرند جای تعجب دارد. در سال 2016 بیش از 7 هزار دستگاه از لنسر فروخته شده و این برخلاف وجود خودروهایی بهتر با بهایی مشابه است)))

    جادوی میتسوبیشی…
    واقعا محصولات برند میتسوبیشی در قلب مردم جا دارند…. اون آرم زیبای 3 لوزی (الماس) روی هر ماشینی باشه بهش ارزش میده.

    وقتی یک نگاه به میتسوبیشی گالانت های عـیـنکی و کـوسـه ای میندازم ، دلم میخواد به بلایی که سر میتسوبیشی آوردند، یک دل سیر گریه کنم.
    مدیران میتسوبیشی یک جا مسیر رو اشتباه رفتند.
    اگر وقت بشه در آینده توضیح میدم که کجا.

    امیدوارم نیسان ، میتسوبیشی رو با خودش بالا بکشه و دوباره برگردونه به اوج.

  11. حمیدرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظر من واقعا استون و رولز رویس نیازی ندارن هر چند سال به روز بشن این که مدلای ماشین ها هم هر چند سال مجبورن به روز بشن بیشتر به علت فعالیت زیاد برندهای کره ای هست که برای رقابتی نگه داشتن خودروهاشون تقریبا دارن هر سه سال یا چهارسال یکبارفیس خودروشون رو کلا تغییر میدن به نظر من برای عرضه یه مدل جدید زمان زیر هشت سال نیاز نیست چون نشون میده که تولید کننده به قدرت رقابت خودروش اعتقاد نداره

  12. زمان

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اساعت 12 شب در گوشه ای از خیابان ایستاده اید میبینید صدای هلی کوپتر می آید نا گهان شوکه میشوید که این موقع شب صدای چرخ بال ذوم که میکنید میبینید نیسان آبی آرام به شما نزدیک میشود با صدای هلی کوپتر وبا همان صدا دور میشود و……ظلم نیست که نیستیم جوینر آبی رو توی این دسته نیاوردند پژو و پراید جایی دیگر

  13. pooriya

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ایشالا داداش کارلوس همون طور که نیسان نجات داد و بهش جان دوباره داد میتوسو نجات میده کلا کارلوس گون یکی از نوابغ دنیای خودرو هست و کارش خیلی درسته

  14. faramarz

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    عاشق G کلاسم

  15. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    405 و پراید و سمند و وانت پیکان و سلطان همشون مزدا جونیور(همون وانت گاوی خودمون) کو؟

  16. حسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    لندروور دیفندر هم یکی از اعضای لیست باید می بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا